La nova prohibició que demanen els experts en platges, terrasses i espectacles

 

El consum de tabac incrementa la possibilitat de contagi del coronavirus. Esta ha sigut l’advertència de la Societat Espanyola d’Epidemiologia (SEE) que ha reclamat que terrasses de bars i restaurants, platges, espectacles a l’aire lliure i cotxes particulars es convertixen en espais sense fum.

 

D’esta manera es volen ampliar els espais lliures de fum per a poder protegir la població del fum del tabac i és per això que ha advertit que fumar en espais exteriors posa en risc de contagi de Covid-19  tant a la persona que fuma com als no fumadors que hi ha al voltant.

 

Es pot posar en risc a la població

La SEE ha explicat que es pot donar el cas que hi haja fumadors que estiguen infectats i siguen asimptomàtics. En este cas, a l’hora de fumar poden emetre gotes d’aigua que continguen el virus en qüestió, SARS-Co-V-2 i posen en risc tota la població.

 

Si bé la SEE reconeix que les lleis antitabac han conseguit disminuir considerablement l’exposició de la població al fum, insistix en fer un pas més per control el consum de tabac per tal de reduir l’elevada càrrega de morbi-mortalitat que s’associa al tabaquisme i a l’exposició continuada al fum. 

 

A demés, considera que encara hi ha espais, interiors i exteriors, que no estan regulats per la llei a on els nivells de fum són massa elevats. Un factor de risc tant per la salut dels mateixos fumadors com per les persones que es troben a prop, posant especial èmfasi als menors. De fet, assenyala que prop del 80% dels establiments incomplixen la llei perquè permeten fumar en terrasses que estan cobertes amb dos o més tancaments el que provoca que la concentració de nicotina i partícules puga superar els nivells concentrats en els espais interiors quan estava permès fumar.

 

Una nova llei antitabac

El govern espanyol ja està treballant en una nova llei antitabac que contempla la pujada d’impostos i l’equiparació del ‘vapeig’ amb la cigarreta tradicional per tal de poder prohibir el consum en espais a on no estiga permès fumar.

 

Una altra de les novetats que podria formar part d’esta llei és la prohibició de fumar en cotxes particulars. Una norma ja implementada en països com el Canadà, els Estats Units o Itàlia. Unes mesures però que la SEE creu que haurien d’anar acompanyades d’un augment dels espais a on estiga prohibit el consum de tabac i altres productes derivats.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.