El nou valor del Cadastre serà clau per comprar, heretar o donar un habitatge

El dia 1 de gener passat entrava en vigor el nou valor de referència de Cadastre amb què el Govern pretén lluitar contra el frau fiscal i reforçar el control tributari. El canvi influirà en el mercat immobiliari i, de fet, els que estiguen pensant a comprar-se una casa, o hagen d’heretar o rebre un habitatge en donació ho han de tenir molt en compte.

La modificació influirà a la base imposable d’impostos tan importants com el de Transmissions Patrimonials, el que s’abona en adquirir un habitatge usat, el de Successions i Donacions, o l’Impost sobre el Patrimoni. En este últims cas, només afectarà immobles adquirits a partir del passat 1 de gener de 2022, en cap cas el patrimoni preexistent.

A partir d’ara, els contribuents pagaran més impostos només en cas que el valor declarat, el que correspon al que figura en escriptura pública, siga inferior al valor de referència, explica Santiago Doueihi, responsable d’Oficina de Quatrium Immobiliària.

En la resta de casos, recalca Doueihi, “es tindrà en compte el valor declarat, sempre que la compra de l’habitatge siga per valor superar el de referència, es liquidarà per limport de compra. En cas contrari, es prendrà el de referència”.

L’expert de Quatrium Immobiliaria aclareix que el nou valor de mercat es calcularà a partir de preus de transaccions d’immobles, per tant no caldrà visitar l’habitatge, ni veure l’estat de conservació, si s’ha reformat, o els materials que s’han emprat, entre altres aspectes”.

 

Els compradors de vivenda pagaran més?

 

 

El Ministeri d’Hisenda defensa que esta modificació no comporta una pujada d’impostos per als ciutadans sinó una lluita contra el frau fiscal.

Des de Quatrium Immobiliaria afirmen que, en les operacions de compravenda d’habitatge que han gestionat estos primers dia de l’any, el valor de compra superava el de referència pel que fa als compradors que no els va suposar un pagament més gran d’impostos per l’operació. Tot i això, explica Santiago Doueihi, “si el valor de compra fos més gran que el de referència sí que s’haurien de pagar més impostos en funció d’esta estimació superior”.

El canvi afectarà únicament l’impost sobre transmissions patrimonials, l’impost sobre successions i donacions però no afectarà ni l’impost de béns i immobles, l’IBI, ni l’impost sobre el valor afegit, l’IVA.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.