Les noves mesures de l’Ajuntament de València per a fer front al coronavirus

Treballador de l'Ajuntament de València desinfectant papereres de la ciutat

L’Ajuntament també incrementarà els equips de neteja | Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València ha anunciat este mateix dilluns en roda de premsa noves mesures, després de la celebració de la Comissió de Seguiment de la crisi pel coronavirus. En este sentit, la majoria d’estes mesures estan relacionades amb la desinfecció de la ciutat per a evitar la propagació del virus.

 

Desinfecció de les zones de màxima afluència

El servici de Sanitat de l’Ajuntament de València, a través de l’empresa Lokímica, està elaborant un pla d’acció de desinfecció general per a les zones de màxima afluència de la ciutat, com són els entorns dels mercats municipals i supermercats, centres de salut i altres àrees susceptibles.

 

Este pla es presentarà a la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a, en coordinació amb este organisme i amb els servicis de neteja de la via pública, elaborar un pla exhaustiu de desinfecció de tota la ciutat, a on s’arrepleguen tots els punts calents que, per afluència, continuen suposant un risc potencial de possibles contagis. 

 

Més equips de neteja per a desinfectar el mobiliari urbà

El vicealcalde de València i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, també ha anunciat noves mesures en matèria de gestió de residus i neteja com l’ampliació dels equips de neteja de la ciutat de 20 a 100 «per a desinfectar el mobiliari urbà, sobretot contenidors i papereres», ja que «les faenes de desinfecció en estos moments són molt importants».

 

Protocol de salut i higiene en els polideportius habilitats per a les persones sense llar

D’altra banda, el servici de Sanitat ha elaborat un protocol de salut i higiene col·lectiva per al complex deportiu-cultural de la Petxina, que s’ha habilitat per acollir a persones sense llar durant la crisi sanitària. Este protocol s’estendrà també a altres polideportius habilitats per a acollir persones sense llar de la ciutat, com els del Cabanyal-Canyamelar, el Carme i Benicalap.

 

Emiliano Garcia, regidor de Salut, ha informat que, entre altres mesures, en la Petxina «es prendrà la temperatura dos voltes al dia a les persones allotjades, es reforçarà la seua higiene personal, s’intensificaran les faenes de neteja i s’organitzaran diferents torns de menjar i banys amb la finalitat de limitar al màxim el contacte entre persones». A demés, ha afegit, «s’han habilitat quatre habitacions per a poder aïllar possibles positius de Covid-19 i impedir la propagació del virus, i es farà seguiment mèdic a les persones que presenten algun símptoma».

 

D’altra banda, el servici de Sanitat està organitzant xarrades de prevenció per a les persones acollides, que seran impartides per personal mèdic municipal. L’objectiu és, en paraules d’Emiliano García, «proporcionar informació bàsica als usuaris per a què siguen conscients de la importància de mantindre la seua higiene personal, la distància social i altres normes a seguir per a detindre l’expansió del virus i garantir un entorn saludable en estos centres».

Últimes notícies

Retencions de fins a sis quilòmetres en la V-31 per un accident sense ferits

Un accident sense ferits en la V-31, Pista de Silla, ha provocat este dimecres al matí fins a quasi nou quilòmetres de retencions, que encara eren de cinc o sis quilòmetres cap a València a les 9.00 hores.

Les veus del Misteri d’Elx porten la Festa a la històrica església St. Etheldreda’s de Londres

Les veus del Misteri d'Elx ofereixen este divendres un concert a la St. Etheldreda's Roman Catholic Church de Londres, coincidint amb el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i amb un clar objectiu de projecció turística d'Elx.

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.