13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Naix en Bioparc una gasela Mhorr, espècie extinta en la natura

gasela Mhorr

Imatge de la mare netejant la seua cria després del naixement | Bioparc València

 

La primavera ha portat a Bioparc de València «esperança» per a la conservació de la biodiversitat del planeta i, en esta ocasió, amb l’emoció d’assistir a un dels moments més preciosos de la natura, el part d’un preciós mascle de gasela dama Mhorr. Tot el ramat va assistir al part que va transcórrer amb normalitat i ara, amb només uns dies de vida, podem vore a la cria mamar i rondar al costat dels adults.

 

El grup reproductor, compost per un mascle i tres femelles, forma part del Programa de Conservació Internacional (EEP) de l’espècie i, en el parc valencià està ubicat en la zona de la sabana, en un recinte multiespècie que compartix amb altres antílops, els addax, la grua coronada collgrisa i la tortuga d’esperons.

 

  

La gasela dama Mhorr és una preciosa gasela que es distingix pel seu pelatge blanc cobert d’un color castany rogenc en el seu dors i les seues característiques banyes en forma de ‘s’. És la major de les gaseles del món i, desgraciadament, una de les espècies que es va extingir en el seu hàbitat i que sobreviu en el planeta gràcies a un espanyol, el professor José Antonio Valverde, que va rescatar del Sàhara un grup d’11 exemplars del qual descendixen tots els que hui es troben en diferents institucions conservacionistes entre les que destaca el Bioparc de València.

gasela Mhorr

Imatge de la cria nascuda en Bioparc | Bioparc València

 

La tristament famosa llista roja de la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (UICN) inclou a la gasela dama Mhorr com a «críticament amenaçada» d’extinció, cosa que va motivar que en el 2014 València s’unira molt activament a les institucions internacionals que estan lluitant intensament per a garantir la seua pervivència. Amb la formació del grup valencià, des de la seua arribada, pràcticament cada any s’han reproduït amb èxit i ja són 12 les cries que han nascut en el parc.

 

 

Esta espècie poc coneguda d’antílop s’ha convertit en una icona conservacionista, exemple de la importantíssima faena dels parcs d’animals i la necessària cooperació internacional per a evitar la pèrdua de la biodiversitat.

 

En eixe sentit, cada naixement és una notícia excel·lent, perquè actualment l’espècie ha pogut començar a reintroduir-se en el seu entorn natural i ja s’estan implantant 5 iniciatives: 2 en el Marroc, 2 en el Senegal i 1 en Tunísia, gràcies a la cooperació internacional de diferents institucions.

Últimes notícies

Etta es presenta al Bernabéu amb el mercat en ebullició i sense marcar des d’octubre

Etta Eyong arriba al Bernabéu amb el Llevant en plena ratxa sense gols des del 26 d'octubre i amb el seu futur agitat pel mercat. Després de la Copa Àfrica, podria tornar a l'onze.

Bussejadors de l’Armada neutralitzen un obús de la Guerra Civil en una platja de Dénia

Un equip especialitzat de l'Armada ha neutralitzat un obús de la Guerra Civil a la platja de Les Albaranas, a Dénia, mitjançant una detonació controlada. L'operació es va coordinar amb forces de seguretat i servicis d'emergència.

El president d’Aena titlla de ‘penós’ el model de l’aeroport de Castelló

El president d'Aena ha qualificat 'penós' el model de Castelló per la seua inversió a fons perdut i el gasto anual de 20 milions. Ha defés una pujada moderada de taxes per a finançar una inversió regulada 4,5 vegades major i ha advertit contra transferències autonòmiques i rebaixes arbitràries.

Sanitat indemnitza amb 155.762 euros la mort d’un pacient pel retard en el seu diagnòstic

Sanitat ha estimat parcialment una reclamació i ha pagat 155.762 euros a la família d'un pacient mort després de demorar-se el seu diagnòstic i tractament. La resolució reconeix retards injustificats i pèrdua d'oportunitat diagnòstica, que fixa en un 34%.

Renovació de 17 milions al campus de la Universitat d’Alacant abans del 50 aniversari

La Universitat d'Alacant destinarà 17 milions enguany a modernitzar el campus de Sant Vicent del Raspeig i preparar la commemoració de 2029. El pla inclou obres en facultats, estabilitat del professorat associat i nous servicis com la Casa dels Estudiants.

La Fiscalia demana al Suprem mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha sol·licitat al Suprem que Ábalos continue a la presó provisional per risc de fugida davant la proximitat del juí del cas Koldo. La decisió es coneixerà la setmana vinent.

La Comunitat Valenciana necessita 26.929 places residencials per a majors i és de les quals menys cobertura pública té

La Comunitat Valenciana concentra juntament amb Andalusia el major dèficit de places per a majors: 26.929 i 36.327, respectivament. El desajustament creix per l'estirada demogràfica i la lenta creació de recursos.

Investiguen la mort d’un xiquet de 9 anys després de caure des d’un sèptim pis a Sagunt

La Policia Nacional investiga la mort d'un xiquet de 9 anys precipitat des d'un sèptim pis a Sagunt en la matinada entre Nit de Nadal i Nadal. La UFAM analitza el context i no s'aprecien indicis d'assetjament escolar.