Naix la primera foca comuna de l’Oceanogràfic de València en quatre anys

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’Oceanogràfic de València compta amb un nou integrant en les seues instal·lacions. Es tracta de Sam, un xicotet mascle de foca comuna (Phoca vitulina) que va parir l’experimentada Tesla el passat 15 de juliol i que ja res al costat de la resta del grup de foques adultes en l’exterior de l’aquari de Temperats. […]

 

L’Oceanogràfic de València compta amb un nou integrant en les seues instal·lacions. Es tracta de Sam, un xicotet mascle de foca comuna (Phoca vitulina) que va parir l’experimentada Tesla el passat 15 de juliol i que ja res al costat de la resta del grup de foques adultes en l’exterior de l’aquari de Temperats.

 

A l’ésser el quart part de Tesla, el procés va transcórrer amb total normalitat i sense cap complicació, per la qual cosa no va ser necessària la intervenció dels cuidadors durant el naixement de xicotet, que va succeir en plena nit.

 

Sam va nàixer amb uns 12 quilos i durant les primeres setmanes va romandre en la zona de reproducció de l’àrea de Temperats al costat de la seua mare, etapa durant la qual va tindre lloc el període de lactància i en la qual va augmentar considerablement de pes fins a aconseguir els 30 quilos actuals.

 

Una vegada en exhibició, Sam presenta un comportament habitual en qualsevol foca de la seua edat, tafaneja per la nova instal·lació i acompanya a la seua mare en tot moment. Quant a l’alimentació, i encara que continua mamant de la mare, ja se li pot veure jugant i experimentant amb el peix que li ofereixen els seus cuidadors.

 

L’última foca comuna va nàixer en 2017

Des de la seua obertura en 2003, l’Oceanogràfic ha comptat amb el naixement de diversos exemplars de foca comuna. L’últim part va succeir en 2017 i va anar precisament Tesla qui va parir a la cria.

 

El fet que es produïsquen aquests naixements és l’indicatiu més precís del benestar animal en l’aquari valencià. Les condicions en les quals viuen les espècies, l’alimentació que reben i l’assistència dels seus cuidadors han sigut la fórmula perfecta perquè es produïsquen les gestacions i els parts.

 

Característiques de la foca comuna

La foca comuna és una espècie que es distribueix per tot l’hemisferi nord i que la converteix en la foca amb major àrea de distribució de tot el planeta.

 

El temps de gestació de la foca comuna dura al voltant de dotze mesos i pare durant els mesos d’estiu. Normalment naix una sola cria que la mare alleta i protegeix durant les primeres setmanes de vida.

Últimes notícies

Carl Lewis a València: constància, disciplina i mentalitat guanyadora per a l’esport i els negocis

Carl Lewis ha defensat a València que la constància, la disciplina i una mentalitat positiva són essencials tant per a triomfar en l’elit esportiva com en el món empresarial. L’exatleta ha compartit amb jóvens emprenedors la seua experiència olímpica i el seu enfocament per a afrontar els reptes professionals.

El PAI de Benimaclet oferirà 1.345 vivendes noves per a jóvens

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres en un ple extraordinari el PAI de Benimaclet, que preveu 1.345 vivendes noves, amb més de 700 habitatges protegits i dotacionals destinats principalment a gent jove.

Nous ajuntaments podran demanar ajudes per la dana Adam a la Safor i la Marina Alta

La Generalitat ha anunciat que inclourà nou municipis més de la Safor en les ajudes per a reparar els danys de la dana Adam, amb subvencions per a ajuntaments i veïns.

Equilibri recent en els Valencia-Villarreal a Mestalla, amb una victòria per a cada equip

Els últims quatre enfrontaments de Lliga entre Valencia i Villarreal a Mestalla han acabat amb una victòria per a cada equip i dos empats, en una sèrie molt equilibrada que es completa amb un balanç històric favorable als locals.

La tornada de llops i cérvols oculta el declivi d’aus menudes i insectes

Un estudi liderat per l’IPE-CSIC alerta que la recuperació de grans mamífers i rapaces en zones rurals conviu amb una pèrdua silenciosa d’insectes, amfibis i aus xicotetes, causada pels canvis socioeconòmics de l’últim segle.

Alicante Fashion Week obri la moda a la ciutat amb 30 dissenyadors i passes gratuïtes

Alicante Fashion Week enceta l’onzena edició amb 30 dissenyadors, conferències i passes gratuïtes obertes a la ciutadania entre octubre i novembre. L’esdeveniment reforça el disseny independent i consolida la moda com a part del teixit econòmic alacantí.

Nico Williams torna a la llista de l’Athletic per a visitar el Llevant a Mestalla

Nico Williams ha tornat a una convocatòria de 23 jugadors de l’Athletic Club per a enfrontar-se esta nit al Llevant, en un partit marcat també per la greu lesió de Gorka Guruzeta.

Morant destaca que les agències ja han anticipat les últimes danes extremes

La ministra Diana Morant subratlla a Alacant que les agències meteorològiques han avançat amb dies d’antelació tant la dana de 2024 com la d’este cap de setmana, cosa que ha permés activar l’alerta roja i decisions polítiques preventives.