Noves ajudes per a autònoms i empreses del sector agropecuari valencià

Taronger

L’objectiu de les ajudes és assegurar la continuïtat de les explotacions del sector primari | Pixabay

 

El Govern valencià ha aprovat este divendres ajudes per 7,3 milions d’euros a autònoms, empreses i entitats del sector primari que han patit pèrdues per la COVID-19 davant l’impacte del tancament de l’hostaleria i de la venda directa.

 

Segons el Consell, el decret aprovat establix les bases reguladores i de concessió directa d’ajudes per a contrarestar el tancament de l’hostaleria i d’alguns canals de venda directa sobre l’activitat i facturació del sector primari.

 

Les ajudes es dirigixen al conjunt del sector agropecuari: explotacions ramaderes, entitats gestores de les llotges pesqueres, entitats locals de les zones rurals per a garantir el proveïment de la població (a través de mercats de venda no sedentària o locals de recollida i distribució agroalimentària) i productors primaris que fan venda al detall.

 

L’objectiu de les subvencions és assegurar la continuïtat de les explotacions del sector primari, instrument bàsic del desenvolupament econòmic en el medi rural, garantint la pervivència de la producció familiar i el proveïment d’aliments de proximitat amb les majors garanties de qualitat i seguretat.

 

La concessió directa perseguix agilitar els tràmits i dotar als autònoms i empreses agrícoles, ramaderes i pesqueres d’un fons de liquiditat indispensable, que contribuïsca a fer front a la pèrdua econòmica i a la suspensió de l’activitat, com a conseqüència de la crisi sanitària.

 

Ramaderia: 4 milions d’euros

Per sectors, les ajudes a la ramaderia afectada per la COVID-19 ascendixen a 4 milions d’euros i els beneficiaris comprenen empreses i autònoms d’explotacions d’oví i caprí —inclosa la de llet—, d’equí, de boví i de gallines ponedores. 

 

Venda directa: 2,25 milions d’euros

En el cas de la venda directa en llotges, alfòndecs o al detall de productes agroalimentaris, la subvenció serà de 2,25 milions d’euros de fons propis de l’administració autonòmica, amb un màxim de 1.500 euros per beneficiari.

 

Productors agraris: 300.000 euros

Estes ajudes, a demés, es completen amb les ajudes per un import de 300.000 euros destinats a sufragar les despeses dels productors agraris, en la posada en marxa, manteniment o contractació de plataformes de comercialització telemàtica de productes agroalimentaris.

 

Mercats municipals: Mig milió d’euros

Quant als mercats, divendres passat, la Conselleria d’Agricultura va anunciar l’autorització per a celebrar mercats de venda no sedentària (o setmanals) d’aliments i productes de primera necessitat. D’esta manera, el decret inclou mig milió d’euros a les entitats locals per a habilitar espais dedicats a esta classe de comerç i a garantir el proveïment de la població dels municipis i zones rurals valencians.

 

Sector pesquer: 330.000 euros

En relació amb el sector pesquer, es repartiran directament a les 21 confraries i comunitats de pescadors de la Comunitat Valenciana una quantia superior als 330.000 euros amb càrrec a la línia d’Ajudes a entitats comercialitzadores de productes pesquers afectats per la COVID-19.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.