Mor de coronavirus una xica de 37 anys després d’estar un mes lluitant

Professionals sanitaris atenen malalts de coronavirus a l'Hospital Clínic el 16 de maig de 2020

Catalunya continua lluitant contra el coronavirus | Catalunya Diari

 

Erika Mejía, la treballadora d’origen hondureny de 37 anys que patia coronavirus, ha mort a pesar de tots els esforços dels sanitaris. Segons ha publicat ‘El País’, Erika ha faltat després d’haver estat un mes i mig ingressada en l’UCI de l’Hospital Puerta de Hierro de Madrid a causa de la Covid-19. La dona ha sigut incinerada este dilluns passat en el crematori de Guadalajara.

 

A causa de l’estat d’alarma i les mesures de seguretat, el culte s’ha celebrat per videoconferència. D’eixa manera, l’últim adéu l’ha donat el pastor Edward Zacaries davant dels pocs familiars que estaven presents, entre ells, sa germana Alma: «Jo li done gràcies al Senyor perquè jo vaig estar en un estat molt greu. A mi em van despedir. Però un no es mor quan el dimoni vol. Un es mor quan Crist decidix que ha arribat l’hora».

 

Alma va rebre la notícia del greu estat de salut de sa germana este dissabte. No ho va compartir amb ningú, ho va dur en soledat. Al dia següent, cap al migdia, rebia una altra telefonada de l’hospital, encara que ja s’imaginava quines notícies li anaven a transmetre. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La història del cas d’Erika

L’estat d’Erika va empitjorar a causa del virus des del passat 17 d’abril. En l’Hospital de Guadalajara a on està ingressada no disposaven de les capacitats suficients i es va demanar el seu trasllat a Madrid. En aquells moments, la sanitat madrilenya es trobava a la vora del col·lapse per la gran quantitat de gent que requeria cures intensives. A pesar d’això, hi va haver una possibilitat que Erika fora tractada en l’Hospital Puerta del Hierro i va ser traslladada amb un helicòpter sanitari i altres operatius que viatjaven per terra.

 

Durant els següents 30 dies va estar en tractament estricte a l’espera que el seu estat millorara. Al principi, per la seua edat, els sanitaris tenien esperances que poguera eixir del seu estat de gravetat, però dissabte passat van advertir als seus familiars que el seu estat era crític i que podia estar davant de les seues últimes hores. Per desgràcia, va ser així, i Erika moria diumenge al migdia.

 

Segons reconeixien fonts sanitàries, el cas d’Erika és estrany, tot i que creuen que l’estat d’obesitat que patia la víctima ha pogut influir en la mort de la dona per coronavirus. Des de l’equip de professionals de l’UCI de l’Hospital Puerta de Hierro han volgut enviar un missatge als familiars d’Erika: «No va morir a soles. Vam estar amb ella fins al final».

Últimes notícies

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.

Amaia enlluerna amb veu i complicitat en un Roig Arena entregat

Amaia oferix en el Roig Arena de València un concert íntim i festiu alhora, en el penúltim directe del seu gira Arenas amb el disc Si òbric els ulls no és real.

Els sis sindicalistes tancats en Educació abandonen la Conselleria després de trencar amb la negociació

Els sis representants de STEPV, UGT i CCOO que van romandre tancats en la Conselleria d'Educació han eixit de les instal·lacions de matinada i anuncien que no acudiran a la taula sectorial convocada per a este dilluns.

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.