3.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Un mort i 21 persones contagiades en el brot d’una residència en Alcoi

 

Igual que durant la primera onada de coronavirus, els brots en les residències de majors en esta segona onada continuen presents en el territori valencià, ja que són diferents les que registren o han registrat casos. Ara, és en Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), a on s’ha confirmat un nou focus en el centre de Mariola de Preventori.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, en la residència hi ha contagiats un total de 21 persones i s’ha confirmat la mort d’un dels residents. Del total de casos positius, 16 són usuaris i els altres 5 són membres del personal. Quant a l’estat dels contagiats, dels residents, dos d’ells estan ingressats en l‘Hospital Verge de la Lliris amb evolució favorable i els altres es troben bé, mentres que algun dels treballadors sí que té símptomes.

 

Una volta confirmat el brot, ràpidament s’ha activat en el centre de majors el protocol de seguretat i de neteja establit per la Conselleria de Sanitat, amb la finalitat de controlar el focus i evitar que es propague per la residència.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.