13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Noves ajudes per a autònoms i empreses del sector agropecuari valencià

Taronger

L’objectiu de les ajudes és assegurar la continuïtat de les explotacions del sector primari | Pixabay

 

El Govern valencià ha aprovat este divendres ajudes per 7,3 milions d’euros a autònoms, empreses i entitats del sector primari que han patit pèrdues per la COVID-19 davant l’impacte del tancament de l’hostaleria i de la venda directa.

 

Segons el Consell, el decret aprovat establix les bases reguladores i de concessió directa d’ajudes per a contrarestar el tancament de l’hostaleria i d’alguns canals de venda directa sobre l’activitat i facturació del sector primari.

 

Les ajudes es dirigixen al conjunt del sector agropecuari: explotacions ramaderes, entitats gestores de les llotges pesqueres, entitats locals de les zones rurals per a garantir el proveïment de la població (a través de mercats de venda no sedentària o locals de recollida i distribució agroalimentària) i productors primaris que fan venda al detall.

 

L’objectiu de les subvencions és assegurar la continuïtat de les explotacions del sector primari, instrument bàsic del desenvolupament econòmic en el medi rural, garantint la pervivència de la producció familiar i el proveïment d’aliments de proximitat amb les majors garanties de qualitat i seguretat.

 

La concessió directa perseguix agilitar els tràmits i dotar als autònoms i empreses agrícoles, ramaderes i pesqueres d’un fons de liquiditat indispensable, que contribuïsca a fer front a la pèrdua econòmica i a la suspensió de l’activitat, com a conseqüència de la crisi sanitària.

 

Ramaderia: 4 milions d’euros

Per sectors, les ajudes a la ramaderia afectada per la COVID-19 ascendixen a 4 milions d’euros i els beneficiaris comprenen empreses i autònoms d’explotacions d’oví i caprí —inclosa la de llet—, d’equí, de boví i de gallines ponedores. 

 

Venda directa: 2,25 milions d’euros

En el cas de la venda directa en llotges, alfòndecs o al detall de productes agroalimentaris, la subvenció serà de 2,25 milions d’euros de fons propis de l’administració autonòmica, amb un màxim de 1.500 euros per beneficiari.

 

Productors agraris: 300.000 euros

Estes ajudes, a demés, es completen amb les ajudes per un import de 300.000 euros destinats a sufragar les despeses dels productors agraris, en la posada en marxa, manteniment o contractació de plataformes de comercialització telemàtica de productes agroalimentaris.

 

Mercats municipals: Mig milió d’euros

Quant als mercats, divendres passat, la Conselleria d’Agricultura va anunciar l’autorització per a celebrar mercats de venda no sedentària (o setmanals) d’aliments i productes de primera necessitat. D’esta manera, el decret inclou mig milió d’euros a les entitats locals per a habilitar espais dedicats a esta classe de comerç i a garantir el proveïment de la població dels municipis i zones rurals valencians.

 

Sector pesquer: 330.000 euros

En relació amb el sector pesquer, es repartiran directament a les 21 confraries i comunitats de pescadors de la Comunitat Valenciana una quantia superior als 330.000 euros amb càrrec a la línia d’Ajudes a entitats comercialitzadores de productes pesquers afectats per la COVID-19.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.