Les noves recomanacions de Sanitat sobre l’ús del gel hidroalcohòlic

 

En estes alçades de la pandèmia ja ens hem familiaritzat amb l’ús de les mascaretes i el gel hidroalcohòlic. Eixos dos elements s’han convertit en els nostres companys del dia a dia i no hi ha locals que no compte amb un dispensador de gel a les seues portes. Tot i que els experts recomanen que ens rentem les mans amb aigua i sabó, quan estem fora de casa recorrem a solucions alcohòliques per a mantindre les nostres mans netes.

 

El seu ús està molt estès i per això des de l’Agència Espanyola de Medicaments (AEMPS) han publicat noves recomanacions perquè l’ús dels gels es faja de forma correcta i segura.

 

Mira l’etiqueta per a saber el seu contingut

Només s’ha de mirar a les tendes per a donar-se compte de la gran quantitat de gels hidroalcohòlics que estan a la nostra disposició. Tot i això, s’ha de tindre en compte que existixen dos classes: els biocides, amb un alt percentatge d’etanol i que han d’estar degudament etiquetats indicant la seua perillositat i toxicitat, i els cosmètics, el que el seu percentatge d’alcohol és variable i no estan obligats a incloure en la seua etiqueta la proporció.

 

Encara que els productes cosmètics no tinguen un alt contingut d’etanol, des de l’AEMPS recomanen que el seu ús siga les mateixes recomanacions que els biocides i altres solucions alcohòliques. El passat dilluns, 28 de desembre, l’AEMS va crear una sèrie de consells dirigits a l’ús correcte de gels hidroalcohòlics perquè no posen en risc la nostra salut. No aplicar-les en mucoses o en zones de pell danyades, i evitar fumar només aplicarlo han estat algunes de les recomanacions que els experts han aconsellat.

 

A causa del seu alt contingut en etanol, s’ha de tindre en compte la manera correcta d’emmagatzemar-ho, però són inflamables, i evitar posar-lo a l’abast dels més xicotets perquè si s’ingerixen són tòxics. A demés de produir danys oculars si el gel entra en contacte amb els ulls.

 

 

Recomanacions generals

A l’hora d’aplicar el gel hidroalcohòlic s’ha d’evitar que la solució tinga contacte amb les mucoses o zones danyades de la pell. També s’ha de tindre especial atenció a com s’emmagatzemen doncs s’aconsella que estiguen allunyats de fonts de calor, exposició solar o flames. L’ideal és tindre eixos productes en llocs ventilats i frescs a on no hi haja canvis de temperatura de manera brusca, i no fumar al lloc a on estan guardats.

 

Si el gel entra en contacte amb els ulls, s’han de netejar immediatament amb aigua i si la irritació persistix, s’ha d’anar al metge. El mateix passa en cas d’ingestió. Es recomana cridar immediatament al Servici d’Informació Toxicològica o anar a urgències. En ser possible, s’aconsella portar el producte ingerit perquè revisen l’etiqueta.

 

Compte amb els més xicotets de casa

L’ús de gels hidroalcohòlics també ha arribat a la població infantil. Per este motiu s’ha de fer una menció especial als consells que des de l’Agència Espanyola de Medicaments han publicat per a protegir als xiquets. D’esta manera, es recomana que els productes estiguen fora de l’abast dels més xicotets i supervisar el seu ús.

 

Quan estem davant d’un dispensador comunitari, hem de tindre atenció a què no hi haja cap xiquet pròxim, doncs a voltes el gel es dispensa a l’altura dels ulls dels xiquets. També s’ha de tindre en compte la classe de dispensador i la densitat del gel. Existixen productes en format spray que provoquen una major dispersió de la solució, el que podria suposar un risc alt que entre en contacte amb els ulls o altres zones sensibles.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.