El ministre Salvador Illa deixa les coses clares sobre el confinament

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat este dijous que el Govern no es planteja confinaments generals ni mesures massives per a controlar els brots de coronavirus en Espanya i ha apostat per fer «mesures quirúrgiques» segons la situació de cada territori.

 

«No procedix fer mesures generalitzades; hem de detectar precoçment i actuar amb una contundència proporcionada», ha afirmat Illa en una entrevista en el programa matinal ‘Aquí, amb Josep Cuní’ de SER Catalunya.

 

Illa descarta un confinament perimetral en Madrid

El ministre ha considerat innecessari un confinament perimetral en Madrid i ha afirmat que «les mesures per a contenir el virus han de ser molt ben pensades», en resposta als presidents autonòmics de Castella i Lleó i Castella-la Manxa, que reclamaven confinar la capital.

 

Illa ha reconegut que concentracions urbanes com Madrid o l’àrea metropolitana de Barcelona són espais amb dificultats especials i que afecten els territoris contigus, però ha afirmat que «en línies generals s’està fent un treball correcte en els dos costats».

 

Illa insistix en què les decisions es prenen per motius de «salut» i no «econòmics»

També ha insistit que «les decisions sanitàries es prenen per l’evolució de la pandèmia i per motius de salut pública» i no per motius econòmics, i ha reiterat que la decisió d’evitar confinaments massius és estrictament epidemiològica.

 

Amb tot, el ministre s’ha mostrat preocupat per l’impacte que tindrà la tornada a l’escola i el retorn de les vacacions en l’aparició de nous brots de Covid-19, encara que s’ha mostrat confiat que seguint les mesures higièniques i de salut s’evitaran contagis.

Ha celebrat que en les últimes setmanes s’estiga donant una menor pressió hospitalària -en part pel descens en l’edat dels contagiats- i que es produïxen menys morts, encara que ha remarcat la necessitat d’«estabilitzar i baixar el número de casos».

Últimes notícies

Remuntada del Vila-real a Màlaga per estrenar el caseller de victòries

El Vila-real ha remuntat a La Rosaleda un gol inicial de Dotor i ha sumat el primer triomf de la temporada gràcies a un doblet de Pape Gueye i a l’encert d’Alberto Moleiro. El conjunt groguet ha sigut molt superior a un Màlaga superat des del minut 20.

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.