Nova mesura del govern espanyol per a frenar l’anaç les noves variants

 

El govern espanyol s’ha proposat aprofitar que la tercera onada del Covid-19 està en descens per començar a aplicar mesures que ajuden a evitar, o controlar, una quarta onada provocada per l’expansió de les noves soques del coronavirus, la britànica, la sud-africana i la brasilera, de les que ja s’han detectat casos en Espanya.

 

La nova mesura de Sanitat serà imposar una quarantena obligatòria d’entre 7 i 10 dies a tots els viatgers que procedixen de Sud-àfrica i de Brasil, i que se suma a la restricció de vols que hi ha actualment al Regne Unit. Carolina Darias va informar este dimecres, durant la roda de premsa posterior del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, que han enviat l’ordre ministerial a l’Audiència Nacional perquè ratifique la restricció i es puga aplicar com abans millor.

 

També va indicar que esta mesura contempla la possibilitat de reduir els dies de quarantena a només 7 dies, sempre que el viatger se sotmeta a una prova diagnòstica, siga PCR o test d’antígens i done resultat negatiu. Esta mesura se suma a les restriccions de vols que hi ha actualment als tres països: Regne Unit, Brasil i Sud-àfrica. Els viatgers que procedixen d’eixos territoris, a demés, estan obligats a presentar una prova PCR negativa feta al país d’origen i de 72 hores prèvia al vol, una mesura pareguda que s’imposa a tota la Unió Europea.

 

Darias també va confirmar que Espanya durà a terme un control a tots els vols que arriben a qualsevol aeroport espanyol procedent d’eixos tres territoris, siguen vols directes o amb escales en tercers països, per a garantir que els viatgers complixen esta quarantena sense eixir de sa casa i limitant el contacte amb altres persones durant deu dies. En el cas dels passatgers que incomplisquen la normativa, l’ordre contempla sancions d’acord amb la llei de Salut Pública i permet l’actuació de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

 

Centenars de casos de les tres variants en Espanya

Totes estes mesures es justifiquen amb l’aparició de cada volta més casos relacionats amb estes noves variants en el nostre país. La variant britànica és la que, hui en  dia, està més estesa, amb 613 casos confirmats per les autoritats, però amb centenars més en estudi. A demés, en algunes regions ja suposa més del 20% dels contagis, i inclús en zones més concretes ja és el virus dominant, com en algunes localitats de Madrid.

 

De fet, la majoria d’autoritats polítiques i sanitàries ja han reconegut que és molt probable que esta variant siga la dominant a Espanya a partir de març, i en algunes zones potser fins i tot abans. De les altres dos variants, de moment, s’han detectat sis de la variant sud-africana i dos de la brasilera. La ministra de Sanitat va mostrar la seua preocupació per la propagació d’estes variants i va insistir en la necessitat de mantindre les mesures bàsiques sanitàries per a ajudar a controlar-les, com l’ús de la mascareta, la distància interpersonal i evitar les reunions socials.

 

Carolina Darias va explicar, a demés, que s’està duent a terme una integració de diferents laboratoris de tot el país per a col·laborar en la seqüenciació genòmica del virus dels casos detectats per a evitar la seua propagació de manera més eficaç.

Últimes notícies

Maria Giner, nova regidora més jove de València en substitució de Sergi Campillo

Maria Giner, de 28 anys, ha pres possessió com a nova regidora de Compromís per València en substitució de Sergi Campillo i s’ha convertit en l’edil més jove de l’actual mandat, amb l’habitatge com a eix central de la seua acció política.

Quasi 6.000 alumnes es juguen plaça en la PAU extraordinària a la Comunitat Valenciana

Un total de 5.969 alumnes fan la PAU extraordinària des d'este dimarts fins dijous en diverses universitats valencianes, amb les notes el 7 de juliol i la preinscripció oberta fins al 3 de juliol.

Compromís planteja una esmena total a la llei d’Acompanyament per ser sinònim de retallades

Compromís ha registrat una esmena a la totalitat a la llei d’Acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, que acusa de ser sinònim de retallades i d’allunyar-se de les necessitats de la societat valenciana.

L’Elx arranca la pretemporada amb Anselmi al capdavant i la plantilla per completar

L’Elx comença este dimecres la pretemporada amb Martín Anselmi com a nou entrenador i diverses incògnites obertes en la configuració definitiva de la plantilla.

Naix OnRoute: el nou gegant logístic amb 500 camions i seu a Sagunt

Talaexprés, Logística Carosán, Futrans i Transnugón s’han unit per crear OnRoute, un operador logístic amb seu a Sagunt, una flota de 500 camions i presència en diversos punts d’Espanya i Portugal.

Els huit jugadors que se’n van del Llevant este 30 de juny

El Llevant ha acomiadat huit jugadors que finalitzen contracte o cessió este 30 de juny i els ha agraït el seu esforç i professionalitat al Ciutat de València.

L’ERTE Red de Ford Almussafes s’allarga fins a final d’any i complirà dos anys en vigor

L’ERTE Red que afecta tota la plantilla de Ford Almussafes s’ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2026, quan este mecanisme de flexibilitat laboral complirà dos anys en vigor.

El Valencia Basket busca rebaixa per a entrar com a propietari de la Eurolliga

El Valencia Basket està negociant amb la Eurolliga la seua entrada definitiva com a club propietari, però intentarà rebaixar una tarifa general que pot rondar els 50 milions d’euros.