7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Noruega i Irlanda imposen quarantena per a tots els viatgers procedents d’Espanya

 

Els brots de coronavirus que s’estan produint per tot el territori afecten tant a nivell nacional com internacional. Entre d’altres, els governs de Noruega i Irlanda han anunciat recentment que els viatgers procedents d’Espanya hauran de fer una quarantena de 10 i 14 dies, respectivament, en arribar al país.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este divendres el govern de Noruega, que apunta que els viatgers procedents d’Espanya hauran de fer una quarantena de 10 dies en arribar al país, una conseqüència directa del repunt de casos de Covid-19 que s’està vivint. Per tant, les persones que arribie al país nòrdic a partir d’este dissabte hauran de fer aïllament després de què el govern noruec haja exclòs Espanya dels estats europeus que considera que tenen un risc de contagi «baix». Noruega actualitza la informació cada 14 dies.

 

Per la seua banda, el govern de Dublín ha anunciat este mateix divendres que manté les seues restriccions sobre els viatges internacionals per a evitar rebrots de coronavirus. El govern de la capital irlandesa ha assegurat que només elimina la quarantena de 14 dies als viatgers que arriben a Irlanda des de 13 països europeus, entre els que no figuren importants destins vacacionals com Espanya o França, i tampoc el veí Regne Unit ni els Estats Units.

 

Les demandes d’Irlanda

Irlanda demana a tots els viatgers que arriben als aeroports i ports del país, inclosos els residents nacionals, que s’autoaïllen  o «restringisquen els seus moviments» durant dos setmanes si no estan en l’anomenada «llista verda». Això significa que hauran de «quedar-se en una casa designada» i «evitar a altres persones i situacions socials tant com siga possible», ha precisat el Ministeri de Sanitat.

 

En conseqüència, recomana que limiten l’ús del transport públic; que eviten visites socials i contactes «cara a cara» amb «persones de risc»; que efectuen compres «absolutament necessàries», suposat per al que és obligatori l’ús de proteccions facials.

 

La «restricció de moviments» de 14 dies, que no és obligatòria per llei, també s’aplica als «ciutadans irlandesos» que tornen al país, als asimptomàtics i als que han donat negatiu per coronavirus en un test efectuat en una altra jurisdicció.

Últimes notícies

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.