Els metges valencians avisen que aniran a la vaga davant la falta de professionals

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM-CV) ha avisat a la Conselleria de Sanitat Universal i de Salut Pública que el sector anirà a la vaga els dies 17 i 18 de gener de 2023 davant la situació actual i els “problemes” de la sanitat pública valenciana, com “la falta de professionals, maltractament o fugida de metges“, així com la sobrecàrrega de treball, i ha considerat que les circumstàncies globals “són exactament les mateixes” que en altres comunitats autònomes “per a plantejar un conflicte” amb els sindicats.

El secretari general del CESM-CV, Víctor Pedrera, després de reunir-se amb el conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, amb qui esperava establir les vies de comunicació i negociació sobre aquests temes que afecten la sanitat pública, ha anunciat a última hora d’aquest dimarts que el sector pararà davant la “sobrecàrrega a nivell assistencial”.

Segons Pedrera, la “gota que ha satisfet el got” per a anunciar la vaga, el preavís de la qual presentaran aquest dimecres, ha sigut la decisió adoptada divendres passat per la Conselleria sobre l’ampliació de 690 noves places, de les quals “només 102 són mèdiques”.

Només el 13% respecte al total, quan la greu deficiència de plantilla que tenim en la sanitat pública valenciana radica en els metges”, ha dit per a afegir que entén que “fan falta zeladors, administratius i infermeres, però fan més falta metges”.

Portem molts augments de plantilla sent marginats”, ha criticat.

L’excés de treball, especialment en l’Atenció Primària, així com la “ridícula ampliació de plantilla” que es va fer al juliol, ha fet saltar per l’aire una bomba a punt d’explotar, i ha incidit en què les circumstàncies globals “són exactament les mateixes” que en altres comunitats autònomes “per a plantejar un conflicte” amb els sindicats.

En tot cas, ha apuntat que la convocatòria dels aturs s’ha fixat per als dies 17 i 18 de gener amb l’objectiu de “no intercedir” en una etapa “complexa” com és la de Nadal, quan es registra “un repunt de pacients amb bronquiolitis“, i que la població “no es veja afectada“.

Paral·lelament, ha manifestat que, amb aquest marge, espera “donar un temps més que suficient” a l’Administració perquè valore les peticions que se li han traslladat des dels sindicats, encara que espera “poder asseure’s per a intentar arribar a un acord” i desconvocar la vaga, sempre que la Conselleria siga “sensible“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.