10.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Mor de coronavirus una xica de 37 anys després d’estar un mes lluitant

Professionals sanitaris atenen malalts de coronavirus a l'Hospital Clínic el 16 de maig de 2020

Catalunya continua lluitant contra el coronavirus | Catalunya Diari

 

Erika Mejía, la treballadora d’origen hondureny de 37 anys que patia coronavirus, ha mort a pesar de tots els esforços dels sanitaris. Segons ha publicat ‘El País’, Erika ha faltat després d’haver estat un mes i mig ingressada en l’UCI de l’Hospital Puerta de Hierro de Madrid a causa de la Covid-19. La dona ha sigut incinerada este dilluns passat en el crematori de Guadalajara.

 

A causa de l’estat d’alarma i les mesures de seguretat, el culte s’ha celebrat per videoconferència. D’eixa manera, l’últim adéu l’ha donat el pastor Edward Zacaries davant dels pocs familiars que estaven presents, entre ells, sa germana Alma: «Jo li done gràcies al Senyor perquè jo vaig estar en un estat molt greu. A mi em van despedir. Però un no es mor quan el dimoni vol. Un es mor quan Crist decidix que ha arribat l’hora».

 

Alma va rebre la notícia del greu estat de salut de sa germana este dissabte. No ho va compartir amb ningú, ho va dur en soledat. Al dia següent, cap al migdia, rebia una altra telefonada de l’hospital, encara que ja s’imaginava quines notícies li anaven a transmetre. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La història del cas d’Erika

L’estat d’Erika va empitjorar a causa del virus des del passat 17 d’abril. En l’Hospital de Guadalajara a on està ingressada no disposaven de les capacitats suficients i es va demanar el seu trasllat a Madrid. En aquells moments, la sanitat madrilenya es trobava a la vora del col·lapse per la gran quantitat de gent que requeria cures intensives. A pesar d’això, hi va haver una possibilitat que Erika fora tractada en l’Hospital Puerta del Hierro i va ser traslladada amb un helicòpter sanitari i altres operatius que viatjaven per terra.

 

Durant els següents 30 dies va estar en tractament estricte a l’espera que el seu estat millorara. Al principi, per la seua edat, els sanitaris tenien esperances que poguera eixir del seu estat de gravetat, però dissabte passat van advertir als seus familiars que el seu estat era crític i que podia estar davant de les seues últimes hores. Per desgràcia, va ser així, i Erika moria diumenge al migdia.

 

Segons reconeixien fonts sanitàries, el cas d’Erika és estrany, tot i que creuen que l’estat d’obesitat que patia la víctima ha pogut influir en la mort de la dona per coronavirus. Des de l’equip de professionals de l’UCI de l’Hospital Puerta de Hierro han volgut enviar un missatge als familiars d’Erika: «No va morir a soles. Vam estar amb ella fins al final».

Últimes notícies

Desmantellada la primera cèl·lula de l’organització neonazi The Base a Espanya

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a tres presumptes membres de The Base i ha confiscat armes i material supremacista. El líder de la cèl·lula ha ingressat a la presó provisional i la investigació continua oberta.

Desembre comença hivernal en la Comunitat Valenciana, amb núvols, pluges i gelades

La setmana i el mes arranquen amb cels nuvolosos, ruixats que de matinada poden ser fortes en el sud de València i nord d'Alacant, gelades a l'interior i més fred. Demà es mantenen els núvols amb pluges febles en el terç nord.

Pérez Llorca reivindica l’estabilitat en la Comunitat enfront del ‘embolic i el fang’ del Govern

El president electe ha contraposat l'estabilitat després de la seua investidura amb PP i Vox a les ensopegades del Govern en el Congrés. També ha demanat una comissió mixta per la dana i ha reclamat eleccions generals.

Una manifestació a València ha exigit la fi del genocidi a Gaza i l’embargament d’armes a Israel

La marxa, emmarcada en el Dia Internacional de Solidaritat amb el Poble Palestí, ha reclamat ruptura total de relacions amb Israel i sancions internacionals.

El València examina l’estat anímic del Rayo a Vallecas

El Rayo busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.