Per a no perdre una ajuda del Govern els menors hauran de fer la declaració.

 

Ahir van sonar les alarmes com passa cada any i és que es va obrir la veda per a presentar les noves declaracions de la renda. El dia 7 d’abril va ser la primera de les jornades clau en el calendari perquè tots aquells que hagueren de declarar el seu patrimoni durant l’exercici 2020 comencessen a posar-se a això, o ja ho tingueren al dia. Això sí, en un any tan convuls en el qual la normalitat és de tot menys això.

Menos han de fer la declaració de la renda

Fins a alguns menors d’edat hauran de fer a declaració de la renda. Són aquells que van eixir beneficiats per l’Ingrés Mínim Vital, IMV, que els obligarà a emplenar el formulari.

En xifres de l’Agència Tributària, són un poc més de 225.000 menors, una xifra que suposa quasi el 50% del total, amb 460.000 beneficiaris entre tots els ciutadans espanyols. Respecte a este escenari, Hisenda recomana a estos joves que presenten la seua declaració de manera conjunta amb «tots els membres en cas d’estar casats els progenitors».

En cas que la parella no estiga casada

 

En el cas que la parella no tinga un enllaç nupcial, un d’ells podrà presentar «una declaració conjunta amb els fills, i l’altre, una declaració individual». Des de l’Agència Tributària com la Seguretat social assenyalen que la realització d’estes declaracions serà molt senzilla. Ja que no s’inclouran ingressos i la quota a assenyalar serà zero. La seua finalitat no és una altra que permetre comptar a la delegació del govern amb un cens major.

Des de l’òrgan de govern que dirigeix José Luis Escrivá ja s’ha advertit que s’han expedit notificacions per a aquelles persones reclamades a declarar. El motiu segons apunta el dirigent és que existirà una major transparència i formalització de l’economia espanyola.

L’Ingrés Mínim Vital

 

La veritat és que estos formularis han rebut una crítica notable des de diferents sectors del govern, ja que es considera que no hauria d’existir tal paperassa en la burocràcia respecte a una bonificació d’estes característiques. Entre els aspectes sotmesos a crítica es van exemplificar els documents, els processos a realitzar o el procés en si mateix, assumpte que va haver d’atallar Escrivá dient que no arribaria a la dada de 850.000 cases, sinó que la xifra finalment es va quedar en els 160.000 beneficiaris.

El procés de declaració d’enguany és un dels més complexos fins hui, ja que cal incloure els errors del Servei Públic Estatal, els Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació o l’Ingrés Mínim Vital. Això ocorre perquè alguns empleats que no arribava al llindar mínim de declaració, sí l’han aconseguit enguany per tenir dos pagadors.

Cal estar atents, ja que L‘ERTE provocarà que la declaració de molts treballadors isca a pagar, de fet es calcula que siga més d’un 5%. «Hi ha un número molt elevat de contribuents perceptors d’ERTE als quals la retenció que va practicar el SEPE part de zero i no continua amb la que els venia practicant l’empresa on treballaven. En acumular les rendes percebudes hi ha menor retenció de la qual s’hagués practicat de tenir el perceptor un únic pagador. En tenir dos pagadors, estos contribuents estan obligats a declarar i segur els eixirà a ingressar» explica el director general de l’Agència Tributària, Jesús Gascón.

També s’inclouen en este llindar els ciutadans que van rebre quantitats superiors a les que tindrien en un primer moment, tot això causat per una major taxació en l’IRPF. Hisenda argumenta que ha de tractar de conéixer-se la quantia exacta, fet complicat pel col·lapse que existeix en l’administració. Una altra de les vies és esperar que l’Agència Tributària notifique la quantia i pagar-la quan corresponga.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.

Matt Costello avisa de la dificultat de visitar al Girona en la Lliga Endesa

Matt Costello advertix que jugar en la pista del Bàsquet Girona és sempre molt difícil i subratlla el gran moment del conjunt català abans del dol davant València Basket.

El Vila-real defén a Oviedo la seua bona ratxa històrica en Primera

El Vila-real visita a l'Oviedo en la jornada 33 amb un balanç positiu en les seues dos úniques visites de lliga a Primera: un empat sense gols i una remuntada memorable.