El Ministeri de Sanitat ampliarà les restriccions per a fumar

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, s’ha reunit recentment amb la Mesa del Tabac, màxim representant del sector, i ha deixat clar que la seua obligació se cenyix a vetlar per la salut dels espanyols i que, «el més prompte possible», potenciarà les restriccions amb nous espais lliures de fum i la regulació del cigarret electrònic.

 

Illa està immers des de fa mesos en la lluita contra la pandèmia del coronavirus, però no s’oblida de la que ell recorda que és la causa de mort prevenible «més important» en Espanya, el tabaquisme i les malalties causades per fumar, motiu pel que moren cada any en Espanya unes 60.000 persones. A demés, està preocupat perquè «hi ha un augment de la prevalença del tabaquisme en segments de població jove».

 

«Ja m’he reunit com a mínim en dos ocasions amb les entitats i associacions que estan en la lluita contra el tabaquisme, i també m’he reunit amb el sector i els he dit que la nostra obligació és protegir la salut pública de tots els ciutadans», ha asseverat Illa en declaracions a Efe.

 

No és molt habitual que el ministre de Sanitat es reunisca amb la Mesa del Tabac, a on estan representades grans multinacionals com Philip Morris, Altadis o BAT, i agricultors, distribuïdors i transformadors. L’interlocutor oficial de la Mesa del Tabac amb el Govern és el Comissionat per al Mercat de Tabacs, un organisme autònom de l’Administració General de l’Estat que depén del Ministeri d’Hisenda «produïxen situacions enganyoses», com en el cas de la publicitat o el tema del supòsit «menor risc».

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.