Un Col·legi de Metges demana voluntaris per a convéncer a dones que no avorten

 

El Col·legi Oficial de Metges de Madrid (ICOMEM),  ha recollit una petició de voluntaris perquè dissuadisquen a dones que no avorten, segons han publicat El País i la Cadena SER. En la pàgina 5 de Sèniors, la revista que l’entitat envia a metges jubilats, han detallat els secrets de la iniciativa Ambulància Vida.

Es tracta d’una activitat vinculada al grup conservador ‘Hazte sentir‘, famós pel seu polèmic autobús, que dins del marc legal té com a objectiu convéncer a les dones que no avorten.

En el butlletí s’ha fet una crida al fet que se sumen a l’equip d’este nou vehicle en el qual es presten serveis com deixar-li a les embarassades que escolten el batec del fetus o en el qual se’ls mostra una reproducció de plàstic d’un de 12 de mesos.

 

Una iniciativa “a títol individual”

 

Des de l’entitat han atribuït esta petició a una “iniciativa individual” i han assenyalat que esta no es correspon amb la postura oficial del Col·legi, sinó a la del responsable d’esta revista, José Ramos. Es tracta d’un membre de la Junta Directiva del Col·legi, en qualitat de vocal de Metges Jubilats. El butlletí ja ha sigut retirat de la pàgina web de l’organització.

Segon ha pogut confirmar la SER, des del Col·legi Oficial de Metges de Madrid un portaveu ha detallat que ”ell tindrà aqueixes conviccions o li hauran demanat el favor i, coneixent-li, estic convençuda que ho ha fet sense pensar que tinguera la major transcendència”.

Segons l’agència EFE, el Col·legi ha decidit retirar esta publicació perquè no representa el posicionament d’esta institució i consideren que tot es deu a un malentés.

Creuen també que Ramos va actuar “de bona fe” quan li van demanar col·laborar amb esta iniciativa i va pensar que podria interessar als metges jubilats i, per això, ho va publicar en un butlletí d’àmbit intern.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El TSJCV manté l’arxiu i no investigarà a Mazón per la seua actuació en la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana desestima per unanimitat els recursos de les acusacions i confirma que no obrirà investigació penal contra Carlos Mazón per la gestió de l'avís És-Alert durant la dana de 2024.

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.

La nova selectivitat de 2026 consolida un model més pràctic i homogeni a Espanya

La selectivitat de 2026 manté canvis graduals cap a un model mes practique i homogeneo en quasi totes les comunitats autonomas, amb mes pes competencial i ajustos en correccion i calendari.

Pedro Martínez rebaixa el favoritisme del València Basket davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

Pedro Martínez advertix que el València Basket no és favorit davant el Panathinaikos malgrat el factor pista i vincula eixa etiqueta al pressupost i l'experiència del rival grec.