9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Un Col·legi de Metges demana voluntaris per a convéncer a dones que no avorten

 

El Col·legi Oficial de Metges de Madrid (ICOMEM),  ha recollit una petició de voluntaris perquè dissuadisquen a dones que no avorten, segons han publicat El País i la Cadena SER. En la pàgina 5 de Sèniors, la revista que l’entitat envia a metges jubilats, han detallat els secrets de la iniciativa Ambulància Vida.

Es tracta d’una activitat vinculada al grup conservador ‘Hazte sentir‘, famós pel seu polèmic autobús, que dins del marc legal té com a objectiu convéncer a les dones que no avorten.

En el butlletí s’ha fet una crida al fet que se sumen a l’equip d’este nou vehicle en el qual es presten serveis com deixar-li a les embarassades que escolten el batec del fetus o en el qual se’ls mostra una reproducció de plàstic d’un de 12 de mesos.

 

Una iniciativa “a títol individual”

 

Des de l’entitat han atribuït esta petició a una “iniciativa individual” i han assenyalat que esta no es correspon amb la postura oficial del Col·legi, sinó a la del responsable d’esta revista, José Ramos. Es tracta d’un membre de la Junta Directiva del Col·legi, en qualitat de vocal de Metges Jubilats. El butlletí ja ha sigut retirat de la pàgina web de l’organització.

Segon ha pogut confirmar la SER, des del Col·legi Oficial de Metges de Madrid un portaveu ha detallat que ”ell tindrà aqueixes conviccions o li hauran demanat el favor i, coneixent-li, estic convençuda que ho ha fet sense pensar que tinguera la major transcendència”.

Segons l’agència EFE, el Col·legi ha decidit retirar esta publicació perquè no representa el posicionament d’esta institució i consideren que tot es deu a un malentés.

Creuen també que Ramos va actuar “de bona fe” quan li van demanar col·laborar amb esta iniciativa i va pensar que podria interessar als metges jubilats i, per això, ho va publicar en un butlletí d’àmbit intern.

Últimes notícies

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.