Mor el primer treballador d’una residència valenciana per coronavirus

 

Un treballador d’una residència de la província de València ha mort a conseqüència de la COVID-19, segons s’ha notificat a la Fiscalia. Es tracta de la primera víctima d’este col·lectiu en el territori valencià.

 

Fa uns dies es va notificar la defunció d’este empleat a la secció Civil de la Fiscalia de València, organisme encarregat de portar un control sobre estos centres per a protegir a un dels col·lectius més vulnerables davant del coronavirus.

 

Al ministeri públic no li constava cap defunció de treballadors en residències valencianes i este seria el primer cas, que es va comunicar recentment, en concret, fa tres o quatre dies.

 

Esta víctima se suma als sis professionals sanitaris valencians que han mort contagiats pel coronavirus. La família d’un d’estos metges, que treballava en el SAMU, ha interposat una querella contra la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ja que considera que «va ser abandonat absolutament a la seua sort».

 

Les últimes dades aportades per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, respecte a sanitaris amb positiu en COVID-19 ara com ara pugen fins a 658 —xifres d’este dilluns—. D’altra banda, el número d’altes en este col·lectiu ascendia a 2.027.

 

Dades en residències

Segons les informacions relatives a residències, ara com ara, han mort 521 residents i hi ha casos positius en 86 centres, onze d’ells en la província de Castelló, 34 en la d’Alacant i 41 en la província de València.

 

De la mateixa manera, tampoc ha variat el número de centres que es troben davall la vigilància activa del personal sanitari. Són 28 residències valencianes: huit en la província de Castelló, set en la província d’Alacant i 13 en la província de València.

Últimes notícies

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.

Un cuidador investiga per estafar un matrimoni destapa un laboratori de drogues a Elx

La investigació a un cuidador acusat d’estafar més de 50.000 euros a un matrimoni major estranger en una pedania d’Elx ha permés descobrir un laboratori clandestí de drogues sintètiques en un garatge. Tres hòmens han sigut detinguts i el complex ha quedat desmantellat abans d’entrar en funcionament.

Luís Castro marca el full de ruta del Levante: equip aguerrit i sense por

Luís Castro definix abans de l’inici de LaLiga un Levante aguerrit, amb identitat guanyadora, confiança en la cantera i orgull pel traspàs de Carlos Espí al Real Madrid.

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.