Noruega i Irlanda imposen quarantena per a tots els viatgers procedents d’Espanya

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els brots de coronavirus que s’estan produint per tot el territori afecten tant a nivell nacional com internacional. Entre d’altres, els governs de Noruega i Irlanda han anunciat recentment que els viatgers procedents d’Espanya hauran de fer una quarantena de 10 i 14 dies, respectivament, en arribar al país.   D’eixa manera ho ha anunciat […]

 

Els brots de coronavirus que s’estan produint per tot el territori afecten tant a nivell nacional com internacional. Entre d’altres, els governs de Noruega i Irlanda han anunciat recentment que els viatgers procedents d’Espanya hauran de fer una quarantena de 10 i 14 dies, respectivament, en arribar al país.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este divendres el govern de Noruega, que apunta que els viatgers procedents d’Espanya hauran de fer una quarantena de 10 dies en arribar al país, una conseqüència directa del repunt de casos de Covid-19 que s’està vivint. Per tant, les persones que arribie al país nòrdic a partir d’este dissabte hauran de fer aïllament després de què el govern noruec haja exclòs Espanya dels estats europeus que considera que tenen un risc de contagi «baix». Noruega actualitza la informació cada 14 dies.

 

Per la seua banda, el govern de Dublín ha anunciat este mateix divendres que manté les seues restriccions sobre els viatges internacionals per a evitar rebrots de coronavirus. El govern de la capital irlandesa ha assegurat que només elimina la quarantena de 14 dies als viatgers que arriben a Irlanda des de 13 països europeus, entre els que no figuren importants destins vacacionals com Espanya o França, i tampoc el veí Regne Unit ni els Estats Units.

 

Les demandes d’Irlanda

Irlanda demana a tots els viatgers que arriben als aeroports i ports del país, inclosos els residents nacionals, que s’autoaïllen  o «restringisquen els seus moviments» durant dos setmanes si no estan en l’anomenada «llista verda». Això significa que hauran de «quedar-se en una casa designada» i «evitar a altres persones i situacions socials tant com siga possible», ha precisat el Ministeri de Sanitat.

 

En conseqüència, recomana que limiten l’ús del transport públic; que eviten visites socials i contactes «cara a cara» amb «persones de risc»; que efectuen compres «absolutament necessàries», suposat per al que és obligatori l’ús de proteccions facials.

 

La «restricció de moviments» de 14 dies, que no és obligatòria per llei, també s’aplica als «ciutadans irlandesos» que tornen al país, als asimptomàtics i als que han donat negatiu per coronavirus en un test efectuat en una altra jurisdicció.

Últimes notícies

El litoral valencià espera ruixats localment forts este cap de setmana

La Comunitat Valenciana preveu ruixats al litoral, localment forts i amb tronades. Les temperatures baixaran dissabte i pujaran diumenge.

CaixaBank eleva un 12,9 % el benefici i reforça el crèdit

CaixaBank ha guanyat 4.962 milions d’euros fins a setembre, un 12,9 % més que en el mateix període de l’any anterior. El crèdit i els recursos gestionats també han crescut.

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.