El ministre Salvador Illa deixa les coses clares sobre el confinament

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat este dijous que el Govern no es planteja confinaments generals ni mesures massives per a controlar els brots de coronavirus en Espanya i ha apostat per fer «mesures quirúrgiques» segons la situació de cada territori.

 

«No procedix fer mesures generalitzades; hem de detectar precoçment i actuar amb una contundència proporcionada», ha afirmat Illa en una entrevista en el programa matinal ‘Aquí, amb Josep Cuní’ de SER Catalunya.

 

Illa descarta un confinament perimetral en Madrid

El ministre ha considerat innecessari un confinament perimetral en Madrid i ha afirmat que «les mesures per a contenir el virus han de ser molt ben pensades», en resposta als presidents autonòmics de Castella i Lleó i Castella-la Manxa, que reclamaven confinar la capital.

 

Illa ha reconegut que concentracions urbanes com Madrid o l’àrea metropolitana de Barcelona són espais amb dificultats especials i que afecten els territoris contigus, però ha afirmat que «en línies generals s’està fent un treball correcte en els dos costats».

 

Illa insistix en què les decisions es prenen per motius de «salut» i no «econòmics»

També ha insistit que «les decisions sanitàries es prenen per l’evolució de la pandèmia i per motius de salut pública» i no per motius econòmics, i ha reiterat que la decisió d’evitar confinaments massius és estrictament epidemiològica.

 

Amb tot, el ministre s’ha mostrat preocupat per l’impacte que tindrà la tornada a l’escola i el retorn de les vacacions en l’aparició de nous brots de Covid-19, encara que s’ha mostrat confiat que seguint les mesures higièniques i de salut s’evitaran contagis.

Ha celebrat que en les últimes setmanes s’estiga donant una menor pressió hospitalària -en part pel descens en l’edat dels contagiats- i que es produïxen menys morts, encara que ha remarcat la necessitat d’«estabilitzar i baixar el número de casos».

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.