El Ministeri de Sanitat ampliarà les restriccions per a fumar

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, s’ha reunit recentment amb la Mesa del Tabac, màxim representant del sector, i ha deixat clar que la seua obligació se cenyix a vetlar per la salut dels espanyols i que, «el més prompte possible», potenciarà les restriccions amb nous espais lliures de fum i la regulació del cigarret electrònic.

 

Illa està immers des de fa mesos en la lluita contra la pandèmia del coronavirus, però no s’oblida de la que ell recorda que és la causa de mort prevenible «més important» en Espanya, el tabaquisme i les malalties causades per fumar, motiu pel que moren cada any en Espanya unes 60.000 persones. A demés, està preocupat perquè «hi ha un augment de la prevalença del tabaquisme en segments de població jove».

 

«Ja m’he reunit com a mínim en dos ocasions amb les entitats i associacions que estan en la lluita contra el tabaquisme, i també m’he reunit amb el sector i els he dit que la nostra obligació és protegir la salut pública de tots els ciutadans», ha asseverat Illa en declaracions a Efe.

 

No és molt habitual que el ministre de Sanitat es reunisca amb la Mesa del Tabac, a on estan representades grans multinacionals com Philip Morris, Altadis o BAT, i agricultors, distribuïdors i transformadors. L’interlocutor oficial de la Mesa del Tabac amb el Govern és el Comissionat per al Mercat de Tabacs, un organisme autònom de l’Administració General de l’Estat que depén del Ministeri d’Hisenda «produïxen situacions enganyoses», com en el cas de la publicitat o el tema del supòsit «menor risc».

Últimes notícies

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.