Els metges reclamen el «cessament immediat» de Fernando Simón per la seua «incapacitat de gestió»

 

Els 52 Col·legis de Metges d’Espanya demanen el cessament immediat de Fernando Simón com a director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat. D’esta manera, ho han aprovat este dissabte a través de l’Assemblea del Consell General de Col·legis de Metges (CGCOM). Els facultatius expliquen que fan esta petició «per la seua incapacitat manifesta i perllongada al llarg de l’evolució de la pandèmia de la Covid-19» després de suggerir que els metges es contagien fora del seu lloc de treball.

 

«És urgent un colp de timó en la gestió de la pandèmia que requerix la posada en escena d’un comitè d’experts independent», asseguren. Els metges es mostren en desacord amb «afirmacions com que s’estaven fent totes les proves diagnòstiques als contactes estrets de sanitaris infectats en els equips assistencials en etapes amb una gran incidència de contagis de professionals, la posada en marxa de guies de reincorporació al treball sense garanties per al professional ni per al ciutadà».

 

Afegixen també «discrepàncies clares sobre la situació de la pandèmia i les mesures a prendre i, sobretot, l’absència d’un comitè d’experts format per reconeguts professionals, independent i transparent i l’absència d’un sistema d’avaluació per a millorar la resposta a brots de Covid-19 en coincidència amb altres agents sanitaris».

 

«Unes declaracions en les que literalment expressa, sobre el nombre de contagis dels professionals sanitaris que ‘ara els professionals sanitaris tenen un aprenentatge amb respecte la primera onada. Els gestors fan millors circuits d’assistència als hospitals. I òbviament, els sanitaris tenen un millor comportament evitant contagiar-se fora del seu espai de treball», detallen els facultatius, que rebutgen les declaracions de Simón del passat dijous.

 

Asseguren que Simón té una «ignorància manifesta» de les condicions laborals dels professionals sanitaris

El contundent document dels 52 col·legis de metges continua indicant que «estes declaracions, fetes des del desconeixement del mal que la pandèmia de la Covid-19 ha deixat i està deixant sobre els sanitaris en general i sobre els metges en particular, i que ens situa al davant d’infectats entre els països del nostre entorn, no només suposa un acte de desmotivació, incomprensió i absència de sensibilitat (…) sinó que expressa una ignorància manifesta de les condicions de treball a la que ens hem vist sotmesos».

 

El col·lectiu també recorda que han traspassat 72 metges en l’exercici assistencial des del mes de març, mentres «centenars de companys lluitant diàriament per a superar les seqüeles de la infecció i milers seguixen lluitant per a contrarestar els efectes d’una pandèmia com no havíem conegut. Professionals a qui se’ls demana sacrifici, apel·lant la seua vocació i dels que s’abusa pel seu compromís amb el pacient i amb la societat».

 

Finalment, finalitzen el comunicat dient que «una professió que reclama insistentment que la infecció pel virus SARS-CoV-2 siga reconeguda com a malaltia professional i que siguem professió de risc, no es mereix que al comandament del Centre de Coordinació i Alertes Sanitàries estiga el doctor Fernando Simón.

Últimes notícies

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.

Un any de presó per distribuir pornografia infantil amb més de 1.700 arxius pedòfils

Un home ha sigut condemnat per l’Audiència d’Alacant a un any de presó per distribuir pornografia infantil a internet, després de trobar-li més de 1.700 arxius pedòfils i reconéixer els fets. La pena de presó queda suspesa durant tres anys amb la condició que no torne a delinquir.

Arcadi España dona per fet que les explicacions de Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero com a investigat pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha defensat la professionalitat de l'Agència Tributària.

Lydia Rodríguez deixa Presuntos Implicados i denuncia maltractament i control extrem

La cantant Lydia Rodríguez ha anunciat que abandona Presuntos Implicados després de 17 anys i acusa el grup i el seu entorn de control extrem sobre el seu físic i maltractament psicològic. El músic Nacho Mañó ha contestat indignat i defensa la seua honorabilitat.

Baldoví acusa Pérez Llorca de fer més de correveidile de Feijóo i Ayuso que de president dels valencians

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de prioritzar els interessos de Feijóo i Ayuso davant del nou model de finançament autonòmic i la condonació del deute, aprofitant la seua reunió amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España.

Arcadi España dona per bones les explicacions que Zapatero oferirà pel cas Plus Ultra

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha reivindicat la professionalitat de l’Agència Tributària.

El sector azuleter reclama un marc estable per a mantindre la cogeneració i els llocs de faena a Castelló

La patronal Ascer i representants institucionals han reclamat a Castelló un marc regulador estable per a la cogeneració industrial, que consideren essencial per a la competitivitat, l’ocupació i el futur de la indústria ceràmica.