Nou revés a Sánchez: La decisió que complica la pròrroga de l’estat d’alarma

Pedro Sánchez en el Congreso de los Diputados

Pedro Sánchez | Cedida

 

Fins ara, l’estratègia del Govern de Pedro Sánchez ha consistit en anar aprovant les seues mesures de gestió de la crisi sanitària en el marc de l’estat d’alarma que està vigent des del 14 de març i que es va prorrogant gràcies als vots del principal partit de l’oposició. Però ara la situació ha donat un revès que pot ser definitiu.

 

«Ja no cal». Amb esta contundent afirmació, el president del PP i líder de l’oposició, Pablo Casado, acaba de definir la seua posició sobre la pròrroga de l’estat d’alarma que el Govern vol aprovar esta setmana i que, davant de l’allunyament dels seus socis de legislatura, depén dels vots afirmatius dels populars.

 

Segons ha dit Pablo Casado en una entrevista en Onda Cero, l’estat d’alarma ja no és necessari per al pla de desescalada, i insta el Govern a buscar mecanismes legals alternatius com la Llei de Seguretat Nacional per a centralitzar el comandament únic sanitari i social i limitar la mobilitat.

 

Divisió dins del Partit Popular

Pablo Casado ha sigut contundent i ha acusat a Pedro Sánchez de buscar la complicitat de l’oposició per a imposar les seues mesures «ineficaces i incompetents» de forma unilateral. El líder dels populars, que estos dies està patint les tensions dins del partit per la divisió al voltant de l’estat d’alarma, diu que amb les condicions que planteja ara per ara el Govern, el PP votarà «no» a la pròrroga dimecres.

 

I és que en el Partit Popular hi ha divisió d’opinions entre els barons territorials. El president de la Junta de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, lidera el corrent d’opinió favorable de donar suport a la pròrroga de l’estat d’alarma en vista de què «no hi ha un pla B», i amb la condició de què Sánchez compte més amb les comunitats autònomes.

 

En la banda oposada hi ha el sector liderat pel president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, contrari a seguir donant suport a les pròrrogues de l’estat d’alarma perquè «no podem parlar de tornada a la normalitat amb un mecanisme excepcional en democràcia com és l’estat d’alarma».

 

Esta és la tesi per la que finalment s’ha decantat Pablo Casado després d’escoltar els arguments a favor i en contra, encara que no ha aclarit si el vot serà negatiu o s’abstindrà en la votació de dimecres en el Congrés dels Diputats.

 

«No té sentit que dure més de 60 dies 

Segons Pablo Casado, l’estat d’alarma ha sigut necessari per a evitar el col·lapse del sistema sanitari, però no té sentit que dure més enllà de 60 dies: «En el moment en què el president del Govern diu que es pot prendre un vermut, té poc sentit que se seguisca demanant una altra pròrroga de l’estat d’alarma».

 

Durant l’entrevista, el líder de l’oposició ha demanat també al president del Govern que desvincule l’ampliació dels ERTO i la liquiditat de les empreses d’una ampliació de l’estat d’alarma, perquè deixe de prendre els espanyols «com a ostatges».

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.