La nova prova de la ITV de la qual només uns pocs cotxes es lliuren

Les estacions de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) no paren de treballar, rebent cada dia a múltiples vehicles que han de passar la revisió anual per a comprovar que tots els elements funcionen correctament i no poden suposar un perill a l’hora de circular.

Quan s’acosta la data de la inspecció, a molts conductors li sorgeixen uns certs dubtes sobre les novetats a les quals s’hauran d’enfrontar, i aquesta vegada, hauran de prestar molta atenció a la nova prova d’emissions a través del sistema OBD.

Aquesta nova prova no ha de generar alarma, ja que no afecta a tots els vehicles, únicament a aquells matriculats a partir de l’1 de gener de 2011, i als industrials des de l’1 de gener de 2014.

El seu mètode permet conéixer totes les dades del vehicle a través del seu sistema de lectura OBD (On Board Diagnostics), descobrint així el percentatge d’emissions que genera.

Per a qui no ho conega, aquest control consisteix a verificar tots els sensors de l’automòbil que serveixen perquè els tallers detecten les avaries del cotxe.

Generalment, quan s’emporta el cotxe al taller a passar una revisió o a fer qualsevol manteniment, els mecànics connecten una espècie de Tauleta al cotxe que els permet conéixer l’estat de tots els sensors i així comprovar les diferents avaries que pot tindre el vehicle.

No obstant això, l’OBD que aplica la ITV se centra, sobretot, en els límits d’emissions i en la comprovació d’aquests.

D’aquesta manera, quan es realitze la inspecció, els tècnics utilitzaran aquesta nova eina per a detectar les fallades del vehicle, però es focalitzaran especialment a recaptar d’una manera més fidedigna les dades sobre les emissions de gasos contaminants que expulsa el cotxe.

Els vehicles que disposen en la seua documentació d’una data prèvia no hauran de sotmetre’s a aquesta anàlisi, ja que no disposen completament d’aquest recent sistema tecnològic.

En cas de tindre un vehicle i no superar la prova OBD, la ITV no es passarà i el cotxe quedarà com “no apte” fins que no es facen els canvis necessaris per a poder rebre la llum verda que permet continuar circulant per la via pública. Insistim que només s’han de preocupar per l’OBD aquells que tinguen un cotxe matriculat de 2011 d’ara en avant.

 

Nous sistemes de lectura

 

No és d’estranyar que cada vegada la majoria de vehicles compten amb aquest sistema de lectura. Amb l’avanç de les tecnologies els vehicles van incorporant nous elements, com els dos sistemes ADAS – Sistemes Avançats d’Assistència a la Conducció – que hauran de portar de manera obligatòria els cotxes a partir del 2022.

D’una banda, estarà l’Assistent de Velocitat Intel·ligent (ISA), un sistema que connectarà el control creuer adaptatiu a través d’un altre sistema de reconeixement de senyals per programari, permetent així controlar la posició del vehicle en la via i el límit de velocitat establit en cada tram.

I per un altre, la cambra posterior. Un nou element que ajudarà a maniobrar marxa arrere. Ajuden al conductor fins i tot amb línies auxiliars de guia que marquen la trajectòria, permetent que la persona que està al volant puga orientar-se correctament sobre la direcció adequada.

Aquests sistemes entraran en vigor en tota la Unió Europea en 2022 per als vehicles de nova matriculació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.