10.6 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Mónica Oltra veu complicat poder celebrar la romeria de la Santa Faç en Alacant

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, veu complicat que es puga celebrar la romeria de la Santa Faç en Alacant el pròxim 15 d’abril, i ha afirmat que «un miracle hauria de passar» per a poder dur a terme este festeig.

 

Així s’ha pronunciat la portaveu del govern valencià en la roda de premsa després del ple de l’executiu valencià, a on ha destacat que tampoc s’han pogut celebrar la Magdalena de Castelló de la Plana ni les Falles de València: «No podem permetre’ns el luxe de tirar per la borda tot l’esforç que estem fent estes setmanes».

 

Oltra ha defensat que «les mesures restrictives cansen a tots, però ja vindran altres anys, on tindrem a la població vacunada i llavors podrem començar a tindre unes relacions més com abans».

 

Oltra: «Hi ha decisions que van canviant»

No obstant això, la portaveu del consell ha indicat que les mesures que entren en vigor el dilluns estaran vigents fins al 12 d’abril, i abans que expiren s’avaluaran en funció de la situació epidemiològica.

 

En este sentit, ha apuntat que «hi ha decisions que van canviant» perquè també va variant la situació de la pandèmia: «Estem aprenent a adaptar-nos a este maleït virus cada dia».

 

Respecte als sectors econòmics que depenen de la festa, Mónica Oltra ha apuntat que este dijous es van aprovar les ajudes del pla Resistir per a estes empreses. «Quan puguem fer mascletaes, que tots volem sentir-les, ho farem», ha agregat.

 

Romeria de la Santa Faç

La romeria de Santa Faç, coneguda també com la Peregrina, es una romeria catòlica que se celebra en la ciutat d’Alacant el segon dijous posterior a Dijous Sant, que reunix a més de 250.000 peregrins cada any.

 

Alacant celebra este dia la festa de la relíquia i commemoren el miracle de la Llàgrima ocorregut en 1489. Dos romeries tenen lloc en esta celebració, una alacantina, el dijous des de la capital, i una altra posterior, el diumenge des de Sant Joan d’Alacant. Durant quatre dies se celebra la Fira tradicional amb llocs d’artesania, alimentació i atraccions als carrers del Llogaret i Sant Joan.

 

Una cita obligatòria

En l’actualitat es tracta d’una cita anual obligada que revist de gran tradició i que s’ha anat adaptant amb el pas del temps fins als nostres dies. Els actes principals es viuen el dijous quan se celebra la romeria amb la rèplica de la Santa Faç que partix a les huit del matí des de la Cocatedral de Sant Nicolás o l’Ajuntament d’Alacant, i després de travessar part del barri antic, recorre la Nacional 332 fins a arribar al Monestir de la Santa Faç.

 

Alguns peregrins van vestits amb la brusa típica de l’horta i un mocador al coll amb disseny de quadres amb els colors blanc i blau. Un altre element essencial són les vares de canyes amb romer que acompanyen al caminant. La comitiva oficial amb les autoritats civils i eclesiàstiques ix des de la Porta Negra de la Cocatedral de Sant Nicolás i porta una rèplica de la relíquia.

Últimes notícies

París redescobrix a Luis García Berlanga amb el major cicle del seu cinema a França

El Jeu de Paume dedica des d'este dimarts un cicle sense precedents a l'obra de Luis García Berlanga, amb projeccions i col·loquis fins al 23 de novembre.

La Junta de Síndics abordarà el dijous la data del ple d’investidura de Pérez Llorca

La Junta de Síndics es reunirà el dijous per a fixar el calendari de la investidura de Juanfran Pérez Llorca. PP i Vox sumen els vots necessaris per a l'elecció.

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.

La compravenda de vivendes cau un 2% en la Comunitat Valenciana i firma el seu millor setembre des de 2007

La Comunitat Valenciana va registrar al setembre 10.413 compravendes de vivenda, un 2% menys interanual, però el major volum per a un setembre des de 2007.

Colp al Cartell de Jalisco a Espanya: 20 detinguts i droga oculta en maquinària pesant

La Policia Nacional, amb suport de la DEA i autoritats de Països Baixos, ha desmantellat l''oficina' del CJNG a Espanya. L'operació suma 20 detinguts, 15 a la presó, i una partida milionària intervinguda.

Abelard Saragossà és nomenat president d’honor de la Taula de Filologia Valenciana

La TFV nomena Abelard Saragossà president d'honor en reconeixement a la seua labor fundacional i a la seua trajectòria clau en la filologia valenciana.

Una dona i el seu gos rescatats i desenes desallotjats en un incendi a València

Una dona i el seu gos van ser rescatats d'un pis en flames en l'avinguda de Blasco Ibáñez. Desenes de veïns van ser desallotjats i altres confinats fins a l'extinció.