Quan és obligatòria la màscara a la Comunitat Valenciana?

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha publicat la resolució per la qual s’estableixen les mesures sobre l’ús de la màscara per a la contenció de la pandèmia de Covid-19.

La normativa estableix que les persones de sis anys d’ara en avant queden obligades a l’ús de màscares en la via pública, en espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic o que es trobe obert al públic, amb independència del manteniment de la distància física interpersonal de seguretat.

Igualment, cal portar-la en els mitjans de transport aeri, marítim, amb autobús, o per ferrocarril, així com en els transports públics i privats complementaris de viatgers en vehicles de fins a nou places, inclòs la persona conductora, si els ocupants dels vehicles de turisme no conviuen en el mateix domicili.

En el cas dels passatgers de vaixells i embarcacions, no serà necessari l’ús de màscares quan es troben dins de la seua cabina.

 

EXEMPTS 

 

Eixa obligació no serà exigible per a les persones que presenten algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que puga veure’s agreujada per l’ús de la màscara o que, per la seua situació de discapacitat o dependència, no disposen d’autonomia per a llevar-se la màscara, o bé presenten alteracions de conducta que facen inviable la seua utilització.

 

ESPORT

Tampoc es demanarà en el cas d’exercici d’esport individual a l’aire lliure, ni en els supòsits de força major o situació de necessitat o quan, per la pròpia naturalesa de les activitats, l’ús de la màscara resulte incompatible, conformement a les indicacions de les autoritats sanitàries.

S’equiparan a l’exercici de l’esport individual, les activitats que suposen un esforç físic de caràcter no esportiu, a l’aire lliure i de manera individual, mantenint, en tot cas, la distància mínima d’1,5 metres amb altres persones que no siguen convivents.

Es consideren activitats incompatibles amb l’ús de la màscara, les següents: el bany en la mar, llacs, embassaments, rius o en altres zones de bany; així com en piscines, en l’exterior o cobertes; la pràctica d’esport en el mig aquàtic siga este natural o artificial; i els períodes de descans abans o després del bany o la pràctica d’esport en el mig aquàtic, entorn d’este.

 

DESCANS

 

En el cas del descans a les platges, rius o entorns assimilats, o en piscines no cobertes, el citat període només podrà estendre’s a aquell en què la persona romanga en un punt determinat i respectant la distància mínima d’1,5 metres amb altres persones que no siguen convivents, i sense que l’agrupació de persones puga superar el número màxim permés.

En les piscines cobertes o en el cas que eixe descans es realitze a bord d’embarcacions, només s’entendrà per període de descans l’estrictament necessari entre intervals d’activitat. Tampoc cal portar màscara en les activitats de socorrisme o rescat quan requereixen accedir al mig aquàtic; i els moments estrictament necessaris per a menjar o beure, en llocs en els quals estiga autoritzat.

Sí que es consideren activitats compatibles amb l’ús de la màscara, les següents: el passeig pels accessos a platges, llacs i altres entorns naturals; el passeig arran de mar i dels altres entorns aquàtics; l’ús de vestuaris de piscines públiques o comunitàries, excepte a les dutxes; i la permanència en l’exterior o interior d’establiments d’hostaleria fora dels moments estrictament necessaris per a menjar o beure.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.