14.4 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

Noves ajudes per a autònoms i empreses del sector agropecuari valencià

Taronger

L’objectiu de les ajudes és assegurar la continuïtat de les explotacions del sector primari | Pixabay

 

El Govern valencià ha aprovat este divendres ajudes per 7,3 milions d’euros a autònoms, empreses i entitats del sector primari que han patit pèrdues per la COVID-19 davant l’impacte del tancament de l’hostaleria i de la venda directa.

 

Segons el Consell, el decret aprovat establix les bases reguladores i de concessió directa d’ajudes per a contrarestar el tancament de l’hostaleria i d’alguns canals de venda directa sobre l’activitat i facturació del sector primari.

 

Les ajudes es dirigixen al conjunt del sector agropecuari: explotacions ramaderes, entitats gestores de les llotges pesqueres, entitats locals de les zones rurals per a garantir el proveïment de la població (a través de mercats de venda no sedentària o locals de recollida i distribució agroalimentària) i productors primaris que fan venda al detall.

 

L’objectiu de les subvencions és assegurar la continuïtat de les explotacions del sector primari, instrument bàsic del desenvolupament econòmic en el medi rural, garantint la pervivència de la producció familiar i el proveïment d’aliments de proximitat amb les majors garanties de qualitat i seguretat.

 

La concessió directa perseguix agilitar els tràmits i dotar als autònoms i empreses agrícoles, ramaderes i pesqueres d’un fons de liquiditat indispensable, que contribuïsca a fer front a la pèrdua econòmica i a la suspensió de l’activitat, com a conseqüència de la crisi sanitària.

 

Ramaderia: 4 milions d’euros

Per sectors, les ajudes a la ramaderia afectada per la COVID-19 ascendixen a 4 milions d’euros i els beneficiaris comprenen empreses i autònoms d’explotacions d’oví i caprí —inclosa la de llet—, d’equí, de boví i de gallines ponedores. 

 

Venda directa: 2,25 milions d’euros

En el cas de la venda directa en llotges, alfòndecs o al detall de productes agroalimentaris, la subvenció serà de 2,25 milions d’euros de fons propis de l’administració autonòmica, amb un màxim de 1.500 euros per beneficiari.

 

Productors agraris: 300.000 euros

Estes ajudes, a demés, es completen amb les ajudes per un import de 300.000 euros destinats a sufragar les despeses dels productors agraris, en la posada en marxa, manteniment o contractació de plataformes de comercialització telemàtica de productes agroalimentaris.

 

Mercats municipals: Mig milió d’euros

Quant als mercats, divendres passat, la Conselleria d’Agricultura va anunciar l’autorització per a celebrar mercats de venda no sedentària (o setmanals) d’aliments i productes de primera necessitat. D’esta manera, el decret inclou mig milió d’euros a les entitats locals per a habilitar espais dedicats a esta classe de comerç i a garantir el proveïment de la població dels municipis i zones rurals valencians.

 

Sector pesquer: 330.000 euros

En relació amb el sector pesquer, es repartiran directament a les 21 confraries i comunitats de pescadors de la Comunitat Valenciana una quantia superior als 330.000 euros amb càrrec a la línia d’Ajudes a entitats comercialitzadores de productes pesquers afectats per la COVID-19.

Últimes notícies

Els bombers combaten un incendi en una fàbrica de pells a Elda

El foc, amb 'flames molt altes', afecta a tota la nau de pells i adobats en la Finca Lacy. S'han mobilitzat 14 dotacions i es registra gran fum.

Parell avisa: per a guanyar al Pafos cal competir al màxim i fer-ho molt bé

Parell va destacar que el dol de la quarta jornada de la Lliga de Campions davant el Pafos serà dur i que el Vila-real ha de competir al màxim. Va reclamar transformar les bones sensacions en punts.

Marcelino advertix: seria un gran error donar per bestiar el partit

Marcelino va cridar a la prudència abans del dol de Champions davant el Pafos i va assumir el favoritisme sense caure en la confiança. Va reclamar concentració, constància i respecte al rival per a traduir en victòria el rendiment mostrat.

Feijóo i Abascal activen el relleu de Mazón i aposten per l’estabilitat

Feijóo i Abascal han obert el procés per a substituir a Carlos Mazón amb una conversa en la qual han prioritzat l'estabilitat i allunyat un avançament electoral. El Govern i el PSPV-PSOE han demanat eleccions mentres les Corts han activat el calendari d'investidura i sonen possibles noms.

El taxi exigix un pla per a limitar els servicis de VTC després d’una marxa que ha causat retencions

El sector del taxi ha reclamat a la Conselleria un pla eficaç per a frenar els servicis urbans de VTC i sancionar a les plataformes, en una protesta que ha generat retencions durant hores a València. Els convocants han xifrat un seguiment massiu de la vaga i han demanat més control i inspeccions.

Tercera remodelació del Govern valencià en dos anys deixa 9 Conselleries després de fusionar àrees clau

El Consell s'ha limitat a unir la Vicepresidència Segona de Recuperació Econòmica i Social amb Medi Ambient. Martínez Mus passa a ser el número 3 de l'Executiu.

Bustinduy exigix a Feijóo que demane perdó per ovacionar a Mazón després de la DANA

El ministre de Drets Socials ha retret al líder del PP el seu suport a Carlos Mazón després de la catàstrofe i ha emmarcat l'exigència en la seua compareixença al Senat.

Camarero demana humanitat i que cessament la cacera política contra Mazón

Camarero demana 'humanitat' cap a Carlos Mazón després de la seua dimissió i denúncia una 'cacera política' contra ell. Reivindica la continuïtat del projecte i acords en Les Corts.