Per a no perdre una ajuda del Govern els menors hauran de fer la declaració.

 

Ahir van sonar les alarmes com passa cada any i és que es va obrir la veda per a presentar les noves declaracions de la renda. El dia 7 d’abril va ser la primera de les jornades clau en el calendari perquè tots aquells que hagueren de declarar el seu patrimoni durant l’exercici 2020 comencessen a posar-se a això, o ja ho tingueren al dia. Això sí, en un any tan convuls en el qual la normalitat és de tot menys això.

Menos han de fer la declaració de la renda

Fins a alguns menors d’edat hauran de fer a declaració de la renda. Són aquells que van eixir beneficiats per l’Ingrés Mínim Vital, IMV, que els obligarà a emplenar el formulari.

En xifres de l’Agència Tributària, són un poc més de 225.000 menors, una xifra que suposa quasi el 50% del total, amb 460.000 beneficiaris entre tots els ciutadans espanyols. Respecte a este escenari, Hisenda recomana a estos joves que presenten la seua declaració de manera conjunta amb «tots els membres en cas d’estar casats els progenitors».

En cas que la parella no estiga casada

 

En el cas que la parella no tinga un enllaç nupcial, un d’ells podrà presentar «una declaració conjunta amb els fills, i l’altre, una declaració individual». Des de l’Agència Tributària com la Seguretat social assenyalen que la realització d’estes declaracions serà molt senzilla. Ja que no s’inclouran ingressos i la quota a assenyalar serà zero. La seua finalitat no és una altra que permetre comptar a la delegació del govern amb un cens major.

Des de l’òrgan de govern que dirigeix José Luis Escrivá ja s’ha advertit que s’han expedit notificacions per a aquelles persones reclamades a declarar. El motiu segons apunta el dirigent és que existirà una major transparència i formalització de l’economia espanyola.

L’Ingrés Mínim Vital

 

La veritat és que estos formularis han rebut una crítica notable des de diferents sectors del govern, ja que es considera que no hauria d’existir tal paperassa en la burocràcia respecte a una bonificació d’estes característiques. Entre els aspectes sotmesos a crítica es van exemplificar els documents, els processos a realitzar o el procés en si mateix, assumpte que va haver d’atallar Escrivá dient que no arribaria a la dada de 850.000 cases, sinó que la xifra finalment es va quedar en els 160.000 beneficiaris.

El procés de declaració d’enguany és un dels més complexos fins hui, ja que cal incloure els errors del Servei Públic Estatal, els Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació o l’Ingrés Mínim Vital. Això ocorre perquè alguns empleats que no arribava al llindar mínim de declaració, sí l’han aconseguit enguany per tenir dos pagadors.

Cal estar atents, ja que L‘ERTE provocarà que la declaració de molts treballadors isca a pagar, de fet es calcula que siga més d’un 5%. «Hi ha un número molt elevat de contribuents perceptors d’ERTE als quals la retenció que va practicar el SEPE part de zero i no continua amb la que els venia practicant l’empresa on treballaven. En acumular les rendes percebudes hi ha menor retenció de la qual s’hagués practicat de tenir el perceptor un únic pagador. En tenir dos pagadors, estos contribuents estan obligats a declarar i segur els eixirà a ingressar» explica el director general de l’Agència Tributària, Jesús Gascón.

També s’inclouen en este llindar els ciutadans que van rebre quantitats superiors a les que tindrien en un primer moment, tot això causat per una major taxació en l’IRPF. Hisenda argumenta que ha de tractar de conéixer-se la quantia exacta, fet complicat pel col·lapse que existeix en l’administració. Una altra de les vies és esperar que l’Agència Tributària notifique la quantia i pagar-la quan corresponga.
 

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.