Mor de coronavirus una xica de 37 anys després d’estar un mes lluitant

Professionals sanitaris atenen malalts de coronavirus a l'Hospital Clínic el 16 de maig de 2020

Catalunya continua lluitant contra el coronavirus | Catalunya Diari

 

Erika Mejía, la treballadora d’origen hondureny de 37 anys que patia coronavirus, ha mort a pesar de tots els esforços dels sanitaris. Segons ha publicat ‘El País’, Erika ha faltat després d’haver estat un mes i mig ingressada en l’UCI de l’Hospital Puerta de Hierro de Madrid a causa de la Covid-19. La dona ha sigut incinerada este dilluns passat en el crematori de Guadalajara.

 

A causa de l’estat d’alarma i les mesures de seguretat, el culte s’ha celebrat per videoconferència. D’eixa manera, l’últim adéu l’ha donat el pastor Edward Zacaries davant dels pocs familiars que estaven presents, entre ells, sa germana Alma: «Jo li done gràcies al Senyor perquè jo vaig estar en un estat molt greu. A mi em van despedir. Però un no es mor quan el dimoni vol. Un es mor quan Crist decidix que ha arribat l’hora».

 

Alma va rebre la notícia del greu estat de salut de sa germana este dissabte. No ho va compartir amb ningú, ho va dur en soledat. Al dia següent, cap al migdia, rebia una altra telefonada de l’hospital, encara que ja s’imaginava quines notícies li anaven a transmetre. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La història del cas d’Erika

L’estat d’Erika va empitjorar a causa del virus des del passat 17 d’abril. En l’Hospital de Guadalajara a on està ingressada no disposaven de les capacitats suficients i es va demanar el seu trasllat a Madrid. En aquells moments, la sanitat madrilenya es trobava a la vora del col·lapse per la gran quantitat de gent que requeria cures intensives. A pesar d’això, hi va haver una possibilitat que Erika fora tractada en l’Hospital Puerta del Hierro i va ser traslladada amb un helicòpter sanitari i altres operatius que viatjaven per terra.

 

Durant els següents 30 dies va estar en tractament estricte a l’espera que el seu estat millorara. Al principi, per la seua edat, els sanitaris tenien esperances que poguera eixir del seu estat de gravetat, però dissabte passat van advertir als seus familiars que el seu estat era crític i que podia estar davant de les seues últimes hores. Per desgràcia, va ser així, i Erika moria diumenge al migdia.

 

Segons reconeixien fonts sanitàries, el cas d’Erika és estrany, tot i que creuen que l’estat d’obesitat que patia la víctima ha pogut influir en la mort de la dona per coronavirus. Des de l’equip de professionals de l’UCI de l’Hospital Puerta de Hierro han volgut enviar un missatge als familiars d’Erika: «No va morir a soles. Vam estar amb ella fins al final».

Últimes notícies

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.