10 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Mor el primer treballador d’una residència valenciana per coronavirus

 

Un treballador d’una residència de la província de València ha mort a conseqüència de la COVID-19, segons s’ha notificat a la Fiscalia. Es tracta de la primera víctima d’este col·lectiu en el territori valencià.

 

Fa uns dies es va notificar la defunció d’este empleat a la secció Civil de la Fiscalia de València, organisme encarregat de portar un control sobre estos centres per a protegir a un dels col·lectius més vulnerables davant del coronavirus.

 

Al ministeri públic no li constava cap defunció de treballadors en residències valencianes i este seria el primer cas, que es va comunicar recentment, en concret, fa tres o quatre dies.

 

Esta víctima se suma als sis professionals sanitaris valencians que han mort contagiats pel coronavirus. La família d’un d’estos metges, que treballava en el SAMU, ha interposat una querella contra la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ja que considera que «va ser abandonat absolutament a la seua sort».

 

Les últimes dades aportades per la consellera de Sanitat, Ana Barceló, respecte a sanitaris amb positiu en COVID-19 ara com ara pugen fins a 658 —xifres d’este dilluns—. D’altra banda, el número d’altes en este col·lectiu ascendia a 2.027.

 

Dades en residències

Segons les informacions relatives a residències, ara com ara, han mort 521 residents i hi ha casos positius en 86 centres, onze d’ells en la província de Castelló, 34 en la d’Alacant i 41 en la província de València.

 

De la mateixa manera, tampoc ha variat el número de centres que es troben davall la vigilància activa del personal sanitari. Són 28 residències valencianes: huit en la província de Castelló, set en la província d’Alacant i 13 en la província de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.