20.8 C
València
Dimarts, 21 octubre, 2025

Els metges reclamen el «cessament immediat» de Fernando Simón per la seua «incapacitat de gestió»

 

Els 52 Col·legis de Metges d’Espanya demanen el cessament immediat de Fernando Simón com a director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat. D’esta manera, ho han aprovat este dissabte a través de l’Assemblea del Consell General de Col·legis de Metges (CGCOM). Els facultatius expliquen que fan esta petició «per la seua incapacitat manifesta i perllongada al llarg de l’evolució de la pandèmia de la Covid-19» després de suggerir que els metges es contagien fora del seu lloc de treball.

 

«És urgent un colp de timó en la gestió de la pandèmia que requerix la posada en escena d’un comitè d’experts independent», asseguren. Els metges es mostren en desacord amb «afirmacions com que s’estaven fent totes les proves diagnòstiques als contactes estrets de sanitaris infectats en els equips assistencials en etapes amb una gran incidència de contagis de professionals, la posada en marxa de guies de reincorporació al treball sense garanties per al professional ni per al ciutadà».

 

Afegixen també «discrepàncies clares sobre la situació de la pandèmia i les mesures a prendre i, sobretot, l’absència d’un comitè d’experts format per reconeguts professionals, independent i transparent i l’absència d’un sistema d’avaluació per a millorar la resposta a brots de Covid-19 en coincidència amb altres agents sanitaris».

 

«Unes declaracions en les que literalment expressa, sobre el nombre de contagis dels professionals sanitaris que ‘ara els professionals sanitaris tenen un aprenentatge amb respecte la primera onada. Els gestors fan millors circuits d’assistència als hospitals. I òbviament, els sanitaris tenen un millor comportament evitant contagiar-se fora del seu espai de treball», detallen els facultatius, que rebutgen les declaracions de Simón del passat dijous.

 

Asseguren que Simón té una «ignorància manifesta» de les condicions laborals dels professionals sanitaris

El contundent document dels 52 col·legis de metges continua indicant que «estes declaracions, fetes des del desconeixement del mal que la pandèmia de la Covid-19 ha deixat i està deixant sobre els sanitaris en general i sobre els metges en particular, i que ens situa al davant d’infectats entre els països del nostre entorn, no només suposa un acte de desmotivació, incomprensió i absència de sensibilitat (…) sinó que expressa una ignorància manifesta de les condicions de treball a la que ens hem vist sotmesos».

 

El col·lectiu també recorda que han traspassat 72 metges en l’exercici assistencial des del mes de març, mentres «centenars de companys lluitant diàriament per a superar les seqüeles de la infecció i milers seguixen lluitant per a contrarestar els efectes d’una pandèmia com no havíem conegut. Professionals a qui se’ls demana sacrifici, apel·lant la seua vocació i dels que s’abusa pel seu compromís amb el pacient i amb la societat».

 

Finalment, finalitzen el comunicat dient que «una professió que reclama insistentment que la infecció pel virus SARS-CoV-2 siga reconeguda com a malaltia professional i que siguem professió de risc, no es mereix que al comandament del Centre de Coordinació i Alertes Sanitàries estiga el doctor Fernando Simón.

Últimes notícies

0-0 en Mendizorroza: Agirrezabala evita la victòria de l’Alabés

L'Alabés va portar el pes del partit amb ocasions per a Boyé, Toni Martínez i Denis Suárez, però Agirrezabala i el pal van sostindre el 0-0. El València es va replegar i va donar per bo el punt després d'un arreón final local amb una falta de Denis al pal

L’Alabés domina sense premi davant el València: 0-0

L'Esportiu Alabés va portar la iniciativa de principi a fi, però no va poder trencar el 0-0 davant un València sostingut per Julen Aguirrezabala i la fusta. Repartiment de punts en el tancament de la novena jornada de LaLiga EA Sports.

La jutgessa de la DANA demana els vídeos en brut usats per a l’Instagram de Pradas

La instructora del cas per la gestió de la DANA reclama el material original d'un vídeo utilitzat en xarxes per la exconsellera Salomé Pradas i dicta noves actuacions que delimiten el focus de la investigació.

PP i Vox plantegen suprimir el llenguatge inclusiu en Les Corts i fusionar la comissió LGTBi

PP i Vox registren una reforma del reglament de Les Corts que elimina el llenguatge inclusiu i reorganitza comissions, inclosa la LGTBi, que s'integra en un nou òrgan de Família i Igualtat.

Guardiola subratlla el creixement del City i apunta a demostrar-lo davant el Vila-real

En la vespra de la tercera jornada de la Lliga de Campions, Guardiola assegura que el Manchester City progressa i confia a traslladar-ho al partit davant el Vila-real.

Les màximes freguen els 30 graus en diverses zones de la Comunitat Valenciana

El termòmetre va aconseguir o va fregar els 30 graus en diferents localitats, amb ascensos generalitzats excepte en l'interior de València. Aemet preveu una setmana molt càlida, amb els pics el dimecres i el dijous i mínimes per damunt de 20.

Marcelino: el Vila-real s’ha guanyat estos partits i només pensa a guanyar

El tècnic del Vila-real reivindica que l'equip s'ha guanyat jugar davant un campió d'Europa i fixa l'objectiu a sumar la primera victòria del torneig.

Aagesen crida a frenar els atacs a meteorologos després de la dana i demana reforçar les alertes

Aagesen advertix de l'auge de la desinformacion i el negacionismo, sosté que el problema va estar a alertar a la poblacion i anuncia 5 milions al fons SOFF.