Comencen les obres per a fer peatonal la plaça de l’Ajuntament de València

Plaça de l'Ajuntament de València

Comencen les obres en la plaça de l’Ajuntament de València | Europa Press

 

Les obres en la plaça de l’Ajuntament de València per a la seua conversió en zona de vianants han començat este dilluns, com estava previst, i acabaran en una setmana: «És una classe de plaça a on manaven els cotxes i ara passem a una altra en la que manaran els vianants».

 

D’esta forma s’ha pronunciat l’alcalde de València, Joan Ribó, després de visitar les obres junt als vicealcaldes Sandra Gómez i Sergi Campillo i celebrar la Comissió de Seguiment de la COVID-19.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«És un moment molt important per a esta ciutat», ha dit el primer edil, i ha afegit que es tracta d’un projecte que s’hauria d’haver executat el 23 de març però va haver de suspendre’s a conseqüència de l’estat d’alarma decretat per la pandèmia del coronavirus.

 

Ribó ha subratllat que hui es fa un canvi en la mobilitat molt significatiu: «El que es veu és el final d’una espècie de plaça en la que manaven els cotxes. Passem a una altra plaça en la que manaran els vianants. Serà la plaça més important de València», ha insistit.

 

Projecte per a una ciutat saludable

L’alcalde ha indicat que quan han pogut reprendre este projecte, ho han fet «amb alegria, amb convicció de què la immensa majoria de valencians donen suport a esta posició i d’acord amb totes les grans ciutats espanyoles i europees que fan la seua aposta per ciutats saludables a on l’espai públic siga cada volta més per a les persones i un poc menys per al cotxe privat», ha dit.

 

Per part seua, Sandra Gómez ha ressaltat que la plaça «serà per fi una plaça gràcies a la recuperació de l’espai públic», al mateix temps que ha destacat que l’actuació va encaminada a què es puga passejar en majors condicions de seguretat, mantenint les distàncies entre les persones.

 

«Estos processos de retirada de cotxes privats ha de ser una realitat», ha afirmat, per a afegir que està previst que l’activitat d’asfaltat acabe el divendres i, d’esta forma, el cap de setmana fer senyalitzacions per a que el dilluns estiga preparada. Posteriorment es treballarà en altres espais com l’avinguda de Pérez Galdós, ha dit.

 

En juny es faran les obres d’asfaltat definitiu: «Ara es fan les actuacions provisionals i en juny, per a que la plaça guarde una estètica amb el paisatge urbà en la que està, s’asfaltarà de color roig», ha dit.

Últimes notícies

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.

Un anell de reforç blindarà la presa de Buseo enfront de futures avingudes d’aigua

La Generalitat projecta un anell perimetral de formigó en la base de la presa de Buseo per a assegurar la seua estabilitat després dels greus danys de la dana de 2024 i reforçar el seu pla d'emergències.

El rector de la Universitat de València demana un acord per a frenar la vaga docent abans de la EBAU

El rector de la Universitat de València confia que la Generalitat i els sindicats docents tanquen un acord per a desconvocar la vaga indefinida i garantir la normalitat en la EBAU.

Compromís qualifica de vergonyosa la proposta d’Educació per a frenar la vaga docent

Compromís rebutja la proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat valencià i la considera insuficient, poc concreta i sense efectes immediats.

Alacant impulsa una fundació per a organitzar el centenari de les Fogueres en 2028

L'Ajuntament d'Alacant posarà en marxa una fundació adscrita a Festes per a coordinar els actes del centenari de les Fogueres de Sant Joan en 2028 i reforçar la seua protecció cultural.

Blasco Ibáñez renaix en format inclusiu: un guió inèdit es transforma en audiollibre bilingüe

Audiollibre bilingüe de Blasco Ibáñez amb guió recuperat; un projecte accessible amb música, il·lustracions i format digital EPUB.

Deu moments que expliquen la gesta històrica del València Basket en l’Eurolliga

El València Basket firma una remuntada inèdita davant el Panathinaikos per a ficar-se per primera vegada en una Final a Quatre de l'Eurolliga, en una sèrie carregada de tensió, gestos virals i un ambient elèctric.

Morant recolza la vaga educativa i urgix al Consell a atendre les demandes dels docents

Diana Morant recolza la vaga educativa en la Comunitat Valenciana i exigix al Consell que escolte les demandes de la comunitat docent, des de la reducció de ràtios fins a millores salarials.