El ministre Salvador Illa deixa les coses clares sobre el confinament

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat este dijous que el Govern no es planteja confinaments generals ni mesures massives per a controlar els brots de coronavirus en Espanya i ha apostat per fer «mesures quirúrgiques» segons la situació de cada territori.

 

«No procedix fer mesures generalitzades; hem de detectar precoçment i actuar amb una contundència proporcionada», ha afirmat Illa en una entrevista en el programa matinal ‘Aquí, amb Josep Cuní’ de SER Catalunya.

 

Illa descarta un confinament perimetral en Madrid

El ministre ha considerat innecessari un confinament perimetral en Madrid i ha afirmat que «les mesures per a contenir el virus han de ser molt ben pensades», en resposta als presidents autonòmics de Castella i Lleó i Castella-la Manxa, que reclamaven confinar la capital.

 

Illa ha reconegut que concentracions urbanes com Madrid o l’àrea metropolitana de Barcelona són espais amb dificultats especials i que afecten els territoris contigus, però ha afirmat que «en línies generals s’està fent un treball correcte en els dos costats».

 

Illa insistix en què les decisions es prenen per motius de «salut» i no «econòmics»

També ha insistit que «les decisions sanitàries es prenen per l’evolució de la pandèmia i per motius de salut pública» i no per motius econòmics, i ha reiterat que la decisió d’evitar confinaments massius és estrictament epidemiològica.

 

Amb tot, el ministre s’ha mostrat preocupat per l’impacte que tindrà la tornada a l’escola i el retorn de les vacacions en l’aparició de nous brots de Covid-19, encara que s’ha mostrat confiat que seguint les mesures higièniques i de salut s’evitaran contagis.

Ha celebrat que en les últimes setmanes s’estiga donant una menor pressió hospitalària -en part pel descens en l’edat dels contagiats- i que es produïxen menys morts, encara que ha remarcat la necessitat d’«estabilitzar i baixar el número de casos».

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.