Mastodon
22.8 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Per a no perdre una ajuda del Govern els menors hauran de fer la declaració.

 

Ahir van sonar les alarmes com passa cada any i és que es va obrir la veda per a presentar les noves declaracions de la renda. El dia 7 d’abril va ser la primera de les jornades clau en el calendari perquè tots aquells que hagueren de declarar el seu patrimoni durant l’exercici 2020 comencessen a posar-se a això, o ja ho tingueren al dia. Això sí, en un any tan convuls en el qual la normalitat és de tot menys això.

Menos han de fer la declaració de la renda

Fins a alguns menors d’edat hauran de fer a declaració de la renda. Són aquells que van eixir beneficiats per l’Ingrés Mínim Vital, IMV, que els obligarà a emplenar el formulari.

En xifres de l’Agència Tributària, són un poc més de 225.000 menors, una xifra que suposa quasi el 50% del total, amb 460.000 beneficiaris entre tots els ciutadans espanyols. Respecte a este escenari, Hisenda recomana a estos joves que presenten la seua declaració de manera conjunta amb «tots els membres en cas d’estar casats els progenitors».

En cas que la parella no estiga casada

 

En el cas que la parella no tinga un enllaç nupcial, un d’ells podrà presentar «una declaració conjunta amb els fills, i l’altre, una declaració individual». Des de l’Agència Tributària com la Seguretat social assenyalen que la realització d’estes declaracions serà molt senzilla. Ja que no s’inclouran ingressos i la quota a assenyalar serà zero. La seua finalitat no és una altra que permetre comptar a la delegació del govern amb un cens major.

Des de l’òrgan de govern que dirigeix José Luis Escrivá ja s’ha advertit que s’han expedit notificacions per a aquelles persones reclamades a declarar. El motiu segons apunta el dirigent és que existirà una major transparència i formalització de l’economia espanyola.

L’Ingrés Mínim Vital

 

La veritat és que estos formularis han rebut una crítica notable des de diferents sectors del govern, ja que es considera que no hauria d’existir tal paperassa en la burocràcia respecte a una bonificació d’estes característiques. Entre els aspectes sotmesos a crítica es van exemplificar els documents, els processos a realitzar o el procés en si mateix, assumpte que va haver d’atallar Escrivá dient que no arribaria a la dada de 850.000 cases, sinó que la xifra finalment es va quedar en els 160.000 beneficiaris.

El procés de declaració d’enguany és un dels més complexos fins hui, ja que cal incloure els errors del Servei Públic Estatal, els Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació o l’Ingrés Mínim Vital. Això ocorre perquè alguns empleats que no arribava al llindar mínim de declaració, sí l’han aconseguit enguany per tenir dos pagadors.

Cal estar atents, ja que L‘ERTE provocarà que la declaració de molts treballadors isca a pagar, de fet es calcula que siga més d’un 5%. «Hi ha un número molt elevat de contribuents perceptors d’ERTE als quals la retenció que va practicar el SEPE part de zero i no continua amb la que els venia practicant l’empresa on treballaven. En acumular les rendes percebudes hi ha menor retenció de la qual s’hagués practicat de tenir el perceptor un únic pagador. En tenir dos pagadors, estos contribuents estan obligats a declarar i segur els eixirà a ingressar» explica el director general de l’Agència Tributària, Jesús Gascón.

També s’inclouen en este llindar els ciutadans que van rebre quantitats superiors a les que tindrien en un primer moment, tot això causat per una major taxació en l’IRPF. Hisenda argumenta que ha de tractar de conéixer-se la quantia exacta, fet complicat pel col·lapse que existeix en l’administració. Una altra de les vies és esperar que l’Agència Tributària notifique la quantia i pagar-la quan corresponga.
 

Últimes notícies

Detingut per comprar un cotxe amb un préstec a nom alié després d’obrir sis comptes bancaris

Un home de 43 anys ha sigut arrestat per adquirir un cotxe amb un préstec de 27.900 euros a nom d'una altra persona després d'obrir-li sis comptes. Se li vincula amb estafes i usurpacions d'identitat a Alacant, Barcelona, Madrid i Sevilla.

K-pop a Espanya: claus per a entendre un fenomen que no deixa de créixer

L'ona coreana es consolida a Espanya amb concerts, festivals i una comunitat jove que balla al carrer. Dates, formats i per què enganxa.

Ruixats amb tempesta a l’interior de Castelló a la vesprada i pugen les màximes a València

Baixa probabilitat de ruixats localment forts amb tempesta a l'interior nord de Castelló a la vesprada. Les màximes repunten a l'interior de València; el dimarts hi haurà intervals i ruixats aïllats.

18 quilòmetres de retencions en l’A-7 per un accident a Bétera i un altre incident a la Cañada

L'A-7 suma fins a 18 km de cues en sentit Barcelona després d'un accident a Bétera amb el carril esquerre tallat i un altre incident a la Cañada. L'embós s'estén del km 336 al 318 i complica l'hora punta en l'àrea de València.

Ruixats amb tempesta a l’interior de Castelló i màximes a l’alça a València

Baixa probabilitat de ruixats localment forts amb tempesta a l'interior nord de Castelló a la vesprada i màximes en ascens a l'interior de València. Vent fluix, entrada d'este a la vesprada i cels més oberts al migdia.

Barcelona firma un 6-0 al València i recupera la seua millor versió

Golejada incontestable en el Johan Cruyff amb doblets de Fermín, Raphinha i Lewandowski. L'equip de Flic mana en joc i se situa segon a dos punts del líder.

Gayà lamenta el 6-0 i admet que el Barça els té presa la mesura

El capità del València va qualificar de molt dolorosa la derrota per 6-0 davant el Barcelona i va recordar el 7-1 del curs passat. Va assenyalar que el segon gol de Raphinha els va deixar tocats i va demanar reaccionar amb treball.

6-0: El Barcelona arrasa al València i recupera sensacions

L'equip de Hansi Flic es va reconciliar amb la seua millor versió i va firmar un 6-0 davant el València en l'estrena del Johan Cruyff en LaLiga, amb doblets de Fermín, Raphinha i Lewandowski.