16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Comencen les obres per a fer peatonal la plaça de l’Ajuntament de València

Plaça de l'Ajuntament de València

Comencen les obres en la plaça de l’Ajuntament de València | Europa Press

 

Les obres en la plaça de l’Ajuntament de València per a la seua conversió en zona de vianants han començat este dilluns, com estava previst, i acabaran en una setmana: «És una classe de plaça a on manaven els cotxes i ara passem a una altra en la que manaran els vianants».

 

D’esta forma s’ha pronunciat l’alcalde de València, Joan Ribó, després de visitar les obres junt als vicealcaldes Sandra Gómez i Sergi Campillo i celebrar la Comissió de Seguiment de la COVID-19.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«És un moment molt important per a esta ciutat», ha dit el primer edil, i ha afegit que es tracta d’un projecte que s’hauria d’haver executat el 23 de març però va haver de suspendre’s a conseqüència de l’estat d’alarma decretat per la pandèmia del coronavirus.

 

Ribó ha subratllat que hui es fa un canvi en la mobilitat molt significatiu: «El que es veu és el final d’una espècie de plaça en la que manaven els cotxes. Passem a una altra plaça en la que manaran els vianants. Serà la plaça més important de València», ha insistit.

 

Projecte per a una ciutat saludable

L’alcalde ha indicat que quan han pogut reprendre este projecte, ho han fet «amb alegria, amb convicció de què la immensa majoria de valencians donen suport a esta posició i d’acord amb totes les grans ciutats espanyoles i europees que fan la seua aposta per ciutats saludables a on l’espai públic siga cada volta més per a les persones i un poc menys per al cotxe privat», ha dit.

 

Per part seua, Sandra Gómez ha ressaltat que la plaça «serà per fi una plaça gràcies a la recuperació de l’espai públic», al mateix temps que ha destacat que l’actuació va encaminada a què es puga passejar en majors condicions de seguretat, mantenint les distàncies entre les persones.

 

«Estos processos de retirada de cotxes privats ha de ser una realitat», ha afirmat, per a afegir que està previst que l’activitat d’asfaltat acabe el divendres i, d’esta forma, el cap de setmana fer senyalitzacions per a que el dilluns estiga preparada. Posteriorment es treballarà en altres espais com l’avinguda de Pérez Galdós, ha dit.

 

En juny es faran les obres d’asfaltat definitiu: «Ara es fan les actuacions provisionals i en juny, per a que la plaça guarde una estètica amb el paisatge urbà en la que està, s’asfaltarà de color roig», ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.