Nova mesura del govern espanyol per a frenar l’anaç les noves variants

 

El govern espanyol s’ha proposat aprofitar que la tercera onada del Covid-19 està en descens per començar a aplicar mesures que ajuden a evitar, o controlar, una quarta onada provocada per l’expansió de les noves soques del coronavirus, la britànica, la sud-africana i la brasilera, de les que ja s’han detectat casos en Espanya.

 

La nova mesura de Sanitat serà imposar una quarantena obligatòria d’entre 7 i 10 dies a tots els viatgers que procedixen de Sud-àfrica i de Brasil, i que se suma a la restricció de vols que hi ha actualment al Regne Unit. Carolina Darias va informar este dimecres, durant la roda de premsa posterior del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, que han enviat l’ordre ministerial a l’Audiència Nacional perquè ratifique la restricció i es puga aplicar com abans millor.

 

També va indicar que esta mesura contempla la possibilitat de reduir els dies de quarantena a només 7 dies, sempre que el viatger se sotmeta a una prova diagnòstica, siga PCR o test d’antígens i done resultat negatiu. Esta mesura se suma a les restriccions de vols que hi ha actualment als tres països: Regne Unit, Brasil i Sud-àfrica. Els viatgers que procedixen d’eixos territoris, a demés, estan obligats a presentar una prova PCR negativa feta al país d’origen i de 72 hores prèvia al vol, una mesura pareguda que s’imposa a tota la Unió Europea.

 

Darias també va confirmar que Espanya durà a terme un control a tots els vols que arriben a qualsevol aeroport espanyol procedent d’eixos tres territoris, siguen vols directes o amb escales en tercers països, per a garantir que els viatgers complixen esta quarantena sense eixir de sa casa i limitant el contacte amb altres persones durant deu dies. En el cas dels passatgers que incomplisquen la normativa, l’ordre contempla sancions d’acord amb la llei de Salut Pública i permet l’actuació de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

 

Centenars de casos de les tres variants en Espanya

Totes estes mesures es justifiquen amb l’aparició de cada volta més casos relacionats amb estes noves variants en el nostre país. La variant britànica és la que, hui en  dia, està més estesa, amb 613 casos confirmats per les autoritats, però amb centenars més en estudi. A demés, en algunes regions ja suposa més del 20% dels contagis, i inclús en zones més concretes ja és el virus dominant, com en algunes localitats de Madrid.

 

De fet, la majoria d’autoritats polítiques i sanitàries ja han reconegut que és molt probable que esta variant siga la dominant a Espanya a partir de març, i en algunes zones potser fins i tot abans. De les altres dos variants, de moment, s’han detectat sis de la variant sud-africana i dos de la brasilera. La ministra de Sanitat va mostrar la seua preocupació per la propagació d’estes variants i va insistir en la necessitat de mantindre les mesures bàsiques sanitàries per a ajudar a controlar-les, com l’ús de la mascareta, la distància interpersonal i evitar les reunions socials.

 

Carolina Darias va explicar, a demés, que s’està duent a terme una integració de diferents laboratoris de tot el país per a col·laborar en la seqüenciació genòmica del virus dels casos detectats per a evitar la seua propagació de manera més eficaç.

Últimes notícies

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.