Mónica Oltra veu complicat poder celebrar la romeria de la Santa Faç en Alacant

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, veu complicat que es puga celebrar la romeria de la Santa Faç en Alacant el pròxim 15 d’abril, i ha afirmat que «un miracle hauria de passar» per a poder dur a terme este festeig.

 

Així s’ha pronunciat la portaveu del govern valencià en la roda de premsa després del ple de l’executiu valencià, a on ha destacat que tampoc s’han pogut celebrar la Magdalena de Castelló de la Plana ni les Falles de València: «No podem permetre’ns el luxe de tirar per la borda tot l’esforç que estem fent estes setmanes».

 

Oltra ha defensat que «les mesures restrictives cansen a tots, però ja vindran altres anys, on tindrem a la població vacunada i llavors podrem començar a tindre unes relacions més com abans».

 

Oltra: «Hi ha decisions que van canviant»

No obstant això, la portaveu del consell ha indicat que les mesures que entren en vigor el dilluns estaran vigents fins al 12 d’abril, i abans que expiren s’avaluaran en funció de la situació epidemiològica.

 

En este sentit, ha apuntat que «hi ha decisions que van canviant» perquè també va variant la situació de la pandèmia: «Estem aprenent a adaptar-nos a este maleït virus cada dia».

 

Respecte als sectors econòmics que depenen de la festa, Mónica Oltra ha apuntat que este dijous es van aprovar les ajudes del pla Resistir per a estes empreses. «Quan puguem fer mascletaes, que tots volem sentir-les, ho farem», ha agregat.

 

Romeria de la Santa Faç

La romeria de Santa Faç, coneguda també com la Peregrina, es una romeria catòlica que se celebra en la ciutat d’Alacant el segon dijous posterior a Dijous Sant, que reunix a més de 250.000 peregrins cada any.

 

Alacant celebra este dia la festa de la relíquia i commemoren el miracle de la Llàgrima ocorregut en 1489. Dos romeries tenen lloc en esta celebració, una alacantina, el dijous des de la capital, i una altra posterior, el diumenge des de Sant Joan d’Alacant. Durant quatre dies se celebra la Fira tradicional amb llocs d’artesania, alimentació i atraccions als carrers del Llogaret i Sant Joan.

 

Una cita obligatòria

En l’actualitat es tracta d’una cita anual obligada que revist de gran tradició i que s’ha anat adaptant amb el pas del temps fins als nostres dies. Els actes principals es viuen el dijous quan se celebra la romeria amb la rèplica de la Santa Faç que partix a les huit del matí des de la Cocatedral de Sant Nicolás o l’Ajuntament d’Alacant, i després de travessar part del barri antic, recorre la Nacional 332 fins a arribar al Monestir de la Santa Faç.

 

Alguns peregrins van vestits amb la brusa típica de l’horta i un mocador al coll amb disseny de quadres amb els colors blanc i blau. Un altre element essencial són les vares de canyes amb romer que acompanyen al caminant. La comitiva oficial amb les autoritats civils i eclesiàstiques ix des de la Porta Negra de la Cocatedral de Sant Nicolás i porta una rèplica de la relíquia.

Últimes notícies

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i accedix directament als Goya

El curt ‘Polígono X’, rodat quasi íntegrament en pla seqüència pel lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica directament per als Premis Goya i els Premis Fugaz de 2027.

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica per als Goya

El curt ‘Polígono X’, del director lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i s’ha classificat directament per als Goya i els Premis Fugaz de 2027.

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.