Mor el primer treballador d’una residència valenciana per coronavirus

 

Un treballador d’una residència de la província de València ha mort a conseqüència de la COVID-19, segons s’ha notificat a la Fiscalia. Es tracta de la primera víctima d’este col·lectiu en el territori valencià.

 

Fa uns dies es va notificar la defunció d’este empleat a la secció Civil de la Fiscalia de València, organisme encarregat de portar un control sobre estos centres per a protegir a un dels col·lectius més vulnerables davant del coronavirus.

 

Al ministeri públic no li constava cap defunció de treballadors en residències valencianes i este seria el primer cas, que es va comunicar recentment, en concret, fa tres o quatre dies.

 

Esta víctima se suma als sis professionals sanitaris valencians que han mort contagiats pel coronavirus. La família d’un d’estos metges, que treballava en el SAMU, ha interposat una querella contra la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ja que considera que «va ser abandonat absolutament a la seua sort».

 

Les últimes dades aportades per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, respecte a sanitaris amb positiu en COVID-19 ara com ara pugen fins a 658 —xifres d’este dilluns—. D’altra banda, el número d’altes en este col·lectiu ascendia a 2.027.

 

Dades en residències

Segons les informacions relatives a residències, ara com ara, han mort 521 residents i hi ha casos positius en 86 centres, onze d’ells en la província de Castelló, 34 en la d’Alacant i 41 en la província de València.

 

De la mateixa manera, tampoc ha variat el número de centres que es troben davall la vigilància activa del personal sanitari. Són 28 residències valencianes: huit en la província de Castelló, set en la província d’Alacant i 13 en la província de València.

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.