L’OCU assenyala la mascareta més perillosa d’Espanya i demana que la retiren

Primer pla d'un jove amb una mascareta

L’OCU assenyala la mascareta més perillosa d’Espanya i demana que la retiren | Pixabay | Orna Wachman

 

Des que va començar la pandèmia fa pràcticament un any, la mascareta s’ha convertit en un element més del nostre dia a dia. És per això que el mercat ha incrementat la fabricació d’eixos equips de protecció. No obstant això, no totes les mascaretes són vàlides i segures. De fet, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha volgut alertar sobre certs models de mascaretes que no ens protegixen i que fins i tot podrien suposar un risc per a la salut.

 

La mascareta infantil més perillosa

S’han fabricat mascaretes de tota classe, amb missatges subliminars, de diferents colors i estampats i fins i tot per a xiquets. Tot i que pareix una bona idea fabricar mascaretes per a xiquets, s’ha alertat que la Different Mask podria posar en risc la vida dels menors. 

 

«En el nostre estudi hem trobat una mascareta infantil que podria ser perillosa per als infants», han explicat des de l’OCU. Els experts de l’organització han assenyalat que la Different Mask, recomanada per a menors de 5 a 9 anys, no és un equip de protecció segur per als més xicotets.

 

«El sistema de subjecció d’esta mascareta consta d’un bucle elàstic a la part superior que es passa per darrere del cap i de dos cordons elàstics per lligar-los al clatell». Això podria ser realment perillós per als infants, ja que els cordons que es lliguen suposen un risc d’estrangulament.

 

Mascareta Different Mask per a nens de 5 a 9 anys

La mascareta infantil més perillosa segons l’OCU | Different Mask

 

Per este motiu, l’OCU ha volgut alertar a les autoritats i ha demanat que es retiren del mercat. «Davant d’esta situació, ens hem posat en contacte amb el fabricant per a alertar-lo sobre el perill, i ens hem dirigit a Consum perquè retire la mascareta del mercat i siga retornada al fabricant per tal que modifique els errors».

 

A pesar que l’organització ha destacat l’error de la Different Mask per a xiquets de 5 a 9 anys, ha assenyalat que «este no és l’únic model amb esta classe de subjecció», raó per la que han volgut advertir a tots els pares del «perill que suposen eixos cordons en mascaretes infantils com esta».

 

L’OCU recomana les mascaretes higièniques

A causa de l’obligació d’Alemanya d’haver de dur mascaretes mèdiques en llocs específics, com en el transport públic, en Espanya s’ha generat una gran discussió sobre esteassumpte. No obstant això, l’OCU ha assegurat que les mascaretes higièniques tenen els mateixos estàndards de qualitat i la mateixa eficàcia que les quirúrgiques i que, per tant, no hi ha motiu per a impulsar l’ús generalitzat de mascaretes FFP2.

 

Per donar-li més credibilitat a les seues paraules, l’organització ha incidit en un comunicat que sosté que les mascaretes d’un sol ús (UNE 0064) i les reutilitzables (UNE 0065) garantixen una eficiència de filtració de, com a mínim, un 95%. Això es pot equiparar amb les quirúrgiques de classe I, que tenen una eficàcia del 95%.

 

Tot i que les quirúrgiques de classe II i tipus IIR tenen una filtració del 98%, igual que la FFP2 i la FFP3, no s’ha recomanat l’ús general d’eixos equips de protecció per a la població perquè no permeten respirar amb facilitat. L’OCU ha assenyalat que el seu ús hauria de quedar limitat a l’ús sanitari.

Últimes notícies

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.