Quan és obligatòria la màscara a la Comunitat Valenciana?

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha publicat la resolució per la qual s’estableixen les mesures sobre l’ús de la màscara per a la contenció de la pandèmia de Covid-19.

La normativa estableix que les persones de sis anys d’ara en avant queden obligades a l’ús de màscares en la via pública, en espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic o que es trobe obert al públic, amb independència del manteniment de la distància física interpersonal de seguretat.

Igualment, cal portar-la en els mitjans de transport aeri, marítim, amb autobús, o per ferrocarril, així com en els transports públics i privats complementaris de viatgers en vehicles de fins a nou places, inclòs la persona conductora, si els ocupants dels vehicles de turisme no conviuen en el mateix domicili.

En el cas dels passatgers de vaixells i embarcacions, no serà necessari l’ús de màscares quan es troben dins de la seua cabina.

 

EXEMPTS 

 

Eixa obligació no serà exigible per a les persones que presenten algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que puga veure’s agreujada per l’ús de la màscara o que, per la seua situació de discapacitat o dependència, no disposen d’autonomia per a llevar-se la màscara, o bé presenten alteracions de conducta que facen inviable la seua utilització.

 

ESPORT

Tampoc es demanarà en el cas d’exercici d’esport individual a l’aire lliure, ni en els supòsits de força major o situació de necessitat o quan, per la pròpia naturalesa de les activitats, l’ús de la màscara resulte incompatible, conformement a les indicacions de les autoritats sanitàries.

S’equiparan a l’exercici de l’esport individual, les activitats que suposen un esforç físic de caràcter no esportiu, a l’aire lliure i de manera individual, mantenint, en tot cas, la distància mínima d’1,5 metres amb altres persones que no siguen convivents.

Es consideren activitats incompatibles amb l’ús de la màscara, les següents: el bany en la mar, llacs, embassaments, rius o en altres zones de bany; així com en piscines, en l’exterior o cobertes; la pràctica d’esport en el mig aquàtic siga este natural o artificial; i els períodes de descans abans o després del bany o la pràctica d’esport en el mig aquàtic, entorn d’este.

 

DESCANS

 

En el cas del descans a les platges, rius o entorns assimilats, o en piscines no cobertes, el citat període només podrà estendre’s a aquell en què la persona romanga en un punt determinat i respectant la distància mínima d’1,5 metres amb altres persones que no siguen convivents, i sense que l’agrupació de persones puga superar el número màxim permés.

En les piscines cobertes o en el cas que eixe descans es realitze a bord d’embarcacions, només s’entendrà per període de descans l’estrictament necessari entre intervals d’activitat. Tampoc cal portar màscara en les activitats de socorrisme o rescat quan requereixen accedir al mig aquàtic; i els moments estrictament necessaris per a menjar o beure, en llocs en els quals estiga autoritzat.

Sí que es consideren activitats compatibles amb l’ús de la màscara, les següents: el passeig pels accessos a platges, llacs i altres entorns naturals; el passeig arran de mar i dels altres entorns aquàtics; l’ús de vestuaris de piscines públiques o comunitàries, excepte a les dutxes; i la permanència en l’exterior o interior d’establiments d’hostaleria fora dels moments estrictament necessaris per a menjar o beure.

 

 

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.