La nova prohibició que demanen els experts en platges, terrasses i espectacles

 

El consum de tabac incrementa la possibilitat de contagi del coronavirus. Esta ha sigut l’advertència de la Societat Espanyola d’Epidemiologia (SEE) que ha reclamat que terrasses de bars i restaurants, platges, espectacles a l’aire lliure i cotxes particulars es convertixen en espais sense fum.

 

D’esta manera es volen ampliar els espais lliures de fum per a poder protegir la població del fum del tabac i és per això que ha advertit que fumar en espais exteriors posa en risc de contagi de Covid-19  tant a la persona que fuma com als no fumadors que hi ha al voltant.

 

Es pot posar en risc a la població

La SEE ha explicat que es pot donar el cas que hi haja fumadors que estiguen infectats i siguen asimptomàtics. En este cas, a l’hora de fumar poden emetre gotes d’aigua que continguen el virus en qüestió, SARS-Co-V-2 i posen en risc tota la població.

 

Si bé la SEE reconeix que les lleis antitabac han conseguit disminuir considerablement l’exposició de la població al fum, insistix en fer un pas més per control el consum de tabac per tal de reduir l’elevada càrrega de morbi-mortalitat que s’associa al tabaquisme i a l’exposició continuada al fum. 

 

A demés, considera que encara hi ha espais, interiors i exteriors, que no estan regulats per la llei a on els nivells de fum són massa elevats. Un factor de risc tant per la salut dels mateixos fumadors com per les persones que es troben a prop, posant especial èmfasi als menors. De fet, assenyala que prop del 80% dels establiments incomplixen la llei perquè permeten fumar en terrasses que estan cobertes amb dos o més tancaments el que provoca que la concentració de nicotina i partícules puga superar els nivells concentrats en els espais interiors quan estava permès fumar.

 

Una nova llei antitabac

El govern espanyol ja està treballant en una nova llei antitabac que contempla la pujada d’impostos i l’equiparació del ‘vapeig’ amb la cigarreta tradicional per tal de poder prohibir el consum en espais a on no estiga permès fumar.

 

Una altra de les novetats que podria formar part d’esta llei és la prohibició de fumar en cotxes particulars. Una norma ja implementada en països com el Canadà, els Estats Units o Itàlia. Unes mesures però que la SEE creu que haurien d’anar acompanyades d’un augment dels espais a on estiga prohibit el consum de tabac i altres productes derivats.

Últimes notícies

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.