10.6 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El València CF no tindrà beneficis de l’ATE si el Nou Mestalla no compleix amb l’aforament acordat

L‘Ajuntament de València no donarà cap llicència urbanística al València CF d’explotació del sector terciari del Nou Mestalla, si no respecta l’acord d’aforament de 70.000 espectadors. Així ho ha indicat la vicealcaldessa i regidor de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, en la roda de premsa convocada aquest dimecres. Aquesta és la resposta del consistori a l’informe presentat pel club valencianista on es detalla que ara es pretén construir un estadi amb una capacitat substancialment menor de 45.573 persones. “Fins que no se sol·licite una llicència per a un estadi amb aquestes característiques no es podran exercitar els beneficis”, ha advertit S. Gómez.

“Que el nou estadi siga més xicotet que l’actual ens sembla un disbarat. No acceptem que es pose damunt de la taula un projecte més xicotet que l’actual i que l’administració l’haja de pagar igual”, ha lamentat la vicealcaldessa. Segons Gómez, el València CF podria començar l’estadi amb aquest aforament d’uns 45.000 espectadors, però no es podrien exercir els drets urbanístics recollits en l’ATE.

La responsable d’Urbanisme ha proposat com a solució a la Generalitat un nou marc que comprometa que “una vegada el club complisca amb les seues obligacions, no sols amb l’estadi, es podran donar les llicències que desenvolupen els compromisos i beneficis urbanístics pactats en l’ATE i dels quals es beneficia el València CF”. Finalment S. Gómez ha indicat que en l’informe presentat pel club valencianista s’ha sol·licitat un estadi sense museu, sense botigues ni espais comercials, sense zona social ni de restauració.

“Per a nosaltres acabar l’estadi i acabar-això de qualsevol manera o amb qualsevol mena d’aforament o de servicis o de característiques, no és complir amb l’objecte ni amb l’esperit de l’ATE ni dels convenis que es van signar fa ja quasi vint anys. Hi havia un objectiu molt clar: acabar un estadi que fora més gran que l’actual, que complira amb la normativa nacional i internacional perquè permetera acollir esdeveniments nacionals i internacionals, i que explica tots els drets urbanístics per a finançar eixe estadi”, ha explicat la vicealcaldessa, qui ha considerat que “és una obligació innegociable que l’estadi complisca les característiques que en el seu moment es van acordar entre el club i les administracions públiques valencianes”, ha conclòs.

Últimes notícies

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'una estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la persecució va anar perdent bitllets fins a la seua captura.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

La Policia ha detingut a un home que va arrabassar la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar perdent bitllets fins a ser interceptat.

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.