Mor d’un infart després de ser atés per una ambulància sense metge a Alacant

Un home de 57 anys ha mort aquest dissabte per un infart després que una unitat del Servei d’Atenció Mèdica d’Urgència (SAMU) li atenguera sense disposar de metge. L’home va morir a l’Hospital Sant Joan d’Alacant.

El SAMU va acudir al lloc dels fets amb un conductor i una infermera, qui va realitzar la reanimació davant l’absència de metge. Segons un metge del SAMU, «som imprescindibles tots. No hi ha un més important que un altre. Però si falla una pota del trípode, la cosa es complica. I molt«.

Els sindicats denuncien que a la Comunitat Valenciana la majoria de les ambulàncies acudeixen sense especialista. Això “provoca una demora que una situació com la que es va plantejar pot ser el que determine que una persona viva o no viva”, assegura Víctor Pedrera, sotssecretari general de la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM). Falta personal i més vehicles de transport sanitari. A més, UGT Serveis Públics del País Valencià va denunciar la setmana passada que la majoria de les ambulàncies de la Comunitat Valenciana funcionen sense especialistes.

Des de CSIF també denuncien els problemes d’atenció que pateix el servei d’Urgències de l’Hospital General de València, amb «entre 50 i 60 pacients estan a l’espera de llit diàriament» i esperes de fins a 48 hores en observació.

«La situació és molt complicada, ens preocupa molt»

La situació és molt complicada, ens preocupa molt”, diu Fernando García, metge de SAMU CSIF. En les últimes setmanes el sindicat CSIF (Central Sindical Independent i de Funcionaris) ha denunciat els problemes d’atenció que pateix el servei d’Urgències de l’Hospital General de València, amb llargues esperes i col·lapses de pacients en els llits diàriament.

Encreuament d’acusacions entre el PP i el PSOE a la Comunitat Valenciana

Diumenge passat el portaveu de sanitat del PP en Les Corts, José Juan Zaplana, després de conéixer aquest fet va denunciar que «les contínues retallades sanitàries del president Ximo Puig estan provocant una desatenció important. Ahir mateix ho vam poder comprovar”, en al·lusió a l’home de 57 anys que va morir.

Des del PP se sol·licitarà la compareixença “urgent” del conseller de Sanitat en les Corts, Miguel Mínguez, perquè explique els “grans problemes que a només deu dies del començament de l’estiu ja estem patint a la Comunitat Valenciana”. També Zaplana ha recordat que «aquesta mateixa setmana el conseller va dir que les SAMU podien actuar sense metge«.

Sanitat defensa el reforç

Respecte de les crítiques per l’existència d’unitats SAMU sense metge, la Conselleria de Sanitat ha assegurat, en declaracions a Efe, que aqueixos casos són “excepcionals” i només es produeixen quan hi ha hagut una baixa que no s’ha pogut cobrir perquè no hi havia personal en la bossa per a fer la substitució.

Sanitat ha defensat que el reforç sanitari establit per a aquest estiu és major al d’anys anteriors, al que se suma, a més, l’augment també de les places estructurals del sistema de salut valencià que s’ha dut a terme durant aquest exercici.

Així han respost fonts de la Conselleria que dirigeix Miguel Mínguez enfront de les acusacions del dirigent popular, i han afirmat que el pla de reforç d’estiu inclou 7.300 contractes, tant per al pla de substitució de vacances, com per al reforç dels centres de salut de les zones costaneres.

A més, recorden que a aquestes places se sumen les 5.100 places estructurals creades al maig, i que permeten reforçar de manera permanent el sistema sanitari.

Per part seua, la portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Carmen Martínez, ha demanat al PP que “deixe de fer política rèptil i de manipular per pur electoralisme” perquè, segons va advertir, «amb el joc brut no aconseguirà esborrar la seua nefasta i negligent gestió sanitària durant els 20 anys que va estar en el govern«.

A més, ha afegit que, en el cas concret de les SAMU, la Comunitat Valenciana “ha vist com s’han anat incrementant any rere any: de les 45 unitats de 2015 es va passar a 48 unitats en 2018 i en 2020 tenim ja 50 unitats”. Martínez ha indicat que d’aquestes 50, “37 tenen un servei de 24 hores i a partir de setembre s’incrementaran a 40 unitats de SAMU de 24 hores perquè s’augmenta l’horari en una unitat per cada província”.

Últimes notícies

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.