Un Col·legi de Metges demana voluntaris per a convéncer a dones que no avorten

 

El Col·legi Oficial de Metges de Madrid (ICOMEM),  ha recollit una petició de voluntaris perquè dissuadisquen a dones que no avorten, segons han publicat El País i la Cadena SER. En la pàgina 5 de Sèniors, la revista que l’entitat envia a metges jubilats, han detallat els secrets de la iniciativa Ambulància Vida.

Es tracta d’una activitat vinculada al grup conservador ‘Hazte sentir‘, famós pel seu polèmic autobús, que dins del marc legal té com a objectiu convéncer a les dones que no avorten.

En el butlletí s’ha fet una crida al fet que se sumen a l’equip d’este nou vehicle en el qual es presten serveis com deixar-li a les embarassades que escolten el batec del fetus o en el qual se’ls mostra una reproducció de plàstic d’un de 12 de mesos.

 

Una iniciativa “a títol individual”

 

Des de l’entitat han atribuït esta petició a una “iniciativa individual” i han assenyalat que esta no es correspon amb la postura oficial del Col·legi, sinó a la del responsable d’esta revista, José Ramos. Es tracta d’un membre de la Junta Directiva del Col·legi, en qualitat de vocal de Metges Jubilats. El butlletí ja ha sigut retirat de la pàgina web de l’organització.

Segon ha pogut confirmar la SER, des del Col·legi Oficial de Metges de Madrid un portaveu ha detallat que ”ell tindrà aqueixes conviccions o li hauran demanat el favor i, coneixent-li, estic convençuda que ho ha fet sense pensar que tinguera la major transcendència”.

Segons l’agència EFE, el Col·legi ha decidit retirar esta publicació perquè no representa el posicionament d’esta institució i consideren que tot es deu a un malentés.

Creuen també que Ramos va actuar “de bona fe” quan li van demanar col·laborar amb esta iniciativa i va pensar que podria interessar als metges jubilats i, per això, ho va publicar en un butlletí d’àmbit intern.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.