Nova mesura del govern espanyol per a frenar l’anaç les noves variants

 

El govern espanyol s’ha proposat aprofitar que la tercera onada del Covid-19 està en descens per començar a aplicar mesures que ajuden a evitar, o controlar, una quarta onada provocada per l’expansió de les noves soques del coronavirus, la britànica, la sud-africana i la brasilera, de les que ja s’han detectat casos en Espanya.

 

La nova mesura de Sanitat serà imposar una quarantena obligatòria d’entre 7 i 10 dies a tots els viatgers que procedixen de Sud-àfrica i de Brasil, i que se suma a la restricció de vols que hi ha actualment al Regne Unit. Carolina Darias va informar este dimecres, durant la roda de premsa posterior del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, que han enviat l’ordre ministerial a l’Audiència Nacional perquè ratifique la restricció i es puga aplicar com abans millor.

 

També va indicar que esta mesura contempla la possibilitat de reduir els dies de quarantena a només 7 dies, sempre que el viatger se sotmeta a una prova diagnòstica, siga PCR o test d’antígens i done resultat negatiu. Esta mesura se suma a les restriccions de vols que hi ha actualment als tres països: Regne Unit, Brasil i Sud-àfrica. Els viatgers que procedixen d’eixos territoris, a demés, estan obligats a presentar una prova PCR negativa feta al país d’origen i de 72 hores prèvia al vol, una mesura pareguda que s’imposa a tota la Unió Europea.

 

Darias també va confirmar que Espanya durà a terme un control a tots els vols que arriben a qualsevol aeroport espanyol procedent d’eixos tres territoris, siguen vols directes o amb escales en tercers països, per a garantir que els viatgers complixen esta quarantena sense eixir de sa casa i limitant el contacte amb altres persones durant deu dies. En el cas dels passatgers que incomplisquen la normativa, l’ordre contempla sancions d’acord amb la llei de Salut Pública i permet l’actuació de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

 

Centenars de casos de les tres variants en Espanya

Totes estes mesures es justifiquen amb l’aparició de cada volta més casos relacionats amb estes noves variants en el nostre país. La variant britànica és la que, hui en  dia, està més estesa, amb 613 casos confirmats per les autoritats, però amb centenars més en estudi. A demés, en algunes regions ja suposa més del 20% dels contagis, i inclús en zones més concretes ja és el virus dominant, com en algunes localitats de Madrid.

 

De fet, la majoria d’autoritats polítiques i sanitàries ja han reconegut que és molt probable que esta variant siga la dominant a Espanya a partir de març, i en algunes zones potser fins i tot abans. De les altres dos variants, de moment, s’han detectat sis de la variant sud-africana i dos de la brasilera. La ministra de Sanitat va mostrar la seua preocupació per la propagació d’estes variants i va insistir en la necessitat de mantindre les mesures bàsiques sanitàries per a ajudar a controlar-les, com l’ús de la mascareta, la distància interpersonal i evitar les reunions socials.

 

Carolina Darias va explicar, a demés, que s’està duent a terme una integració de diferents laboratoris de tot el país per a col·laborar en la seqüenciació genòmica del virus dels casos detectats per a evitar la seua propagació de manera més eficaç.

Últimes notícies

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres, de 15 a 22 hores, l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior sud de Castelló i nord de València, i manté avisos per calor en punts de les tres províncies.

Els WhatsApp entre Mazón i Catalá revelen que ja parlaven de “desenes de morts” a les 23.27 hores de la dana

Els missatges de WhatsApp aportats al jutjat mostren que Carlos Mazón va advertir María José Catalá a les 23.27 hores del 29 d’octubre de 2024 que hi havia “desenes de morts” per la dana, i revelen també dubtes interns sobre protocols i gestió municipal de l’emergència.