Els metges reclamen el «cessament immediat» de Fernando Simón per la seua «incapacitat de gestió»

 

Els 52 Col·legis de Metges d’Espanya demanen el cessament immediat de Fernando Simón com a director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat. D’esta manera, ho han aprovat este dissabte a través de l’Assemblea del Consell General de Col·legis de Metges (CGCOM). Els facultatius expliquen que fan esta petició «per la seua incapacitat manifesta i perllongada al llarg de l’evolució de la pandèmia de la Covid-19» després de suggerir que els metges es contagien fora del seu lloc de treball.

 

«És urgent un colp de timó en la gestió de la pandèmia que requerix la posada en escena d’un comitè d’experts independent», asseguren. Els metges es mostren en desacord amb «afirmacions com que s’estaven fent totes les proves diagnòstiques als contactes estrets de sanitaris infectats en els equips assistencials en etapes amb una gran incidència de contagis de professionals, la posada en marxa de guies de reincorporació al treball sense garanties per al professional ni per al ciutadà».

 

Afegixen també «discrepàncies clares sobre la situació de la pandèmia i les mesures a prendre i, sobretot, l’absència d’un comitè d’experts format per reconeguts professionals, independent i transparent i l’absència d’un sistema d’avaluació per a millorar la resposta a brots de Covid-19 en coincidència amb altres agents sanitaris».

 

«Unes declaracions en les que literalment expressa, sobre el nombre de contagis dels professionals sanitaris que ‘ara els professionals sanitaris tenen un aprenentatge amb respecte la primera onada. Els gestors fan millors circuits d’assistència als hospitals. I òbviament, els sanitaris tenen un millor comportament evitant contagiar-se fora del seu espai de treball», detallen els facultatius, que rebutgen les declaracions de Simón del passat dijous.

 

Asseguren que Simón té una «ignorància manifesta» de les condicions laborals dels professionals sanitaris

El contundent document dels 52 col·legis de metges continua indicant que «estes declaracions, fetes des del desconeixement del mal que la pandèmia de la Covid-19 ha deixat i està deixant sobre els sanitaris en general i sobre els metges en particular, i que ens situa al davant d’infectats entre els països del nostre entorn, no només suposa un acte de desmotivació, incomprensió i absència de sensibilitat (…) sinó que expressa una ignorància manifesta de les condicions de treball a la que ens hem vist sotmesos».

 

El col·lectiu també recorda que han traspassat 72 metges en l’exercici assistencial des del mes de març, mentres «centenars de companys lluitant diàriament per a superar les seqüeles de la infecció i milers seguixen lluitant per a contrarestar els efectes d’una pandèmia com no havíem conegut. Professionals a qui se’ls demana sacrifici, apel·lant la seua vocació i dels que s’abusa pel seu compromís amb el pacient i amb la societat».

 

Finalment, finalitzen el comunicat dient que «una professió que reclama insistentment que la infecció pel virus SARS-CoV-2 siga reconeguda com a malaltia professional i que siguem professió de risc, no es mereix que al comandament del Centre de Coordinació i Alertes Sanitàries estiga el doctor Fernando Simón.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.