Mor de coronavirus una xica de 37 anys després d’estar un mes lluitant

Professionals sanitaris atenen malalts de coronavirus a l'Hospital Clínic el 16 de maig de 2020

Catalunya continua lluitant contra el coronavirus | Catalunya Diari

 

Erika Mejía, la treballadora d’origen hondureny de 37 anys que patia coronavirus, ha mort a pesar de tots els esforços dels sanitaris. Segons ha publicat ‘El País’, Erika ha faltat després d’haver estat un mes i mig ingressada en l’UCI de l’Hospital Puerta de Hierro de Madrid a causa de la Covid-19. La dona ha sigut incinerada este dilluns passat en el crematori de Guadalajara.

 

A causa de l’estat d’alarma i les mesures de seguretat, el culte s’ha celebrat per videoconferència. D’eixa manera, l’últim adéu l’ha donat el pastor Edward Zacaries davant dels pocs familiars que estaven presents, entre ells, sa germana Alma: «Jo li done gràcies al Senyor perquè jo vaig estar en un estat molt greu. A mi em van despedir. Però un no es mor quan el dimoni vol. Un es mor quan Crist decidix que ha arribat l’hora».

 

Alma va rebre la notícia del greu estat de salut de sa germana este dissabte. No ho va compartir amb ningú, ho va dur en soledat. Al dia següent, cap al migdia, rebia una altra telefonada de l’hospital, encara que ja s’imaginava quines notícies li anaven a transmetre. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

La història del cas d’Erika

L’estat d’Erika va empitjorar a causa del virus des del passat 17 d’abril. En l’Hospital de Guadalajara a on està ingressada no disposaven de les capacitats suficients i es va demanar el seu trasllat a Madrid. En aquells moments, la sanitat madrilenya es trobava a la vora del col·lapse per la gran quantitat de gent que requeria cures intensives. A pesar d’això, hi va haver una possibilitat que Erika fora tractada en l’Hospital Puerta del Hierro i va ser traslladada amb un helicòpter sanitari i altres operatius que viatjaven per terra.

 

Durant els següents 30 dies va estar en tractament estricte a l’espera que el seu estat millorara. Al principi, per la seua edat, els sanitaris tenien esperances que poguera eixir del seu estat de gravetat, però dissabte passat van advertir als seus familiars que el seu estat era crític i que podia estar davant de les seues últimes hores. Per desgràcia, va ser així, i Erika moria diumenge al migdia.

 

Segons reconeixien fonts sanitàries, el cas d’Erika és estrany, tot i que creuen que l’estat d’obesitat que patia la víctima ha pogut influir en la mort de la dona per coronavirus. Des de l’equip de professionals de l’UCI de l’Hospital Puerta de Hierro han volgut enviar un missatge als familiars d’Erika: «No va morir a soles. Vam estar amb ella fins al final».

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU