La música del confinament torna als balcons valencians per a celebrar el 9 d’Octubre

 

La música que va sonar des dels balcons de moltes ciutats i pobles del territori valencià per a alleujar les mesures de confinament imposades pel coronavirus ha tornat este divendres, però en esta ocasió per a celebrar el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

 

D’esta forma, des dels balcons del carrer Cavallers de València, intèrprets de l’Agrupació Musical Carrera de la Font de Sant Lluís estan tocant algunes peces per a amenitzar els moments previs a l’alt institucional del 9 d’Octubre que se celebra en el Palau de la Generalitat. La música continuarà sonant en acabar la cerimònia.

 

Entre les composicions que integren el repertori, figuren ‘El tio Ramón’, de Salvador Salvà; ‘Pérez Barceló’, de Bernabé Sanchis; ‘Febrer’, de Juan Calatayud; ‘Ragón Falez’, d’Emilio Cebrián; ‘Xàbia’, de Salvador Salvà; i ‘València’, de José Padilla. En una segona part, s’escoltaran també ‘Festa en Benidorm’ (Rafael Domenech) i ‘Fet a posta’ (Miguel Picó).

 

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.