Naix la primera foca comuna de l’Oceanogràfic de València en quatre anys

 

L’Oceanogràfic de València compta amb un nou integrant en les seues instal·lacions. Es tracta de Sam, un xicotet mascle de foca comuna (Phoca vitulina) que va parir l’experimentada Tesla el passat 15 de juliol i que ja res al costat de la resta del grup de foques adultes en l’exterior de l’aquari de Temperats.

 

A l’ésser el quart part de Tesla, el procés va transcórrer amb total normalitat i sense cap complicació, per la qual cosa no va ser necessària la intervenció dels cuidadors durant el naixement de xicotet, que va succeir en plena nit.

 

Sam va nàixer amb uns 12 quilos i durant les primeres setmanes va romandre en la zona de reproducció de l’àrea de Temperats al costat de la seua mare, etapa durant la qual va tindre lloc el període de lactància i en la qual va augmentar considerablement de pes fins a aconseguir els 30 quilos actuals.

 

Una vegada en exhibició, Sam presenta un comportament habitual en qualsevol foca de la seua edat, tafaneja per la nova instal·lació i acompanya a la seua mare en tot moment. Quant a l’alimentació, i encara que continua mamant de la mare, ja se li pot veure jugant i experimentant amb el peix que li ofereixen els seus cuidadors.

 

L’última foca comuna va nàixer en 2017

Des de la seua obertura en 2003, l’Oceanogràfic ha comptat amb el naixement de diversos exemplars de foca comuna. L’últim part va succeir en 2017 i va anar precisament Tesla qui va parir a la cria.

 

El fet que es produïsquen aquests naixements és l’indicatiu més precís del benestar animal en l’aquari valencià. Les condicions en les quals viuen les espècies, l’alimentació que reben i l’assistència dels seus cuidadors han sigut la fórmula perfecta perquè es produïsquen les gestacions i els parts.

 

Característiques de la foca comuna

La foca comuna és una espècie que es distribueix per tot l’hemisferi nord i que la converteix en la foca amb major àrea de distribució de tot el planeta.

 

El temps de gestació de la foca comuna dura al voltant de dotze mesos i pare durant els mesos d’estiu. Normalment naix una sola cria que la mare alleta i protegeix durant les primeres setmanes de vida.

Últimes notícies

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.