Naix en Bioparc una gasela Mhorr, espècie extinta en la natura

gasela Mhorr

Imatge de la mare netejant la seua cria després del naixement | Bioparc València

 

La primavera ha portat a Bioparc de València «esperança» per a la conservació de la biodiversitat del planeta i, en esta ocasió, amb l’emoció d’assistir a un dels moments més preciosos de la natura, el part d’un preciós mascle de gasela dama Mhorr. Tot el ramat va assistir al part que va transcórrer amb normalitat i ara, amb només uns dies de vida, podem vore a la cria mamar i rondar al costat dels adults.

 

El grup reproductor, compost per un mascle i tres femelles, forma part del Programa de Conservació Internacional (EEP) de l’espècie i, en el parc valencià està ubicat en la zona de la sabana, en un recinte multiespècie que compartix amb altres antílops, els addax, la grua coronada collgrisa i la tortuga d’esperons.

 

  

La gasela dama Mhorr és una preciosa gasela que es distingix pel seu pelatge blanc cobert d’un color castany rogenc en el seu dors i les seues característiques banyes en forma de ‘s’. És la major de les gaseles del món i, desgraciadament, una de les espècies que es va extingir en el seu hàbitat i que sobreviu en el planeta gràcies a un espanyol, el professor José Antonio Valverde, que va rescatar del Sàhara un grup d’11 exemplars del qual descendixen tots els que hui es troben en diferents institucions conservacionistes entre les que destaca el Bioparc de València.

gasela Mhorr

Imatge de la cria nascuda en Bioparc | Bioparc València

 

La tristament famosa llista roja de la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (UICN) inclou a la gasela dama Mhorr com a «críticament amenaçada» d’extinció, cosa que va motivar que en el 2014 València s’unira molt activament a les institucions internacionals que estan lluitant intensament per a garantir la seua pervivència. Amb la formació del grup valencià, des de la seua arribada, pràcticament cada any s’han reproduït amb èxit i ja són 12 les cries que han nascut en el parc.

 

 

Esta espècie poc coneguda d’antílop s’ha convertit en una icona conservacionista, exemple de la importantíssima faena dels parcs d’animals i la necessària cooperació internacional per a evitar la pèrdua de la biodiversitat.

 

En eixe sentit, cada naixement és una notícia excel·lent, perquè actualment l’espècie ha pogut començar a reintroduir-se en el seu entorn natural i ja s’estan implantant 5 iniciatives: 2 en el Marroc, 2 en el Senegal i 1 en Tunísia, gràcies a la cooperació internacional de diferents institucions.

Últimes notícies

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.