El València CF no tindrà beneficis de l’ATE si el Nou Mestalla no compleix amb l’aforament acordat

L‘Ajuntament de València no donarà cap llicència urbanística al València CF d’explotació del sector terciari del Nou Mestalla, si no respecta l’acord d’aforament de 70.000 espectadors. Així ho ha indicat la vicealcaldessa i regidor de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, en la roda de premsa convocada aquest dimecres. Aquesta és la resposta del consistori a l’informe presentat pel club valencianista on es detalla que ara es pretén construir un estadi amb una capacitat substancialment menor de 45.573 persones. «Fins que no se sol·licite una llicència per a un estadi amb aquestes característiques no es podran exercitar els beneficis», ha advertit S. Gómez.

«Que el nou estadi siga més xicotet que l’actual ens sembla un disbarat. No acceptem que es pose damunt de la taula un projecte més xicotet que l’actual i que l’administració l’haja de pagar igual», ha lamentat la vicealcaldessa. Segons Gómez, el València CF podria començar l’estadi amb aquest aforament d’uns 45.000 espectadors, però no es podrien exercir els drets urbanístics recollits en l’ATE.

La responsable d’Urbanisme ha proposat com a solució a la Generalitat un nou marc que comprometa que «una vegada el club complisca amb les seues obligacions, no sols amb l’estadi, es podran donar les llicències que desenvolupen els compromisos i beneficis urbanístics pactats en l’ATE i dels quals es beneficia el València CF». Finalment S. Gómez ha indicat que en l’informe presentat pel club valencianista s’ha sol·licitat un estadi sense museu, sense botigues ni espais comercials, sense zona social ni de restauració.

«Per a nosaltres acabar l’estadi i acabar-això de qualsevol manera o amb qualsevol mena d’aforament o de servicis o de característiques, no és complir amb l’objecte ni amb l’esperit de l’ATE ni dels convenis que es van signar fa ja quasi vint anys. Hi havia un objectiu molt clar: acabar un estadi que fora més gran que l’actual, que complira amb la normativa nacional i internacional perquè permetera acollir esdeveniments nacionals i internacionals, i que explica tots els drets urbanístics per a finançar eixe estadi», ha explicat la vicealcaldessa, qui ha considerat que «és una obligació innegociable que l’estadi complisca les característiques que en el seu moment es van acordar entre el club i les administracions públiques valencianes», ha conclòs.

Últimes notícies

José Mourinho registra ‘The Special One’ com a marca per al seu negoci de vi

'The Special One', el sobrenom que acompanya a José Mourinho des dels seus anys en el Chelsea, es convertix també en la marca registrada amb la qual el tècnic portugués impulsa el seu projecte vinícola a la UE.

Un jutjat de Madrid fixa per a novembre el juí per la possible paternitat de Juan Carlos Calderón

Un jutjat de Majadahonda celebrarà el 4 de novembre el juí en el qual un professor de música valencià reclama que es reconega que és fill del compositor Juan Carlos Calderón, després d'onze anys de recopilació de proves.

Cap de setmana quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats i fins a 30 graus

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb temps estable, cels buidats i temperatures que s'acosten als 30 graus en diversos punts del litoral i de l'interior.

El conseller de Sanitat porta al Suprem la seua querella contra Diana Morant per calúmnies

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha formalitzat davant el Tribunal Suprem una querella contra la ministra Diana Morant per acusacions de corrupció vinculades a la privatització sanitària i a la seua relació amb Ribera Salut.

Rescatada una pastera amb 19 migrants magrebins enfront de la costa d’Alacant

Una pastera amb 19 migrants magrebins va ser interceptada de matinada a unes 44 milles de la costa d'Alacant i els seus ocupants van ser traslladats al port de la ciutat.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.