14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Les noves recomanacions de Sanitat sobre l’ús del gel hidroalcohòlic

 

En estes alçades de la pandèmia ja ens hem familiaritzat amb l’ús de les mascaretes i el gel hidroalcohòlic. Eixos dos elements s’han convertit en els nostres companys del dia a dia i no hi ha locals que no compte amb un dispensador de gel a les seues portes. Tot i que els experts recomanen que ens rentem les mans amb aigua i sabó, quan estem fora de casa recorrem a solucions alcohòliques per a mantindre les nostres mans netes.

 

El seu ús està molt estès i per això des de l’Agència Espanyola de Medicaments (AEMPS) han publicat noves recomanacions perquè l’ús dels gels es faja de forma correcta i segura.

 

Mira l’etiqueta per a saber el seu contingut

Només s’ha de mirar a les tendes per a donar-se compte de la gran quantitat de gels hidroalcohòlics que estan a la nostra disposició. Tot i això, s’ha de tindre en compte que existixen dos classes: els biocides, amb un alt percentatge d’etanol i que han d’estar degudament etiquetats indicant la seua perillositat i toxicitat, i els cosmètics, el que el seu percentatge d’alcohol és variable i no estan obligats a incloure en la seua etiqueta la proporció.

 

Encara que els productes cosmètics no tinguen un alt contingut d’etanol, des de l’AEMPS recomanen que el seu ús siga les mateixes recomanacions que els biocides i altres solucions alcohòliques. El passat dilluns, 28 de desembre, l’AEMS va crear una sèrie de consells dirigits a l’ús correcte de gels hidroalcohòlics perquè no posen en risc la nostra salut. No aplicar-les en mucoses o en zones de pell danyades, i evitar fumar només aplicarlo han estat algunes de les recomanacions que els experts han aconsellat.

 

A causa del seu alt contingut en etanol, s’ha de tindre en compte la manera correcta d’emmagatzemar-ho, però són inflamables, i evitar posar-lo a l’abast dels més xicotets perquè si s’ingerixen són tòxics. A demés de produir danys oculars si el gel entra en contacte amb els ulls.

 

 

Recomanacions generals

A l’hora d’aplicar el gel hidroalcohòlic s’ha d’evitar que la solució tinga contacte amb les mucoses o zones danyades de la pell. També s’ha de tindre especial atenció a com s’emmagatzemen doncs s’aconsella que estiguen allunyats de fonts de calor, exposició solar o flames. L’ideal és tindre eixos productes en llocs ventilats i frescs a on no hi haja canvis de temperatura de manera brusca, i no fumar al lloc a on estan guardats.

 

Si el gel entra en contacte amb els ulls, s’han de netejar immediatament amb aigua i si la irritació persistix, s’ha d’anar al metge. El mateix passa en cas d’ingestió. Es recomana cridar immediatament al Servici d’Informació Toxicològica o anar a urgències. En ser possible, s’aconsella portar el producte ingerit perquè revisen l’etiqueta.

 

Compte amb els més xicotets de casa

L’ús de gels hidroalcohòlics també ha arribat a la població infantil. Per este motiu s’ha de fer una menció especial als consells que des de l’Agència Espanyola de Medicaments han publicat per a protegir als xiquets. D’esta manera, es recomana que els productes estiguen fora de l’abast dels més xicotets i supervisar el seu ús.

 

Quan estem davant d’un dispensador comunitari, hem de tindre atenció a què no hi haja cap xiquet pròxim, doncs a voltes el gel es dispensa a l’altura dels ulls dels xiquets. També s’ha de tindre en compte la classe de dispensador i la densitat del gel. Existixen productes en format spray que provoquen una major dispersió de la solució, el que podria suposar un risc alt que entre en contacte amb els ulls o altres zones sensibles.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.