23.7 C
València
Dijous, 30 octubre, 2025

Mónica Oltra aposta per restriccions més dures tot i la pressió de «lobbies» econòmics

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, és partidària d’aplicar mesures més restrictives que les adoptades fins al moment per a frenar l’expansió del coronavirus, i denúncia les pressions que exercixen els grans ‘lobbies‘ econòmics per a intentar anteposar els interessos econòmics a la salut.

 

Oltra, que ha participat en els desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, defensa l’aplicació de l’estat d’alarma perquè dona «un paraigua i seguretat jurídica» a les mesures adoptades en cada territori, però es pregunta si estes «es queden curtes» davant del creixement de contagis, d’ingressos hospitalaris i d’ocupació de llits UCI.

 

Rebutja «el fals debat» que planteja la dicotomia entre salut i economia, alimentat, al seu juí, «pels grans lobbies econòmics», els dirigents dels que no exposen la seua salut ni la de les seues famílies perquè no usen el transport públic, poden pagar un hospital privat en cas de saturació o permetre’s classes particulars a casa per als seus fills.

 

«Cal sostindre a les famílies, però no és el senyor del bar el que està fent una pressió que determina moltes voltes la presa de decisions», ha afirmat, perquè «el senyor del bar sí que exposa la seua salut i la de la seua família».

 

Mesures més restrictives

La vicepresidenta advoca per l’adopció de qualsevol mesura que frene l’expansió del virus, «encara que siguen dures» i fins i tot «en un sentit més estricte» que en l’actualitat, i proposa sostindre des del públic a les famílies i als sectors econòmics afectats per eixes restriccions.

 

Els recursos per a eixe suport eixirien, segons diu, de l’estalvi en despesa sanitària que suposaria el control de la pandèmia. «Si calculem el que val un ingrés hospitalari d’una persona un mes, amb quinze dies d’UCI, quanta economia es pot salvar amb el que t’estalvies?», ha plantejat.

 

«Al final és fer un càlcul del cost que ens estalviarem en despesa sanitària si controlem la pandèmia, i injectar eixos diners en els sectors econòmics productius», assenyala, i assegura que esta qüestió hauria de tractar-se a escala nacional o fins i tot a escala europea.

Últimes notícies

Els mitjans digitals valencians col·laboraran amb Club Abierto de Editores per a reforçar la seua activitat

L’associació AMDComVal i el col·lectiu editorial han signat un acord de col·laboració que també té com a objectiu potenciar el reconeixement dels mitjans natius digitals

Mazón avança una reflexió més profunda després del funeral per les víctimes de la DANA

El president ha assumit l'ocorregut en el funeral d'Estat per les 237 víctimes de la DANA i ha avançat que en els pròxims dies farà una reflexió més profunda. També ha assenyalat que rebrà hui a una família d'afectats i que acudirà a comissions d'investigació.

Mompó acusa Moncloa d’orquestrar el funeral d’Estat i lamenta l’ús de les víctimes

El president de la Diputació de València ha atribuït a Moncloa l'organització del funeral per la DANA i ha demanat que el focus es mantinga en les víctimes. També ha qüestionat el protocol i ha defés millorar coordinació i formació davant emergències.

El vicepresident de la comissió de la DANA creu que Mazón no seguirà en el càrrec quan comparega

IU sosté que Carlos Mazón podria no continuar com a president abans de la seua cita del dia 17 en la comissió de la DANA. Exigixen la seua dimissió i respecte a les víctimes.

La dana dispara la preocupació climàtica i la ecoansiedad en la Comunitat Valenciana

Un estudi liderat des de la UCV constata que la dana d'octubre intensifica la preocupació pel canvi climàtic i eleva la ecoansiedad, sobretot en dones i jóvens.

El PSPV denuncia violència institucional de Mazón amb les víctimes de la DANA

El síndic José Muñoz ha acusat a Carlos Mazón de violència institucional amb les víctimes de la DANA després del funeral d'Estat. El PSPV ha demanat eleccions anticipades i ha assenyalat a PP i Vox com a responsables de sostindre-ho en el càrrec.

La plantilla de Mahle vota el preacord del ERE: 506 acomiadaments, 40 a Paterna

El preacord entre la direcció i CCOO i UGT fixa 506 acomiadaments, millores d'indemnització i una borsa d'ocupació. La votació en assemblees pot tancar la negociació.

Vox: el funeral per la DANA no va honrar a les víctimes i va blanquejar a Sánchez

Vox ha sostingut que el funeral per les víctimes de la DANA va servir per a blanquejar a Pedro Sánchez i no per a honrar als morts. José María Llanos ha denunciat que un any després no s'han iniciat obres i ha qüestionat el Pacte Verd.