Nou revés a Sánchez: La decisió que complica la pròrroga de l’estat d’alarma

Pedro Sánchez en el Congreso de los Diputados

Pedro Sánchez | Cedida

 

Fins ara, l’estratègia del Govern de Pedro Sánchez ha consistit en anar aprovant les seues mesures de gestió de la crisi sanitària en el marc de l’estat d’alarma que està vigent des del 14 de març i que es va prorrogant gràcies als vots del principal partit de l’oposició. Però ara la situació ha donat un revès que pot ser definitiu.

 

«Ja no cal». Amb esta contundent afirmació, el president del PP i líder de l’oposició, Pablo Casado, acaba de definir la seua posició sobre la pròrroga de l’estat d’alarma que el Govern vol aprovar esta setmana i que, davant de l’allunyament dels seus socis de legislatura, depén dels vots afirmatius dels populars.

 

Segons ha dit Pablo Casado en una entrevista en Onda Cero, l’estat d’alarma ja no és necessari per al pla de desescalada, i insta el Govern a buscar mecanismes legals alternatius com la Llei de Seguretat Nacional per a centralitzar el comandament únic sanitari i social i limitar la mobilitat.

 

Divisió dins del Partit Popular

Pablo Casado ha sigut contundent i ha acusat a Pedro Sánchez de buscar la complicitat de l’oposició per a imposar les seues mesures «ineficaces i incompetents» de forma unilateral. El líder dels populars, que estos dies està patint les tensions dins del partit per la divisió al voltant de l’estat d’alarma, diu que amb les condicions que planteja ara per ara el Govern, el PP votarà «no» a la pròrroga dimecres.

 

I és que en el Partit Popular hi ha divisió d’opinions entre els barons territorials. El president de la Junta de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, lidera el corrent d’opinió favorable de donar suport a la pròrroga de l’estat d’alarma en vista de què «no hi ha un pla B», i amb la condició de què Sánchez compte més amb les comunitats autònomes.

 

En la banda oposada hi ha el sector liderat pel president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, contrari a seguir donant suport a les pròrrogues de l’estat d’alarma perquè «no podem parlar de tornada a la normalitat amb un mecanisme excepcional en democràcia com és l’estat d’alarma».

 

Esta és la tesi per la que finalment s’ha decantat Pablo Casado després d’escoltar els arguments a favor i en contra, encara que no ha aclarit si el vot serà negatiu o s’abstindrà en la votació de dimecres en el Congrés dels Diputats.

 

«No té sentit que dure més de 60 dies 

Segons Pablo Casado, l’estat d’alarma ha sigut necessari per a evitar el col·lapse del sistema sanitari, però no té sentit que dure més enllà de 60 dies: «En el moment en què el president del Govern diu que es pot prendre un vermut, té poc sentit que se seguisca demanant una altra pròrroga de l’estat d’alarma».

 

Durant l’entrevista, el líder de l’oposició ha demanat també al president del Govern que desvincule l’ampliació dels ERTO i la liquiditat de les empreses d’una ampliació de l’estat d’alarma, perquè deixe de prendre els espanyols «com a ostatges».

Últimes notícies

Remuntada del Vila-real a Màlaga per estrenar el caseller de victòries

El Vila-real ha remuntat a La Rosaleda un gol inicial de Dotor i ha sumat el primer triomf de la temporada gràcies a un doblet de Pape Gueye i a l’encert d’Alberto Moleiro. El conjunt groguet ha sigut molt superior a un Màlaga superat des del minut 20.

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.