Nou revés a Sánchez: La decisió que complica la pròrroga de l’estat d’alarma

Pedro Sánchez en el Congreso de los Diputados

Pedro Sánchez | Cedida

 

Fins ara, l’estratègia del Govern de Pedro Sánchez ha consistit en anar aprovant les seues mesures de gestió de la crisi sanitària en el marc de l’estat d’alarma que està vigent des del 14 de març i que es va prorrogant gràcies als vots del principal partit de l’oposició. Però ara la situació ha donat un revès que pot ser definitiu.

 

«Ja no cal». Amb esta contundent afirmació, el president del PP i líder de l’oposició, Pablo Casado, acaba de definir la seua posició sobre la pròrroga de l’estat d’alarma que el Govern vol aprovar esta setmana i que, davant de l’allunyament dels seus socis de legislatura, depén dels vots afirmatius dels populars.

 

Segons ha dit Pablo Casado en una entrevista en Onda Cero, l’estat d’alarma ja no és necessari per al pla de desescalada, i insta el Govern a buscar mecanismes legals alternatius com la Llei de Seguretat Nacional per a centralitzar el comandament únic sanitari i social i limitar la mobilitat.

 

Divisió dins del Partit Popular

Pablo Casado ha sigut contundent i ha acusat a Pedro Sánchez de buscar la complicitat de l’oposició per a imposar les seues mesures «ineficaces i incompetents» de forma unilateral. El líder dels populars, que estos dies està patint les tensions dins del partit per la divisió al voltant de l’estat d’alarma, diu que amb les condicions que planteja ara per ara el Govern, el PP votarà «no» a la pròrroga dimecres.

 

I és que en el Partit Popular hi ha divisió d’opinions entre els barons territorials. El president de la Junta de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, lidera el corrent d’opinió favorable de donar suport a la pròrroga de l’estat d’alarma en vista de què «no hi ha un pla B», i amb la condició de què Sánchez compte més amb les comunitats autònomes.

 

En la banda oposada hi ha el sector liderat pel president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, contrari a seguir donant suport a les pròrrogues de l’estat d’alarma perquè «no podem parlar de tornada a la normalitat amb un mecanisme excepcional en democràcia com és l’estat d’alarma».

 

Esta és la tesi per la que finalment s’ha decantat Pablo Casado després d’escoltar els arguments a favor i en contra, encara que no ha aclarit si el vot serà negatiu o s’abstindrà en la votació de dimecres en el Congrés dels Diputats.

 

«No té sentit que dure més de 60 dies 

Segons Pablo Casado, l’estat d’alarma ha sigut necessari per a evitar el col·lapse del sistema sanitari, però no té sentit que dure més enllà de 60 dies: «En el moment en què el president del Govern diu que es pot prendre un vermut, té poc sentit que se seguisca demanant una altra pròrroga de l’estat d’alarma».

 

Durant l’entrevista, el líder de l’oposició ha demanat també al president del Govern que desvincule l’ampliació dels ERTO i la liquiditat de les empreses d’una ampliació de l’estat d’alarma, perquè deixe de prendre els espanyols «com a ostatges».

Últimes notícies

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.