Les noves mesures de l’Ajuntament de València per a fer front al coronavirus

Ejemplo de shortcode con estilo
L’Ajuntament també incrementarà els equips de neteja | Ajuntament de València   L’Ajuntament de València ha anunciat este mateix dilluns en roda de premsa noves mesures, després de la celebració de la Comissió de Seguiment de la crisi pel coronavirus. En este sentit, la majoria d’estes mesures estan relacionades amb la desinfecció de la ciutat […]
Treballador de l'Ajuntament de València desinfectant papereres de la ciutat

L’Ajuntament també incrementarà els equips de neteja | Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València ha anunciat este mateix dilluns en roda de premsa noves mesures, després de la celebració de la Comissió de Seguiment de la crisi pel coronavirus. En este sentit, la majoria d’estes mesures estan relacionades amb la desinfecció de la ciutat per a evitar la propagació del virus.

 

Desinfecció de les zones de màxima afluència

El servici de Sanitat de l’Ajuntament de València, a través de l’empresa Lokímica, està elaborant un pla d’acció de desinfecció general per a les zones de màxima afluència de la ciutat, com són els entorns dels mercats municipals i supermercats, centres de salut i altres àrees susceptibles.

 

Este pla es presentarà a la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a, en coordinació amb este organisme i amb els servicis de neteja de la via pública, elaborar un pla exhaustiu de desinfecció de tota la ciutat, a on s’arrepleguen tots els punts calents que, per afluència, continuen suposant un risc potencial de possibles contagis. 

 

Més equips de neteja per a desinfectar el mobiliari urbà

El vicealcalde de València i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, també ha anunciat noves mesures en matèria de gestió de residus i neteja com l’ampliació dels equips de neteja de la ciutat de 20 a 100 «per a desinfectar el mobiliari urbà, sobretot contenidors i papereres», ja que «les faenes de desinfecció en estos moments són molt importants».

 

Protocol de salut i higiene en els polideportius habilitats per a les persones sense llar

D’altra banda, el servici de Sanitat ha elaborat un protocol de salut i higiene col·lectiva per al complex deportiu-cultural de la Petxina, que s’ha habilitat per acollir a persones sense llar durant la crisi sanitària. Este protocol s’estendrà també a altres polideportius habilitats per a acollir persones sense llar de la ciutat, com els del Cabanyal-Canyamelar, el Carme i Benicalap.

 

Emiliano Garcia, regidor de Salut, ha informat que, entre altres mesures, en la Petxina «es prendrà la temperatura dos voltes al dia a les persones allotjades, es reforçarà la seua higiene personal, s’intensificaran les faenes de neteja i s’organitzaran diferents torns de menjar i banys amb la finalitat de limitar al màxim el contacte entre persones». A demés, ha afegit, «s’han habilitat quatre habitacions per a poder aïllar possibles positius de Covid-19 i impedir la propagació del virus, i es farà seguiment mèdic a les persones que presenten algun símptoma».

 

D’altra banda, el servici de Sanitat està organitzant xarrades de prevenció per a les persones acollides, que seran impartides per personal mèdic municipal. L’objectiu és, en paraules d’Emiliano García, «proporcionar informació bàsica als usuaris per a què siguen conscients de la importància de mantindre la seua higiene personal, la distància social i altres normes a seguir per a detindre l’expansió del virus i garantir un entorn saludable en estos centres».

Últimes notícies

El Valencia CF busca frenar en Mestalla una ratxa històrica de derrotes

El Valencia CF rep dissabte l’Athletic en LALIGA necessitat de puntuar per a no encaixar la quarta derrota seguida en Mestalla en una mateixa temporada, un registre mai vist com a local.

Una senderista rescatada en helicòpter amb una fractura de tíbia a la Vall de Gallinera

Una dona ha sigut rescatada en helicòpter amb una possible fractura de tíbia mentre feia una ruta senderista a la Vall de Gallinera i ha sigut evacuada fins a la helisuperfície de Finestrat, on esperaven els servicis sanitaris.

Recuperats més de 780.000 euros estafats a una multinacional gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha aconseguit bloquejar i recuperar 788.788,26 euros estafats al director financer d’una empresa del grup d’una multinacional, després d’una transferència fraudulenta a un compte bancari austríac. El jutge ha ordenat la devolució íntegra dels fons, mentre continua oberta la investigació sobre un possible grup criminal.

Quatre detinguts per una macroplantació de marihuana amb 4.000 plantes a l’Alt Millars

La Guàrdia Civil de Borriana ha desmantellat dos cultius de marihuana de tipus guerrilla al terme de Cirat, amb més de 4.000 plantes i huit tones de pes total, i ha detingut quatre persones per tràfic de drogues. El valor de la droga al mercat il·lícit s’estima en prop de dos milions d’euros.

Ábalos portarà la seua condemna al Tribunal Constitucional

L exministre José Luis Ábalos ha anunciat que presentarà un recurs d ampara davant el Tribunal Constitucional contra la sentència del Suprem que el condemna a 24 anys i tres mesos de presó pel cas Koldo. El polític sosté que s han vulnerat els seus drets fonamentals, especialment el de la doble instància penal.

El professorat reclama a Educació reprendre ja les negociacions pendents

La Coordinadora d’Assemblees Docents exigix a la Conselleria d’Educació que convoque amb urgència una mesa de negociació amb els sindicats per abordar totes les reivindicacions que van motivar la vaga educativa del mes de maig.

Multa lleu al Levante per llançament de botelles al camp

El Comitè de Disciplina de la RFEF ha imposat una sanció econòmica lleu al Levante per llançaments de botelles i altres objectes al camp durant el tram final del partit contra el Sevilla al Ciutat de València.

S’ajorna fins al 9 de novembre la declaració de tres responsables de la cooperativa de vivendes de Les Naus

La jutgessa ha ajornat fins al 9 de novembre la declaració com a testimonis del president, la vicepresidenta i la secretària del consell rector de la cooperativa de vivendes de Les Naus, en el marc de la causa sobre la parcel·la municipal de la promoció a Alacant.