12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Metrovalencia instal·la més de 4.000 suports informatius amb la incorporació de la Línia 10

La posada en servei de la nova Línia 10 de Metrovalencia, la que uneix amb tramvia el centre de València, des del carrer Alacant, amb el barri de Natzaret, implica un important canvi i instal·lació de diferents suports informatius perquè les persones usuàries de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) puguen orientar-se i desplaçar-se amb la major facilitat i comoditat possible per la xarxa.

FGV ha adjudicat per 99.220 euros, IVA inclòs, la contractació de tota la senyalèctica que és necessària instal·lar en l’actual xarxa de Metrovalencia per la nova connexió Alacant-Natzaret i pel canvi de denominació de 23 estacions i parades, uns canvis que s’han fet coincidir en el temps per motius d’eficiència econòmica.

Estacions, parades, vestíbuls, andanes i unitats de metro i tramvia estan acollint de manera progressiva un total de 4.220 suports informatius, 719 de la pròpia Línia 10 i 3.501 en les nou línies que componen la resta de la xarxa de Metrovalencia.

D’aquesta manera, en les nou línies de Metrovalencia que no són la nova L10 s’estan canviant o instal·lant 450 plans de metro en estacions de metro, tant subterrànies com de superfície, 150 plans de tramvia, altres 150 plans integrats en vitrines i 1.320 plans d’entorn urbà en les 62 unitats de metre i 47 de tramvia.

Quant als denominats ‘termòmetres‘, els indicadors d’estacions i parades de les línies semblants en el seu disseny a aquests instruments mèdics, es col·loquen de diferent tipologia. Així, hi ha 345 en les andanes de metro i vestíbuls en superfície d’horaris; 110 en les andanes d’estacions de metro subterrànies en metacrilat; 90 horitzontals en les andanes soterrades; 64 verticals en els vestíbuls d’estacions subterrànies; 62 en el qual s’unifiquen la informació de la línia amb el nom de l’estació i les indicacions d’eixida al carrer en andanes soterrades; 50 en les màquines automàtiques d’expedició de títols en el metre i 710 dins de les unitats de metro.

D’altra banda, en la pròpia Línia 10 s’han instal·lat 719 elements informatius en una completa varietat de suports que comprenen plans, cartells, avisos, horaris, tarifes, pictogrames, logotips i altres dispositius.

Tots aquests punts informatius es distribueixen per les tres estacions subterrànies de la Línia 10 (Alacant, Russafa i Estimat Granell-Montolivet), les cinc en superfície (Quatre Carreres, Ciutat Arts i Cièncias-Justícia, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret) i en l’estació de Bailèn de la Línia 7 que serveix de connexió de la futura línia amb la resta de la xarxa de Metrovalencia, a través d’un canó per als vianants que pot ser utilitzat per les persones usuàries del metre i pels ciutadans i ciutadanes en general.

Últimes notícies

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.

Els detinguts pels homicidis en una vivenda d’Elx passen a disposició judicial després de dos intents previs d’ocupació

Els dos arrestats per la mort de dos hòmens en una vivenda d'Elx han passat a disposició judicial després de declarar davant la Guàrdia Civil. Es van atrinxerar durant hores i havien intentat ocupar la casa en dos ocasions anteriors.

Bragarnik va afermar a l’Elx el seu model esportiu i de gestió en 2025

En 2025, l'Elx va viure el seu millor any amb Bragarnik: ascens, joc recognoscible i deute saldat van impulsar reformes, rècord d'abonats i projecció internacional.