10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Mónica Oltra aposta per restriccions més dures tot i la pressió de «lobbies» econòmics

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, és partidària d’aplicar mesures més restrictives que les adoptades fins al moment per a frenar l’expansió del coronavirus, i denúncia les pressions que exercixen els grans ‘lobbies‘ econòmics per a intentar anteposar els interessos econòmics a la salut.

 

Oltra, que ha participat en els desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, defensa l’aplicació de l’estat d’alarma perquè dona «un paraigua i seguretat jurídica» a les mesures adoptades en cada territori, però es pregunta si estes «es queden curtes» davant del creixement de contagis, d’ingressos hospitalaris i d’ocupació de llits UCI.

 

Rebutja «el fals debat» que planteja la dicotomia entre salut i economia, alimentat, al seu juí, «pels grans lobbies econòmics», els dirigents dels que no exposen la seua salut ni la de les seues famílies perquè no usen el transport públic, poden pagar un hospital privat en cas de saturació o permetre’s classes particulars a casa per als seus fills.

 

«Cal sostindre a les famílies, però no és el senyor del bar el que està fent una pressió que determina moltes voltes la presa de decisions», ha afirmat, perquè «el senyor del bar sí que exposa la seua salut i la de la seua família».

 

Mesures més restrictives

La vicepresidenta advoca per l’adopció de qualsevol mesura que frene l’expansió del virus, «encara que siguen dures» i fins i tot «en un sentit més estricte» que en l’actualitat, i proposa sostindre des del públic a les famílies i als sectors econòmics afectats per eixes restriccions.

 

Els recursos per a eixe suport eixirien, segons diu, de l’estalvi en despesa sanitària que suposaria el control de la pandèmia. «Si calculem el que val un ingrés hospitalari d’una persona un mes, amb quinze dies d’UCI, quanta economia es pot salvar amb el que t’estalvies?», ha plantejat.

 

«Al final és fer un càlcul del cost que ens estalviarem en despesa sanitària si controlem la pandèmia, i injectar eixos diners en els sectors econòmics productius», assenyala, i assegura que esta qüestió hauria de tractar-se a escala nacional o fins i tot a escala europea.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda a València una dona de 68 anys per retindre a dos persones a la seua casa

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 68 anys per presumptament segrestar un home al qual acabava de conéixer i a una altra dona en la seua vivenda. Les dos víctimes van ser alliberades després d'una entrada forçada amb suport de bombers.

Retencions de prop de 35 quilòmetres a primera hora en les carreteres de València

Les carreteres de la província registren a primera hora retencions que sumen prop de 35 km, amb incidències en V-31, V-30, A-7, A-3, CV-36 i CV-35, sobretot cap a la capital i el port.

El vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i de cels buidats en la Comunitat Valenciana

El nord de Castelló encara registra ratxes molt fortes este divendres, però el vent amaina i el cap de setmana arriba amb estabilitat, cels buidats i màximes a l'alça.

El director general d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director general d'Innovació en Emergències i la Generalitat estudia rellevar la Secretaria Autonòmica. L'àrea encadena nomenaments i avança en una renovació interna en plena causa penal per la gestió de la DANA.

El director d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director d'Innovació en Emergències. La Conselleria estudia renovar la Secretaria Autonòmica, que ocupa Irene Rodríguez.

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.