Mónica Oltra veu complicat poder celebrar la romeria de la Santa Faç en Alacant

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, veu complicat que es puga celebrar la romeria de la Santa Faç en Alacant el pròxim 15 d’abril, i ha afirmat que «un miracle hauria de passar» per a poder dur a terme este festeig.

 

Així s’ha pronunciat la portaveu del govern valencià en la roda de premsa després del ple de l’executiu valencià, a on ha destacat que tampoc s’han pogut celebrar la Magdalena de Castelló de la Plana ni les Falles de València: «No podem permetre’ns el luxe de tirar per la borda tot l’esforç que estem fent estes setmanes».

 

Oltra ha defensat que «les mesures restrictives cansen a tots, però ja vindran altres anys, on tindrem a la població vacunada i llavors podrem començar a tindre unes relacions més com abans».

 

Oltra: «Hi ha decisions que van canviant»

No obstant això, la portaveu del consell ha indicat que les mesures que entren en vigor el dilluns estaran vigents fins al 12 d’abril, i abans que expiren s’avaluaran en funció de la situació epidemiològica.

 

En este sentit, ha apuntat que «hi ha decisions que van canviant» perquè també va variant la situació de la pandèmia: «Estem aprenent a adaptar-nos a este maleït virus cada dia».

 

Respecte als sectors econòmics que depenen de la festa, Mónica Oltra ha apuntat que este dijous es van aprovar les ajudes del pla Resistir per a estes empreses. «Quan puguem fer mascletaes, que tots volem sentir-les, ho farem», ha agregat.

 

Romeria de la Santa Faç

La romeria de Santa Faç, coneguda també com la Peregrina, es una romeria catòlica que se celebra en la ciutat d’Alacant el segon dijous posterior a Dijous Sant, que reunix a més de 250.000 peregrins cada any.

 

Alacant celebra este dia la festa de la relíquia i commemoren el miracle de la Llàgrima ocorregut en 1489. Dos romeries tenen lloc en esta celebració, una alacantina, el dijous des de la capital, i una altra posterior, el diumenge des de Sant Joan d’Alacant. Durant quatre dies se celebra la Fira tradicional amb llocs d’artesania, alimentació i atraccions als carrers del Llogaret i Sant Joan.

 

Una cita obligatòria

En l’actualitat es tracta d’una cita anual obligada que revist de gran tradició i que s’ha anat adaptant amb el pas del temps fins als nostres dies. Els actes principals es viuen el dijous quan se celebra la romeria amb la rèplica de la Santa Faç que partix a les huit del matí des de la Cocatedral de Sant Nicolás o l’Ajuntament d’Alacant, i després de travessar part del barri antic, recorre la Nacional 332 fins a arribar al Monestir de la Santa Faç.

 

Alguns peregrins van vestits amb la brusa típica de l’horta i un mocador al coll amb disseny de quadres amb els colors blanc i blau. Un altre element essencial són les vares de canyes amb romer que acompanyen al caminant. La comitiva oficial amb les autoritats civils i eclesiàstiques ix des de la Porta Negra de la Cocatedral de Sant Nicolás i porta una rèplica de la relíquia.

Últimes notícies

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.

Arranca agost a la Comunitat Valenciana amb tronades, granís i molta calor a l’interior de València

El primer dia d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb ruixats i tronades localment fortes en el nord de Castelló, sud de València i Alacant, i amb temperatures màximes molt altes a l’interior valencià.
FILMOTECA D'ESTIU