El Ministeri de Sanitat ampliarà les restriccions per a fumar

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, s’ha reunit recentment amb la Mesa del Tabac, màxim representant del sector, i ha deixat clar que la seua obligació se cenyix a vetlar per la salut dels espanyols i que, «el més prompte possible», potenciarà les restriccions amb nous espais lliures de fum i la regulació del cigarret electrònic.

 

Illa està immers des de fa mesos en la lluita contra la pandèmia del coronavirus, però no s’oblida de la que ell recorda que és la causa de mort prevenible «més important» en Espanya, el tabaquisme i les malalties causades per fumar, motiu pel que moren cada any en Espanya unes 60.000 persones. A demés, està preocupat perquè «hi ha un augment de la prevalença del tabaquisme en segments de població jove».

 

«Ja m’he reunit com a mínim en dos ocasions amb les entitats i associacions que estan en la lluita contra el tabaquisme, i també m’he reunit amb el sector i els he dit que la nostra obligació és protegir la salut pública de tots els ciutadans», ha asseverat Illa en declaracions a Efe.

 

No és molt habitual que el ministre de Sanitat es reunisca amb la Mesa del Tabac, a on estan representades grans multinacionals com Philip Morris, Altadis o BAT, i agricultors, distribuïdors i transformadors. L’interlocutor oficial de la Mesa del Tabac amb el Govern és el Comissionat per al Mercat de Tabacs, un organisme autònom de l’Administració General de l’Estat que depén del Ministeri d’Hisenda «produïxen situacions enganyoses», com en el cas de la publicitat o el tema del supòsit «menor risc».

Últimes notícies

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.