11.7 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

El 60% dels nous casos de coronavirus en Espanya són asimptomàtics i en les zones de brots el 70%

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha informat que més del 60 per cent del total de nous casos diagnosticats per coronavirus són asimptomàtics i en les zones d’Espanya a on hi ha brots pràcticament el 70 per cent es detecten com a asimptomàtics.

 

D’esta manera ho ha manifestat este dijous Simón durant la seua compareixença en roda de premsa, en la que ha destacat que en els pròxims dies «un xicotet percentatge» d’eixos asimptomàtics «potser» presenten símptomes.

 

Per data d’inici de diagnòstic en els últims set dies, Simón ha notificat un total de 2.491 casos en Espanya, en els que s’inclouen tots els asimptomàtics. A demés, en les últimes 24 hores s’han notificat 241 nous positius i en els últims set dies han mort deu persones per coronavirus, un d’ells en les últimes 24 hores.

 

Respecte a les dades setmanals, l’expert de Sanitat ha assegurat que s’han notificat un total de 49.210 casos sospitosos, amb alguna simptomatologia. D’ells, se’ls ha fet una prova PCR a entre el 96,5 per cent i el 97,5 per cent.

 

«S’ha pogut establir que un percentatge xicotet tenia infecció, ja que el 1,3 per cent ha sigut positiu», ha destacat Simón, destacant que la positivitat que estan detectant ara «també ha anat baixant progressivament» i que els valors que es registren indiquen que la transmissió del virus «està reduint-se».

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.