Naix en Bioparc una gasela Mhorr, espècie extinta en la natura

gasela Mhorr

Imatge de la mare netejant la seua cria després del naixement | Bioparc València

 

La primavera ha portat a Bioparc de València «esperança» per a la conservació de la biodiversitat del planeta i, en esta ocasió, amb l’emoció d’assistir a un dels moments més preciosos de la natura, el part d’un preciós mascle de gasela dama Mhorr. Tot el ramat va assistir al part que va transcórrer amb normalitat i ara, amb només uns dies de vida, podem vore a la cria mamar i rondar al costat dels adults.

 

El grup reproductor, compost per un mascle i tres femelles, forma part del Programa de Conservació Internacional (EEP) de l’espècie i, en el parc valencià està ubicat en la zona de la sabana, en un recinte multiespècie que compartix amb altres antílops, els addax, la grua coronada collgrisa i la tortuga d’esperons.

 

  

La gasela dama Mhorr és una preciosa gasela que es distingix pel seu pelatge blanc cobert d’un color castany rogenc en el seu dors i les seues característiques banyes en forma de ‘s’. És la major de les gaseles del món i, desgraciadament, una de les espècies que es va extingir en el seu hàbitat i que sobreviu en el planeta gràcies a un espanyol, el professor José Antonio Valverde, que va rescatar del Sàhara un grup d’11 exemplars del qual descendixen tots els que hui es troben en diferents institucions conservacionistes entre les que destaca el Bioparc de València.

gasela Mhorr

Imatge de la cria nascuda en Bioparc | Bioparc València

 

La tristament famosa llista roja de la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (UICN) inclou a la gasela dama Mhorr com a «críticament amenaçada» d’extinció, cosa que va motivar que en el 2014 València s’unira molt activament a les institucions internacionals que estan lluitant intensament per a garantir la seua pervivència. Amb la formació del grup valencià, des de la seua arribada, pràcticament cada any s’han reproduït amb èxit i ja són 12 les cries que han nascut en el parc.

 

 

Esta espècie poc coneguda d’antílop s’ha convertit en una icona conservacionista, exemple de la importantíssima faena dels parcs d’animals i la necessària cooperació internacional per a evitar la pèrdua de la biodiversitat.

 

En eixe sentit, cada naixement és una notícia excel·lent, perquè actualment l’espècie ha pogut començar a reintroduir-se en el seu entorn natural i ja s’estan implantant 5 iniciatives: 2 en el Marroc, 2 en el Senegal i 1 en Tunísia, gràcies a la cooperació internacional de diferents institucions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.