Mor d’un infart després de ser atés per una ambulància sense metge a Alacant

Un home de 57 anys ha mort aquest dissabte per un infart després que una unitat del Servei d’Atenció Mèdica d’Urgència (SAMU) li atenguera sense disposar de metge. L’home va morir a l’Hospital Sant Joan d’Alacant.

El SAMU va acudir al lloc dels fets amb un conductor i una infermera, qui va realitzar la reanimació davant l’absència de metge. Segons un metge del SAMU, «som imprescindibles tots. No hi ha un més important que un altre. Però si falla una pota del trípode, la cosa es complica. I molt«.

Els sindicats denuncien que a la Comunitat Valenciana la majoria de les ambulàncies acudeixen sense especialista. Això “provoca una demora que una situació com la que es va plantejar pot ser el que determine que una persona viva o no viva”, assegura Víctor Pedrera, sotssecretari general de la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM). Falta personal i més vehicles de transport sanitari. A més, UGT Serveis Públics del País Valencià va denunciar la setmana passada que la majoria de les ambulàncies de la Comunitat Valenciana funcionen sense especialistes.

Des de CSIF també denuncien els problemes d’atenció que pateix el servei d’Urgències de l’Hospital General de València, amb «entre 50 i 60 pacients estan a l’espera de llit diàriament» i esperes de fins a 48 hores en observació.

«La situació és molt complicada, ens preocupa molt»

“La situació és molt complicada, ens preocupa molt”, diu Fernando García, metge de SAMU CSIF. En les últimes setmanes el sindicat CSIF (Central Sindical Independent i de Funcionaris) ha denunciat els problemes d’atenció que pateix el servei d’Urgències de l’Hospital General de València, amb llargues esperes i col·lapses de pacients en els llits diàriament.

Encreuament d’acusacions entre el PP i el PSOE a la Comunitat Valenciana

Diumenge passat el portaveu de sanitat del PP en Les Corts, José Juan Zaplana, després de conéixer aquest fet va denunciar que «les contínues retallades sanitàries del president Ximo Puig estan provocant una desatenció important. Ahir mateix ho vam poder comprovar”, en al·lusió a l’home de 57 anys que va morir.

Des del PP se sol·licitarà la compareixença “urgent” del conseller de Sanitat en les Corts, Miguel Mínguez, perquè explique els “grans problemes que a només deu dies del començament de l’estiu ja estem patint a la Comunitat Valenciana”. També Zaplana ha recordat que «aquesta mateixa setmana el conseller va dir que les SAMU podien actuar sense metge«.

Sanitat defensa el reforç

Respecte de les crítiques per l’existència d’unitats SAMU sense metge, la Conselleria de Sanitat ha assegurat, en declaracions a Efe, que aqueixos casos són “excepcionals” i només es produeixen quan hi ha hagut una baixa que no s’ha pogut cobrir perquè no hi havia personal en la bossa per a fer la substitució.

Sanitat ha defensat que el reforç sanitari establit per a aquest estiu és major al d’anys anteriors, al que se suma, a més, l’augment també de les places estructurals del sistema de salut valencià que s’ha dut a terme durant aquest exercici.

Així han respost fonts de la Conselleria que dirigeix Miguel Mínguez enfront de les acusacions del dirigent popular, i han afirmat que el pla de reforç d’estiu inclou 7.300 contractes, tant per al pla de substitució de vacances, com per al reforç dels centres de salut de les zones costaneres.

A més, recorden que a aquestes places se sumen les 5.100 places estructurals creades al maig, i que permeten reforçar de manera permanent el sistema sanitari.

Per part seua, la portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Carmen Martínez, ha demanat al PP que “deixe de fer política rèptil i de manipular per pur electoralisme” perquè, segons va advertir, «amb el joc brut no aconseguirà esborrar la seua nefasta i negligent gestió sanitària durant els 20 anys que va estar en el govern«.

A més, ha afegit que, en el cas concret de les SAMU, la Comunitat Valenciana “ha vist com s’han anat incrementant any rere any: de les 45 unitats de 2015 es va passar a 48 unitats en 2018 i en 2020 tenim ja 50 unitats”. Martínez ha indicat que d’aquestes 50, “37 tenen un servei de 24 hores i a partir de setembre s’incrementaran a 40 unitats de SAMU de 24 hores perquè s’augmenta l’horari en una unitat per cada província”.

Últimes notícies

Allegri i Rafa Marín avisen d’un duel molt dur a La Ceràmica entre Villarreal i Nàpols

Massimiliano Allegri i Rafa Marín han remarcat la dificultat del partit de Champions a La Ceràmica davant un Villarreal que arriba en creixement i concedeix poques ocasions. El tècnic i el central del Nàpols demanen ordre, concentració i pocs errors per a traure un bon resultat.

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.