La model alacantina amb síndrome de Down Marián Ávila, premiada en els Estats Units

 

La jove model alacantina amb síndrome de Down, Marián Ávila, ha sigut distingida amb el premi Quincy Jones Exceptional Advocacy 2020, que s’entregarà virtualment el dissabte que ve, 14 de novembre, des de Denver (Colorado, els Estats Units), pels seus «assoliments com a model i exemple a seguir».

 

La jove de 23 anys que viu en Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant), rebrà el guardó per la seua trajectòria i «usar les xarxes socials per a conéixer a altres persones, guanyar visibilitat sense perjudicis ni etiquetes i per a ajudar als altres».

 

«Es diu a si mateixa feminista i defensora dels drets humans, la família i l’amistat», ha destacat el jurat de l’organització, la Global Down Syndrome Foundation (Global), de la jove Marián Ávila, que el 8 de setembre de 2018 va conseguir la fita de ser la primera model espanyola amb síndrome de Down en desfilar per les passarel·les de la Fashion Week de Nova York.

 

És la imatge de diferents campanyes

La jove compartirà el premi amb l’actriu canadenca de la sèrie ‘Anatomia de Ramat’, Caterina Scorsone, i rebrà el guardó en el transcurs de l’acte online ‘Be Beautiful Be Yourself’ (en anglés ‘Sé bell, sé tu mateix’), que servirà per a recaptar fons per a la investigació científica.

 

«Estic molt contenta, és un honor rebre un premi important per a tot el món», ha relatat Marián Avila en una entrevista concedida a l’agència EFE abans de prosseguir que «ha sigut una gran sorpresa, no me l’esperava». La jove model ha afirmat que «les persones amb síndrome de Down també poden, igual que tot el món», i ha continuat que el seu lema és «jo puc».

 

Durant la cerimònia s’exhibirà un vídeo de Marián desfilant vestida pel modista alacantí Hannibal Laguna al costat de la supermodel Beverly Johnson -la primera afroamericana a protagonitzar la portada de Vogue, en 1974- en un acte al que  assistiran la llegenda de la música Quincy Jones, que dona nom als premis, i l’artista Rachel Platten, entre molts altres.

 

Àvila, d’1,61 metres d’altura, és la imatge de l’actual campanya de publicitat de Levi’s que advoca per la diversitat, i ha treballat també per a El Corte Inglés. A demés, ha participat en la desfilada de l’Eivissa Inclusió Fashion Day i en l’anunci per a la Valmont Barcelona Bridal Fashion Week.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guido Rodríguez estrena el seu compte i avança al València al descans davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar en el minut 12 el seu primer gol amb el València i deixa a l'equip per davant del Celta al descans, malgrat la major possessió visitant.

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.