16.3 C
València
Divendres, 31 octubre, 2025

Metrovalencia instal·la més de 4.000 suports informatius amb la incorporació de la Línia 10

La posada en servei de la nova Línia 10 de Metrovalencia, la que uneix amb tramvia el centre de València, des del carrer Alacant, amb el barri de Natzaret, implica un important canvi i instal·lació de diferents suports informatius perquè les persones usuàries de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) puguen orientar-se i desplaçar-se amb la major facilitat i comoditat possible per la xarxa.

FGV ha adjudicat per 99.220 euros, IVA inclòs, la contractació de tota la senyalèctica que és necessària instal·lar en l’actual xarxa de Metrovalencia per la nova connexió Alacant-Natzaret i pel canvi de denominació de 23 estacions i parades, uns canvis que s’han fet coincidir en el temps per motius d’eficiència econòmica.

Estacions, parades, vestíbuls, andanes i unitats de metro i tramvia estan acollint de manera progressiva un total de 4.220 suports informatius, 719 de la pròpia Línia 10 i 3.501 en les nou línies que componen la resta de la xarxa de Metrovalencia.

D’aquesta manera, en les nou línies de Metrovalencia que no són la nova L10 s’estan canviant o instal·lant 450 plans de metro en estacions de metro, tant subterrànies com de superfície, 150 plans de tramvia, altres 150 plans integrats en vitrines i 1.320 plans d’entorn urbà en les 62 unitats de metre i 47 de tramvia.

Quant als denominats ‘termòmetres‘, els indicadors d’estacions i parades de les línies semblants en el seu disseny a aquests instruments mèdics, es col·loquen de diferent tipologia. Així, hi ha 345 en les andanes de metro i vestíbuls en superfície d’horaris; 110 en les andanes d’estacions de metro subterrànies en metacrilat; 90 horitzontals en les andanes soterrades; 64 verticals en els vestíbuls d’estacions subterrànies; 62 en el qual s’unifiquen la informació de la línia amb el nom de l’estació i les indicacions d’eixida al carrer en andanes soterrades; 50 en les màquines automàtiques d’expedició de títols en el metre i 710 dins de les unitats de metro.

D’altra banda, en la pròpia Línia 10 s’han instal·lat 719 elements informatius en una completa varietat de suports que comprenen plans, cartells, avisos, horaris, tarifes, pictogrames, logotips i altres dispositius.

Tots aquests punts informatius es distribueixen per les tres estacions subterrànies de la Línia 10 (Alacant, Russafa i Estimat Granell-Montolivet), les cinc en superfície (Quatre Carreres, Ciutat Arts i Cièncias-Justícia, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret) i en l’estació de Bailèn de la Línia 7 que serveix de connexió de la futura línia amb la resta de la xarxa de Metrovalencia, a través d’un canó per als vianants que pot ser utilitzat per les persones usuàries del metre i pels ciutadans i ciutadanes en general.

Últimes notícies

Els mitjans digitals valencians col·laboraran amb Club Abierto de Editores per a reforçar la seua activitat

L’associació AMDComVal i el col·lectiu editorial han signat un acord de col·laboració que també té com a objectiu potenciar el reconeixement dels mitjans natius digitals

Mazón avança una reflexió més profunda després del funeral per les víctimes de la DANA

El president ha assumit l'ocorregut en el funeral d'Estat per les 237 víctimes de la DANA i ha avançat que en els pròxims dies farà una reflexió més profunda. També ha assenyalat que rebrà hui a una família d'afectats i que acudirà a comissions d'investigació.

Mompó acusa Moncloa d’orquestrar el funeral d’Estat i lamenta l’ús de les víctimes

El president de la Diputació de València ha atribuït a Moncloa l'organització del funeral per la DANA i ha demanat que el focus es mantinga en les víctimes. També ha qüestionat el protocol i ha defés millorar coordinació i formació davant emergències.

El vicepresident de la comissió de la DANA creu que Mazón no seguirà en el càrrec quan comparega

IU sosté que Carlos Mazón podria no continuar com a president abans de la seua cita del dia 17 en la comissió de la DANA. Exigixen la seua dimissió i respecte a les víctimes.

La dana dispara la preocupació climàtica i la ecoansiedad en la Comunitat Valenciana

Un estudi liderat des de la UCV constata que la dana d'octubre intensifica la preocupació pel canvi climàtic i eleva la ecoansiedad, sobretot en dones i jóvens.

El PSPV denuncia violència institucional de Mazón amb les víctimes de la DANA

El síndic José Muñoz ha acusat a Carlos Mazón de violència institucional amb les víctimes de la DANA després del funeral d'Estat. El PSPV ha demanat eleccions anticipades i ha assenyalat a PP i Vox com a responsables de sostindre-ho en el càrrec.

La plantilla de Mahle vota el preacord del ERE: 506 acomiadaments, 40 a Paterna

El preacord entre la direcció i CCOO i UGT fixa 506 acomiadaments, millores d'indemnització i una borsa d'ocupació. La votació en assemblees pot tancar la negociació.

Vox: el funeral per la DANA no va honrar a les víctimes i va blanquejar a Sánchez

Vox ha sostingut que el funeral per les víctimes de la DANA va servir per a blanquejar a Pedro Sánchez i no per a honrar als morts. José María Llanos ha denunciat que un any després no s'han iniciat obres i ha qüestionat el Pacte Verd.