L’oci nocturn pot reobrir en horari diürn per a oferir activitats «compatibles amb la seua llicència»

 

Els locals d’oci nocturn podran fer activitats de restauració i hostaleria «compatibles amb la seua llicència o autorització» en horari diürn i l’espai de la pista es podrà destinar a instal·lar taules, ja que el ball no està permés i les persones que consumisquen sempre hauran d’estar assegudes.

 

En concret, els locals podran tornar a servir copes i fer les activitats que duien a terme normalment, encara que no podran dedicar-se a altres diferents de restauració, segons han precisat a Europa Press fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

D’esta forma s’explica en una resolució de les Conselleries de Sanitat i Justícia, publicada este dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) extraordinari, que explica que l’exercici de l’activitat «s’ajustarà a les mesures preventives, limitacions d’aforament i altres condicions establides per la normativa sanitària vigent per als establiments d’hostaleria i restauració, incloses les limitacions horàries».

 

Podran posar taules en la pista de ball

L’autorització, que està en vigor des del moment de la seua publicació en el DOGV, serà aplicable als establiments de sales de festes, discoteques i sales de ball, que acrediten a través de la presentació d’una declaració responsable davant de l’Ajuntament que les pistes de ball estan ocupades per taules i cadires, guardant els aforaments i distàncies disposats en les mesures establides per la normativa sanitària vigent per als establiments d’hostaleria i restauració.

 

«En els locals amb espai destinat a pista de ball o similar, no podrà ser destinat a l’ús habitual, però podrà ser usat per a instal·lar taules o agrupacions de taules. No es permet el ball i el consum serà sempre assegut en taula», detalla la resolució.

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.