La nova prova de la ITV de la qual només uns pocs cotxes es lliuren

Les estacions de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) no paren de treballar, rebent cada dia a múltiples vehicles que han de passar la revisió anual per a comprovar que tots els elements funcionen correctament i no poden suposar un perill a l’hora de circular.

Quan s’acosta la data de la inspecció, a molts conductors li sorgeixen uns certs dubtes sobre les novetats a les quals s’hauran d’enfrontar, i aquesta vegada, hauran de prestar molta atenció a la nova prova d’emissions a través del sistema OBD.

Aquesta nova prova no ha de generar alarma, ja que no afecta a tots els vehicles, únicament a aquells matriculats a partir de l’1 de gener de 2011, i als industrials des de l’1 de gener de 2014.

El seu mètode permet conéixer totes les dades del vehicle a través del seu sistema de lectura OBD (On Board Diagnostics), descobrint així el percentatge d’emissions que genera.

Per a qui no ho conega, aquest control consisteix a verificar tots els sensors de l’automòbil que serveixen perquè els tallers detecten les avaries del cotxe.

Generalment, quan s’emporta el cotxe al taller a passar una revisió o a fer qualsevol manteniment, els mecànics connecten una espècie de Tauleta al cotxe que els permet conéixer l’estat de tots els sensors i així comprovar les diferents avaries que pot tindre el vehicle.

No obstant això, l’OBD que aplica la ITV se centra, sobretot, en els límits d’emissions i en la comprovació d’aquests.

D’aquesta manera, quan es realitze la inspecció, els tècnics utilitzaran aquesta nova eina per a detectar les fallades del vehicle, però es focalitzaran especialment a recaptar d’una manera més fidedigna les dades sobre les emissions de gasos contaminants que expulsa el cotxe.

Els vehicles que disposen en la seua documentació d’una data prèvia no hauran de sotmetre’s a aquesta anàlisi, ja que no disposen completament d’aquest recent sistema tecnològic.

En cas de tindre un vehicle i no superar la prova OBD, la ITV no es passarà i el cotxe quedarà com “no apte” fins que no es facen els canvis necessaris per a poder rebre la llum verda que permet continuar circulant per la via pública. Insistim que només s’han de preocupar per l’OBD aquells que tinguen un cotxe matriculat de 2011 d’ara en avant.

 

Nous sistemes de lectura

 

No és d’estranyar que cada vegada la majoria de vehicles compten amb aquest sistema de lectura. Amb l’avanç de les tecnologies els vehicles van incorporant nous elements, com els dos sistemes ADAS – Sistemes Avançats d’Assistència a la Conducció – que hauran de portar de manera obligatòria els cotxes a partir del 2022.

D’una banda, estarà l’Assistent de Velocitat Intel·ligent (ISA), un sistema que connectarà el control creuer adaptatiu a través d’un altre sistema de reconeixement de senyals per programari, permetent així controlar la posició del vehicle en la via i el límit de velocitat establit en cada tram.

I per un altre, la cambra posterior. Un nou element que ajudarà a maniobrar marxa arrere. Ajuden al conductor fins i tot amb línies auxiliars de guia que marquen la trajectòria, permetent que la persona que està al volant puga orientar-se correctament sobre la direcció adequada.

Aquests sistemes entraran en vigor en tota la Unió Europea en 2022 per als vehicles de nova matriculació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.