14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Més de la mitat de les morts per coronavirus en l’última setmana s’han produït en residències valencianes

 

Més de la mitat de les morts registrades en el territori valencià durant l’última setmana com a conseqüència del coronavirus eren residents en centres de majors, segons es desprén de l’informe elaborat per la coordinadora de la secció Civil de València, Ana Lanuza, que ha traslladat este dimecres a la Fiscalia General de l’Estat.

 

En concret, del total de morts durant l’última setmana en l’autonomia valenciana per COVID-19, el 59% eren residents. En xifres globals, les defuncions en este col·lectiu representen en la Comunitat Valenciana el 38%, segons les mateixes dades.

 

En total, des de què començà la pandèmia, s’han registrat 523 defuncions en residències de majors, de les que 20 s’han produït en els últims set dies. La setmana anterior les morts en estos centres ascendien a 24, cosa que representa una «lleugera» baixada, ha explicat Ana Lanuza.

 

La fiscal ha indicat que estes xifres són «elevades», però ha recordat que es tracta d’un col·lectiu «molt sensible i vulnerable» que, si es veu afectat pel virus, és complicada la seua supervivència. També ha assenyalat que en relació amb altres comunitats autònomes, en les que les xifres arriben fins al 80%, la valenciana «no se situa tan malament».

 

La situació actual en les residències valencianes

Per províncies, la fiscal ha concretat que en Alacant s’estan contenint les morts en residències, ja que en l’última setmana només es van registrar tres; mentres que en la de Castelló va haver-hi cinc i en la de València, 12.

 

Precisament també esta mateixa setmana s’ha tingut coneixement de la defunció d’un treballador en una residència de la província de València com a conseqüència de la COVID-19, la primera víctima valenciana d’este col·lectiu.

 

Segons les últimes dades oferides per la Conselleria de Sanitat, hi ha 86 residències valencianes amb casos actius: 12 en la província de Castelló, 34 en la d’Alacant i 40 en la de València. Un total de 28 es troben davall la vigilància activa de personal sanitari: set en Alacant, huit en Castelló i 13 en València.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.