El València CF no tindrà beneficis de l’ATE si el Nou Mestalla no compleix amb l’aforament acordat

L‘Ajuntament de València no donarà cap llicència urbanística al València CF d’explotació del sector terciari del Nou Mestalla, si no respecta l’acord d’aforament de 70.000 espectadors. Així ho ha indicat la vicealcaldessa i regidor de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, en la roda de premsa convocada aquest dimecres. Aquesta és la resposta del consistori a l’informe presentat pel club valencianista on es detalla que ara es pretén construir un estadi amb una capacitat substancialment menor de 45.573 persones. «Fins que no se sol·licite una llicència per a un estadi amb aquestes característiques no es podran exercitar els beneficis», ha advertit S. Gómez.

«Que el nou estadi siga més xicotet que l’actual ens sembla un disbarat. No acceptem que es pose damunt de la taula un projecte més xicotet que l’actual i que l’administració l’haja de pagar igual», ha lamentat la vicealcaldessa. Segons Gómez, el València CF podria començar l’estadi amb aquest aforament d’uns 45.000 espectadors, però no es podrien exercir els drets urbanístics recollits en l’ATE.

La responsable d’Urbanisme ha proposat com a solució a la Generalitat un nou marc que comprometa que «una vegada el club complisca amb les seues obligacions, no sols amb l’estadi, es podran donar les llicències que desenvolupen els compromisos i beneficis urbanístics pactats en l’ATE i dels quals es beneficia el València CF». Finalment S. Gómez ha indicat que en l’informe presentat pel club valencianista s’ha sol·licitat un estadi sense museu, sense botigues ni espais comercials, sense zona social ni de restauració.

«Per a nosaltres acabar l’estadi i acabar-això de qualsevol manera o amb qualsevol mena d’aforament o de servicis o de característiques, no és complir amb l’objecte ni amb l’esperit de l’ATE ni dels convenis que es van signar fa ja quasi vint anys. Hi havia un objectiu molt clar: acabar un estadi que fora més gran que l’actual, que complira amb la normativa nacional i internacional perquè permetera acollir esdeveniments nacionals i internacionals, i que explica tots els drets urbanístics per a finançar eixe estadi», ha explicat la vicealcaldessa, qui ha considerat que «és una obligació innegociable que l’estadi complisca les característiques que en el seu moment es van acordar entre el club i les administracions públiques valencianes», ha conclòs.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.