Les noves recomanacions de Sanitat sobre l’ús del gel hidroalcohòlic

 

En estes alçades de la pandèmia ja ens hem familiaritzat amb l’ús de les mascaretes i el gel hidroalcohòlic. Eixos dos elements s’han convertit en els nostres companys del dia a dia i no hi ha locals que no compte amb un dispensador de gel a les seues portes. Tot i que els experts recomanen que ens rentem les mans amb aigua i sabó, quan estem fora de casa recorrem a solucions alcohòliques per a mantindre les nostres mans netes.

 

El seu ús està molt estès i per això des de l’Agència Espanyola de Medicaments (AEMPS) han publicat noves recomanacions perquè l’ús dels gels es faja de forma correcta i segura.

 

Mira l’etiqueta per a saber el seu contingut

Només s’ha de mirar a les tendes per a donar-se compte de la gran quantitat de gels hidroalcohòlics que estan a la nostra disposició. Tot i això, s’ha de tindre en compte que existixen dos classes: els biocides, amb un alt percentatge d’etanol i que han d’estar degudament etiquetats indicant la seua perillositat i toxicitat, i els cosmètics, el que el seu percentatge d’alcohol és variable i no estan obligats a incloure en la seua etiqueta la proporció.

 

Encara que els productes cosmètics no tinguen un alt contingut d’etanol, des de l’AEMPS recomanen que el seu ús siga les mateixes recomanacions que els biocides i altres solucions alcohòliques. El passat dilluns, 28 de desembre, l’AEMS va crear una sèrie de consells dirigits a l’ús correcte de gels hidroalcohòlics perquè no posen en risc la nostra salut. No aplicar-les en mucoses o en zones de pell danyades, i evitar fumar només aplicarlo han estat algunes de les recomanacions que els experts han aconsellat.

 

A causa del seu alt contingut en etanol, s’ha de tindre en compte la manera correcta d’emmagatzemar-ho, però són inflamables, i evitar posar-lo a l’abast dels més xicotets perquè si s’ingerixen són tòxics. A demés de produir danys oculars si el gel entra en contacte amb els ulls.

 

 

Recomanacions generals

A l’hora d’aplicar el gel hidroalcohòlic s’ha d’evitar que la solució tinga contacte amb les mucoses o zones danyades de la pell. També s’ha de tindre especial atenció a com s’emmagatzemen doncs s’aconsella que estiguen allunyats de fonts de calor, exposició solar o flames. L’ideal és tindre eixos productes en llocs ventilats i frescs a on no hi haja canvis de temperatura de manera brusca, i no fumar al lloc a on estan guardats.

 

Si el gel entra en contacte amb els ulls, s’han de netejar immediatament amb aigua i si la irritació persistix, s’ha d’anar al metge. El mateix passa en cas d’ingestió. Es recomana cridar immediatament al Servici d’Informació Toxicològica o anar a urgències. En ser possible, s’aconsella portar el producte ingerit perquè revisen l’etiqueta.

 

Compte amb els més xicotets de casa

L’ús de gels hidroalcohòlics també ha arribat a la població infantil. Per este motiu s’ha de fer una menció especial als consells que des de l’Agència Espanyola de Medicaments han publicat per a protegir als xiquets. D’esta manera, es recomana que els productes estiguen fora de l’abast dels més xicotets i supervisar el seu ús.

 

Quan estem davant d’un dispensador comunitari, hem de tindre atenció a què no hi haja cap xiquet pròxim, doncs a voltes el gel es dispensa a l’altura dels ulls dels xiquets. També s’ha de tindre en compte la classe de dispensador i la densitat del gel. Existixen productes en format spray que provoquen una major dispersió de la solució, el que podria suposar un risc alt que entre en contacte amb els ulls o altres zones sensibles.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.