Nova mesura del govern espanyol per a frenar l’anaç les noves variants

 

El govern espanyol s’ha proposat aprofitar que la tercera onada del Covid-19 està en descens per començar a aplicar mesures que ajuden a evitar, o controlar, una quarta onada provocada per l’expansió de les noves soques del coronavirus, la britànica, la sud-africana i la brasilera, de les que ja s’han detectat casos en Espanya.

 

La nova mesura de Sanitat serà imposar una quarantena obligatòria d’entre 7 i 10 dies a tots els viatgers que procedixen de Sud-àfrica i de Brasil, i que se suma a la restricció de vols que hi ha actualment al Regne Unit. Carolina Darias va informar este dimecres, durant la roda de premsa posterior del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, que han enviat l’ordre ministerial a l’Audiència Nacional perquè ratifique la restricció i es puga aplicar com abans millor.

 

També va indicar que esta mesura contempla la possibilitat de reduir els dies de quarantena a només 7 dies, sempre que el viatger se sotmeta a una prova diagnòstica, siga PCR o test d’antígens i done resultat negatiu. Esta mesura se suma a les restriccions de vols que hi ha actualment als tres països: Regne Unit, Brasil i Sud-àfrica. Els viatgers que procedixen d’eixos territoris, a demés, estan obligats a presentar una prova PCR negativa feta al país d’origen i de 72 hores prèvia al vol, una mesura pareguda que s’imposa a tota la Unió Europea.

 

Darias també va confirmar que Espanya durà a terme un control a tots els vols que arriben a qualsevol aeroport espanyol procedent d’eixos tres territoris, siguen vols directes o amb escales en tercers països, per a garantir que els viatgers complixen esta quarantena sense eixir de sa casa i limitant el contacte amb altres persones durant deu dies. En el cas dels passatgers que incomplisquen la normativa, l’ordre contempla sancions d’acord amb la llei de Salut Pública i permet l’actuació de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

 

Centenars de casos de les tres variants en Espanya

Totes estes mesures es justifiquen amb l’aparició de cada volta més casos relacionats amb estes noves variants en el nostre país. La variant britànica és la que, hui en  dia, està més estesa, amb 613 casos confirmats per les autoritats, però amb centenars més en estudi. A demés, en algunes regions ja suposa més del 20% dels contagis, i inclús en zones més concretes ja és el virus dominant, com en algunes localitats de Madrid.

 

De fet, la majoria d’autoritats polítiques i sanitàries ja han reconegut que és molt probable que esta variant siga la dominant a Espanya a partir de març, i en algunes zones potser fins i tot abans. De les altres dos variants, de moment, s’han detectat sis de la variant sud-africana i dos de la brasilera. La ministra de Sanitat va mostrar la seua preocupació per la propagació d’estes variants i va insistir en la necessitat de mantindre les mesures bàsiques sanitàries per a ajudar a controlar-les, com l’ús de la mascareta, la distància interpersonal i evitar les reunions socials.

 

Carolina Darias va explicar, a demés, que s’està duent a terme una integració de diferents laboratoris de tot el país per a col·laborar en la seqüenciació genòmica del virus dels casos detectats per a evitar la seua propagació de manera més eficaç.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU