La nova prova de la ITV de la qual només uns pocs cotxes es lliuren

Les estacions de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) no paren de treballar, rebent cada dia a múltiples vehicles que han de passar la revisió anual per a comprovar que tots els elements funcionen correctament i no poden suposar un perill a l’hora de circular.

Quan s’acosta la data de la inspecció, a molts conductors li sorgeixen uns certs dubtes sobre les novetats a les quals s’hauran d’enfrontar, i aquesta vegada, hauran de prestar molta atenció a la nova prova d’emissions a través del sistema OBD.

Aquesta nova prova no ha de generar alarma, ja que no afecta a tots els vehicles, únicament a aquells matriculats a partir de l’1 de gener de 2011, i als industrials des de l’1 de gener de 2014.

El seu mètode permet conéixer totes les dades del vehicle a través del seu sistema de lectura OBD (On Board Diagnostics), descobrint així el percentatge d’emissions que genera.

Per a qui no ho conega, aquest control consisteix a verificar tots els sensors de l’automòbil que serveixen perquè els tallers detecten les avaries del cotxe.

Generalment, quan s’emporta el cotxe al taller a passar una revisió o a fer qualsevol manteniment, els mecànics connecten una espècie de Tauleta al cotxe que els permet conéixer l’estat de tots els sensors i així comprovar les diferents avaries que pot tindre el vehicle.

No obstant això, l’OBD que aplica la ITV se centra, sobretot, en els límits d’emissions i en la comprovació d’aquests.

D’aquesta manera, quan es realitze la inspecció, els tècnics utilitzaran aquesta nova eina per a detectar les fallades del vehicle, però es focalitzaran especialment a recaptar d’una manera més fidedigna les dades sobre les emissions de gasos contaminants que expulsa el cotxe.

Els vehicles que disposen en la seua documentació d’una data prèvia no hauran de sotmetre’s a aquesta anàlisi, ja que no disposen completament d’aquest recent sistema tecnològic.

En cas de tindre un vehicle i no superar la prova OBD, la ITV no es passarà i el cotxe quedarà com «no apte» fins que no es facen els canvis necessaris per a poder rebre la llum verda que permet continuar circulant per la via pública. Insistim que només s’han de preocupar per l’OBD aquells que tinguen un cotxe matriculat de 2011 d’ara en avant.

 

Nous sistemes de lectura

 

No és d’estranyar que cada vegada la majoria de vehicles compten amb aquest sistema de lectura. Amb l’avanç de les tecnologies els vehicles van incorporant nous elements, com els dos sistemes ADAS – Sistemes Avançats d’Assistència a la Conducció – que hauran de portar de manera obligatòria els cotxes a partir del 2022.

D’una banda, estarà l’Assistent de Velocitat Intel·ligent (ISA), un sistema que connectarà el control creuer adaptatiu a través d’un altre sistema de reconeixement de senyals per programari, permetent així controlar la posició del vehicle en la via i el límit de velocitat establit en cada tram.

I per un altre, la cambra posterior. Un nou element que ajudarà a maniobrar marxa arrere. Ajuden al conductor fins i tot amb línies auxiliars de guia que marquen la trajectòria, permetent que la persona que està al volant puga orientar-se correctament sobre la direcció adequada.

Aquests sistemes entraran en vigor en tota la Unió Europea en 2022 per als vehicles de nova matriculació.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.