El València CF no tindrà beneficis de l’ATE si el Nou Mestalla no compleix amb l’aforament acordat

L‘Ajuntament de València no donarà cap llicència urbanística al València CF d’explotació del sector terciari del Nou Mestalla, si no respecta l’acord d’aforament de 70.000 espectadors. Així ho ha indicat la vicealcaldessa i regidor de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, en la roda de premsa convocada aquest dimecres. Aquesta és la resposta del consistori a l’informe presentat pel club valencianista on es detalla que ara es pretén construir un estadi amb una capacitat substancialment menor de 45.573 persones. «Fins que no se sol·licite una llicència per a un estadi amb aquestes característiques no es podran exercitar els beneficis», ha advertit S. Gómez.

«Que el nou estadi siga més xicotet que l’actual ens sembla un disbarat. No acceptem que es pose damunt de la taula un projecte més xicotet que l’actual i que l’administració l’haja de pagar igual», ha lamentat la vicealcaldessa. Segons Gómez, el València CF podria començar l’estadi amb aquest aforament d’uns 45.000 espectadors, però no es podrien exercir els drets urbanístics recollits en l’ATE.

La responsable d’Urbanisme ha proposat com a solució a la Generalitat un nou marc que comprometa que «una vegada el club complisca amb les seues obligacions, no sols amb l’estadi, es podran donar les llicències que desenvolupen els compromisos i beneficis urbanístics pactats en l’ATE i dels quals es beneficia el València CF». Finalment S. Gómez ha indicat que en l’informe presentat pel club valencianista s’ha sol·licitat un estadi sense museu, sense botigues ni espais comercials, sense zona social ni de restauració.

«Per a nosaltres acabar l’estadi i acabar-això de qualsevol manera o amb qualsevol mena d’aforament o de servicis o de característiques, no és complir amb l’objecte ni amb l’esperit de l’ATE ni dels convenis que es van signar fa ja quasi vint anys. Hi havia un objectiu molt clar: acabar un estadi que fora més gran que l’actual, que complira amb la normativa nacional i internacional perquè permetera acollir esdeveniments nacionals i internacionals, i que explica tots els drets urbanístics per a finançar eixe estadi», ha explicat la vicealcaldessa, qui ha considerat que «és una obligació innegociable que l’estadi complisca les característiques que en el seu moment es van acordar entre el club i les administracions públiques valencianes», ha conclòs.

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.