Molta precaució amb gossos i gats: els menjars enverinats que s’estan trobant a Espanya

 

Els que tenen gossos i gats des de fa temps potser ja estan molt acostumats a vigilar tot allò que els seus animals poden agafar del carrer, perquè mai se sap el que les mascotes poden arribar a menjar quan surten fora de casa.

Hi ha centenars de coses pels carrers que un animal no hauria de menjar, com algunes plantes que puguen fer-li mal a l’estómac, restes d’escombraries, plàstics, pedres… mil i una coses amb les quals cal anar amb compte. No obstant això, totes les que ja hem comentat potser no són tan perilloses com de la que ha alertat ara la Guàrdia Civil.

 

Menjars enverinats: la perillosa trampa que pot matar la teua mascota

I és que les autoritats han avisat d’una pràctica molt comuna que pot provocar, per desgràcia, fins i tot la mort de les mascotes, els menjars enverinats. És una cosa amb la qual es lluiten any rere any, però sembla que sempre continua havent-hi persones que ho fan.

 

 

Ho fan en parcs, boscos, zones verdes, etc. en aquelles zones més propenses al fet que hi haja gossos passejant amb els seus amos. El que fan és posar, expressament i amb la intenció de fer mal a l’animal, menjar amb verí dins. Amb això pretenen enganyar els gossos perquè mengen allò que els han posat al carrer, com a esquer, que normalment seran trossos de carn o similars, aliments que puguen cridar l’atenció de l’animal.

D’esta manera si el gos olora el menjar i l’amo està despistat mentre passegen, l’animal pot arribar a menjar-s’ho i enverinar-se amb el que esta persona haja ficat dins del tros de carn o del que haja posat. Es tracta d’una de les pràctiques més cruels, i per desgràcia també més comuna, contra els animals.

Els gossos no són les úniques víctimes d’esta pràctica

Perquè sí, malgrat que generalment això es fa per a danyar als gossos que ixen a passejar amb els seus amos, també pot afectar altres animals que visquen per la zona.

Per exemple, els gats són uns animals que, encara que visquen en cases i tindre amos, en zones més obertes i no gaire poblades, eixen i entren de l’habitatge a plaer, la qual cosa vol dir que un gat pot eixir de la seua casa sense els seus amos i trobar-se també amb un d’estos trossos de menjar enverinats. Cal no oblidar tampoc als gats de carrer, que encara es veurien més afectats.

D’igual forma que el gos, un gat podria menjar este verí i acabar per tenir seriosos problemes de salut, fins i tot arribar a perdre la vida en els casos més greus. No només els gats: qualsevol altre animal que visca al carrer pot trobar-se en la mateixa situació.

Així mateixa, en cas de veure una cosa sospitosa que pogués semblar un tros de menjar enverinat o una persona que està posant estos menjars, és de vital importància per als nostres animals que s’avise a les autoritats. Es pot alertar tant a la Guàrdia Civil, a través de 062, així com al Seprona directament a través del correu electrònic seprona@guardiacivil.org.

Ha estat la mateixa Guàrdia Civil, de fet, la que ha alertat que això està succeint a Espanya en estos dies, deixant un missatge molt clar: «Si coneixes ‘humans?’ que utilitzen esquers enverinats per a matar animals no ho dubtes i denúncia, entre tots hem d’acabar amb esta pràctica il·legal».

Com saber si han enverinat a la meua mascota i com actuar?

Però, i si ja és tard per a la nostra mascota i no hem pogut evitar que menge del menjar enverinat? hi ha una sèrie de símptomes que poden indicar que l’animal s’ha enverinat.

En cas de veure directament que l’animal menja alguna substància tòxica, o alguna cosa que puga portar-la, és vital traslladar-ho immediatament a un veterinari. A més, és important també, sempre que es puga, portar al veterinari una mostra del que haja menjat, per a facilitar el treball del professional identificant el problema.

En cas de no saber que el gos o el gat s’ha intoxicat, alguns símptomes que poden alertar són per exemple queixes, vòmits o diarrees, ulls enrogits, febre o convulsions, problemes respiratoris, inflamacions, falta de moviment, entre altres.

Si es nota alguna cosa d’això, especialment de manera sobtada, sense motiu aparent i poc després que l’animal haja tornat del carrer, és motiu de preocupació. Caldria trucar un veterinari com més aviat millor i valorar la situació.

Últimes notícies

Deu moments que expliquen la gesta històrica del València Basket en l’Eurolliga

El València Basket firma una remuntada inèdita davant el Panathinaikos per a ficar-se per primera vegada en una Final a Quatre de l'Eurolliga, en una sèrie carregada de tensió, gestos virals i un ambient elèctric.

Morant recolza la vaga educativa i urgix al Consell a atendre les demandes dels docents

Diana Morant recolza la vaga educativa en la Comunitat Valenciana i exigix al Consell que escolte les demandes de la comunitat docent, des de la reducció de ràtios fins a millores salarials.

Costa Blanca reforça la seua estratègia per a atraure al turista nord-americà

El Patronat de Turisme Costa Blanca participa en unes jornades a Mont-real per a consolidar la seua presència en el mercat nord-americà i millorar la connectivitat aèria amb la província.

Detingut a Alzira un home per dos robatoris violents a una embarassada i a una anciana

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a un home de 34 anys acusat de dos robatoris amb violència contra una dona embarassada i una anciana, a més d'un robatori amb força en un vehicle.

El pare d’Enrique Riquelme evita aclarir si el seu fill es presentarà contra Florentino Pérez en el Reial Madrid

El pare d'Enrique Riquelme insistix que el seu fill és molt madridista i destaca la seua joventut i trajectòria empresarial, però rehúye confirmar si encapçalarà una candidatura enfront de Florentino Pérez.

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.