18 C
València
Dimecres, 12 novembre, 2025

Nou revés a Sánchez: La decisió que complica la pròrroga de l’estat d’alarma

Pedro Sánchez en el Congreso de los Diputados

Pedro Sánchez | Cedida

 

Fins ara, l’estratègia del Govern de Pedro Sánchez ha consistit en anar aprovant les seues mesures de gestió de la crisi sanitària en el marc de l’estat d’alarma que està vigent des del 14 de març i que es va prorrogant gràcies als vots del principal partit de l’oposició. Però ara la situació ha donat un revès que pot ser definitiu.

 

«Ja no cal». Amb esta contundent afirmació, el president del PP i líder de l’oposició, Pablo Casado, acaba de definir la seua posició sobre la pròrroga de l’estat d’alarma que el Govern vol aprovar esta setmana i que, davant de l’allunyament dels seus socis de legislatura, depén dels vots afirmatius dels populars.

 

Segons ha dit Pablo Casado en una entrevista en Onda Cero, l’estat d’alarma ja no és necessari per al pla de desescalada, i insta el Govern a buscar mecanismes legals alternatius com la Llei de Seguretat Nacional per a centralitzar el comandament únic sanitari i social i limitar la mobilitat.

 

Divisió dins del Partit Popular

Pablo Casado ha sigut contundent i ha acusat a Pedro Sánchez de buscar la complicitat de l’oposició per a imposar les seues mesures «ineficaces i incompetents» de forma unilateral. El líder dels populars, que estos dies està patint les tensions dins del partit per la divisió al voltant de l’estat d’alarma, diu que amb les condicions que planteja ara per ara el Govern, el PP votarà «no» a la pròrroga dimecres.

 

I és que en el Partit Popular hi ha divisió d’opinions entre els barons territorials. El president de la Junta de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, lidera el corrent d’opinió favorable de donar suport a la pròrroga de l’estat d’alarma en vista de què «no hi ha un pla B», i amb la condició de què Sánchez compte més amb les comunitats autònomes.

 

En la banda oposada hi ha el sector liderat pel president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, contrari a seguir donant suport a les pròrrogues de l’estat d’alarma perquè «no podem parlar de tornada a la normalitat amb un mecanisme excepcional en democràcia com és l’estat d’alarma».

 

Esta és la tesi per la que finalment s’ha decantat Pablo Casado després d’escoltar els arguments a favor i en contra, encara que no ha aclarit si el vot serà negatiu o s’abstindrà en la votació de dimecres en el Congrés dels Diputats.

 

«No té sentit que dure més de 60 dies 

Segons Pablo Casado, l’estat d’alarma ha sigut necessari per a evitar el col·lapse del sistema sanitari, però no té sentit que dure més enllà de 60 dies: «En el moment en què el president del Govern diu que es pot prendre un vermut, té poc sentit que se seguisca demanant una altra pròrroga de l’estat d’alarma».

 

Durant l’entrevista, el líder de l’oposició ha demanat també al president del Govern que desvincule l’ampliació dels ERTO i la liquiditat de les empreses d’una ampliació de l’estat d’alarma, perquè deixe de prendre els espanyols «com a ostatges».

Últimes notícies

Ciutadans demana testifical de periodistes del gabinet de la llavors consellera Pradas

Ciutadans ha sol·licitat que declaren com a testimonis el cap de premsa i dos periodistes de l'equip de la llavors consellera Salomé Pradas per a aclarir decisions durant la DANA.

Experts alerten: les superbacterias podrien causar més morts que el càncer en 2050

Especialistes en medicina de laboratori advertixen que les infeccions per bacteris multiresistents podrien superar al càncer en mortalitat en 2050. Recalquen control, prevenció i nous fàrmacs.

Quatre detinguts i desmantellada una xarxa de narcokupas a Vilamarxant

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Vilamarxant una xarxa de narcokupas que ocupava un edifici, el subarrendava o el venia de manera il·legal i l'usava com a punt de venda de drogues. Quatre persones, dos hòmens i dos dones de 22 a 30 anys, han sigut detingudes.

Farmamundi amplia la seua ajuda a Gaza amb canastres d’aliments per a 270 famílies

Farmamundi amplia la seua resposta a Gaza amb un pla de dos mesos per a entregar canastres d'aliments a 270 famílies desplaçades. La treva no ha normalitzat l'entrada d'ajuda.

Detinguda una parella itinerant per furt afectuós a majors a Alacant i València

Una dona de 30 anys i un home de 26 han sigut detinguts a Santa Coloma de Gramenet per una dotzena de sostraccions i un robatori amb violència. La Policia Nacional els atribuïx fets a Alacant i València i ha intervingut nombroses joies i diners.

Ábalos demana al Suprem anul·lar el seu processament per falta de proves

Ábalos ha demanat a la Sala Segona del Suprem anul·lar el seu processament en el cas Koldo. Denúncia una instrucció basada en l'UCO i en Aldama i reclama diligències clau.

Vox afirma que no ha rebut encara la proposta formal de Pérez Llorca com a candidat

Vox sosté que el PP no li ha comunicat formalment la proposta de Juanfran Pérez Llorca per a la Generalitat i fixa cinc eixos per a negociar la investidura.

Detingudes set persones que explotaven sexualment a dones colombianes a Alacant

Guàrdia Civil i Policia Nacional han detingut a Dénia i Els Poblets a set integrants d'una xarxa que explotava a dones colombianes i han alliberat onze víctimes. S'han intervingut quasi 50.000 euros, 100 grams de cocaïna, tres vehicles i llibres de comptabilitat.