16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Noruega i Irlanda imposen quarantena per a tots els viatgers procedents d’Espanya

 

Els brots de coronavirus que s’estan produint per tot el territori afecten tant a nivell nacional com internacional. Entre d’altres, els governs de Noruega i Irlanda han anunciat recentment que els viatgers procedents d’Espanya hauran de fer una quarantena de 10 i 14 dies, respectivament, en arribar al país.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este divendres el govern de Noruega, que apunta que els viatgers procedents d’Espanya hauran de fer una quarantena de 10 dies en arribar al país, una conseqüència directa del repunt de casos de Covid-19 que s’està vivint. Per tant, les persones que arribie al país nòrdic a partir d’este dissabte hauran de fer aïllament després de què el govern noruec haja exclòs Espanya dels estats europeus que considera que tenen un risc de contagi «baix». Noruega actualitza la informació cada 14 dies.

 

Per la seua banda, el govern de Dublín ha anunciat este mateix divendres que manté les seues restriccions sobre els viatges internacionals per a evitar rebrots de coronavirus. El govern de la capital irlandesa ha assegurat que només elimina la quarantena de 14 dies als viatgers que arriben a Irlanda des de 13 països europeus, entre els que no figuren importants destins vacacionals com Espanya o França, i tampoc el veí Regne Unit ni els Estats Units.

 

Les demandes d’Irlanda

Irlanda demana a tots els viatgers que arriben als aeroports i ports del país, inclosos els residents nacionals, que s’autoaïllen  o «restringisquen els seus moviments» durant dos setmanes si no estan en l’anomenada «llista verda». Això significa que hauran de «quedar-se en una casa designada» i «evitar a altres persones i situacions socials tant com siga possible», ha precisat el Ministeri de Sanitat.

 

En conseqüència, recomana que limiten l’ús del transport públic; que eviten visites socials i contactes «cara a cara» amb «persones de risc»; que efectuen compres «absolutament necessàries», suposat per al que és obligatori l’ús de proteccions facials.

 

La «restricció de moviments» de 14 dies, que no és obligatòria per llei, també s’aplica als «ciutadans irlandesos» que tornen al país, als asimptomàtics i als que han donat negatiu per coronavirus en un test efectuat en una altra jurisdicció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.