17.5 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Mor el primer treballador d’una residència valenciana per coronavirus

 

Un treballador d’una residència de la província de València ha mort a conseqüència de la COVID-19, segons s’ha notificat a la Fiscalia. Es tracta de la primera víctima d’este col·lectiu en el territori valencià.

 

Fa uns dies es va notificar la defunció d’este empleat a la secció Civil de la Fiscalia de València, organisme encarregat de portar un control sobre estos centres per a protegir a un dels col·lectius més vulnerables davant del coronavirus.

 

Al ministeri públic no li constava cap defunció de treballadors en residències valencianes i este seria el primer cas, que es va comunicar recentment, en concret, fa tres o quatre dies.

 

Esta víctima se suma als sis professionals sanitaris valencians que han mort contagiats pel coronavirus. La família d’un d’estos metges, que treballava en el SAMU, ha interposat una querella contra la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ja que considera que «va ser abandonat absolutament a la seua sort».

 

Les últimes dades aportades per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, respecte a sanitaris amb positiu en COVID-19 ara com ara pugen fins a 658 —xifres d’este dilluns—. D’altra banda, el número d’altes en este col·lectiu ascendia a 2.027.

 

Dades en residències

Segons les informacions relatives a residències, ara com ara, han mort 521 residents i hi ha casos positius en 86 centres, onze d’ells en la província de Castelló, 34 en la d’Alacant i 41 en la província de València.

 

De la mateixa manera, tampoc ha variat el número de centres que es troben davall la vigilància activa del personal sanitari. Són 28 residències valencianes: huit en la província de Castelló, set en la província d’Alacant i 13 en la província de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.