L’OCU assenyala la mascareta més perillosa d’Espanya i demana que la retiren

Primer pla d'un jove amb una mascareta

L’OCU assenyala la mascareta més perillosa d’Espanya i demana que la retiren | Pixabay | Orna Wachman

 

Des que va començar la pandèmia fa pràcticament un any, la mascareta s’ha convertit en un element més del nostre dia a dia. És per això que el mercat ha incrementat la fabricació d’eixos equips de protecció. No obstant això, no totes les mascaretes són vàlides i segures. De fet, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha volgut alertar sobre certs models de mascaretes que no ens protegixen i que fins i tot podrien suposar un risc per a la salut.

 

La mascareta infantil més perillosa

S’han fabricat mascaretes de tota classe, amb missatges subliminars, de diferents colors i estampats i fins i tot per a xiquets. Tot i que pareix una bona idea fabricar mascaretes per a xiquets, s’ha alertat que la Different Mask podria posar en risc la vida dels menors. 

 

«En el nostre estudi hem trobat una mascareta infantil que podria ser perillosa per als infants», han explicat des de l’OCU. Els experts de l’organització han assenyalat que la Different Mask, recomanada per a menors de 5 a 9 anys, no és un equip de protecció segur per als més xicotets.

 

«El sistema de subjecció d’esta mascareta consta d’un bucle elàstic a la part superior que es passa per darrere del cap i de dos cordons elàstics per lligar-los al clatell». Això podria ser realment perillós per als infants, ja que els cordons que es lliguen suposen un risc d’estrangulament.

 

Mascareta Different Mask per a nens de 5 a 9 anys

La mascareta infantil més perillosa segons l’OCU | Different Mask

 

Per este motiu, l’OCU ha volgut alertar a les autoritats i ha demanat que es retiren del mercat. «Davant d’esta situació, ens hem posat en contacte amb el fabricant per a alertar-lo sobre el perill, i ens hem dirigit a Consum perquè retire la mascareta del mercat i siga retornada al fabricant per tal que modifique els errors».

 

A pesar que l’organització ha destacat l’error de la Different Mask per a xiquets de 5 a 9 anys, ha assenyalat que «este no és l’únic model amb esta classe de subjecció», raó per la que han volgut advertir a tots els pares del «perill que suposen eixos cordons en mascaretes infantils com esta».

 

L’OCU recomana les mascaretes higièniques

A causa de l’obligació d’Alemanya d’haver de dur mascaretes mèdiques en llocs específics, com en el transport públic, en Espanya s’ha generat una gran discussió sobre esteassumpte. No obstant això, l’OCU ha assegurat que les mascaretes higièniques tenen els mateixos estàndards de qualitat i la mateixa eficàcia que les quirúrgiques i que, per tant, no hi ha motiu per a impulsar l’ús generalitzat de mascaretes FFP2.

 

Per donar-li més credibilitat a les seues paraules, l’organització ha incidit en un comunicat que sosté que les mascaretes d’un sol ús (UNE 0064) i les reutilitzables (UNE 0065) garantixen una eficiència de filtració de, com a mínim, un 95%. Això es pot equiparar amb les quirúrgiques de classe I, que tenen una eficàcia del 95%.

 

Tot i que les quirúrgiques de classe II i tipus IIR tenen una filtració del 98%, igual que la FFP2 i la FFP3, no s’ha recomanat l’ús general d’eixos equips de protecció per a la població perquè no permeten respirar amb facilitat. L’OCU ha assenyalat que el seu ús hauria de quedar limitat a l’ús sanitari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.