El Ministeri de Sanitat ampliarà les restriccions per a fumar

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, s’ha reunit recentment amb la Mesa del Tabac, màxim representant del sector, i ha deixat clar que la seua obligació se cenyix a vetlar per la salut dels espanyols i que, «el més prompte possible», potenciarà les restriccions amb nous espais lliures de fum i la regulació del cigarret electrònic.

 

Illa està immers des de fa mesos en la lluita contra la pandèmia del coronavirus, però no s’oblida de la que ell recorda que és la causa de mort prevenible «més important» en Espanya, el tabaquisme i les malalties causades per fumar, motiu pel que moren cada any en Espanya unes 60.000 persones. A demés, està preocupat perquè «hi ha un augment de la prevalença del tabaquisme en segments de població jove».

 

«Ja m’he reunit com a mínim en dos ocasions amb les entitats i associacions que estan en la lluita contra el tabaquisme, i també m’he reunit amb el sector i els he dit que la nostra obligació és protegir la salut pública de tots els ciutadans», ha asseverat Illa en declaracions a Efe.

 

No és molt habitual que el ministre de Sanitat es reunisca amb la Mesa del Tabac, a on estan representades grans multinacionals com Philip Morris, Altadis o BAT, i agricultors, distribuïdors i transformadors. L’interlocutor oficial de la Mesa del Tabac amb el Govern és el Comissionat per al Mercat de Tabacs, un organisme autònom de l’Administració General de l’Estat que depén del Ministeri d’Hisenda «produïxen situacions enganyoses», com en el cas de la publicitat o el tema del supòsit «menor risc».

Últimes notícies

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.