Mónica Oltra veu complicat poder celebrar la romeria de la Santa Faç en Alacant

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, veu complicat que es puga celebrar la romeria de la Santa Faç en Alacant el pròxim 15 d’abril, i ha afirmat que «un miracle hauria de passar» per a poder dur a terme este festeig.

 

Així s’ha pronunciat la portaveu del govern valencià en la roda de premsa després del ple de l’executiu valencià, a on ha destacat que tampoc s’han pogut celebrar la Magdalena de Castelló de la Plana ni les Falles de València: «No podem permetre’ns el luxe de tirar per la borda tot l’esforç que estem fent estes setmanes».

 

Oltra ha defensat que «les mesures restrictives cansen a tots, però ja vindran altres anys, on tindrem a la població vacunada i llavors podrem començar a tindre unes relacions més com abans».

 

Oltra: «Hi ha decisions que van canviant»

No obstant això, la portaveu del consell ha indicat que les mesures que entren en vigor el dilluns estaran vigents fins al 12 d’abril, i abans que expiren s’avaluaran en funció de la situació epidemiològica.

 

En este sentit, ha apuntat que «hi ha decisions que van canviant» perquè també va variant la situació de la pandèmia: «Estem aprenent a adaptar-nos a este maleït virus cada dia».

 

Respecte als sectors econòmics que depenen de la festa, Mónica Oltra ha apuntat que este dijous es van aprovar les ajudes del pla Resistir per a estes empreses. «Quan puguem fer mascletaes, que tots volem sentir-les, ho farem», ha agregat.

 

Romeria de la Santa Faç

La romeria de Santa Faç, coneguda també com la Peregrina, es una romeria catòlica que se celebra en la ciutat d’Alacant el segon dijous posterior a Dijous Sant, que reunix a més de 250.000 peregrins cada any.

 

Alacant celebra este dia la festa de la relíquia i commemoren el miracle de la Llàgrima ocorregut en 1489. Dos romeries tenen lloc en esta celebració, una alacantina, el dijous des de la capital, i una altra posterior, el diumenge des de Sant Joan d’Alacant. Durant quatre dies se celebra la Fira tradicional amb llocs d’artesania, alimentació i atraccions als carrers del Llogaret i Sant Joan.

 

Una cita obligatòria

En l’actualitat es tracta d’una cita anual obligada que revist de gran tradició i que s’ha anat adaptant amb el pas del temps fins als nostres dies. Els actes principals es viuen el dijous quan se celebra la romeria amb la rèplica de la Santa Faç que partix a les huit del matí des de la Cocatedral de Sant Nicolás o l’Ajuntament d’Alacant, i després de travessar part del barri antic, recorre la Nacional 332 fins a arribar al Monestir de la Santa Faç.

 

Alguns peregrins van vestits amb la brusa típica de l’horta i un mocador al coll amb disseny de quadres amb els colors blanc i blau. Un altre element essencial són les vares de canyes amb romer que acompanyen al caminant. La comitiva oficial amb les autoritats civils i eclesiàstiques ix des de la Porta Negra de la Cocatedral de Sant Nicolás i porta una rèplica de la relíquia.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU