La nova prohibició que demanen els experts en platges, terrasses i espectacles

 

El consum de tabac incrementa la possibilitat de contagi del coronavirus. Esta ha sigut l’advertència de la Societat Espanyola d’Epidemiologia (SEE) que ha reclamat que terrasses de bars i restaurants, platges, espectacles a l’aire lliure i cotxes particulars es convertixen en espais sense fum.

 

D’esta manera es volen ampliar els espais lliures de fum per a poder protegir la població del fum del tabac i és per això que ha advertit que fumar en espais exteriors posa en risc de contagi de Covid-19  tant a la persona que fuma com als no fumadors que hi ha al voltant.

 

Es pot posar en risc a la població

La SEE ha explicat que es pot donar el cas que hi haja fumadors que estiguen infectats i siguen asimptomàtics. En este cas, a l’hora de fumar poden emetre gotes d’aigua que continguen el virus en qüestió, SARS-Co-V-2 i posen en risc tota la població.

 

Si bé la SEE reconeix que les lleis antitabac han conseguit disminuir considerablement l’exposició de la població al fum, insistix en fer un pas més per control el consum de tabac per tal de reduir l’elevada càrrega de morbi-mortalitat que s’associa al tabaquisme i a l’exposició continuada al fum. 

 

A demés, considera que encara hi ha espais, interiors i exteriors, que no estan regulats per la llei a on els nivells de fum són massa elevats. Un factor de risc tant per la salut dels mateixos fumadors com per les persones que es troben a prop, posant especial èmfasi als menors. De fet, assenyala que prop del 80% dels establiments incomplixen la llei perquè permeten fumar en terrasses que estan cobertes amb dos o més tancaments el que provoca que la concentració de nicotina i partícules puga superar els nivells concentrats en els espais interiors quan estava permès fumar.

 

Una nova llei antitabac

El govern espanyol ja està treballant en una nova llei antitabac que contempla la pujada d’impostos i l’equiparació del ‘vapeig’ amb la cigarreta tradicional per tal de poder prohibir el consum en espais a on no estiga permès fumar.

 

Una altra de les novetats que podria formar part d’esta llei és la prohibició de fumar en cotxes particulars. Una norma ja implementada en països com el Canadà, els Estats Units o Itàlia. Unes mesures però que la SEE creu que haurien d’anar acompanyades d’un augment dels espais a on estiga prohibit el consum de tabac i altres productes derivats.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.