15.3 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La model alacantina amb síndrome de Down Marián Ávila, premiada en els Estats Units

 

La jove model alacantina amb síndrome de Down, Marián Ávila, ha sigut distingida amb el premi Quincy Jones Exceptional Advocacy 2020, que s’entregarà virtualment el dissabte que ve, 14 de novembre, des de Denver (Colorado, els Estats Units), pels seus «assoliments com a model i exemple a seguir».

 

La jove de 23 anys que viu en Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), rebrà el guardó per la seua trajectòria i «usar les xarxes socials per a conéixer a altres persones, guanyar visibilitat sense perjudicis ni etiquetes i per a ajudar als altres».

 

«Es diu a si mateixa feminista i defensora dels drets humans, la família i l’amistat», ha destacat el jurat de l’organització, la Global Down Syndrome Foundation (Global), de la jove Marián Ávila, que el 8 de setembre de 2018 va conseguir la fita de ser la primera model espanyola amb síndrome de Down en desfilar per les passarel·les de la Fashion Week de Nova York.

 

És la imatge de diferents campanyes

La jove compartirà el premi amb l’actriu canadenca de la sèrie ‘Anatomia de Ramat’, Caterina Scorsone, i rebrà el guardó en el transcurs de l’acte online ‘Be Beautiful Be Yourself’ (en anglés ‘Sé bell, sé tu mateix’), que servirà per a recaptar fons per a la investigació científica.

 

«Estic molt contenta, és un honor rebre un premi important per a tot el món», ha relatat Marián Avila en una entrevista concedida a l’agència EFE abans de prosseguir que «ha sigut una gran sorpresa, no me l’esperava». La jove model ha afirmat que «les persones amb síndrome de Down també poden, igual que tot el món», i ha continuat que el seu lema és «jo puc».

 

Durant la cerimònia s’exhibirà un vídeo de Marián desfilant vestida pel modista alacantí Hannibal Laguna al costat de la supermodel Beverly Johnson -la primera afroamericana a protagonitzar la portada de Vogue, en 1974- en un acte al que  assistiran la llegenda de la música Quincy Jones, que dona nom als premis, i l’artista Rachel Platten, entre molts altres.

 

Àvila, d’1,61 metres d’altura, és la imatge de l’actual campanya de publicitat de Levi’s que advoca per la diversitat, i ha treballat també per a El Corte Inglés. A demés, ha participat en la desfilada de l’Eivissa Inclusió Fashion Day i en l’anunci per a la Valmont Barcelona Bridal Fashion Week.

Últimes notícies

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.