L’ocupació d’UCI es manté sobre el 63% mentres els ingressos pugen al 41,74% en territori valencià

 

El percentatge de llits UCI ocupats per pacients Covid-19 es manté este dilluns en el 63,21%, mentres que l’ocupació en planta ha pujat des del divendres un punt i se situa en el 41,74%. No obstant això, el mes de febrer s’estrena amb un descens de la incidència acumulada en els últims 14 dies.

 

D’esta manera, els hospitals valencians tenen ingressats en crítics a un total de 787 malalts de coronavirus, el 63,21% dels llits UCI. D’esta manera, ha baixat huit centèsimes respecte al passat divendres el percentatge era del 63,29% dels recursos, amb 781 ingressos, i és la comunitat més saturada després de La Rioja i la ciutat autònoma de Melilla i lluny del 45,30% de mitjana nacional.

 

Per part seua, l’ocupació en planta per malalts Covid-19 és del 41,74%, ja que en l’actualitat hi ha 5.207 persones ingressades enfront de les 5.083 del divendres. D’esta manera, és la comunitat que té major pressió hospitalària i quasi doblega al 24,96% de mitjana nacional. En les últimes 24 hores s’han registrat 403 pacients amb coronavirus enfront dels 261 que han sigut donats d’alta.

 

La incidència acumulada ha baixat

No obstant això, la incidència acumulada ha baixat des del divendres des dels 1.431 casos als 1.352,22. Tot i este descens, el territori valencià continua liderant este indicador de l’evolució de la pandèmia, que marca una mitjana de 865,67 casos en Espanya.

 

D’igual manera, la taxa de positivitat, que mesura el percentatge de persones que donen positiu per a la infecció d’entre totes a les que se’ls ha fet prova PCR, continua baixant i se situa en el 27,78% enfront del 28,79% del divendres.

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU