17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Metrovalencia instal·la més de 4.000 suports informatius amb la incorporació de la Línia 10

La posada en servei de la nova Línia 10 de Metrovalencia, la que uneix amb tramvia el centre de València, des del carrer Alacant, amb el barri de Natzaret, implica un important canvi i instal·lació de diferents suports informatius perquè les persones usuàries de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) puguen orientar-se i desplaçar-se amb la major facilitat i comoditat possible per la xarxa.

FGV ha adjudicat per 99.220 euros, IVA inclòs, la contractació de tota la senyalèctica que és necessària instal·lar en l’actual xarxa de Metrovalencia per la nova connexió Alacant-Natzaret i pel canvi de denominació de 23 estacions i parades, uns canvis que s’han fet coincidir en el temps per motius d’eficiència econòmica.

Estacions, parades, vestíbuls, andanes i unitats de metro i tramvia estan acollint de manera progressiva un total de 4.220 suports informatius, 719 de la pròpia Línia 10 i 3.501 en les nou línies que componen la resta de la xarxa de Metrovalencia.

D’aquesta manera, en les nou línies de Metrovalencia que no són la nova L10 s’estan canviant o instal·lant 450 plans de metro en estacions de metro, tant subterrànies com de superfície, 150 plans de tramvia, altres 150 plans integrats en vitrines i 1.320 plans d’entorn urbà en les 62 unitats de metre i 47 de tramvia.

Quant als denominats ‘termòmetres‘, els indicadors d’estacions i parades de les línies semblants en el seu disseny a aquests instruments mèdics, es col·loquen de diferent tipologia. Així, hi ha 345 en les andanes de metro i vestíbuls en superfície d’horaris; 110 en les andanes d’estacions de metro subterrànies en metacrilat; 90 horitzontals en les andanes soterrades; 64 verticals en els vestíbuls d’estacions subterrànies; 62 en el qual s’unifiquen la informació de la línia amb el nom de l’estació i les indicacions d’eixida al carrer en andanes soterrades; 50 en les màquines automàtiques d’expedició de títols en el metre i 710 dins de les unitats de metro.

D’altra banda, en la pròpia Línia 10 s’han instal·lat 719 elements informatius en una completa varietat de suports que comprenen plans, cartells, avisos, horaris, tarifes, pictogrames, logotips i altres dispositius.

Tots aquests punts informatius es distribueixen per les tres estacions subterrànies de la Línia 10 (Alacant, Russafa i Estimat Granell-Montolivet), les cinc en superfície (Quatre Carreres, Ciutat Arts i Cièncias-Justícia, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret) i en l’estació de Bailèn de la Línia 7 que serveix de connexió de la futura línia amb la resta de la xarxa de Metrovalencia, a través d’un canó per als vianants que pot ser utilitzat per les persones usuàries del metre i pels ciutadans i ciutadanes en general.

Últimes notícies

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.

Morant se suma a baixar la crispació, però rebutja la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha defés que cal baixar la crispació, però no amb la 'recepta' de Jordi Sevilla. Rebutja el manifest 'Socialdemocràcia 21' i reivindica pensions, SMI i reforma laboral.