Per a no perdre una ajuda del Govern els menors hauran de fer la declaració.

 

Ahir van sonar les alarmes com passa cada any i és que es va obrir la veda per a presentar les noves declaracions de la renda. El dia 7 d’abril va ser la primera de les jornades clau en el calendari perquè tots aquells que hagueren de declarar el seu patrimoni durant l’exercici 2020 comencessen a posar-se a això, o ja ho tingueren al dia. Això sí, en un any tan convuls en el qual la normalitat és de tot menys això.

Menos han de fer la declaració de la renda

Fins a alguns menors d’edat hauran de fer a declaració de la renda. Són aquells que van eixir beneficiats per l’Ingrés Mínim Vital, IMV, que els obligarà a emplenar el formulari.

En xifres de l’Agència Tributària, són un poc més de 225.000 menors, una xifra que suposa quasi el 50% del total, amb 460.000 beneficiaris entre tots els ciutadans espanyols. Respecte a este escenari, Hisenda recomana a estos joves que presenten la seua declaració de manera conjunta amb «tots els membres en cas d’estar casats els progenitors».

En cas que la parella no estiga casada

 

En el cas que la parella no tinga un enllaç nupcial, un d’ells podrà presentar «una declaració conjunta amb els fills, i l’altre, una declaració individual». Des de l’Agència Tributària com la Seguretat social assenyalen que la realització d’estes declaracions serà molt senzilla. Ja que no s’inclouran ingressos i la quota a assenyalar serà zero. La seua finalitat no és una altra que permetre comptar a la delegació del govern amb un cens major.

Des de l’òrgan de govern que dirigeix José Luis Escrivá ja s’ha advertit que s’han expedit notificacions per a aquelles persones reclamades a declarar. El motiu segons apunta el dirigent és que existirà una major transparència i formalització de l’economia espanyola.

L’Ingrés Mínim Vital

 

La veritat és que estos formularis han rebut una crítica notable des de diferents sectors del govern, ja que es considera que no hauria d’existir tal paperassa en la burocràcia respecte a una bonificació d’estes característiques. Entre els aspectes sotmesos a crítica es van exemplificar els documents, els processos a realitzar o el procés en si mateix, assumpte que va haver d’atallar Escrivá dient que no arribaria a la dada de 850.000 cases, sinó que la xifra finalment es va quedar en els 160.000 beneficiaris.

El procés de declaració d’enguany és un dels més complexos fins hui, ja que cal incloure els errors del Servei Públic Estatal, els Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació o l’Ingrés Mínim Vital. Això ocorre perquè alguns empleats que no arribava al llindar mínim de declaració, sí l’han aconseguit enguany per tenir dos pagadors.

Cal estar atents, ja que L‘ERTE provocarà que la declaració de molts treballadors isca a pagar, de fet es calcula que siga més d’un 5%. «Hi ha un número molt elevat de contribuents perceptors d’ERTE als quals la retenció que va practicar el SEPE part de zero i no continua amb la que els venia practicant l’empresa on treballaven. En acumular les rendes percebudes hi ha menor retenció de la qual s’hagués practicat de tenir el perceptor un únic pagador. En tenir dos pagadors, estos contribuents estan obligats a declarar i segur els eixirà a ingressar» explica el director general de l’Agència Tributària, Jesús Gascón.

També s’inclouen en este llindar els ciutadans que van rebre quantitats superiors a les que tindrien en un primer moment, tot això causat per una major taxació en l’IRPF. Hisenda argumenta que ha de tractar de conéixer-se la quantia exacta, fet complicat pel col·lapse que existeix en l’administració. Una altra de les vies és esperar que l’Agència Tributària notifique la quantia i pagar-la quan corresponga.
 

Últimes notícies

El Villarreal se’n va del Bernabéu sense premi després d’un gran partit

El Villarreal ha perdut 1-0 davant el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’un partit seriós, cosa que Íñigo Pérez ha qualificat de frustrant. L’entrenador creu que l’equip ha merescut més però admet la manca d’encert en els metres finals.

Foyth avala l’expulsió de Vinícius per l’agressió a Saliba

Juan Foyth, defensa del Villarreal, considera correcta l’expulsió de Vinícius per agarrar del cabell Saliba en el partit de LALIGA EA Sports.

Diomande dona la victòria al Madrid i Vinícius acaba expulsat contra el Vila-real

El Real Madrid ha guanyat 1-0 al Vila-real amb un gol de Yan Diomande validat pel VAR en la segona part, en un partit marcat per l’expulsió directa de Vinícius per agarrar del cabell Saliba quan encarrilava el 2-0.

Reoberta la V-21 cap a València i Puçol després d’un dia tallada per un incendi

La V-21 ha sigut reoberta este dissabte de vesprada en els dos sentits entre València i Port Saplaya, després d’estar tallada tot el dia per la caiguda de cables elèctrics a causa d’un incendi de vegetació. El tall ha provocat retencions d’hasta cinc quilòmetres en direcció València i desviaments per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Nicolas Pepe es perd la visita al Bernabéu per una cirurgia ocular

L’extrem del Villarreal Nicolas Pepe no ha pogut jugar contra el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’haver sigut sotmés a una cirurgia ocular programada. La seua absència se suma a la de l’extrem canadenc Tajon Buchanan, lesionat després d’anar amb la seua selecció.

Diomande envia Vinícius a la banqueta en el Real Madrid-Villarreal

Vinícius Júnior ha perdut la titularitat contra el Villarreal, on Yan Diomande ocuparà l’esquerra i tornaran Valverde i Mbappé a l’onze inicial.

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.