Molta precaució amb gossos i gats: els menjars enverinats que s’estan trobant a Espanya

 

Els que tenen gossos i gats des de fa temps potser ja estan molt acostumats a vigilar tot allò que els seus animals poden agafar del carrer, perquè mai se sap el que les mascotes poden arribar a menjar quan surten fora de casa.

Hi ha centenars de coses pels carrers que un animal no hauria de menjar, com algunes plantes que puguen fer-li mal a l’estómac, restes d’escombraries, plàstics, pedres… mil i una coses amb les quals cal anar amb compte. No obstant això, totes les que ja hem comentat potser no són tan perilloses com de la que ha alertat ara la Guàrdia Civil.

 

Menjars enverinats: la perillosa trampa que pot matar la teua mascota

I és que les autoritats han avisat d’una pràctica molt comuna que pot provocar, per desgràcia, fins i tot la mort de les mascotes, els menjars enverinats. És una cosa amb la qual es lluiten any rere any, però sembla que sempre continua havent-hi persones que ho fan.

 

 

Ho fan en parcs, boscos, zones verdes, etc. en aquelles zones més propenses al fet que hi haja gossos passejant amb els seus amos. El que fan és posar, expressament i amb la intenció de fer mal a l’animal, menjar amb verí dins. Amb això pretenen enganyar els gossos perquè mengen allò que els han posat al carrer, com a esquer, que normalment seran trossos de carn o similars, aliments que puguen cridar l’atenció de l’animal.

D’esta manera si el gos olora el menjar i l’amo està despistat mentre passegen, l’animal pot arribar a menjar-s’ho i enverinar-se amb el que esta persona haja ficat dins del tros de carn o del que haja posat. Es tracta d’una de les pràctiques més cruels, i per desgràcia també més comuna, contra els animals.

Els gossos no són les úniques víctimes d’esta pràctica

Perquè sí, malgrat que generalment això es fa per a danyar als gossos que ixen a passejar amb els seus amos, també pot afectar altres animals que visquen per la zona.

Per exemple, els gats són uns animals que, encara que visquen en cases i tindre amos, en zones més obertes i no gaire poblades, eixen i entren de l’habitatge a plaer, la qual cosa vol dir que un gat pot eixir de la seua casa sense els seus amos i trobar-se també amb un d’estos trossos de menjar enverinats. Cal no oblidar tampoc als gats de carrer, que encara es veurien més afectats.

D’igual forma que el gos, un gat podria menjar este verí i acabar per tenir seriosos problemes de salut, fins i tot arribar a perdre la vida en els casos més greus. No només els gats: qualsevol altre animal que visca al carrer pot trobar-se en la mateixa situació.

Així mateixa, en cas de veure una cosa sospitosa que pogués semblar un tros de menjar enverinat o una persona que està posant estos menjars, és de vital importància per als nostres animals que s’avise a les autoritats. Es pot alertar tant a la Guàrdia Civil, a través de 062, així com al Seprona directament a través del correu electrònic seprona@guardiacivil.org.

Ha estat la mateixa Guàrdia Civil, de fet, la que ha alertat que això està succeint a Espanya en estos dies, deixant un missatge molt clar: «Si coneixes ‘humans?’ que utilitzen esquers enverinats per a matar animals no ho dubtes i denúncia, entre tots hem d’acabar amb esta pràctica il·legal».

Com saber si han enverinat a la meua mascota i com actuar?

Però, i si ja és tard per a la nostra mascota i no hem pogut evitar que menge del menjar enverinat? hi ha una sèrie de símptomes que poden indicar que l’animal s’ha enverinat.

En cas de veure directament que l’animal menja alguna substància tòxica, o alguna cosa que puga portar-la, és vital traslladar-ho immediatament a un veterinari. A més, és important també, sempre que es puga, portar al veterinari una mostra del que haja menjat, per a facilitar el treball del professional identificant el problema.

En cas de no saber que el gos o el gat s’ha intoxicat, alguns símptomes que poden alertar són per exemple queixes, vòmits o diarrees, ulls enrogits, febre o convulsions, problemes respiratoris, inflamacions, falta de moviment, entre altres.

Si es nota alguna cosa d’això, especialment de manera sobtada, sense motiu aparent i poc després que l’animal haja tornat del carrer, és motiu de preocupació. Caldria trucar un veterinari com més aviat millor i valorar la situació.

Últimes notícies

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.