Nova mesura del govern espanyol per a frenar l’anaç les noves variants

 

El govern espanyol s’ha proposat aprofitar que la tercera onada del Covid-19 està en descens per començar a aplicar mesures que ajuden a evitar, o controlar, una quarta onada provocada per l’expansió de les noves soques del coronavirus, la britànica, la sud-africana i la brasilera, de les que ja s’han detectat casos en Espanya.

 

La nova mesura de Sanitat serà imposar una quarantena obligatòria d’entre 7 i 10 dies a tots els viatgers que procedixen de Sud-àfrica i de Brasil, i que se suma a la restricció de vols que hi ha actualment al Regne Unit. Carolina Darias va informar este dimecres, durant la roda de premsa posterior del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, que han enviat l’ordre ministerial a l’Audiència Nacional perquè ratifique la restricció i es puga aplicar com abans millor.

 

També va indicar que esta mesura contempla la possibilitat de reduir els dies de quarantena a només 7 dies, sempre que el viatger se sotmeta a una prova diagnòstica, siga PCR o test d’antígens i done resultat negatiu. Esta mesura se suma a les restriccions de vols que hi ha actualment als tres països: Regne Unit, Brasil i Sud-àfrica. Els viatgers que procedixen d’eixos territoris, a demés, estan obligats a presentar una prova PCR negativa feta al país d’origen i de 72 hores prèvia al vol, una mesura pareguda que s’imposa a tota la Unió Europea.

 

Darias també va confirmar que Espanya durà a terme un control a tots els vols que arriben a qualsevol aeroport espanyol procedent d’eixos tres territoris, siguen vols directes o amb escales en tercers països, per a garantir que els viatgers complixen esta quarantena sense eixir de sa casa i limitant el contacte amb altres persones durant deu dies. En el cas dels passatgers que incomplisquen la normativa, l’ordre contempla sancions d’acord amb la llei de Salut Pública i permet l’actuació de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

 

Centenars de casos de les tres variants en Espanya

Totes estes mesures es justifiquen amb l’aparició de cada volta més casos relacionats amb estes noves variants en el nostre país. La variant britànica és la que, hui en  dia, està més estesa, amb 613 casos confirmats per les autoritats, però amb centenars més en estudi. A demés, en algunes regions ja suposa més del 20% dels contagis, i inclús en zones més concretes ja és el virus dominant, com en algunes localitats de Madrid.

 

De fet, la majoria d’autoritats polítiques i sanitàries ja han reconegut que és molt probable que esta variant siga la dominant a Espanya a partir de març, i en algunes zones potser fins i tot abans. De les altres dos variants, de moment, s’han detectat sis de la variant sud-africana i dos de la brasilera. La ministra de Sanitat va mostrar la seua preocupació per la propagació d’estes variants i va insistir en la necessitat de mantindre les mesures bàsiques sanitàries per a ajudar a controlar-les, com l’ús de la mascareta, la distància interpersonal i evitar les reunions socials.

 

Carolina Darias va explicar, a demés, que s’està duent a terme una integració de diferents laboratoris de tot el país per a col·laborar en la seqüenciació genòmica del virus dels casos detectats per a evitar la seua propagació de manera més eficaç.

Últimes notícies

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.
FILMOTECA D'ESTIU