La música del confinament torna als balcons valencians per a celebrar el 9 d’Octubre

Ejemplo de shortcode con estilo
  La música que va sonar des dels balcons de moltes ciutats i pobles del territori valencià per a alleujar les mesures de confinament imposades pel coronavirus ha tornat este divendres, però en esta ocasió per a celebrar el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.   D’esta forma, des dels balcons del carrer Cavallers […]

 

La música que va sonar des dels balcons de moltes ciutats i pobles del territori valencià per a alleujar les mesures de confinament imposades pel coronavirus ha tornat este divendres, però en esta ocasió per a celebrar el 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

 

D’esta forma, des dels balcons del carrer Cavallers de València, intèrprets de l’Agrupació Musical Carrera de la Font de Sant Lluís estan tocant algunes peces per a amenitzar els moments previs a l’alt institucional del 9 d’Octubre que se celebra en el Palau de la Generalitat. La música continuarà sonant en acabar la cerimònia.

 

Entre les composicions que integren el repertori, figuren ‘El tio Ramón’, de Salvador Salvà; ‘Pérez Barceló’, de Bernabé Sanchis; ‘Febrer’, de Juan Calatayud; ‘Ragón Falez’, d’Emilio Cebrián; ‘Xàbia’, de Salvador Salvà; i ‘València’, de José Padilla. En una segona part, s’escoltaran també ‘Festa en Benidorm’ (Rafael Domenech) i ‘Fet a posta’ (Miguel Picó).

 

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.