9.7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

La nova prova de la ITV de la qual només uns pocs cotxes es lliuren

Les estacions de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) no paren de treballar, rebent cada dia a múltiples vehicles que han de passar la revisió anual per a comprovar que tots els elements funcionen correctament i no poden suposar un perill a l’hora de circular.

Quan s’acosta la data de la inspecció, a molts conductors li sorgeixen uns certs dubtes sobre les novetats a les quals s’hauran d’enfrontar, i aquesta vegada, hauran de prestar molta atenció a la nova prova d’emissions a través del sistema OBD.

Aquesta nova prova no ha de generar alarma, ja que no afecta a tots els vehicles, únicament a aquells matriculats a partir de l’1 de gener de 2011, i als industrials des de l’1 de gener de 2014.

El seu mètode permet conéixer totes les dades del vehicle a través del seu sistema de lectura OBD (On Board Diagnostics), descobrint així el percentatge d’emissions que genera.

Per a qui no ho conega, aquest control consisteix a verificar tots els sensors de l’automòbil que serveixen perquè els tallers detecten les avaries del cotxe.

Generalment, quan s’emporta el cotxe al taller a passar una revisió o a fer qualsevol manteniment, els mecànics connecten una espècie de Tauleta al cotxe que els permet conéixer l’estat de tots els sensors i així comprovar les diferents avaries que pot tindre el vehicle.

No obstant això, l’OBD que aplica la ITV se centra, sobretot, en els límits d’emissions i en la comprovació d’aquests.

D’aquesta manera, quan es realitze la inspecció, els tècnics utilitzaran aquesta nova eina per a detectar les fallades del vehicle, però es focalitzaran especialment a recaptar d’una manera més fidedigna les dades sobre les emissions de gasos contaminants que expulsa el cotxe.

Els vehicles que disposen en la seua documentació d’una data prèvia no hauran de sotmetre’s a aquesta anàlisi, ja que no disposen completament d’aquest recent sistema tecnològic.

En cas de tindre un vehicle i no superar la prova OBD, la ITV no es passarà i el cotxe quedarà com “no apte” fins que no es facen els canvis necessaris per a poder rebre la llum verda que permet continuar circulant per la via pública. Insistim que només s’han de preocupar per l’OBD aquells que tinguen un cotxe matriculat de 2011 d’ara en avant.

 

Nous sistemes de lectura

 

No és d’estranyar que cada vegada la majoria de vehicles compten amb aquest sistema de lectura. Amb l’avanç de les tecnologies els vehicles van incorporant nous elements, com els dos sistemes ADAS – Sistemes Avançats d’Assistència a la Conducció – que hauran de portar de manera obligatòria els cotxes a partir del 2022.

D’una banda, estarà l’Assistent de Velocitat Intel·ligent (ISA), un sistema que connectarà el control creuer adaptatiu a través d’un altre sistema de reconeixement de senyals per programari, permetent així controlar la posició del vehicle en la via i el límit de velocitat establit en cada tram.

I per un altre, la cambra posterior. Un nou element que ajudarà a maniobrar marxa arrere. Ajuden al conductor fins i tot amb línies auxiliars de guia que marquen la trajectòria, permetent que la persona que està al volant puga orientar-se correctament sobre la direcció adequada.

Aquests sistemes entraran en vigor en tota la Unió Europea en 2022 per als vehicles de nova matriculació.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.