L’Ajuntament de València proposa a Sanitat una Cavalcada de Reis restringida a causa de la pandèmia

 

L’Ajuntament de València ha anunciat que este Nadal no hi haurà una Cavalcada de Reis multitudinària com la de tots els anys, ja que l’augment d’infectats per coronavirus en la capital valenciana ho impedix.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, ha assegurat que el consistori ha presentat una proposta a la Conselleria de Sanitats perquè els reis macs puguen arribar al cap i casal.

 

Galiana només ha explicat que la idea seria celebrar una cavalcada amb restriccions, és a dir, duent a terme un seguiment de l’aforament, per evitar aglomeracions.

 

Una cavalcada més reduïda

En la reunió mantinguda amb la secretaria autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, Carlos Galiana ha posat sobre la taula una celebració més reduïda, això si, l’edil no ha volgut anunciar el pla perquè assegura que l’Ajuntament de València no el va a fer públic fins que Sanitat no done la seua aprovació.

 

El regidor Galiana només ha avançat que «els Reis han d’anar en carrossa, si la idea que haguera portat a estudi haguera sigut mostrar-ho per internet, no m’haguera reunit amb la secretària autonòmica».

 

 

 

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU