19.8 C
València
Dimecres, 12 novembre, 2025

Un Col·legi de Metges demana voluntaris per a convéncer a dones que no avorten

 

El Col·legi Oficial de Metges de Madrid (ICOMEM),  ha recollit una petició de voluntaris perquè dissuadisquen a dones que no avorten, segons han publicat El País i la Cadena SER. En la pàgina 5 de Sèniors, la revista que l’entitat envia a metges jubilats, han detallat els secrets de la iniciativa Ambulància Vida.

Es tracta d’una activitat vinculada al grup conservador ‘Hazte sentir‘, famós pel seu polèmic autobús, que dins del marc legal té com a objectiu convéncer a les dones que no avorten.

En el butlletí s’ha fet una crida al fet que se sumen a l’equip d’este nou vehicle en el qual es presten serveis com deixar-li a les embarassades que escolten el batec del fetus o en el qual se’ls mostra una reproducció de plàstic d’un de 12 de mesos.

 

Una iniciativa “a títol individual”

 

Des de l’entitat han atribuït esta petició a una “iniciativa individual” i han assenyalat que esta no es correspon amb la postura oficial del Col·legi, sinó a la del responsable d’esta revista, José Ramos. Es tracta d’un membre de la Junta Directiva del Col·legi, en qualitat de vocal de Metges Jubilats. El butlletí ja ha sigut retirat de la pàgina web de l’organització.

Segon ha pogut confirmar la SER, des del Col·legi Oficial de Metges de Madrid un portaveu ha detallat que ”ell tindrà aqueixes conviccions o li hauran demanat el favor i, coneixent-li, estic convençuda que ho ha fet sense pensar que tinguera la major transcendència”.

Segons l’agència EFE, el Col·legi ha decidit retirar esta publicació perquè no representa el posicionament d’esta institució i consideren que tot es deu a un malentés.

Creuen també que Ramos va actuar “de bona fe” quan li van demanar col·laborar amb esta iniciativa i va pensar que podria interessar als metges jubilats i, per això, ho va publicar en un butlletí d’àmbit intern.

Últimes notícies

Renfe reforça el Gran Premi de Cheste amb 52.000 places i busos de suport

Renfe ha preparat un dispositiu especial per al Gran Premi a Cheste amb 52.000 places de Rodalia, 46 busos diaris i llançadores per a l'última milla.

Detinguda una parella itinerant per una dotzena de ‘furts afectuosos’ i un robatori violent a majors a Alacant i València

Una dona de 30 anys i un home de 26 han sigut detinguts en Santa Coloma de Gramanet per la seua relació amb una dotzena de sostraccions mitjançant el 'furt afectuós' i un robatori amb violència. La Policia va intervindre joies i diners i no descarta més robatoris.

Abascal exigix a Sánchez eleccions o silenci i que PP i Vox reconstruïsquen València

Abascal ha emplaçat en el Congrés a Pedro Sánchez a convocar generals o callar-se i permetre que PP i Vox reconstruïsquen València. També ha pressionat a Feijóo per a trencar amb el PSOE a la UE i abandonar les polítiques verdes i migratòries que critica.

Pròxim i senzill: així veuen a Finestrat a Juanfran Pérez Llorca, alcalde i aspirant a president

Veïns de Finestrat han destacat la proximitat i senzillesa del seu alcalde, Juanfran Pérez Llorca, després de ser elegit candidat del PP a la Generalitat. Fins i tot rivals polítics avalen el seu perfil negociador.

Ciutadans demana testifical de periodistes del gabinet de la llavors consellera Pradas

Ciutadans ha sol·licitat que declaren com a testimonis el cap de premsa i dos periodistes de l'equip de la llavors consellera Salomé Pradas per a aclarir decisions durant la DANA.

Experts alerten: les superbacterias podrien causar més morts que el càncer en 2050

Especialistes en medicina de laboratori advertixen que les infeccions per bacteris multiresistents podrien superar al càncer en mortalitat en 2050. Recalquen control, prevenció i nous fàrmacs.

Quatre detinguts i desmantellada una xarxa de narcokupas a Vilamarxant

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Vilamarxant una xarxa de narcokupas que ocupava un edifici, el subarrendava o el venia de manera il·legal i l'usava com a punt de venda de drogues. Quatre persones, dos hòmens i dos dones de 22 a 30 anys, han sigut detingudes.

Farmamundi amplia la seua ajuda a Gaza amb canastres d’aliments per a 270 famílies

Farmamundi amplia la seua resposta a Gaza amb un pla de dos mesos per a entregar canastres d'aliments a 270 famílies desplaçades. La treva no ha normalitzat l'entrada d'ajuda.