El nou valor del Cadastre serà clau per comprar, heretar o donar un habitatge

El dia 1 de gener passat entrava en vigor el nou valor de referència de Cadastre amb què el Govern pretén lluitar contra el frau fiscal i reforçar el control tributari. El canvi influirà en el mercat immobiliari i, de fet, els que estiguen pensant a comprar-se una casa, o hagen d’heretar o rebre un habitatge en donació ho han de tenir molt en compte.

La modificació influirà a la base imposable d’impostos tan importants com el de Transmissions Patrimonials, el que s’abona en adquirir un habitatge usat, el de Successions i Donacions, o l’Impost sobre el Patrimoni. En este últims cas, només afectarà immobles adquirits a partir del passat 1 de gener de 2022, en cap cas el patrimoni preexistent.

A partir d’ara, els contribuents pagaran més impostos només en cas que el valor declarat, el que correspon al que figura en escriptura pública, siga inferior al valor de referència, explica Santiago Doueihi, responsable d’Oficina de Quatrium Immobiliària.

En la resta de casos, recalca Doueihi, “es tindrà en compte el valor declarat, sempre que la compra de l’habitatge siga per valor superar el de referència, es liquidarà per limport de compra. En cas contrari, es prendrà el de referència”.

L’expert de Quatrium Immobiliaria aclareix que el nou valor de mercat es calcularà a partir de preus de transaccions d’immobles, per tant no caldrà visitar l’habitatge, ni veure l’estat de conservació, si s’ha reformat, o els materials que s’han emprat, entre altres aspectes”.

 

Els compradors de vivenda pagaran més?

 

 

El Ministeri d’Hisenda defensa que esta modificació no comporta una pujada d’impostos per als ciutadans sinó una lluita contra el frau fiscal.

Des de Quatrium Immobiliaria afirmen que, en les operacions de compravenda d’habitatge que han gestionat estos primers dia de l’any, el valor de compra superava el de referència pel que fa als compradors que no els va suposar un pagament més gran d’impostos per l’operació. Tot i això, explica Santiago Doueihi, “si el valor de compra fos més gran que el de referència sí que s’haurien de pagar més impostos en funció d’esta estimació superior”.

El canvi afectarà únicament l’impost sobre transmissions patrimonials, l’impost sobre successions i donacions però no afectarà ni l’impost de béns i immobles, l’IBI, ni l’impost sobre el valor afegit, l’IVA.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.