Un Col·legi de Metges demana voluntaris per a convéncer a dones que no avorten

 

El Col·legi Oficial de Metges de Madrid (ICOMEM),  ha recollit una petició de voluntaris perquè dissuadisquen a dones que no avorten, segons han publicat El País i la Cadena SER. En la pàgina 5 de Sèniors, la revista que l’entitat envia a metges jubilats, han detallat els secrets de la iniciativa Ambulància Vida.

Es tracta d’una activitat vinculada al grup conservador ‘Hazte sentir‘, famós pel seu polèmic autobús, que dins del marc legal té com a objectiu convéncer a les dones que no avorten.

En el butlletí s’ha fet una crida al fet que se sumen a l’equip d’este nou vehicle en el qual es presten serveis com deixar-li a les embarassades que escolten el batec del fetus o en el qual se’ls mostra una reproducció de plàstic d’un de 12 de mesos.

 

Una iniciativa “a títol individual”

 

Des de l’entitat han atribuït esta petició a una “iniciativa individual” i han assenyalat que esta no es correspon amb la postura oficial del Col·legi, sinó a la del responsable d’esta revista, José Ramos. Es tracta d’un membre de la Junta Directiva del Col·legi, en qualitat de vocal de Metges Jubilats. El butlletí ja ha sigut retirat de la pàgina web de l’organització.

Segon ha pogut confirmar la SER, des del Col·legi Oficial de Metges de Madrid un portaveu ha detallat que ”ell tindrà aqueixes conviccions o li hauran demanat el favor i, coneixent-li, estic convençuda que ho ha fet sense pensar que tinguera la major transcendència”.

Segons l’agència EFE, el Col·legi ha decidit retirar esta publicació perquè no representa el posicionament d’esta institució i consideren que tot es deu a un malentés.

Creuen també que Ramos va actuar “de bona fe” quan li van demanar col·laborar amb esta iniciativa i va pensar que podria interessar als metges jubilats i, per això, ho va publicar en un butlletí d’àmbit intern.

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.