Nou revés a Sánchez: La decisió que complica la pròrroga de l’estat d’alarma

Ejemplo de shortcode con estilo
Pedro Sánchez | Cedida   Fins ara, l’estratègia del Govern de Pedro Sánchez ha consistit en anar aprovant les seues mesures de gestió de la crisi sanitària en el marc de l’estat d’alarma que està vigent des del 14 de març i que es va prorrogant gràcies als vots del principal partit de l’oposició. Però ara la situació ha donat un revès que pot […]
Pedro Sánchez en el Congreso de los Diputados

Pedro Sánchez | Cedida

 

Fins ara, l’estratègia del Govern de Pedro Sánchez ha consistit en anar aprovant les seues mesures de gestió de la crisi sanitària en el marc de l’estat d’alarma que està vigent des del 14 de març i que es va prorrogant gràcies als vots del principal partit de l’oposició. Però ara la situació ha donat un revès que pot ser definitiu.

 

«Ja no cal». Amb esta contundent afirmació, el president del PP i líder de l’oposició, Pablo Casado, acaba de definir la seua posició sobre la pròrroga de l’estat d’alarma que el Govern vol aprovar esta setmana i que, davant de l’allunyament dels seus socis de legislatura, depén dels vots afirmatius dels populars.

 

Segons ha dit Pablo Casado en una entrevista en Onda Cero, l’estat d’alarma ja no és necessari per al pla de desescalada, i insta el Govern a buscar mecanismes legals alternatius com la Llei de Seguretat Nacional per a centralitzar el comandament únic sanitari i social i limitar la mobilitat.

 

Divisió dins del Partit Popular

Pablo Casado ha sigut contundent i ha acusat a Pedro Sánchez de buscar la complicitat de l’oposició per a imposar les seues mesures «ineficaces i incompetents» de forma unilateral. El líder dels populars, que estos dies està patint les tensions dins del partit per la divisió al voltant de l’estat d’alarma, diu que amb les condicions que planteja ara per ara el Govern, el PP votarà «no» a la pròrroga dimecres.

 

I és que en el Partit Popular hi ha divisió d’opinions entre els barons territorials. El president de la Junta de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, lidera el corrent d’opinió favorable de donar suport a la pròrroga de l’estat d’alarma en vista de què «no hi ha un pla B», i amb la condició de què Sánchez compte més amb les comunitats autònomes.

 

En la banda oposada hi ha el sector liderat pel president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, contrari a seguir donant suport a les pròrrogues de l’estat d’alarma perquè «no podem parlar de tornada a la normalitat amb un mecanisme excepcional en democràcia com és l’estat d’alarma».

 

Esta és la tesi per la que finalment s’ha decantat Pablo Casado després d’escoltar els arguments a favor i en contra, encara que no ha aclarit si el vot serà negatiu o s’abstindrà en la votació de dimecres en el Congrés dels Diputats.

 

«No té sentit que dure més de 60 dies 

Segons Pablo Casado, l’estat d’alarma ha sigut necessari per a evitar el col·lapse del sistema sanitari, però no té sentit que dure més enllà de 60 dies: «En el moment en què el president del Govern diu que es pot prendre un vermut, té poc sentit que se seguisca demanant una altra pròrroga de l’estat d’alarma».

 

Durant l’entrevista, el líder de l’oposició ha demanat també al president del Govern que desvincule l’ampliació dels ERTO i la liquiditat de les empreses d’una ampliació de l’estat d’alarma, perquè deixe de prendre els espanyols «com a ostatges».

Últimes notícies

Noves ajudes del Consell per a ramaders, llauradors i comerços afectats per la dana Adam

El Consell aprovarà este divendres un nou paquet d’ajudes per a ramaders, llauradors, comerços i afectats per pèrdua de vehicle per la dana Adam, que se sumen als 23,5 milions ja anunciats. La línia per a ajuntaments passa de 27 a 36 municipis beneficiaris, amb fins a 200.000 euros per consistori.

Els veïns d’Oliva i Miramar continuen netejant vivendes i garatges i calculant danys

Els veïns de Miramar i Oliva continuen netejant vivendes i garatges després de la dana Adam, mentre valoren els danys i intenten salvar negocis i pertinences.

El tractor autònom i la IA mèdica marquen el pas en el VDS 2026

La novena edició de València Digital Summit reunix més de 12.000 professionals i exhibix startups punteres com Quibim i Voltrac, amb aplicacions disruptives en salut, agricultura i defensa. També destaca el creixement internacional d’Euroairlines, fundada per quatre germans de Requena.

Ryanair estrena quatre noves rutes d’hivern des d’Alacant amb Itàlia i Alemanya

Ryanair incorpora quatre rutes noves des de l’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández i reforça freqüències fins a oferir més de 3,3 milions de seients este hivern.

Les infeccions respiratòries es disparen a la Comunitat Valenciana per la grip i la covid

La grip ha multiplicat per quasi tres la seua incidència en una setmana a la Comunitat Valenciana i la covid-19 l ha duplicada, mentre les infeccions respiratòries agudes greus han augmentat lleugerament.

Pérez Llorca reclama que els plans antiriades incloguen la neteja de canyars als barrancs

Juanfran Pérez Llorca defensa en la Marina Alta que els plans de prevenció davant pluges torrencials incorporen la neteja de canyars en rius i barrancs per evitar desbordaments, després dels danys provocats per la dana Adam. El Consell ha anunciat ajudes urgents per a municipis, veïns, ramaders, agricultors i comerços afectats, amb especial incidència en zones com Oliva i la depuradora de Sanet i Negrals.

PP i Vox reclamen certificats del Museu de Villena i el PSOE defensa la seguretat

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha tancat les compareixences amb el PSPV-PSOE defensant la seguretat del museu i PP i Vox exigint certificats que acrediten el blindatge de la vitrina i el servici de vigilància.

L’alcalde de Picanya assegura que el 29-O van fer vida normal perquè no van rebre cap avís

Josep Almenar ha declarat davant la jutgessa que ni ell ni l’Ajuntament ni la Policia Local van rebre avisos del Centre de Coordinació d’Emergències abans de la dana del 29 d’octubre de 2024. Segons ha relatat, al municipi van mantindre la normalitat fins que el barranc del Poyo quasi es va desbordar a última hora de la vesprada.