La nova prohibició que demanen els experts en platges, terrasses i espectacles

 

El consum de tabac incrementa la possibilitat de contagi del coronavirus. Esta ha sigut l’advertència de la Societat Espanyola d’Epidemiologia (SEE) que ha reclamat que terrasses de bars i restaurants, platges, espectacles a l’aire lliure i cotxes particulars es convertixen en espais sense fum.

 

D’esta manera es volen ampliar els espais lliures de fum per a poder protegir la població del fum del tabac i és per això que ha advertit que fumar en espais exteriors posa en risc de contagi de Covid-19  tant a la persona que fuma com als no fumadors que hi ha al voltant.

 

Es pot posar en risc a la població

La SEE ha explicat que es pot donar el cas que hi haja fumadors que estiguen infectats i siguen asimptomàtics. En este cas, a l’hora de fumar poden emetre gotes d’aigua que continguen el virus en qüestió, SARS-Co-V-2 i posen en risc tota la població.

 

Si bé la SEE reconeix que les lleis antitabac han conseguit disminuir considerablement l’exposició de la població al fum, insistix en fer un pas més per control el consum de tabac per tal de reduir l’elevada càrrega de morbi-mortalitat que s’associa al tabaquisme i a l’exposició continuada al fum. 

 

A demés, considera que encara hi ha espais, interiors i exteriors, que no estan regulats per la llei a on els nivells de fum són massa elevats. Un factor de risc tant per la salut dels mateixos fumadors com per les persones que es troben a prop, posant especial èmfasi als menors. De fet, assenyala que prop del 80% dels establiments incomplixen la llei perquè permeten fumar en terrasses que estan cobertes amb dos o més tancaments el que provoca que la concentració de nicotina i partícules puga superar els nivells concentrats en els espais interiors quan estava permès fumar.

 

Una nova llei antitabac

El govern espanyol ja està treballant en una nova llei antitabac que contempla la pujada d’impostos i l’equiparació del ‘vapeig’ amb la cigarreta tradicional per tal de poder prohibir el consum en espais a on no estiga permès fumar.

 

Una altra de les novetats que podria formar part d’esta llei és la prohibició de fumar en cotxes particulars. Una norma ja implementada en països com el Canadà, els Estats Units o Itàlia. Unes mesures però que la SEE creu que haurien d’anar acompanyades d’un augment dels espais a on estiga prohibit el consum de tabac i altres productes derivats.

Últimes notícies

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.

Un incendi arrasa una nau de tractament d’ametla de 10.000 m² a la Vall d’Alba

Un incendi declarat en una empresa de tractament d'ametles a la Vall d'Alba ha calcinat una nau de 10.000 metres quadrats i ha provocat el col·lapse de la seua estructura, sense causar ferits.

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.