La nova prohibició que demanen els experts en platges, terrasses i espectacles

 

El consum de tabac incrementa la possibilitat de contagi del coronavirus. Esta ha sigut l’advertència de la Societat Espanyola d’Epidemiologia (SEE) que ha reclamat que terrasses de bars i restaurants, platges, espectacles a l’aire lliure i cotxes particulars es convertixen en espais sense fum.

 

D’esta manera es volen ampliar els espais lliures de fum per a poder protegir la població del fum del tabac i és per això que ha advertit que fumar en espais exteriors posa en risc de contagi de Covid-19  tant a la persona que fuma com als no fumadors que hi ha al voltant.

 

Es pot posar en risc a la població

La SEE ha explicat que es pot donar el cas que hi haja fumadors que estiguen infectats i siguen asimptomàtics. En este cas, a l’hora de fumar poden emetre gotes d’aigua que continguen el virus en qüestió, SARS-Co-V-2 i posen en risc tota la població.

 

Si bé la SEE reconeix que les lleis antitabac han conseguit disminuir considerablement l’exposició de la població al fum, insistix en fer un pas més per control el consum de tabac per tal de reduir l’elevada càrrega de morbi-mortalitat que s’associa al tabaquisme i a l’exposició continuada al fum. 

 

A demés, considera que encara hi ha espais, interiors i exteriors, que no estan regulats per la llei a on els nivells de fum són massa elevats. Un factor de risc tant per la salut dels mateixos fumadors com per les persones que es troben a prop, posant especial èmfasi als menors. De fet, assenyala que prop del 80% dels establiments incomplixen la llei perquè permeten fumar en terrasses que estan cobertes amb dos o més tancaments el que provoca que la concentració de nicotina i partícules puga superar els nivells concentrats en els espais interiors quan estava permès fumar.

 

Una nova llei antitabac

El govern espanyol ja està treballant en una nova llei antitabac que contempla la pujada d’impostos i l’equiparació del ‘vapeig’ amb la cigarreta tradicional per tal de poder prohibir el consum en espais a on no estiga permès fumar.

 

Una altra de les novetats que podria formar part d’esta llei és la prohibició de fumar en cotxes particulars. Una norma ja implementada en països com el Canadà, els Estats Units o Itàlia. Unes mesures però que la SEE creu que haurien d’anar acompanyades d’un augment dels espais a on estiga prohibit el consum de tabac i altres productes derivats.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.