16.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Mónica Oltra aposta per restriccions més dures tot i la pressió de «lobbies» econòmics

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, és partidària d’aplicar mesures més restrictives que les adoptades fins al moment per a frenar l’expansió del coronavirus, i denúncia les pressions que exercixen els grans ‘lobbies‘ econòmics per a intentar anteposar els interessos econòmics a la salut.

 

Oltra, que ha participat en els desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, defensa l’aplicació de l’estat d’alarma perquè dona «un paraigua i seguretat jurídica» a les mesures adoptades en cada territori, però es pregunta si estes «es queden curtes» davant del creixement de contagis, d’ingressos hospitalaris i d’ocupació de llits UCI.

 

Rebutja «el fals debat» que planteja la dicotomia entre salut i economia, alimentat, al seu juí, «pels grans lobbies econòmics», els dirigents dels que no exposen la seua salut ni la de les seues famílies perquè no usen el transport públic, poden pagar un hospital privat en cas de saturació o permetre’s classes particulars a casa per als seus fills.

 

«Cal sostindre a les famílies, però no és el senyor del bar el que està fent una pressió que determina moltes voltes la presa de decisions», ha afirmat, perquè «el senyor del bar sí que exposa la seua salut i la de la seua família».

 

Mesures més restrictives

La vicepresidenta advoca per l’adopció de qualsevol mesura que frene l’expansió del virus, «encara que siguen dures» i fins i tot «en un sentit més estricte» que en l’actualitat, i proposa sostindre des del públic a les famílies i als sectors econòmics afectats per eixes restriccions.

 

Els recursos per a eixe suport eixirien, segons diu, de l’estalvi en despesa sanitària que suposaria el control de la pandèmia. «Si calculem el que val un ingrés hospitalari d’una persona un mes, amb quinze dies d’UCI, quanta economia es pot salvar amb el que t’estalvies?», ha plantejat.

 

«Al final és fer un càlcul del cost que ens estalviarem en despesa sanitària si controlem la pandèmia, i injectar eixos diners en els sectors econòmics productius», assenyala, i assegura que esta qüestió hauria de tractar-se a escala nacional o fins i tot a escala europea.

Últimes notícies

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.

Gonzalo Villar torna a l’Elx: més madur i millor futbolista

El migcampista torna cedit pel Dinamo de Zagreb amb opció de compra i es declara llest per a debutar a les ordes de Eder Sarabia. Rehúye comparacions i confia a quedar-se.