La nova prova de la ITV de la qual només uns pocs cotxes es lliuren

Les estacions de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) no paren de treballar, rebent cada dia a múltiples vehicles que han de passar la revisió anual per a comprovar que tots els elements funcionen correctament i no poden suposar un perill a l’hora de circular.

Quan s’acosta la data de la inspecció, a molts conductors li sorgeixen uns certs dubtes sobre les novetats a les quals s’hauran d’enfrontar, i aquesta vegada, hauran de prestar molta atenció a la nova prova d’emissions a través del sistema OBD.

Aquesta nova prova no ha de generar alarma, ja que no afecta a tots els vehicles, únicament a aquells matriculats a partir de l’1 de gener de 2011, i als industrials des de l’1 de gener de 2014.

El seu mètode permet conéixer totes les dades del vehicle a través del seu sistema de lectura OBD (On Board Diagnostics), descobrint així el percentatge d’emissions que genera.

Per a qui no ho conega, aquest control consisteix a verificar tots els sensors de l’automòbil que serveixen perquè els tallers detecten les avaries del cotxe.

Generalment, quan s’emporta el cotxe al taller a passar una revisió o a fer qualsevol manteniment, els mecànics connecten una espècie de Tauleta al cotxe que els permet conéixer l’estat de tots els sensors i així comprovar les diferents avaries que pot tindre el vehicle.

No obstant això, l’OBD que aplica la ITV se centra, sobretot, en els límits d’emissions i en la comprovació d’aquests.

D’aquesta manera, quan es realitze la inspecció, els tècnics utilitzaran aquesta nova eina per a detectar les fallades del vehicle, però es focalitzaran especialment a recaptar d’una manera més fidedigna les dades sobre les emissions de gasos contaminants que expulsa el cotxe.

Els vehicles que disposen en la seua documentació d’una data prèvia no hauran de sotmetre’s a aquesta anàlisi, ja que no disposen completament d’aquest recent sistema tecnològic.

En cas de tindre un vehicle i no superar la prova OBD, la ITV no es passarà i el cotxe quedarà com «no apte» fins que no es facen els canvis necessaris per a poder rebre la llum verda que permet continuar circulant per la via pública. Insistim que només s’han de preocupar per l’OBD aquells que tinguen un cotxe matriculat de 2011 d’ara en avant.

 

Nous sistemes de lectura

 

No és d’estranyar que cada vegada la majoria de vehicles compten amb aquest sistema de lectura. Amb l’avanç de les tecnologies els vehicles van incorporant nous elements, com els dos sistemes ADAS – Sistemes Avançats d’Assistència a la Conducció – que hauran de portar de manera obligatòria els cotxes a partir del 2022.

D’una banda, estarà l’Assistent de Velocitat Intel·ligent (ISA), un sistema que connectarà el control creuer adaptatiu a través d’un altre sistema de reconeixement de senyals per programari, permetent així controlar la posició del vehicle en la via i el límit de velocitat establit en cada tram.

I per un altre, la cambra posterior. Un nou element que ajudarà a maniobrar marxa arrere. Ajuden al conductor fins i tot amb línies auxiliars de guia que marquen la trajectòria, permetent que la persona que està al volant puga orientar-se correctament sobre la direcció adequada.

Aquests sistemes entraran en vigor en tota la Unió Europea en 2022 per als vehicles de nova matriculació.

Últimes notícies

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.