L’Oficina valenciana de Violència de Gènere tramita una denúncia al dia

Un total de 2.095 dones víctimes del terrorisme masclista han sigut ateses en l’Oficina de Denúncies Especialitzada en Violència de Gènere de la Ciutat de la Justícia de València que aquest mes d’abril ha complit tres anys des de la seua obertura en 2019. Des de llavors, aquest projecte, “pioner a Espanya”, segons la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo “s’ha convertit en un referent gràcies als seus esperançadors resultats”.

Bravo ha explicat que aquest servei ha convertit a la Comunitat Valenciana en “la primera a articular un servei d’atenció integral i especialitzada per a les víctimes del terrorisme masclista”. En aquest sentit, la consellera ha recordat que en l’Oficina “s’ha ajudat dues víctimes cada dia des de fa tres anys i aquests esperançadors resultats ens han animat a obrir dues noves oficines a la Ciutat de la Justícia de Castelló i en el Palau de Benalua d’Alacant, amb una dotació de 12 agents de la Policia de la Generalitat, especialitzats en Violència de Gènere, per a cadascun dels nous centres al costat de la resta del personal d’assistència lletrada i psicosocial”.

L’Oficina és un projecte concebut i impulsat per la Conselleria de Justícia en col·laboració amb el Ministeri de l’Interior en la qual efectius del Cos Nacional de Policia especialitzats en Violència de Gènere, al costat de professionals de l’Advocacia, la Psicologia i l’Assistència Social amb formació específica en aquest camp “atenen i acompanyen a les dones que acudeixen a les instal·lacions durant tot el procés en un entorn amable i segur per a elles i els seus fills i filles que els anima a denunciar i d’aquesta manera, es posen en marxa tots els mecanismes de protecció als quals tenen dret”, ha afirmat la consellera.

D’aquesta manera, del total de 2.095 dones víctimes de violència de gènere, més de la meitat, (1.268) han fet el pas de denunciar al presumpte agressor. És a dir, de mitjana s’atén dues dones i s’interposa una denúncia al dia. De fet, només en els 100 primers dies de 2022, s’ha assistit a 276 dones, interposat 176 denúncies, sol·licitat 142 ordres de protecció i practicat 3 detencions.

Aquesta Oficina està situada a la Ciutat de la Justícia de València i compta amb un accés directe i diferenciat des de l’exterior. L’Oficina està composta per 29 professionals. D’ells, 17 són membres de la Unitat Adscrita del Cos Nacional de Policia amb el suport de sis equips psicosocials als quals cal sumar l’assistència lletrada.

En tres anys, des de l’Oficina s’han expedit 884 ordres de protecció i s’ha propiciat la detenció de 88 presumptes autors de delictes de violència de gènere. D’altra banda, 2021 va ser l’any en què es va atendre més dones des de la seua obertura (904, pràcticament 5 diàries) mentre que en 2019 es va ajudar 370 i en 2020 a 545.

A més, des de l’Oficina s’han interposat 199 denúncies en les quals la víctima tenia menors a càrrec seu i l’agressor ha proferit amenaces contra ells (aquesta situació és determinada pel sistema Viogen).

La consellera Bravo ha recordat que, en la lluita contra la Violència de Gènere, “no hi ha temps de descans ni altres prioritats” com demostra el fet que en l’últim trimestre de 2021 (les últimes dades disponibles) es van rebre 6.299 denúncies per Violència de Gènere en els Jutjats de Violència Sobre la Dona de la Comunitat Valenciana, és a dir, un 0,9% més que en el mateix trimestre de 2020 i es van comptabilitzar un total de 6.232 víctimes, un 3,6% més que en el mateix període de l’any anterior.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.