Naix la primera foca comuna de l’Oceanogràfic de València en quatre anys

 

L’Oceanogràfic de València compta amb un nou integrant en les seues instal·lacions. Es tracta de Sam, un xicotet mascle de foca comuna (Phoca vitulina) que va parir l’experimentada Tesla el passat 15 de juliol i que ja res al costat de la resta del grup de foques adultes en l’exterior de l’aquari de Temperats.

 

A l’ésser el quart part de Tesla, el procés va transcórrer amb total normalitat i sense cap complicació, per la qual cosa no va ser necessària la intervenció dels cuidadors durant el naixement de xicotet, que va succeir en plena nit.

 

Sam va nàixer amb uns 12 quilos i durant les primeres setmanes va romandre en la zona de reproducció de l’àrea de Temperats al costat de la seua mare, etapa durant la qual va tindre lloc el període de lactància i en la qual va augmentar considerablement de pes fins a aconseguir els 30 quilos actuals.

 

Una vegada en exhibició, Sam presenta un comportament habitual en qualsevol foca de la seua edat, tafaneja per la nova instal·lació i acompanya a la seua mare en tot moment. Quant a l’alimentació, i encara que continua mamant de la mare, ja se li pot veure jugant i experimentant amb el peix que li ofereixen els seus cuidadors.

 

L’última foca comuna va nàixer en 2017

Des de la seua obertura en 2003, l’Oceanogràfic ha comptat amb el naixement de diversos exemplars de foca comuna. L’últim part va succeir en 2017 i va anar precisament Tesla qui va parir a la cria.

 

El fet que es produïsquen aquests naixements és l’indicatiu més precís del benestar animal en l’aquari valencià. Les condicions en les quals viuen les espècies, l’alimentació que reben i l’assistència dels seus cuidadors han sigut la fórmula perfecta perquè es produïsquen les gestacions i els parts.

 

Característiques de la foca comuna

La foca comuna és una espècie que es distribueix per tot l’hemisferi nord i que la converteix en la foca amb major àrea de distribució de tot el planeta.

 

El temps de gestació de la foca comuna dura al voltant de dotze mesos i pare durant els mesos d’estiu. Normalment naix una sola cria que la mare alleta i protegeix durant les primeres setmanes de vida.

Últimes notícies

La Fiscalia demana arxivar la querella contra Juanfran Pérez Llorca per l’entrada del Mundial

La Fiscalia de la Comunitat Valenciana ha sol·licitat inadmetre i arxivar la querella contra el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per una entrada per a la final del Mundial 2026 a Nova York, en no vore indicis penals. L’escrit destaca que la relació entre la invitació i les ajudes de la Generalitat a la RFEF és merament especulativa.

Les Corts guardaran un minut de silenci per Maricarmen al ple d’aquest dijous

Les Corts Valencianes iniciaran el ple d’aquest dijous amb un minut de silenci per Maricarmen Abascal, de 87 anys, desnonada fa dos setmanes i morta ahir en un hospital de Madrid. Tots els grups han acordat este gest abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Ràfegues de fins a 126 km/h al nord de Castelló, en avís groc per vent

La meitat nord de la província de Castelló està hui en avís groc per vent, amb una ràfega màxima registrada de 126 km/h a La Pobla de Benifassà.

César Sánchez dirigirà la campanya del PPCV i Gerardo Camps en serà el portaveu

El PPCV ha configurat el seu comitè de campanya per a les generals del 29 de novembre, amb César Sánchez com a director i Gerardo Camps com a portaveu, i la incorporació dels tres presidents provincials a la coordinació autonòmica.

Pont del 9 d’Octubre amb vent molt fort a Castelló i descens de temperatures

La Comunitat Valenciana inicia el pont del 9 d’Octubre amb oratge estable però més fresc i amb ratxes de vent del nord-oest molt fortes al nord de Castelló, especialment entre hui dijous i demà divendres.

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.