Noruega i Irlanda imposen quarantena per a tots els viatgers procedents d’Espanya

 

Els brots de coronavirus que s’estan produint per tot el territori afecten tant a nivell nacional com internacional. Entre d’altres, els governs de Noruega i Irlanda han anunciat recentment que els viatgers procedents d’Espanya hauran de fer una quarantena de 10 i 14 dies, respectivament, en arribar al país.

 

D’eixa manera ho ha anunciat este divendres el govern de Noruega, que apunta que els viatgers procedents d’Espanya hauran de fer una quarantena de 10 dies en arribar al país, una conseqüència directa del repunt de casos de Covid-19 que s’està vivint. Per tant, les persones que arribie al país nòrdic a partir d’este dissabte hauran de fer aïllament després de què el govern noruec haja exclòs Espanya dels estats europeus que considera que tenen un risc de contagi «baix». Noruega actualitza la informació cada 14 dies.

 

Per la seua banda, el govern de Dublín ha anunciat este mateix divendres que manté les seues restriccions sobre els viatges internacionals per a evitar rebrots de coronavirus. El govern de la capital irlandesa ha assegurat que només elimina la quarantena de 14 dies als viatgers que arriben a Irlanda des de 13 països europeus, entre els que no figuren importants destins vacacionals com Espanya o França, i tampoc el veí Regne Unit ni els Estats Units.

 

Les demandes d’Irlanda

Irlanda demana a tots els viatgers que arriben als aeroports i ports del país, inclosos els residents nacionals, que s’autoaïllen  o «restringisquen els seus moviments» durant dos setmanes si no estan en l’anomenada «llista verda». Això significa que hauran de «quedar-se en una casa designada» i «evitar a altres persones i situacions socials tant com siga possible», ha precisat el Ministeri de Sanitat.

 

En conseqüència, recomana que limiten l’ús del transport públic; que eviten visites socials i contactes «cara a cara» amb «persones de risc»; que efectuen compres «absolutament necessàries», suposat per al que és obligatori l’ús de proteccions facials.

 

La «restricció de moviments» de 14 dies, que no és obligatòria per llei, també s’aplica als «ciutadans irlandesos» que tornen al país, als asimptomàtics i als que han donat negatiu per coronavirus en un test efectuat en una altra jurisdicció.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.