Naix la primera foca comuna de l’Oceanogràfic de València en quatre anys

 

L’Oceanogràfic de València compta amb un nou integrant en les seues instal·lacions. Es tracta de Sam, un xicotet mascle de foca comuna (Phoca vitulina) que va parir l’experimentada Tesla el passat 15 de juliol i que ja res al costat de la resta del grup de foques adultes en l’exterior de l’aquari de Temperats.

 

A l’ésser el quart part de Tesla, el procés va transcórrer amb total normalitat i sense cap complicació, per la qual cosa no va ser necessària la intervenció dels cuidadors durant el naixement de xicotet, que va succeir en plena nit.

 

Sam va nàixer amb uns 12 quilos i durant les primeres setmanes va romandre en la zona de reproducció de l’àrea de Temperats al costat de la seua mare, etapa durant la qual va tindre lloc el període de lactància i en la qual va augmentar considerablement de pes fins a aconseguir els 30 quilos actuals.

 

Una vegada en exhibició, Sam presenta un comportament habitual en qualsevol foca de la seua edat, tafaneja per la nova instal·lació i acompanya a la seua mare en tot moment. Quant a l’alimentació, i encara que continua mamant de la mare, ja se li pot veure jugant i experimentant amb el peix que li ofereixen els seus cuidadors.

 

L’última foca comuna va nàixer en 2017

Des de la seua obertura en 2003, l’Oceanogràfic ha comptat amb el naixement de diversos exemplars de foca comuna. L’últim part va succeir en 2017 i va anar precisament Tesla qui va parir a la cria.

 

El fet que es produïsquen aquests naixements és l’indicatiu més precís del benestar animal en l’aquari valencià. Les condicions en les quals viuen les espècies, l’alimentació que reben i l’assistència dels seus cuidadors han sigut la fórmula perfecta perquè es produïsquen les gestacions i els parts.

 

Característiques de la foca comuna

La foca comuna és una espècie que es distribueix per tot l’hemisferi nord i que la converteix en la foca amb major àrea de distribució de tot el planeta.

 

El temps de gestació de la foca comuna dura al voltant de dotze mesos i pare durant els mesos d’estiu. Normalment naix una sola cria que la mare alleta i protegeix durant les primeres setmanes de vida.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.