Els metges valencians avisen que aniran a la vaga davant la falta de professionals

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM-CV) ha avisat a la Conselleria de Sanitat Universal i de Salut Pública que el sector anirà a la vaga els dies 17 i 18 de gener de 2023 davant la situació actual i els “problemes” de la sanitat pública valenciana, com “la falta de professionals, maltractament o fugida de metges“, així com la sobrecàrrega de treball, i ha considerat que les circumstàncies globals “són exactament les mateixes” que en altres comunitats autònomes “per a plantejar un conflicte” amb els sindicats.

El secretari general del CESM-CV, Víctor Pedrera, després de reunir-se amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, amb qui esperava establir les vies de comunicació i negociació sobre aquests temes que afecten la sanitat pública, ha anunciat a última hora d’aquest dimarts que el sector pararà davant la “sobrecàrrega a nivell assistencial”.

Segons Pedrera, la “gota que ha satisfet el got” per a anunciar la vaga, el preavís de la qual presentaran aquest dimecres, ha sigut la decisió adoptada divendres passat per la Conselleria sobre l’ampliació de 690 noves places, de les quals “només 102 són mèdiques”.

Només el 13% respecte al total, quan la greu deficiència de plantilla que tenim en la sanitat pública valenciana radica en els metges”, ha dit per a afegir que entén que “fan falta zeladors, administratius i infermeres, però fan més falta metges”.

Portem molts augments de plantilla sent marginats”, ha criticat.

L’excés de treball, especialment en l’Atenció Primària, així com la “ridícula ampliació de plantilla” que es va fer al juliol, ha fet saltar per l’aire una bomba a punt d’explotar, i ha incidit en què les circumstàncies globals “són exactament les mateixes” que en altres comunitats autònomes “per a plantejar un conflicte” amb els sindicats.

En tot cas, ha apuntat que la convocatòria dels aturs s’ha fixat per als dies 17 i 18 de gener amb l’objectiu de “no intercedir” en una etapa “complexa” com és la de Nadal, quan es registra “un repunt de pacients amb bronquiolitis“, i que la població “no es veja afectada“.

Paral·lelament, ha manifestat que, amb aquest marge, espera “donar un temps més que suficient” a l’Administració perquè valore les peticions que se li han traslladat des dels sindicats, encara que espera “poder asseure’s per a intentar arribar a un acord” i desconvocar la vaga, sempre que la Conselleria siga “sensible“.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.