Naix la primera foca comuna de l’Oceanogràfic de València en quatre anys

 

L’Oceanogràfic de València compta amb un nou integrant en les seues instal·lacions. Es tracta de Sam, un xicotet mascle de foca comuna (Phoca vitulina) que va parir l’experimentada Tesla el passat 15 de juliol i que ja res al costat de la resta del grup de foques adultes en l’exterior de l’aquari de Temperats.

 

A l’ésser el quart part de Tesla, el procés va transcórrer amb total normalitat i sense cap complicació, per la qual cosa no va ser necessària la intervenció dels cuidadors durant el naixement de xicotet, que va succeir en plena nit.

 

Sam va nàixer amb uns 12 quilos i durant les primeres setmanes va romandre en la zona de reproducció de l’àrea de Temperats al costat de la seua mare, etapa durant la qual va tindre lloc el període de lactància i en la qual va augmentar considerablement de pes fins a aconseguir els 30 quilos actuals.

 

Una vegada en exhibició, Sam presenta un comportament habitual en qualsevol foca de la seua edat, tafaneja per la nova instal·lació i acompanya a la seua mare en tot moment. Quant a l’alimentació, i encara que continua mamant de la mare, ja se li pot veure jugant i experimentant amb el peix que li ofereixen els seus cuidadors.

 

L’última foca comuna va nàixer en 2017

Des de la seua obertura en 2003, l’Oceanogràfic ha comptat amb el naixement de diversos exemplars de foca comuna. L’últim part va succeir en 2017 i va anar precisament Tesla qui va parir a la cria.

 

El fet que es produïsquen aquests naixements és l’indicatiu més precís del benestar animal en l’aquari valencià. Les condicions en les quals viuen les espècies, l’alimentació que reben i l’assistència dels seus cuidadors han sigut la fórmula perfecta perquè es produïsquen les gestacions i els parts.

 

Característiques de la foca comuna

La foca comuna és una espècie que es distribueix per tot l’hemisferi nord i que la converteix en la foca amb major àrea de distribució de tot el planeta.

 

El temps de gestació de la foca comuna dura al voltant de dotze mesos i pare durant els mesos d’estiu. Normalment naix una sola cria que la mare alleta i protegeix durant les primeres setmanes de vida.

Últimes notícies

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.

Tercer avís Es-Alert per la gota freda a l’interior sud de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat el tercer missatge Es-Alert del dia a l’interior sud de Castelló en elevar-se l’avís per pluges a nivell roig. La població ha de limitar els desplaçaments, evitar barrancs i seguir les instruccions de seguretat.