El ministre Salvador Illa deixa les coses clares sobre el confinament

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat este dijous que el Govern no es planteja confinaments generals ni mesures massives per a controlar els brots de coronavirus en Espanya i ha apostat per fer «mesures quirúrgiques» segons la situació de cada territori.

 

«No procedix fer mesures generalitzades; hem de detectar precoçment i actuar amb una contundència proporcionada», ha afirmat Illa en una entrevista en el programa matinal ‘Aquí, amb Josep Cuní’ de SER Catalunya.

 

Illa descarta un confinament perimetral en Madrid

El ministre ha considerat innecessari un confinament perimetral en Madrid i ha afirmat que «les mesures per a contenir el virus han de ser molt ben pensades», en resposta als presidents autonòmics de Castella i Lleó i Castella-la Manxa, que reclamaven confinar la capital.

 

Illa ha reconegut que concentracions urbanes com Madrid o l’àrea metropolitana de Barcelona són espais amb dificultats especials i que afecten els territoris contigus, però ha afirmat que «en línies generals s’està fent un treball correcte en els dos costats».

 

Illa insistix en què les decisions es prenen per motius de «salut» i no «econòmics»

També ha insistit que «les decisions sanitàries es prenen per l’evolució de la pandèmia i per motius de salut pública» i no per motius econòmics, i ha reiterat que la decisió d’evitar confinaments massius és estrictament epidemiològica.

 

Amb tot, el ministre s’ha mostrat preocupat per l’impacte que tindrà la tornada a l’escola i el retorn de les vacacions en l’aparició de nous brots de Covid-19, encara que s’ha mostrat confiat que seguint les mesures higièniques i de salut s’evitaran contagis.

Ha celebrat que en les últimes setmanes s’estiga donant una menor pressió hospitalària -en part pel descens en l’edat dels contagiats- i que es produïxen menys morts, encara que ha remarcat la necessitat d’«estabilitzar i baixar el número de casos».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.