La model alacantina amb síndrome de Down Marián Ávila, premiada en els Estats Units

 

La jove model alacantina amb síndrome de Down, Marián Ávila, ha sigut distingida amb el premi Quincy Jones Exceptional Advocacy 2020, que s’entregarà virtualment el dissabte que ve, 14 de novembre, des de Denver (Colorado, els Estats Units), pels seus «assoliments com a model i exemple a seguir».

 

La jove de 23 anys que viu en Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), rebrà el guardó per la seua trajectòria i «usar les xarxes socials per a conéixer a altres persones, guanyar visibilitat sense perjudicis ni etiquetes i per a ajudar als altres».

 

«Es diu a si mateixa feminista i defensora dels drets humans, la família i l’amistat», ha destacat el jurat de l’organització, la Global Down Syndrome Foundation (Global), de la jove Marián Ávila, que el 8 de setembre de 2018 va conseguir la fita de ser la primera model espanyola amb síndrome de Down en desfilar per les passarel·les de la Fashion Week de Nova York.

 

És la imatge de diferents campanyes

La jove compartirà el premi amb l’actriu canadenca de la sèrie ‘Anatomia de Ramat’, Caterina Scorsone, i rebrà el guardó en el transcurs de l’acte online ‘Be Beautiful Be Yourself’ (en anglés ‘Sé bell, sé tu mateix’), que servirà per a recaptar fons per a la investigació científica.

 

«Estic molt contenta, és un honor rebre un premi important per a tot el món», ha relatat Marián Avila en una entrevista concedida a l’agència EFE abans de prosseguir que «ha sigut una gran sorpresa, no me l’esperava». La jove model ha afirmat que «les persones amb síndrome de Down també poden, igual que tot el món», i ha continuat que el seu lema és «jo puc».

 

Durant la cerimònia s’exhibirà un vídeo de Marián desfilant vestida pel modista alacantí Hannibal Laguna al costat de la supermodel Beverly Johnson -la primera afroamericana a protagonitzar la portada de Vogue, en 1974- en un acte al que  assistiran la llegenda de la música Quincy Jones, que dona nom als premis, i l’artista Rachel Platten, entre molts altres.

 

Àvila, d’1,61 metres d’altura, és la imatge de l’actual campanya de publicitat de Levi’s que advoca per la diversitat, i ha treballat també per a El Corte Inglés. A demés, ha participat en la desfilada de l’Eivissa Inclusió Fashion Day i en l’anunci per a la Valmont Barcelona Bridal Fashion Week.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.