El nou valor del Cadastre serà clau per comprar, heretar o donar un habitatge

El dia 1 de gener passat entrava en vigor el nou valor de referència de Cadastre amb què el Govern pretén lluitar contra el frau fiscal i reforçar el control tributari. El canvi influirà en el mercat immobiliari i, de fet, els que estiguen pensant a comprar-se una casa, o hagen d’heretar o rebre un habitatge en donació ho han de tenir molt en compte.

La modificació influirà a la base imposable d’impostos tan importants com el de Transmissions Patrimonials, el que s’abona en adquirir un habitatge usat, el de Successions i Donacions, o l’Impost sobre el Patrimoni. En este últims cas, només afectarà immobles adquirits a partir del passat 1 de gener de 2022, en cap cas el patrimoni preexistent.

A partir d’ara, els contribuents pagaran més impostos només en cas que el valor declarat, el que correspon al que figura en escriptura pública, siga inferior al valor de referència, explica Santiago Doueihi, responsable d’Oficina de Quatrium Immobiliària.

En la resta de casos, recalca Doueihi, “es tindrà en compte el valor declarat, sempre que la compra de l’habitatge siga per valor superar el de referència, es liquidarà per limport de compra. En cas contrari, es prendrà el de referència”.

L’expert de Quatrium Immobiliaria aclareix que el nou valor de mercat es calcularà a partir de preus de transaccions d’immobles, per tant no caldrà visitar l’habitatge, ni veure l’estat de conservació, si s’ha reformat, o els materials que s’han emprat, entre altres aspectes”.

 

Els compradors de vivenda pagaran més?

 

 

El Ministeri d’Hisenda defensa que esta modificació no comporta una pujada d’impostos per als ciutadans sinó una lluita contra el frau fiscal.

Des de Quatrium Immobiliaria afirmen que, en les operacions de compravenda d’habitatge que han gestionat estos primers dia de l’any, el valor de compra superava el de referència pel que fa als compradors que no els va suposar un pagament més gran d’impostos per l’operació. Tot i això, explica Santiago Doueihi, “si el valor de compra fos més gran que el de referència sí que s’haurien de pagar més impostos en funció d’esta estimació superior”.

El canvi afectarà únicament l’impost sobre transmissions patrimonials, l’impost sobre successions i donacions però no afectarà ni l’impost de béns i immobles, l’IBI, ni l’impost sobre el valor afegit, l’IVA.

Últimes notícies

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.