El nou valor del Cadastre serà clau per comprar, heretar o donar un habitatge

El dia 1 de gener passat entrava en vigor el nou valor de referència de Cadastre amb què el Govern pretén lluitar contra el frau fiscal i reforçar el control tributari. El canvi influirà en el mercat immobiliari i, de fet, els que estiguen pensant a comprar-se una casa, o hagen d’heretar o rebre un habitatge en donació ho han de tenir molt en compte.

La modificació influirà a la base imposable d’impostos tan importants com el de Transmissions Patrimonials, el que s’abona en adquirir un habitatge usat, el de Successions i Donacions, o l’Impost sobre el Patrimoni. En este últims cas, només afectarà immobles adquirits a partir del passat 1 de gener de 2022, en cap cas el patrimoni preexistent.

A partir d’ara, els contribuents pagaran més impostos només en cas que el valor declarat, el que correspon al que figura en escriptura pública, siga inferior al valor de referència, explica Santiago Doueihi, responsable d’Oficina de Quatrium Immobiliària.

En la resta de casos, recalca Doueihi, “es tindrà en compte el valor declarat, sempre que la compra de l’habitatge siga per valor superar el de referència, es liquidarà per limport de compra. En cas contrari, es prendrà el de referència”.

L’expert de Quatrium Immobiliaria aclareix que el nou valor de mercat es calcularà a partir de preus de transaccions d’immobles, per tant no caldrà visitar l’habitatge, ni veure l’estat de conservació, si s’ha reformat, o els materials que s’han emprat, entre altres aspectes”.

 

Els compradors de vivenda pagaran més?

 

 

El Ministeri d’Hisenda defensa que esta modificació no comporta una pujada d’impostos per als ciutadans sinó una lluita contra el frau fiscal.

Des de Quatrium Immobiliaria afirmen que, en les operacions de compravenda d’habitatge que han gestionat estos primers dia de l’any, el valor de compra superava el de referència pel que fa als compradors que no els va suposar un pagament més gran d’impostos per l’operació. Tot i això, explica Santiago Doueihi, “si el valor de compra fos més gran que el de referència sí que s’haurien de pagar més impostos en funció d’esta estimació superior”.

El canvi afectarà únicament l’impost sobre transmissions patrimonials, l’impost sobre successions i donacions però no afectarà ni l’impost de béns i immobles, l’IBI, ni l’impost sobre el valor afegit, l’IVA.

Últimes notícies

Detingut en l’A-31 un conductor sense carnet que portava una arma elèctrica artesanal i va donar positiu en drogues

La Guàrdia Civil arresta en l'A-31 a un conductor alacantí de 32 anys que circulava sense carnet, sota els efectes de les drogues i amb una arma elèctrica artesanal prohibida en el vehicle.

Un informe alerta que l’empadronament i l’admissió frenen l’accés a la sanitat en la Comunitat

Un informe de Medicos del Món Comunitat Valenciana identifica l'empadronament i els filtres en admision com les principals barreres d'accés a la sanitat per a les persones mes vulnerabilizadas a València i Alacant.

Carlos Espí busca un rècord històric amb el Llevant en encadenar cinc jornades marcant

Carlos Espí arriba a Anoeta amb sis gols en les últimes quatre jornades i aspira a encadenar cinc partits seguits marcant, una cosa inèdita en la història del Llevant en Primera Divisió.

Marcelino firma ple de victòries davant el Girona en Montilivi

Marcelino García Toral suma quatre victòries en quatre visites de lliga a Montilivi, totes per marcadors ajustats, dirigint a València i Vila-real enfront del Girona.

Un detingut i tres investigats per enviar tabac de contraban des de Riba-roja

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Vigilància Duanera desmantella a Riba-roja de Túria un punt de picat i enviament de picada de tabac il·legal, amb 157 quilos intervinguts i quatre persones implicades.

Els noms inspirats en la Lluna arrasen enfront del Sol entre les espanyoles

Més de 19.000 dones a Espanya porten noms relacionats amb la Lluna, enfront de poc més de 2.000 que es diuen Sol, segons les dades de l'INE.

Abril arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats i vent fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia abril amb cels poc nuvolosos, lleugers canvis de temperatura i vent del nord que bufarà amb força en la mitat nord, especialment en zones de Castelló.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.