Comencen les obres per a fer peatonal la plaça de l’Ajuntament de València

Plaça de l'Ajuntament de València

Comencen les obres en la plaça de l’Ajuntament de València | Europa Press

 

Les obres en la plaça de l’Ajuntament de València per a la seua conversió en zona de vianants han començat este dilluns, com estava previst, i acabaran en una setmana: «És una classe de plaça a on manaven els cotxes i ara passem a una altra en la que manaran els vianants».

 

D’esta forma s’ha pronunciat l’alcalde de València, Joan Ribó, després de visitar les obres junt als vicealcaldes Sandra Gómez i Sergi Campillo i celebrar la Comissió de Seguiment de la COVID-19.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«És un moment molt important per a esta ciutat», ha dit el primer edil, i ha afegit que es tracta d’un projecte que s’hauria d’haver executat el 23 de març però va haver de suspendre’s a conseqüència de l’estat d’alarma decretat per la pandèmia del coronavirus.

 

Ribó ha subratllat que hui es fa un canvi en la mobilitat molt significatiu: «El que es veu és el final d’una espècie de plaça en la que manaven els cotxes. Passem a una altra plaça en la que manaran els vianants. Serà la plaça més important de València», ha insistit.

 

Projecte per a una ciutat saludable

L’alcalde ha indicat que quan han pogut reprendre este projecte, ho han fet «amb alegria, amb convicció de què la immensa majoria de valencians donen suport a esta posició i d’acord amb totes les grans ciutats espanyoles i europees que fan la seua aposta per ciutats saludables a on l’espai públic siga cada volta més per a les persones i un poc menys per al cotxe privat», ha dit.

 

Per part seua, Sandra Gómez ha ressaltat que la plaça «serà per fi una plaça gràcies a la recuperació de l’espai públic», al mateix temps que ha destacat que l’actuació va encaminada a què es puga passejar en majors condicions de seguretat, mantenint les distàncies entre les persones.

 

«Estos processos de retirada de cotxes privats ha de ser una realitat», ha afirmat, per a afegir que està previst que l’activitat d’asfaltat acabe el divendres i, d’esta forma, el cap de setmana fer senyalitzacions per a que el dilluns estiga preparada. Posteriorment es treballarà en altres espais com l’avinguda de Pérez Galdós, ha dit.

 

En juny es faran les obres d’asfaltat definitiu: «Ara es fan les actuacions provisionals i en juny, per a que la plaça guarde una estètica amb el paisatge urbà en la que està, s’asfaltarà de color roig», ha dit.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.