Les noves mesures de l’Ajuntament de València per a fer front al coronavirus

Treballador de l'Ajuntament de València desinfectant papereres de la ciutat

L’Ajuntament també incrementarà els equips de neteja | Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València ha anunciat este mateix dilluns en roda de premsa noves mesures, després de la celebració de la Comissió de Seguiment de la crisi pel coronavirus. En este sentit, la majoria d’estes mesures estan relacionades amb la desinfecció de la ciutat per a evitar la propagació del virus.

 

Desinfecció de les zones de màxima afluència

El servici de Sanitat de l’Ajuntament de València, a través de l’empresa Lokímica, està elaborant un pla d’acció de desinfecció general per a les zones de màxima afluència de la ciutat, com són els entorns dels mercats municipals i supermercats, centres de salut i altres àrees susceptibles.

 

Este pla es presentarà a la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a, en coordinació amb este organisme i amb els servicis de neteja de la via pública, elaborar un pla exhaustiu de desinfecció de tota la ciutat, a on s’arrepleguen tots els punts calents que, per afluència, continuen suposant un risc potencial de possibles contagis. 

 

Més equips de neteja per a desinfectar el mobiliari urbà

El vicealcalde de València i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, també ha anunciat noves mesures en matèria de gestió de residus i neteja com l’ampliació dels equips de neteja de la ciutat de 20 a 100 «per a desinfectar el mobiliari urbà, sobretot contenidors i papereres», ja que «les faenes de desinfecció en estos moments són molt importants».

 

Protocol de salut i higiene en els polideportius habilitats per a les persones sense llar

D’altra banda, el servici de Sanitat ha elaborat un protocol de salut i higiene col·lectiva per al complex deportiu-cultural de la Petxina, que s’ha habilitat per acollir a persones sense llar durant la crisi sanitària. Este protocol s’estendrà també a altres polideportius habilitats per a acollir persones sense llar de la ciutat, com els del Cabanyal-Canyamelar, el Carme i Benicalap.

 

Emiliano Garcia, regidor de Salut, ha informat que, entre altres mesures, en la Petxina «es prendrà la temperatura dos voltes al dia a les persones allotjades, es reforçarà la seua higiene personal, s’intensificaran les faenes de neteja i s’organitzaran diferents torns de menjar i banys amb la finalitat de limitar al màxim el contacte entre persones». A demés, ha afegit, «s’han habilitat quatre habitacions per a poder aïllar possibles positius de Covid-19 i impedir la propagació del virus, i es farà seguiment mèdic a les persones que presenten algun símptoma».

 

D’altra banda, el servici de Sanitat està organitzant xarrades de prevenció per a les persones acollides, que seran impartides per personal mèdic municipal. L’objectiu és, en paraules d’Emiliano García, «proporcionar informació bàsica als usuaris per a què siguen conscients de la importància de mantindre la seua higiene personal, la distància social i altres normes a seguir per a detindre l’expansió del virus i garantir un entorn saludable en estos centres».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.