12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Les noves mesures de l’Ajuntament de València per a fer front al coronavirus

Treballador de l'Ajuntament de València desinfectant papereres de la ciutat

L’Ajuntament també incrementarà els equips de neteja | Ajuntament de València

 

L’Ajuntament de València ha anunciat este mateix dilluns en roda de premsa noves mesures, després de la celebració de la Comissió de Seguiment de la crisi pel coronavirus. En este sentit, la majoria d’estes mesures estan relacionades amb la desinfecció de la ciutat per a evitar la propagació del virus.

 

Desinfecció de les zones de màxima afluència

El servici de Sanitat de l’Ajuntament de València, a través de l’empresa Lokímica, està elaborant un pla d’acció de desinfecció general per a les zones de màxima afluència de la ciutat, com són els entorns dels mercats municipals i supermercats, centres de salut i altres àrees susceptibles.

 

Este pla es presentarà a la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a, en coordinació amb este organisme i amb els servicis de neteja de la via pública, elaborar un pla exhaustiu de desinfecció de tota la ciutat, a on s’arrepleguen tots els punts calents que, per afluència, continuen suposant un risc potencial de possibles contagis. 

 

Més equips de neteja per a desinfectar el mobiliari urbà

El vicealcalde de València i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, també ha anunciat noves mesures en matèria de gestió de residus i neteja com l’ampliació dels equips de neteja de la ciutat de 20 a 100 «per a desinfectar el mobiliari urbà, sobretot contenidors i papereres», ja que «les faenes de desinfecció en estos moments són molt importants».

 

Protocol de salut i higiene en els polideportius habilitats per a les persones sense llar

D’altra banda, el servici de Sanitat ha elaborat un protocol de salut i higiene col·lectiva per al complex deportiu-cultural de la Petxina, que s’ha habilitat per acollir a persones sense llar durant la crisi sanitària. Este protocol s’estendrà també a altres polideportius habilitats per a acollir persones sense llar de la ciutat, com els del Cabanyal-Canyamelar, el Carme i Benicalap.

 

Emiliano Garcia, regidor de Salut, ha informat que, entre altres mesures, en la Petxina «es prendrà la temperatura dos voltes al dia a les persones allotjades, es reforçarà la seua higiene personal, s’intensificaran les faenes de neteja i s’organitzaran diferents torns de menjar i banys amb la finalitat de limitar al màxim el contacte entre persones». A demés, ha afegit, «s’han habilitat quatre habitacions per a poder aïllar possibles positius de Covid-19 i impedir la propagació del virus, i es farà seguiment mèdic a les persones que presenten algun símptoma».

 

D’altra banda, el servici de Sanitat està organitzant xarrades de prevenció per a les persones acollides, que seran impartides per personal mèdic municipal. L’objectiu és, en paraules d’Emiliano García, «proporcionar informació bàsica als usuaris per a què siguen conscients de la importància de mantindre la seua higiene personal, la distància social i altres normes a seguir per a detindre l’expansió del virus i garantir un entorn saludable en estos centres».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana va registrar un 0,85% més de naixements en 2025, per davall de la mitjana nacional

La Comunitat Valenciana va augmentar els naixements un 0,85% en 2025, per davall del 0,99% nacional. Amb 35.822 enllumenaments, va aportar el 11,15% del total a Espanya.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros d’ajuda per a famílies de les víctimes de la DANA

El president ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a la província de València. El missatge arriba en la seua primera sessió de control en Les Corts.

El primer ple de l’any de Les Corts Valencianes ha començat amb la presa de possessió d’una nova diputada

El primer ple de l'any i del nou període de sessions ha començat amb la presa de possessió de Raquel Cámara com a nova diputada del PSPV-PSOE, en substitució de Sonia Borruey. La renúncia de Borruey es va produir després del seu nomenament com a directora general de GESPA, un càrrec incompatible amb l'acta.

La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%

Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves