El Ministeri de Sanitat ampliarà les restriccions per a fumar

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, s’ha reunit recentment amb la Mesa del Tabac, màxim representant del sector, i ha deixat clar que la seua obligació se cenyix a vetlar per la salut dels espanyols i que, «el més prompte possible», potenciarà les restriccions amb nous espais lliures de fum i la regulació del cigarret electrònic.

 

Illa està immers des de fa mesos en la lluita contra la pandèmia del coronavirus, però no s’oblida de la que ell recorda que és la causa de mort prevenible «més important» en Espanya, el tabaquisme i les malalties causades per fumar, motiu pel que moren cada any en Espanya unes 60.000 persones. A demés, està preocupat perquè «hi ha un augment de la prevalença del tabaquisme en segments de població jove».

 

«Ja m’he reunit com a mínim en dos ocasions amb les entitats i associacions que estan en la lluita contra el tabaquisme, i també m’he reunit amb el sector i els he dit que la nostra obligació és protegir la salut pública de tots els ciutadans», ha asseverat Illa en declaracions a Efe.

 

No és molt habitual que el ministre de Sanitat es reunisca amb la Mesa del Tabac, a on estan representades grans multinacionals com Philip Morris, Altadis o BAT, i agricultors, distribuïdors i transformadors. L’interlocutor oficial de la Mesa del Tabac amb el Govern és el Comissionat per al Mercat de Tabacs, un organisme autònom de l’Administració General de l’Estat que depén del Ministeri d’Hisenda «produïxen situacions enganyoses», com en el cas de la publicitat o el tema del supòsit «menor risc».

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU