Naix en Bioparc una gasela Mhorr, espècie extinta en la natura

gasela Mhorr

Imatge de la mare netejant la seua cria després del naixement | Bioparc València

 

La primavera ha portat a Bioparc de València «esperança» per a la conservació de la biodiversitat del planeta i, en esta ocasió, amb l’emoció d’assistir a un dels moments més preciosos de la natura, el part d’un preciós mascle de gasela dama Mhorr. Tot el ramat va assistir al part que va transcórrer amb normalitat i ara, amb només uns dies de vida, podem vore a la cria mamar i rondar al costat dels adults.

 

El grup reproductor, compost per un mascle i tres femelles, forma part del Programa de Conservació Internacional (EEP) de l’espècie i, en el parc valencià està ubicat en la zona de la sabana, en un recinte multiespècie que compartix amb altres antílops, els addax, la grua coronada collgrisa i la tortuga d’esperons.

 

  

La gasela dama Mhorr és una preciosa gasela que es distingix pel seu pelatge blanc cobert d’un color castany rogenc en el seu dors i les seues característiques banyes en forma de ‘s’. És la major de les gaseles del món i, desgraciadament, una de les espècies que es va extingir en el seu hàbitat i que sobreviu en el planeta gràcies a un espanyol, el professor José Antonio Valverde, que va rescatar del Sàhara un grup d’11 exemplars del qual descendixen tots els que hui es troben en diferents institucions conservacionistes entre les que destaca el Bioparc de València.

gasela Mhorr

Imatge de la cria nascuda en Bioparc | Bioparc València

 

La tristament famosa llista roja de la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (UICN) inclou a la gasela dama Mhorr com a «críticament amenaçada» d’extinció, cosa que va motivar que en el 2014 València s’unira molt activament a les institucions internacionals que estan lluitant intensament per a garantir la seua pervivència. Amb la formació del grup valencià, des de la seua arribada, pràcticament cada any s’han reproduït amb èxit i ja són 12 les cries que han nascut en el parc.

 

 

Esta espècie poc coneguda d’antílop s’ha convertit en una icona conservacionista, exemple de la importantíssima faena dels parcs d’animals i la necessària cooperació internacional per a evitar la pèrdua de la biodiversitat.

 

En eixe sentit, cada naixement és una notícia excel·lent, perquè actualment l’espècie ha pogut començar a reintroduir-se en el seu entorn natural i ja s’estan implantant 5 iniciatives: 2 en el Marroc, 2 en el Senegal i 1 en Tunísia, gràcies a la cooperació internacional de diferents institucions.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.