15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Metrovalencia instal·la més de 4.000 suports informatius amb la incorporació de la Línia 10

La posada en servei de la nova Línia 10 de Metrovalencia, la que uneix amb tramvia el centre de València, des del carrer Alacant, amb el barri de Natzaret, implica un important canvi i instal·lació de diferents suports informatius perquè les persones usuàries de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) puguen orientar-se i desplaçar-se amb la major facilitat i comoditat possible per la xarxa.

FGV ha adjudicat per 99.220 euros, IVA inclòs, la contractació de tota la senyalèctica que és necessària instal·lar en l’actual xarxa de Metrovalencia per la nova connexió Alacant-Natzaret i pel canvi de denominació de 23 estacions i parades, uns canvis que s’han fet coincidir en el temps per motius d’eficiència econòmica.

Estacions, parades, vestíbuls, andanes i unitats de metro i tramvia estan acollint de manera progressiva un total de 4.220 suports informatius, 719 de la pròpia Línia 10 i 3.501 en les nou línies que componen la resta de la xarxa de Metrovalencia.

D’aquesta manera, en les nou línies de Metrovalencia que no són la nova L10 s’estan canviant o instal·lant 450 plans de metro en estacions de metro, tant subterrànies com de superfície, 150 plans de tramvia, altres 150 plans integrats en vitrines i 1.320 plans d’entorn urbà en les 62 unitats de metre i 47 de tramvia.

Quant als denominats ‘termòmetres‘, els indicadors d’estacions i parades de les línies semblants en el seu disseny a aquests instruments mèdics, es col·loquen de diferent tipologia. Així, hi ha 345 en les andanes de metro i vestíbuls en superfície d’horaris; 110 en les andanes d’estacions de metro subterrànies en metacrilat; 90 horitzontals en les andanes soterrades; 64 verticals en els vestíbuls d’estacions subterrànies; 62 en el qual s’unifiquen la informació de la línia amb el nom de l’estació i les indicacions d’eixida al carrer en andanes soterrades; 50 en les màquines automàtiques d’expedició de títols en el metre i 710 dins de les unitats de metro.

D’altra banda, en la pròpia Línia 10 s’han instal·lat 719 elements informatius en una completa varietat de suports que comprenen plans, cartells, avisos, horaris, tarifes, pictogrames, logotips i altres dispositius.

Tots aquests punts informatius es distribueixen per les tres estacions subterrànies de la Línia 10 (Alacant, Russafa i Estimat Granell-Montolivet), les cinc en superfície (Quatre Carreres, Ciutat Arts i Cièncias-Justícia, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret) i en l’estació de Bailèn de la Línia 7 que serveix de connexió de la futura línia amb la resta de la xarxa de Metrovalencia, a través d’un canó per als vianants que pot ser utilitzat per les persones usuàries del metre i pels ciutadans i ciutadanes en general.

Últimes notícies

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.