Mor de coronavirus una xica de 37 anys després d’estar un mes lluitant

Professionals sanitaris atenen malalts de coronavirus a l'Hospital Clínic el 16 de maig de 2020

Catalunya continua lluitant contra el coronavirus | Catalunya Diari

 

Erika Mejía, la treballadora d’origen hondureny de 37 anys que patia coronavirus, ha mort a pesar de tots els esforços dels sanitaris. Segons ha publicat ‘El País’, Erika ha faltat després d’haver estat un mes i mig ingressada en l’UCI de l’Hospital Puerta de Hierro de Madrid a causa de la Covid-19. La dona ha sigut incinerada este dilluns passat en el crematori de Guadalajara.

 

A causa de l’estat d’alarma i les mesures de seguretat, el culte s’ha celebrat per videoconferència. D’eixa manera, l’últim adéu l’ha donat el pastor Edward Zacaries davant dels pocs familiars que estaven presents, entre ells, sa germana Alma: «Jo li done gràcies al Senyor perquè jo vaig estar en un estat molt greu. A mi em van despedir. Però un no es mor quan el dimoni vol. Un es mor quan Crist decidix que ha arribat l’hora».

 

Alma va rebre la notícia del greu estat de salut de sa germana este dissabte. No ho va compartir amb ningú, ho va dur en soledat. Al dia següent, cap al migdia, rebia una altra telefonada de l’hospital, encara que ja s’imaginava quines notícies li anaven a transmetre. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La història del cas d’Erika

L’estat d’Erika va empitjorar a causa del virus des del passat 17 d’abril. En l’Hospital de Guadalajara a on està ingressada no disposaven de les capacitats suficients i es va demanar el seu trasllat a Madrid. En aquells moments, la sanitat madrilenya es trobava a la vora del col·lapse per la gran quantitat de gent que requeria cures intensives. A pesar d’això, hi va haver una possibilitat que Erika fora tractada en l’Hospital Puerta del Hierro i va ser traslladada amb un helicòpter sanitari i altres operatius que viatjaven per terra.

 

Durant els següents 30 dies va estar en tractament estricte a l’espera que el seu estat millorara. Al principi, per la seua edat, els sanitaris tenien esperances que poguera eixir del seu estat de gravetat, però dissabte passat van advertir als seus familiars que el seu estat era crític i que podia estar davant de les seues últimes hores. Per desgràcia, va ser així, i Erika moria diumenge al migdia.

 

Segons reconeixien fonts sanitàries, el cas d’Erika és estrany, tot i que creuen que l’estat d’obesitat que patia la víctima ha pogut influir en la mort de la dona per coronavirus. Des de l’equip de professionals de l’UCI de l’Hospital Puerta de Hierro han volgut enviar un missatge als familiars d’Erika: «No va morir a soles. Vam estar amb ella fins al final».

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.