El 60% dels nous casos de coronavirus en Espanya són asimptomàtics i en les zones de brots el 70%

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha informat que més del 60 per cent del total de nous casos diagnosticats per coronavirus són asimptomàtics i en les zones d’Espanya a on hi ha brots pràcticament el 70 per cent es detecten com a asimptomàtics.

 

D’esta manera ho ha manifestat este dijous Simón durant la seua compareixença en roda de premsa, en la que ha destacat que en els pròxims dies «un xicotet percentatge» d’eixos asimptomàtics «potser» presenten símptomes.

 

Per data d’inici de diagnòstic en els últims set dies, Simón ha notificat un total de 2.491 casos en Espanya, en els que s’inclouen tots els asimptomàtics. A demés, en les últimes 24 hores s’han notificat 241 nous positius i en els últims set dies han mort deu persones per coronavirus, un d’ells en les últimes 24 hores.

 

Respecte a les dades setmanals, l’expert de Sanitat ha assegurat que s’han notificat un total de 49.210 casos sospitosos, amb alguna simptomatologia. D’ells, se’ls ha fet una prova PCR a entre el 96,5 per cent i el 97,5 per cent.

 

«S’ha pogut establir que un percentatge xicotet tenia infecció, ja que el 1,3 per cent ha sigut positiu», ha destacat Simón, destacant que la positivitat que estan detectant ara «també ha anat baixant progressivament» i que els valors que es registren indiquen que la transmissió del virus «està reduint-se».

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.