20 municipis valencians podrien estar obligats a tancar l’interior de l’hostaleria

 

El Ministeri de Sanitat torna a posar el focus en els bars i restaurants, com a presumpte focus de contagi. La Comissió de Salut Pública debat un document que té intenció de presentar en breu en el que proposa que les comunitats estiguen obligades a decretar el tancament de dins dels locals d’hostaleria quan els seus territoris superen el nivell 3 d’incidència acumulada, els 150 casos cada 100.000 habitants en els últims 14 dies.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, també es limitaran les reunions a un màxim de sis persones (quatre si no són convivents) a partir d’este rang de 150 d’incidència acumulada. Com a conseqüència, en el cas de què s’aplica este mateix divendres, podria afectar una vintena de municipis valencians que es troben pròxims o ja han superat esta marca.

 

El passat diumenge, el president de la Generalitat, Ximo Puig, anunciava que 508 de les 542 localitats valencianes, un 94%, es trobaven en risc mínim i només huit estaven en risc mitjà. No hi havia cap en risc extrem. Ara ja hi ha dos poblacions en risc extrem, Gátova, en la comarca del Camp de Túria (València), i Barxeta, en la Costera (València).

 

De la mateixa manera, superen també els 150 d’incidència acumulada Cabanes (202), Xirivella (182,29), Beniparrell (204,92), Sot de Chera (271), Favara (278), i Alfauir (228,83), mentres que Xert (142,65) i Benetússer (148,66) estan fregant la xifra.

 

Es desconeix la seua aplicació

De moment, es desconeix quan entraria en vigor esta disposició que no ha passat encara per la comissió interterritorial que ja es va reunir este dimecres però no va contemplar esta qüestió. D’esta forma, tot indica que no es començarà a aplicar fins que passe la Setmana Santa.

La reunió es podria celebrar el dimecres de la setmana vinent o el següent. Igualment, en el cas d’entrar en vigor, les terrasses dels locals sí que podrien continuar obertes, ja que els experts proposen mantindre l’activitat exterior de bars i restaurants sempre que la incidència no supere els 500 casos per cada 100.000 habitants.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.