La música del confinament torna als balcons valencians per a celebrar el 9 d’Octubre

 

La música que va sonar des dels balcons de moltes ciutats i pobles del territori valencià per a alleujar les mesures de confinament imposades pel coronavirus ha tornat este divendres, però en esta ocasió per a celebrar el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

 

D’esta forma, des dels balcons del carrer Cavallers de València, intèrprets de l’Agrupació Musical Carrera de la Font de Sant Lluís estan tocant algunes peces per a amenitzar els moments previs a l’alt institucional del 9 d’Octubre que se celebra en el Palau de la Generalitat. La música continuarà sonant en acabar la cerimònia.

 

Entre les composicions que integren el repertori, figuren ‘El tio Ramón’, de Salvador Salvà; ‘Pérez Barceló’, de Bernabé Sanchis; ‘Febrer’, de Juan Calatayud; ‘Ragón Falez’, d’Emilio Cebrián; ‘Xàbia’, de Salvador Salvà; i ‘València’, de José Padilla. En una segona part, s’escoltaran també ‘Festa en Benidorm’ (Rafael Domenech) i ‘Fet a posta’ (Miguel Picó).

 

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.