Els metges reclamen el «cessament immediat» de Fernando Simón per la seua «incapacitat de gestió»

 

Els 52 Col·legis de Metges d’Espanya demanen el cessament immediat de Fernando Simón com a director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat. D’esta manera, ho han aprovat este dissabte a través de l’Assemblea del Consell General de Col·legis de Metges (CGCOM). Els facultatius expliquen que fan esta petició «per la seua incapacitat manifesta i perllongada al llarg de l’evolució de la pandèmia de la Covid-19» després de suggerir que els metges es contagien fora del seu lloc de treball.

 

«És urgent un colp de timó en la gestió de la pandèmia que requerix la posada en escena d’un comitè d’experts independent», asseguren. Els metges es mostren en desacord amb «afirmacions com que s’estaven fent totes les proves diagnòstiques als contactes estrets de sanitaris infectats en els equips assistencials en etapes amb una gran incidència de contagis de professionals, la posada en marxa de guies de reincorporació al treball sense garanties per al professional ni per al ciutadà».

 

Afegixen també «discrepàncies clares sobre la situació de la pandèmia i les mesures a prendre i, sobretot, l’absència d’un comitè d’experts format per reconeguts professionals, independent i transparent i l’absència d’un sistema d’avaluació per a millorar la resposta a brots de Covid-19 en coincidència amb altres agents sanitaris».

 

«Unes declaracions en les que literalment expressa, sobre el nombre de contagis dels professionals sanitaris que ‘ara els professionals sanitaris tenen un aprenentatge amb respecte la primera onada. Els gestors fan millors circuits d’assistència als hospitals. I òbviament, els sanitaris tenen un millor comportament evitant contagiar-se fora del seu espai de treball», detallen els facultatius, que rebutgen les declaracions de Simón del passat dijous.

 

Asseguren que Simón té una «ignorància manifesta» de les condicions laborals dels professionals sanitaris

El contundent document dels 52 col·legis de metges continua indicant que «estes declaracions, fetes des del desconeixement del mal que la pandèmia de la Covid-19 ha deixat i està deixant sobre els sanitaris en general i sobre els metges en particular, i que ens situa al davant d’infectats entre els països del nostre entorn, no només suposa un acte de desmotivació, incomprensió i absència de sensibilitat (…) sinó que expressa una ignorància manifesta de les condicions de treball a la que ens hem vist sotmesos».

 

El col·lectiu també recorda que han traspassat 72 metges en l’exercici assistencial des del mes de març, mentres «centenars de companys lluitant diàriament per a superar les seqüeles de la infecció i milers seguixen lluitant per a contrarestar els efectes d’una pandèmia com no havíem conegut. Professionals a qui se’ls demana sacrifici, apel·lant la seua vocació i dels que s’abusa pel seu compromís amb el pacient i amb la societat».

 

Finalment, finalitzen el comunicat dient que «una professió que reclama insistentment que la infecció pel virus SARS-CoV-2 siga reconeguda com a malaltia professional i que siguem professió de risc, no es mereix que al comandament del Centre de Coordinació i Alertes Sanitàries estiga el doctor Fernando Simón.

Últimes notícies

Les matriculacions de turismes cauen un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La venda de turismes nous ha baixat un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana, fins als 8.573 vehicles, mentre que a Espanya ha pujat un 3,7 % i ha arribat a 101.949 unitats.

El PSPV exigix al Consell que accepte la nova financiació i la quita del deute

El PSPV-PSOE reclama al Consell que accepte la proposta estatal de nou model de finançament i la condonació de 11.200 milions de deute, després d’incrementar-se fins a 75.795 milions els compromisos de gasto futurs.

AVA eleva fins a 40 milions els danys agraris per l’incendi de la Vall d’Uixó

L’Associació Valenciana d’Agricultors calcula entre 35 i 40 milions en pèrdues per l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha afectat 2.000 hectàrees de cultius i ramaderia. L’entitat reclama més ajudes estatals i un canvi profund en les polítiques agràries i de prevenció d’incendis.

Busquen a Benidorm la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat del municipi i demana col·laboració ciutadana per a identificar-ne els propietaris.

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm ha demanat col·laboració ciutadana per a localitzar els familiars d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat. Si no apareix cap responsable, l’urna es traslladarà al cementeri municipal.

La investigació de l’incendi de la Vall d’Uixó apunta a un origen intencionat

Les perquisicions del Seprona sobre l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va arrasar 9.568 hectàrees, assenyalen causes no naturals i possiblement intencionades, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Preveuen controlar l’incendi de la Vall d’Uixó entre dilluns i dimarts

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó, estabilitzat des de divendres, podria quedar sota control entre dilluns i dimarts, segons Emergències.

Desmantellen a València un grup itinerant especialitzat en robatoris en vivendes

La Policia Nacional, amb suport de la Policia de Geòrgia, ha desarticulat a la província de València un grup criminal itinerant especialitzat en robatoris amb força en vivendes, amb tres detinguts que han ingressat en presó. Els investigadors els atribuïxen almenys 18 robatoris en domicilis i diverses falsedats documentals.
FILMOTECA D'ESTIU