El ministre Salvador Illa deixa les coses clares sobre el confinament

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat este dijous que el Govern no es planteja confinaments generals ni mesures massives per a controlar els brots de coronavirus en Espanya i ha apostat per fer «mesures quirúrgiques» segons la situació de cada territori.

 

«No procedix fer mesures generalitzades; hem de detectar precoçment i actuar amb una contundència proporcionada», ha afirmat Illa en una entrevista en el programa matinal ‘Aquí, amb Josep Cuní’ de SER Catalunya.

 

Illa descarta un confinament perimetral en Madrid

El ministre ha considerat innecessari un confinament perimetral en Madrid i ha afirmat que «les mesures per a contenir el virus han de ser molt ben pensades», en resposta als presidents autonòmics de Castella i Lleó i Castella-la Manxa, que reclamaven confinar la capital.

 

Illa ha reconegut que concentracions urbanes com Madrid o l’àrea metropolitana de Barcelona són espais amb dificultats especials i que afecten els territoris contigus, però ha afirmat que «en línies generals s’està fent un treball correcte en els dos costats».

 

Illa insistix en què les decisions es prenen per motius de «salut» i no «econòmics»

També ha insistit que «les decisions sanitàries es prenen per l’evolució de la pandèmia i per motius de salut pública» i no per motius econòmics, i ha reiterat que la decisió d’evitar confinaments massius és estrictament epidemiològica.

 

Amb tot, el ministre s’ha mostrat preocupat per l’impacte que tindrà la tornada a l’escola i el retorn de les vacacions en l’aparició de nous brots de Covid-19, encara que s’ha mostrat confiat que seguint les mesures higièniques i de salut s’evitaran contagis.

Ha celebrat que en les últimes setmanes s’estiga donant una menor pressió hospitalària -en part pel descens en l’edat dels contagiats- i que es produïxen menys morts, encara que ha remarcat la necessitat d’«estabilitzar i baixar el número de casos».

Últimes notícies

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.