Mor d’un infart després de ser atés per una ambulància sense metge a Alacant

Un home de 57 anys ha mort aquest dissabte per un infart després que una unitat del Servei d’Atenció Mèdica d’Urgència (SAMU) li atenguera sense disposar de metge. L’home va morir a l’Hospital Sant Joan d’Alacant.

El SAMU va acudir al lloc dels fets amb un conductor i una infermera, qui va realitzar la reanimació davant l’absència de metge. Segons un metge del SAMU, «som imprescindibles tots. No hi ha un més important que un altre. Però si falla una pota del trípode, la cosa es complica. I molt«.

Els sindicats denuncien que a la Comunitat Valenciana la majoria de les ambulàncies acudeixen sense especialista. Això “provoca una demora que una situació com la que es va plantejar pot ser el que determine que una persona viva o no viva”, assegura Víctor Pedrera, sotssecretari general de la Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM). Falta personal i més vehicles de transport sanitari. A més, UGT Serveis Públics del País Valencià va denunciar la setmana passada que la majoria de les ambulàncies de la Comunitat Valenciana funcionen sense especialistes.

Des de CSIF també denuncien els problemes d’atenció que pateix el servei d’Urgències de l’Hospital General de València, amb «entre 50 i 60 pacients estan a l’espera de llit diàriament» i esperes de fins a 48 hores en observació.

«La situació és molt complicada, ens preocupa molt»

La situació és molt complicada, ens preocupa molt”, diu Fernando García, metge de SAMU CSIF. En les últimes setmanes el sindicat CSIF (Central Sindical Independent i de Funcionaris) ha denunciat els problemes d’atenció que pateix el servei d’Urgències de l’Hospital General de València, amb llargues esperes i col·lapses de pacients en els llits diàriament.

Encreuament d’acusacions entre el PP i el PSOE a la Comunitat Valenciana

Diumenge passat el portaveu de sanitat del PP en Les Corts, José Juan Zaplana, després de conéixer aquest fet va denunciar que «les contínues retallades sanitàries del president Ximo Puig estan provocant una desatenció important. Ahir mateix ho vam poder comprovar”, en al·lusió a l’home de 57 anys que va morir.

Des del PP se sol·licitarà la compareixença “urgent” del conseller de Sanitat en les Corts, Miguel Mínguez, perquè explique els “grans problemes que a només deu dies del començament de l’estiu ja estem patint a la Comunitat Valenciana”. També Zaplana ha recordat que «aquesta mateixa setmana el conseller va dir que les SAMU podien actuar sense metge«.

Sanitat defensa el reforç

Respecte de les crítiques per l’existència d’unitats SAMU sense metge, la Conselleria de Sanitat ha assegurat, en declaracions a Efe, que aqueixos casos són “excepcionals” i només es produeixen quan hi ha hagut una baixa que no s’ha pogut cobrir perquè no hi havia personal en la bossa per a fer la substitució.

Sanitat ha defensat que el reforç sanitari establit per a aquest estiu és major al d’anys anteriors, al que se suma, a més, l’augment també de les places estructurals del sistema de salut valencià que s’ha dut a terme durant aquest exercici.

Així han respost fonts de la Conselleria que dirigeix Miguel Mínguez enfront de les acusacions del dirigent popular, i han afirmat que el pla de reforç d’estiu inclou 7.300 contractes, tant per al pla de substitució de vacances, com per al reforç dels centres de salut de les zones costaneres.

A més, recorden que a aquestes places se sumen les 5.100 places estructurals creades al maig, i que permeten reforçar de manera permanent el sistema sanitari.

Per part seua, la portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Carmen Martínez, ha demanat al PP que “deixe de fer política rèptil i de manipular per pur electoralisme” perquè, segons va advertir, «amb el joc brut no aconseguirà esborrar la seua nefasta i negligent gestió sanitària durant els 20 anys que va estar en el govern«.

A més, ha afegit que, en el cas concret de les SAMU, la Comunitat Valenciana “ha vist com s’han anat incrementant any rere any: de les 45 unitats de 2015 es va passar a 48 unitats en 2018 i en 2020 tenim ja 50 unitats”. Martínez ha indicat que d’aquestes 50, “37 tenen un servei de 24 hores i a partir de setembre s’incrementaran a 40 unitats de SAMU de 24 hores perquè s’augmenta l’horari en una unitat per cada província”.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.