15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

El València CF no tindrà beneficis de l’ATE si el Nou Mestalla no compleix amb l’aforament acordat

L‘Ajuntament de València no donarà cap llicència urbanística al València CF d’explotació del sector terciari del Nou Mestalla, si no respecta l’acord d’aforament de 70.000 espectadors. Així ho ha indicat la vicealcaldessa i regidor de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, en la roda de premsa convocada aquest dimecres. Aquesta és la resposta del consistori a l’informe presentat pel club valencianista on es detalla que ara es pretén construir un estadi amb una capacitat substancialment menor de 45.573 persones. “Fins que no se sol·licite una llicència per a un estadi amb aquestes característiques no es podran exercitar els beneficis”, ha advertit S. Gómez.

“Que el nou estadi siga més xicotet que l’actual ens sembla un disbarat. No acceptem que es pose damunt de la taula un projecte més xicotet que l’actual i que l’administració l’haja de pagar igual”, ha lamentat la vicealcaldessa. Segons Gómez, el València CF podria començar l’estadi amb aquest aforament d’uns 45.000 espectadors, però no es podrien exercir els drets urbanístics recollits en l’ATE.

La responsable d’Urbanisme ha proposat com a solució a la Generalitat un nou marc que comprometa que “una vegada el club complisca amb les seues obligacions, no sols amb l’estadi, es podran donar les llicències que desenvolupen els compromisos i beneficis urbanístics pactats en l’ATE i dels quals es beneficia el València CF”. Finalment S. Gómez ha indicat que en l’informe presentat pel club valencianista s’ha sol·licitat un estadi sense museu, sense botigues ni espais comercials, sense zona social ni de restauració.

“Per a nosaltres acabar l’estadi i acabar-això de qualsevol manera o amb qualsevol mena d’aforament o de servicis o de característiques, no és complir amb l’objecte ni amb l’esperit de l’ATE ni dels convenis que es van signar fa ja quasi vint anys. Hi havia un objectiu molt clar: acabar un estadi que fora més gran que l’actual, que complira amb la normativa nacional i internacional perquè permetera acollir esdeveniments nacionals i internacionals, i que explica tots els drets urbanístics per a finançar eixe estadi”, ha explicat la vicealcaldessa, qui ha considerat que “és una obligació innegociable que l’estadi complisca les característiques que en el seu moment es van acordar entre el club i les administracions públiques valencianes”, ha conclòs.

Últimes notícies

La factura pels dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA ascendix a 165 euros

La causa per la gestió de la DANA incorpora la factura del 29 d'octubre de 2024: 165 euros per dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro. El document figura a nom del PP i el restaurant va aportar fotos i el pla del reservat.

Les exportacions agroalimentàries valencianes pugen un 8,7% fins a setembre

El sector suposa el 26,6% de les vendes exteriors valencianes i suma 7.402 milions entre gener i setembre de 2025, amb Alemanya com a principal destí.

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.

El Consell ha aprovat el decret que activa ajudes directes per a entitats esportives afectades per la DANA

El Consell ha aprovat un decret que permet concedir de manera directa 761.000 euros a entitats esportives en municipis afectats per la DANA. El pla inclou suport psicosocial i més recursos per a reparar la depuradora de Quart-Benàger.

Benidorm adjudica la gestió dels grans esdeveniments a una UTE després de la marxa del Low Festival

L'Ajuntament ha adjudicat per quatre anys l'organització dels esdeveniments estivals en els Germans Martínez Munuera a una UTE única. El contracte fixa entre 3 i 5 macroconcerts per estiu, més actuacions de format mitjà, i inclou un cànon de 0,51 euros per entrada.

Cuenca es va plantejar que Mazón fora a Utiel el 29-O i Pradas va advertir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que va valorar desplaçar a Carlos Mazón a Utiel la vesprada del 29 d'octubre, però Salomé Pradas ho va desaconsellar pel tancament d'accessos. Va sostindre que el Cecopi era un òrgan tècnic i que van seguir l'emergència amb les previsions oficials