L’OCU assenyala la mascareta més perillosa d’Espanya i demana que la retiren

Primer pla d'un jove amb una mascareta

L’OCU assenyala la mascareta més perillosa d’Espanya i demana que la retiren | Pixabay | Orna Wachman

 

Des que va començar la pandèmia fa pràcticament un any, la mascareta s’ha convertit en un element més del nostre dia a dia. És per això que el mercat ha incrementat la fabricació d’eixos equips de protecció. No obstant això, no totes les mascaretes són vàlides i segures. De fet, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha volgut alertar sobre certs models de mascaretes que no ens protegixen i que fins i tot podrien suposar un risc per a la salut.

 

La mascareta infantil més perillosa

S’han fabricat mascaretes de tota classe, amb missatges subliminars, de diferents colors i estampats i fins i tot per a xiquets. Tot i que pareix una bona idea fabricar mascaretes per a xiquets, s’ha alertat que la Different Mask podria posar en risc la vida dels menors. 

 

«En el nostre estudi hem trobat una mascareta infantil que podria ser perillosa per als infants», han explicat des de l’OCU. Els experts de l’organització han assenyalat que la Different Mask, recomanada per a menors de 5 a 9 anys, no és un equip de protecció segur per als més xicotets.

 

«El sistema de subjecció d’esta mascareta consta d’un bucle elàstic a la part superior que es passa per darrere del cap i de dos cordons elàstics per lligar-los al clatell». Això podria ser realment perillós per als infants, ja que els cordons que es lliguen suposen un risc d’estrangulament.

 

Mascareta Different Mask per a nens de 5 a 9 anys

La mascareta infantil més perillosa segons l’OCU | Different Mask

 

Per este motiu, l’OCU ha volgut alertar a les autoritats i ha demanat que es retiren del mercat. «Davant d’esta situació, ens hem posat en contacte amb el fabricant per a alertar-lo sobre el perill, i ens hem dirigit a Consum perquè retire la mascareta del mercat i siga retornada al fabricant per tal que modifique els errors».

 

A pesar que l’organització ha destacat l’error de la Different Mask per a xiquets de 5 a 9 anys, ha assenyalat que «este no és l’únic model amb esta classe de subjecció», raó per la que han volgut advertir a tots els pares del «perill que suposen eixos cordons en mascaretes infantils com esta».

 

L’OCU recomana les mascaretes higièniques

A causa de l’obligació d’Alemanya d’haver de dur mascaretes mèdiques en llocs específics, com en el transport públic, en Espanya s’ha generat una gran discussió sobre esteassumpte. No obstant això, l’OCU ha assegurat que les mascaretes higièniques tenen els mateixos estàndards de qualitat i la mateixa eficàcia que les quirúrgiques i que, per tant, no hi ha motiu per a impulsar l’ús generalitzat de mascaretes FFP2.

 

Per donar-li més credibilitat a les seues paraules, l’organització ha incidit en un comunicat que sosté que les mascaretes d’un sol ús (UNE 0064) i les reutilitzables (UNE 0065) garantixen una eficiència de filtració de, com a mínim, un 95%. Això es pot equiparar amb les quirúrgiques de classe I, que tenen una eficàcia del 95%.

 

Tot i que les quirúrgiques de classe II i tipus IIR tenen una filtració del 98%, igual que la FFP2 i la FFP3, no s’ha recomanat l’ús general d’eixos equips de protecció per a la població perquè no permeten respirar amb facilitat. L’OCU ha assenyalat que el seu ús hauria de quedar limitat a l’ús sanitari.

Últimes notícies

Quasi un de cada quatre menors patix assetjament escolar durant més d’un any

L’assetjament escolar, presencial o en línia, ha augmentat en el curs 2025-2026 i ja afecta més d’un 14 % de l’alumnat, amb un 27,6 % de víctimes que el patix durant més d’un any. L’informe alerta també del creixement del ciberassetjament i de l’ús de la intel·ligència artificial per crear vídeos falsos i manipular imatges.

Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.

Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima

Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.

Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna

Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.

Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant

La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.