14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Més de la mitat de les morts per coronavirus en l’última setmana s’han produït en residències valencianes

 

Més de la mitat de les morts registrades en el territori valencià durant l’última setmana com a conseqüència del coronavirus eren residents en centres de majors, segons es desprén de l’informe elaborat per la coordinadora de la secció Civil de València, Ana Lanuza, que ha traslladat este dimecres a la Fiscalia General de l’Estat.

 

En concret, del total de morts durant l’última setmana en l’autonomia valenciana per COVID-19, el 59% eren residents. En xifres globals, les defuncions en este col·lectiu representen en la Comunitat Valenciana el 38%, segons les mateixes dades.

 

En total, des de què començà la pandèmia, s’han registrat 523 defuncions en residències de majors, de les que 20 s’han produït en els últims set dies. La setmana anterior les morts en estos centres ascendien a 24, cosa que representa una «lleugera» baixada, ha explicat Ana Lanuza.

 

La fiscal ha indicat que estes xifres són «elevades», però ha recordat que es tracta d’un col·lectiu «molt sensible i vulnerable» que, si es veu afectat pel virus, és complicada la seua supervivència. També ha assenyalat que en relació amb altres comunitats autònomes, en les que les xifres arriben fins al 80%, la valenciana «no se situa tan malament».

 

La situació actual en les residències valencianes

Per províncies, la fiscal ha concretat que en Alacant s’estan contenint les morts en residències, ja que en l’última setmana només es van registrar tres; mentres que en la de Castelló va haver-hi cinc i en la de València, 12.

 

Precisament també esta mateixa setmana s’ha tingut coneixement de la defunció d’un treballador en una residència de la província de València com a conseqüència de la COVID-19, la primera víctima valenciana d’este col·lectiu.

 

Segons les últimes dades oferides per la Conselleria de Sanitat, hi ha 86 residències valencianes amb casos actius: 12 en la província de Castelló, 34 en la d’Alacant i 40 en la de València. Un total de 28 es troben davall la vigilància activa de personal sanitari: set en Alacant, huit en Castelló i 13 en València.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts