Nou revés a Sánchez: La decisió que complica la pròrroga de l’estat d’alarma

Pedro Sánchez en el Congreso de los Diputados

Pedro Sánchez | Cedida

 

Fins ara, l’estratègia del Govern de Pedro Sánchez ha consistit en anar aprovant les seues mesures de gestió de la crisi sanitària en el marc de l’estat d’alarma que està vigent des del 14 de març i que es va prorrogant gràcies als vots del principal partit de l’oposició. Però ara la situació ha donat un revès que pot ser definitiu.

 

«Ja no cal». Amb esta contundent afirmació, el president del PP i líder de l’oposició, Pablo Casado, acaba de definir la seua posició sobre la pròrroga de l’estat d’alarma que el Govern vol aprovar esta setmana i que, davant de l’allunyament dels seus socis de legislatura, depén dels vots afirmatius dels populars.

 

Segons ha dit Pablo Casado en una entrevista en Onda Cero, l’estat d’alarma ja no és necessari per al pla de desescalada, i insta el Govern a buscar mecanismes legals alternatius com la Llei de Seguretat Nacional per a centralitzar el comandament únic sanitari i social i limitar la mobilitat.

 

Divisió dins del Partit Popular

Pablo Casado ha sigut contundent i ha acusat a Pedro Sánchez de buscar la complicitat de l’oposició per a imposar les seues mesures «ineficaces i incompetents» de forma unilateral. El líder dels populars, que estos dies està patint les tensions dins del partit per la divisió al voltant de l’estat d’alarma, diu que amb les condicions que planteja ara per ara el Govern, el PP votarà «no» a la pròrroga dimecres.

 

I és que en el Partit Popular hi ha divisió d’opinions entre els barons territorials. El president de la Junta de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, lidera el corrent d’opinió favorable de donar suport a la pròrroga de l’estat d’alarma en vista de què «no hi ha un pla B», i amb la condició de què Sánchez compte més amb les comunitats autònomes.

 

En la banda oposada hi ha el sector liderat pel president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, contrari a seguir donant suport a les pròrrogues de l’estat d’alarma perquè «no podem parlar de tornada a la normalitat amb un mecanisme excepcional en democràcia com és l’estat d’alarma».

 

Esta és la tesi per la que finalment s’ha decantat Pablo Casado després d’escoltar els arguments a favor i en contra, encara que no ha aclarit si el vot serà negatiu o s’abstindrà en la votació de dimecres en el Congrés dels Diputats.

 

«No té sentit que dure més de 60 dies 

Segons Pablo Casado, l’estat d’alarma ha sigut necessari per a evitar el col·lapse del sistema sanitari, però no té sentit que dure més enllà de 60 dies: «En el moment en què el president del Govern diu que es pot prendre un vermut, té poc sentit que se seguisca demanant una altra pròrroga de l’estat d’alarma».

 

Durant l’entrevista, el líder de l’oposició ha demanat també al president del Govern que desvincule l’ampliació dels ERTO i la liquiditat de les empreses d’una ampliació de l’estat d’alarma, perquè deixe de prendre els espanyols «com a ostatges».

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.