Mónica Oltra veu complicat poder celebrar la romeria de la Santa Faç en Alacant

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, veu complicat que es puga celebrar la romeria de la Santa Faç en Alacant el pròxim 15 d’abril, i ha afirmat que «un miracle hauria de passar» per a poder dur a terme este festeig.

 

Així s’ha pronunciat la portaveu del govern valencià en la roda de premsa després del ple de l’executiu valencià, a on ha destacat que tampoc s’han pogut celebrar la Magdalena de Castelló de la Plana ni les Falles de València: «No podem permetre’ns el luxe de tirar per la borda tot l’esforç que estem fent estes setmanes».

 

Oltra ha defensat que «les mesures restrictives cansen a tots, però ja vindran altres anys, on tindrem a la població vacunada i llavors podrem començar a tindre unes relacions més com abans».

 

Oltra: «Hi ha decisions que van canviant»

No obstant això, la portaveu del consell ha indicat que les mesures que entren en vigor el dilluns estaran vigents fins al 12 d’abril, i abans que expiren s’avaluaran en funció de la situació epidemiològica.

 

En este sentit, ha apuntat que «hi ha decisions que van canviant» perquè també va variant la situació de la pandèmia: «Estem aprenent a adaptar-nos a este maleït virus cada dia».

 

Respecte als sectors econòmics que depenen de la festa, Mónica Oltra ha apuntat que este dijous es van aprovar les ajudes del pla Resistir per a estes empreses. «Quan puguem fer mascletaes, que tots volem sentir-les, ho farem», ha agregat.

 

Romeria de la Santa Faç

La romeria de Santa Faç, coneguda també com la Peregrina, es una romeria catòlica que se celebra en la ciutat d’Alacant el segon dijous posterior a Dijous Sant, que reunix a més de 250.000 peregrins cada any.

 

Alacant celebra este dia la festa de la relíquia i commemoren el miracle de la Llàgrima ocorregut en 1489. Dos romeries tenen lloc en esta celebració, una alacantina, el dijous des de la capital, i una altra posterior, el diumenge des de Sant Joan d’Alacant. Durant quatre dies se celebra la Fira tradicional amb llocs d’artesania, alimentació i atraccions als carrers del Llogaret i Sant Joan.

 

Una cita obligatòria

En l’actualitat es tracta d’una cita anual obligada que revist de gran tradició i que s’ha anat adaptant amb el pas del temps fins als nostres dies. Els actes principals es viuen el dijous quan se celebra la romeria amb la rèplica de la Santa Faç que partix a les huit del matí des de la Cocatedral de Sant Nicolás o l’Ajuntament d’Alacant, i després de travessar part del barri antic, recorre la Nacional 332 fins a arribar al Monestir de la Santa Faç.

 

Alguns peregrins van vestits amb la brusa típica de l’horta i un mocador al coll amb disseny de quadres amb els colors blanc i blau. Un altre element essencial són les vares de canyes amb romer que acompanyen al caminant. La comitiva oficial amb les autoritats civils i eclesiàstiques ix des de la Porta Negra de la Cocatedral de Sant Nicolás i porta una rèplica de la relíquia.

Últimes notícies

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.
FILMOTECA D'ESTIU