El nou valor del Cadastre serà clau per comprar, heretar o donar un habitatge

El dia 1 de gener passat entrava en vigor el nou valor de referència de Cadastre amb què el Govern pretén lluitar contra el frau fiscal i reforçar el control tributari. El canvi influirà en el mercat immobiliari i, de fet, els que estiguen pensant a comprar-se una casa, o hagen d’heretar o rebre un habitatge en donació ho han de tenir molt en compte.

La modificació influirà a la base imposable d’impostos tan importants com el de Transmissions Patrimonials, el que s’abona en adquirir un habitatge usat, el de Successions i Donacions, o l’Impost sobre el Patrimoni. En este últims cas, només afectarà immobles adquirits a partir del passat 1 de gener de 2022, en cap cas el patrimoni preexistent.

A partir d’ara, els contribuents pagaran més impostos només en cas que el valor declarat, el que correspon al que figura en escriptura pública, siga inferior al valor de referència, explica Santiago Doueihi, responsable d’Oficina de Quatrium Immobiliària.

En la resta de casos, recalca Doueihi, “es tindrà en compte el valor declarat, sempre que la compra de l’habitatge siga per valor superar el de referència, es liquidarà per limport de compra. En cas contrari, es prendrà el de referència”.

L’expert de Quatrium Immobiliaria aclareix que el nou valor de mercat es calcularà a partir de preus de transaccions d’immobles, per tant no caldrà visitar l’habitatge, ni veure l’estat de conservació, si s’ha reformat, o els materials que s’han emprat, entre altres aspectes”.

 

Els compradors de vivenda pagaran més?

 

 

El Ministeri d’Hisenda defensa que esta modificació no comporta una pujada d’impostos per als ciutadans sinó una lluita contra el frau fiscal.

Des de Quatrium Immobiliaria afirmen que, en les operacions de compravenda d’habitatge que han gestionat estos primers dia de l’any, el valor de compra superava el de referència pel que fa als compradors que no els va suposar un pagament més gran d’impostos per l’operació. Tot i això, explica Santiago Doueihi, “si el valor de compra fos més gran que el de referència sí que s’haurien de pagar més impostos en funció d’esta estimació superior”.

El canvi afectarà únicament l’impost sobre transmissions patrimonials, l’impost sobre successions i donacions però no afectarà ni l’impost de béns i immobles, l’IBI, ni l’impost sobre el valor afegit, l’IVA.

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.