Anuncios

Molta precaució amb gossos i gats: els menjars enverinats que s’estan trobant a Espanya

 

Els que tenen gossos i gats des de fa temps potser ja estan molt acostumats a vigilar tot allò que els seus animals poden agafar del carrer, perquè mai se sap el que les mascotes poden arribar a menjar quan surten fora de casa.

Hi ha centenars de coses pels carrers que un animal no hauria de menjar, com algunes plantes que puguen fer-li mal a l’estómac, restes d’escombraries, plàstics, pedres… mil i una coses amb les quals cal anar amb compte. No obstant això, totes les que ja hem comentat potser no són tan perilloses com de la que ha alertat ara la Guàrdia Civil.

Anuncios

 

Menjars enverinats: la perillosa trampa que pot matar la teua mascota

I és que les autoritats han avisat d’una pràctica molt comuna que pot provocar, per desgràcia, fins i tot la mort de les mascotes, els menjars enverinats. És una cosa amb la qual es lluiten any rere any, però sembla que sempre continua havent-hi persones que ho fan.

 

 

Ho fan en parcs, boscos, zones verdes, etc. en aquelles zones més propenses al fet que hi haja gossos passejant amb els seus amos. El que fan és posar, expressament i amb la intenció de fer mal a l’animal, menjar amb verí dins. Amb això pretenen enganyar els gossos perquè mengen allò que els han posat al carrer, com a esquer, que normalment seran trossos de carn o similars, aliments que puguen cridar l’atenció de l’animal.

D’esta manera si el gos olora el menjar i l’amo està despistat mentre passegen, l’animal pot arribar a menjar-s’ho i enverinar-se amb el que esta persona haja ficat dins del tros de carn o del que haja posat. Es tracta d’una de les pràctiques més cruels, i per desgràcia també més comuna, contra els animals.

Els gossos no són les úniques víctimes d’esta pràctica

Perquè sí, malgrat que generalment això es fa per a danyar als gossos que ixen a passejar amb els seus amos, també pot afectar altres animals que visquen per la zona.

Per exemple, els gats són uns animals que, encara que visquen en cases i tindre amos, en zones més obertes i no gaire poblades, eixen i entren de l’habitatge a plaer, la qual cosa vol dir que un gat pot eixir de la seua casa sense els seus amos i trobar-se també amb un d’estos trossos de menjar enverinats. Cal no oblidar tampoc als gats de carrer, que encara es veurien més afectats.

D’igual forma que el gos, un gat podria menjar este verí i acabar per tenir seriosos problemes de salut, fins i tot arribar a perdre la vida en els casos més greus. No només els gats: qualsevol altre animal que visca al carrer pot trobar-se en la mateixa situació.

Així mateixa, en cas de veure una cosa sospitosa que pogués semblar un tros de menjar enverinat o una persona que està posant estos menjars, és de vital importància per als nostres animals que s’avise a les autoritats. Es pot alertar tant a la Guàrdia Civil, a través de 062, així com al Seprona directament a través del correu electrònic seprona@guardiacivil.org.

Ha estat la mateixa Guàrdia Civil, de fet, la que ha alertat que això està succeint a Espanya en estos dies, deixant un missatge molt clar: «Si coneixes ‘humans?’ que utilitzen esquers enverinats per a matar animals no ho dubtes i denúncia, entre tots hem d’acabar amb esta pràctica il·legal».

Com saber si han enverinat a la meua mascota i com actuar?

Però, i si ja és tard per a la nostra mascota i no hem pogut evitar que menge del menjar enverinat? hi ha una sèrie de símptomes que poden indicar que l’animal s’ha enverinat.

En cas de veure directament que l’animal menja alguna substància tòxica, o alguna cosa que puga portar-la, és vital traslladar-ho immediatament a un veterinari. A més, és important també, sempre que es puga, portar al veterinari una mostra del que haja menjat, per a facilitar el treball del professional identificant el problema.

En cas de no saber que el gos o el gat s’ha intoxicat, alguns símptomes que poden alertar són per exemple queixes, vòmits o diarrees, ulls enrogits, febre o convulsions, problemes respiratoris, inflamacions, falta de moviment, entre altres.

Si es nota alguna cosa d’això, especialment de manera sobtada, sense motiu aparent i poc després que l’animal haja tornat del carrer, és motiu de preocupació. Caldria trucar un veterinari com més aviat millor i valorar la situació.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Dimitrievski i Fran Pérez es retroben amb Mestalla en un dol especial

Stole Dimitrievski es mesura per primera vegada al Raig com a porter titular del València a Mestalla, mentres que Fran Pérez torna a l'estadi valencianista després de la seua eixida al club vallecano.

Nuria Oliver alerta dels riscos de la intel·ligència artificial i del fals mite de la gratuïtat

Nuria Oliver advertix que la intel·ligència artificial no és gratis i que paguem amb dades, temps i atenció, i insistix en la necessitat de regulació i educació digital crítica.

L’aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández supera els 1,9 milions de passatgers a l’abril i creix un 11%

L'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández frega els 1,9 milions de passatgers a l'abril, amb un creixement pròxim a l'11% impulsat pel trànsit internacional i el lideratge del mercat britànic.

València reduïx el trànsit a l’abril i dispara l’ús de la bici i el transport públic

Els accessos a València registren 6.000 vehicles menys al dia i el trànsit interior cau un 4% a l'abril, mentres puja un 10% l'ús dels carrils bici i augmenta la demanda de l'EMT.

Dos xiquets de 6 i 9 anys resulten ferits en xocar el seu patinet de joguet amb un cotxe a Alborache

Dos menors de 6 i 9 anys van patir un traumatisme cranioencefàlic en col·lidir el patinet de joguet en el qual circulaven amb un cotxe en un carrer d'Alborache. Els dos van ser atesos en el lloc i traslladats a l'Hospital La Fe de València.

Baldoví reivindica que el canvi polític en la Comunitat és possible i crida als decebuts del PSOE

Joan Baldoví sosté que el canvi polític en la Comunitat Valenciana és possible i anima als qui se senten decebuts amb el PSOE a optar per Compromís, que presenta com a alternativa útil per a governar.

La professora de la UPV Elena Pinilla, triada entre les 50 dones líders emergents del món

La investigadora de la UPV Elena Pinilla ha sigut seleccionada per al programa Santander SW50 Emerging Leaders 2026, que reconeix a 50 dones líders emergents de tot el món. La seua trajectòria combina excel·lència científica, docència i divulgació en nanofotònica i física.

Detingut un home per mesos d’assetjament homòfob a una companya en un centre comercial

La Policia Nacional deté a un home de 59 anys per un presumpte delicte d'odi després de mesos de comentaris homòfobs i conductes intimidatòries contra una companya de treball en un centre comercial de València.
Anuncios