14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

La model alacantina amb síndrome de Down Marián Ávila, premiada en els Estats Units

 

La jove model alacantina amb síndrome de Down, Marián Ávila, ha sigut distingida amb el premi Quincy Jones Exceptional Advocacy 2020, que s’entregarà virtualment el dissabte que ve, 14 de novembre, des de Denver (Colorado, els Estats Units), pels seus «assoliments com a model i exemple a seguir».

 

La jove de 23 anys que viu en Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), rebrà el guardó per la seua trajectòria i «usar les xarxes socials per a conéixer a altres persones, guanyar visibilitat sense perjudicis ni etiquetes i per a ajudar als altres».

 

«Es diu a si mateixa feminista i defensora dels drets humans, la família i l’amistat», ha destacat el jurat de l’organització, la Global Down Syndrome Foundation (Global), de la jove Marián Ávila, que el 8 de setembre de 2018 va conseguir la fita de ser la primera model espanyola amb síndrome de Down en desfilar per les passarel·les de la Fashion Week de Nova York.

 

És la imatge de diferents campanyes

La jove compartirà el premi amb l’actriu canadenca de la sèrie ‘Anatomia de Ramat’, Caterina Scorsone, i rebrà el guardó en el transcurs de l’acte online ‘Be Beautiful Be Yourself’ (en anglés ‘Sé bell, sé tu mateix’), que servirà per a recaptar fons per a la investigació científica.

 

«Estic molt contenta, és un honor rebre un premi important per a tot el món», ha relatat Marián Avila en una entrevista concedida a l’agència EFE abans de prosseguir que «ha sigut una gran sorpresa, no me l’esperava». La jove model ha afirmat que «les persones amb síndrome de Down també poden, igual que tot el món», i ha continuat que el seu lema és «jo puc».

 

Durant la cerimònia s’exhibirà un vídeo de Marián desfilant vestida pel modista alacantí Hannibal Laguna al costat de la supermodel Beverly Johnson -la primera afroamericana a protagonitzar la portada de Vogue, en 1974- en un acte al que  assistiran la llegenda de la música Quincy Jones, que dona nom als premis, i l’artista Rachel Platten, entre molts altres.

 

Àvila, d’1,61 metres d’altura, és la imatge de l’actual campanya de publicitat de Levi’s que advoca per la diversitat, i ha treballat també per a El Corte Inglés. A demés, ha participat en la desfilada de l’Eivissa Inclusió Fashion Day i en l’anunci per a la Valmont Barcelona Bridal Fashion Week.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.