Comencen les obres per a fer peatonal la plaça de l’Ajuntament de València

Plaça de l'Ajuntament de València

Comencen les obres en la plaça de l’Ajuntament de València | Europa Press

 

Les obres en la plaça de l’Ajuntament de València per a la seua conversió en zona de vianants han començat este dilluns, com estava previst, i acabaran en una setmana: «És una classe de plaça a on manaven els cotxes i ara passem a una altra en la que manaran els vianants».

 

D’esta forma s’ha pronunciat l’alcalde de València, Joan Ribó, després de visitar les obres junt als vicealcaldes Sandra Gómez i Sergi Campillo i celebrar la Comissió de Seguiment de la COVID-19.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«És un moment molt important per a esta ciutat», ha dit el primer edil, i ha afegit que es tracta d’un projecte que s’hauria d’haver executat el 23 de març però va haver de suspendre’s a conseqüència de l’estat d’alarma decretat per la pandèmia del coronavirus.

 

Ribó ha subratllat que hui es fa un canvi en la mobilitat molt significatiu: «El que es veu és el final d’una espècie de plaça en la que manaven els cotxes. Passem a una altra plaça en la que manaran els vianants. Serà la plaça més important de València», ha insistit.

 

Projecte per a una ciutat saludable

L’alcalde ha indicat que quan han pogut reprendre este projecte, ho han fet «amb alegria, amb convicció de què la immensa majoria de valencians donen suport a esta posició i d’acord amb totes les grans ciutats espanyoles i europees que fan la seua aposta per ciutats saludables a on l’espai públic siga cada volta més per a les persones i un poc menys per al cotxe privat», ha dit.

 

Per part seua, Sandra Gómez ha ressaltat que la plaça «serà per fi una plaça gràcies a la recuperació de l’espai públic», al mateix temps que ha destacat que l’actuació va encaminada a què es puga passejar en majors condicions de seguretat, mantenint les distàncies entre les persones.

 

«Estos processos de retirada de cotxes privats ha de ser una realitat», ha afirmat, per a afegir que està previst que l’activitat d’asfaltat acabe el divendres i, d’esta forma, el cap de setmana fer senyalitzacions per a que el dilluns estiga preparada. Posteriorment es treballarà en altres espais com l’avinguda de Pérez Galdós, ha dit.

 

En juny es faran les obres d’asfaltat definitiu: «Ara es fan les actuacions provisionals i en juny, per a que la plaça guarde una estètica amb el paisatge urbà en la que està, s’asfaltarà de color roig», ha dit.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.