14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Molta precaució amb gossos i gats: els menjars enverinats que s’estan trobant a Espanya

 

Els que tenen gossos i gats des de fa temps potser ja estan molt acostumats a vigilar tot allò que els seus animals poden agafar del carrer, perquè mai se sap el que les mascotes poden arribar a menjar quan surten fora de casa.

Hi ha centenars de coses pels carrers que un animal no hauria de menjar, com algunes plantes que puguen fer-li mal a l’estómac, restes d’escombraries, plàstics, pedres… mil i una coses amb les quals cal anar amb compte. No obstant això, totes les que ja hem comentat potser no són tan perilloses com de la que ha alertat ara la Guàrdia Civil.

 

Menjars enverinats: la perillosa trampa que pot matar la teua mascota

I és que les autoritats han avisat d’una pràctica molt comuna que pot provocar, per desgràcia, fins i tot la mort de les mascotes, els menjars enverinats. És una cosa amb la qual es lluiten any rere any, però sembla que sempre continua havent-hi persones que ho fan.

 

 

Ho fan en parcs, boscos, zones verdes, etc. en aquelles zones més propenses al fet que hi haja gossos passejant amb els seus amos. El que fan és posar, expressament i amb la intenció de fer mal a l’animal, menjar amb verí dins. Amb això pretenen enganyar els gossos perquè mengen allò que els han posat al carrer, com a esquer, que normalment seran trossos de carn o similars, aliments que puguen cridar l’atenció de l’animal.

D’esta manera si el gos olora el menjar i l’amo està despistat mentre passegen, l’animal pot arribar a menjar-s’ho i enverinar-se amb el que esta persona haja ficat dins del tros de carn o del que haja posat. Es tracta d’una de les pràctiques més cruels, i per desgràcia també més comuna, contra els animals.

Els gossos no són les úniques víctimes d’esta pràctica

Perquè sí, malgrat que generalment això es fa per a danyar als gossos que ixen a passejar amb els seus amos, també pot afectar altres animals que visquen per la zona.

Per exemple, els gats són uns animals que, encara que visquen en cases i tindre amos, en zones més obertes i no gaire poblades, eixen i entren de l’habitatge a plaer, la qual cosa vol dir que un gat pot eixir de la seua casa sense els seus amos i trobar-se també amb un d’estos trossos de menjar enverinats. Cal no oblidar tampoc als gats de carrer, que encara es veurien més afectats.

D’igual forma que el gos, un gat podria menjar este verí i acabar per tenir seriosos problemes de salut, fins i tot arribar a perdre la vida en els casos més greus. No només els gats: qualsevol altre animal que visca al carrer pot trobar-se en la mateixa situació.

Així mateixa, en cas de veure una cosa sospitosa que pogués semblar un tros de menjar enverinat o una persona que està posant estos menjars, és de vital importància per als nostres animals que s’avise a les autoritats. Es pot alertar tant a la Guàrdia Civil, a través de 062, així com al Seprona directament a través del correu electrònic seprona@guardiacivil.org.

Ha estat la mateixa Guàrdia Civil, de fet, la que ha alertat que això està succeint a Espanya en estos dies, deixant un missatge molt clar: «Si coneixes ‘humans?’ que utilitzen esquers enverinats per a matar animals no ho dubtes i denúncia, entre tots hem d’acabar amb esta pràctica il·legal».

Com saber si han enverinat a la meua mascota i com actuar?

Però, i si ja és tard per a la nostra mascota i no hem pogut evitar que menge del menjar enverinat? hi ha una sèrie de símptomes que poden indicar que l’animal s’ha enverinat.

En cas de veure directament que l’animal menja alguna substància tòxica, o alguna cosa que puga portar-la, és vital traslladar-ho immediatament a un veterinari. A més, és important també, sempre que es puga, portar al veterinari una mostra del que haja menjat, per a facilitar el treball del professional identificant el problema.

En cas de no saber que el gos o el gat s’ha intoxicat, alguns símptomes que poden alertar són per exemple queixes, vòmits o diarrees, ulls enrogits, febre o convulsions, problemes respiratoris, inflamacions, falta de moviment, entre altres.

Si es nota alguna cosa d’això, especialment de manera sobtada, sense motiu aparent i poc després que l’animal haja tornat del carrer, és motiu de preocupació. Caldria trucar un veterinari com més aviat millor i valorar la situació.

Últimes notícies

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.