Comencen les obres per a fer peatonal la plaça de l’Ajuntament de València

Plaça de l'Ajuntament de València

Comencen les obres en la plaça de l’Ajuntament de València | Europa Press

 

Les obres en la plaça de l’Ajuntament de València per a la seua conversió en zona de vianants han començat este dilluns, com estava previst, i acabaran en una setmana: «És una classe de plaça a on manaven els cotxes i ara passem a una altra en la que manaran els vianants».

 

D’esta forma s’ha pronunciat l’alcalde de València, Joan Ribó, després de visitar les obres junt als vicealcaldes Sandra Gómez i Sergi Campillo i celebrar la Comissió de Seguiment de la COVID-19.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«És un moment molt important per a esta ciutat», ha dit el primer edil, i ha afegit que es tracta d’un projecte que s’hauria d’haver executat el 23 de març però va haver de suspendre’s a conseqüència de l’estat d’alarma decretat per la pandèmia del coronavirus.

 

Ribó ha subratllat que hui es fa un canvi en la mobilitat molt significatiu: «El que es veu és el final d’una espècie de plaça en la que manaven els cotxes. Passem a una altra plaça en la que manaran els vianants. Serà la plaça més important de València», ha insistit.

 

Projecte per a una ciutat saludable

L’alcalde ha indicat que quan han pogut reprendre este projecte, ho han fet «amb alegria, amb convicció de què la immensa majoria de valencians donen suport a esta posició i d’acord amb totes les grans ciutats espanyoles i europees que fan la seua aposta per ciutats saludables a on l’espai públic siga cada volta més per a les persones i un poc menys per al cotxe privat», ha dit.

 

Per part seua, Sandra Gómez ha ressaltat que la plaça «serà per fi una plaça gràcies a la recuperació de l’espai públic», al mateix temps que ha destacat que l’actuació va encaminada a què es puga passejar en majors condicions de seguretat, mantenint les distàncies entre les persones.

 

«Estos processos de retirada de cotxes privats ha de ser una realitat», ha afirmat, per a afegir que està previst que l’activitat d’asfaltat acabe el divendres i, d’esta forma, el cap de setmana fer senyalitzacions per a que el dilluns estiga preparada. Posteriorment es treballarà en altres espais com l’avinguda de Pérez Galdós, ha dit.

 

En juny es faran les obres d’asfaltat definitiu: «Ara es fan les actuacions provisionals i en juny, per a que la plaça guarde una estètica amb el paisatge urbà en la que està, s’asfaltarà de color roig», ha dit.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.