La model alacantina amb síndrome de Down Marián Ávila, premiada en els Estats Units

 

La jove model alacantina amb síndrome de Down, Marián Ávila, ha sigut distingida amb el premi Quincy Jones Exceptional Advocacy 2020, que s’entregarà virtualment el dissabte que ve, 14 de novembre, des de Denver (Colorado, els Estats Units), pels seus «assoliments com a model i exemple a seguir».

 

La jove de 23 anys que viu en Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), rebrà el guardó per la seua trajectòria i «usar les xarxes socials per a conéixer a altres persones, guanyar visibilitat sense perjudicis ni etiquetes i per a ajudar als altres».

 

«Es diu a si mateixa feminista i defensora dels drets humans, la família i l’amistat», ha destacat el jurat de l’organització, la Global Down Syndrome Foundation (Global), de la jove Marián Ávila, que el 8 de setembre de 2018 va conseguir la fita de ser la primera model espanyola amb síndrome de Down en desfilar per les passarel·les de la Fashion Week de Nova York.

 

És la imatge de diferents campanyes

La jove compartirà el premi amb l’actriu canadenca de la sèrie ‘Anatomia de Ramat’, Caterina Scorsone, i rebrà el guardó en el transcurs de l’acte online ‘Be Beautiful Be Yourself’ (en anglés ‘Sé bell, sé tu mateix’), que servirà per a recaptar fons per a la investigació científica.

 

«Estic molt contenta, és un honor rebre un premi important per a tot el món», ha relatat Marián Avila en una entrevista concedida a l’agència EFE abans de prosseguir que «ha sigut una gran sorpresa, no me l’esperava». La jove model ha afirmat que «les persones amb síndrome de Down també poden, igual que tot el món», i ha continuat que el seu lema és «jo puc».

 

Durant la cerimònia s’exhibirà un vídeo de Marián desfilant vestida pel modista alacantí Hannibal Laguna al costat de la supermodel Beverly Johnson -la primera afroamericana a protagonitzar la portada de Vogue, en 1974- en un acte al que  assistiran la llegenda de la música Quincy Jones, que dona nom als premis, i l’artista Rachel Platten, entre molts altres.

 

Àvila, d’1,61 metres d’altura, és la imatge de l’actual campanya de publicitat de Levi’s que advoca per la diversitat, i ha treballat també per a El Corte Inglés. A demés, ha participat en la desfilada de l’Eivissa Inclusió Fashion Day i en l’anunci per a la Valmont Barcelona Bridal Fashion Week.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.