Els metges reclamen el «cessament immediat» de Fernando Simón per la seua «incapacitat de gestió»

 

Els 52 Col·legis de Metges d’Espanya demanen el cessament immediat de Fernando Simón com a director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat. D’esta manera, ho han aprovat este dissabte a través de l’Assemblea del Consell General de Col·legis de Metges (CGCOM). Els facultatius expliquen que fan esta petició «per la seua incapacitat manifesta i perllongada al llarg de l’evolució de la pandèmia de la Covid-19» després de suggerir que els metges es contagien fora del seu lloc de treball.

 

«És urgent un colp de timó en la gestió de la pandèmia que requerix la posada en escena d’un comitè d’experts independent», asseguren. Els metges es mostren en desacord amb «afirmacions com que s’estaven fent totes les proves diagnòstiques als contactes estrets de sanitaris infectats en els equips assistencials en etapes amb una gran incidència de contagis de professionals, la posada en marxa de guies de reincorporació al treball sense garanties per al professional ni per al ciutadà».

 

Afegixen també «discrepàncies clares sobre la situació de la pandèmia i les mesures a prendre i, sobretot, l’absència d’un comitè d’experts format per reconeguts professionals, independent i transparent i l’absència d’un sistema d’avaluació per a millorar la resposta a brots de Covid-19 en coincidència amb altres agents sanitaris».

 

«Unes declaracions en les que literalment expressa, sobre el nombre de contagis dels professionals sanitaris que ‘ara els professionals sanitaris tenen un aprenentatge amb respecte la primera onada. Els gestors fan millors circuits d’assistència als hospitals. I òbviament, els sanitaris tenen un millor comportament evitant contagiar-se fora del seu espai de treball», detallen els facultatius, que rebutgen les declaracions de Simón del passat dijous.

 

Asseguren que Simón té una «ignorància manifesta» de les condicions laborals dels professionals sanitaris

El contundent document dels 52 col·legis de metges continua indicant que «estes declaracions, fetes des del desconeixement del mal que la pandèmia de la Covid-19 ha deixat i està deixant sobre els sanitaris en general i sobre els metges en particular, i que ens situa al davant d’infectats entre els països del nostre entorn, no només suposa un acte de desmotivació, incomprensió i absència de sensibilitat (…) sinó que expressa una ignorància manifesta de les condicions de treball a la que ens hem vist sotmesos».

 

El col·lectiu també recorda que han traspassat 72 metges en l’exercici assistencial des del mes de març, mentres «centenars de companys lluitant diàriament per a superar les seqüeles de la infecció i milers seguixen lluitant per a contrarestar els efectes d’una pandèmia com no havíem conegut. Professionals a qui se’ls demana sacrifici, apel·lant la seua vocació i dels que s’abusa pel seu compromís amb el pacient i amb la societat».

 

Finalment, finalitzen el comunicat dient que «una professió que reclama insistentment que la infecció pel virus SARS-CoV-2 siga reconeguda com a malaltia professional i que siguem professió de risc, no es mereix que al comandament del Centre de Coordinació i Alertes Sanitàries estiga el doctor Fernando Simón.

Últimes notícies

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.

Pérez Llorca resta importància a quan triarà el PP el candidat a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca afirma que no està gens preocupat per quan designarà el PP el candidat a la presidència de la Generalitat i defensa que el que importa és continuar aplicant els pressupostos i les inversions en sanitat i polítiques socials a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que cap professor serà perseguit a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca garanteix que cap docent serà perseguit a la Comunitat Valenciana i defensa un model de llibertat educativa i de pensament. El president rebutja les crítiques a la Inspecció educativa i apel·la a millorar el sistema sense generar polèmiques.

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.