L’Oficina valenciana de Violència de Gènere tramita una denúncia al dia

Un total de 2.095 dones víctimes del terrorisme masclista han sigut ateses en l’Oficina de Denúncies Especialitzada en Violència de Gènere de la Ciutat de la Justícia de València que aquest mes d’abril ha complit tres anys des de la seua obertura en 2019. Des de llavors, aquest projecte, «pioner a Espanya», segons la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo «s’ha convertit en un referent gràcies als seus esperançadors resultats».

Bravo ha explicat que aquest servei ha convertit a la Comunitat Valenciana en «la primera a articular un servei d’atenció integral i especialitzada per a les víctimes del terrorisme masclista». En aquest sentit, la consellera ha recordat que en l’Oficina «s’ha ajudat dues víctimes cada dia des de fa tres anys i aquests esperançadors resultats ens han animat a obrir dues noves oficines a la Ciutat de la Justícia de Castelló i en el Palau de Benalua d’Alacant, amb una dotació de 12 agents de la Policia de la Generalitat, especialitzats en Violència de Gènere, per a cadascun dels nous centres al costat de la resta del personal d’assistència lletrada i psicosocial».

L’Oficina és un projecte concebut i impulsat per la Conselleria de Justícia en col·laboració amb el Ministeri de l’Interior en la qual efectius del Cos Nacional de Policia especialitzats en Violència de Gènere, al costat de professionals de l’Advocacia, la Psicologia i l’Assistència Social amb formació específica en aquest camp «atenen i acompanyen a les dones que acudeixen a les instal·lacions durant tot el procés en un entorn amable i segur per a elles i els seus fills i filles que els anima a denunciar i d’aquesta manera, es posen en marxa tots els mecanismes de protecció als quals tenen dret», ha afirmat la consellera.

D’aquesta manera, del total de 2.095 dones víctimes de violència de gènere, més de la meitat, (1.268) han fet el pas de denunciar al presumpte agressor. És a dir, de mitjana s’atén dues dones i s’interposa una denúncia al dia. De fet, només en els 100 primers dies de 2022, s’ha assistit a 276 dones, interposat 176 denúncies, sol·licitat 142 ordres de protecció i practicat 3 detencions.

Aquesta Oficina està situada a la Ciutat de la Justícia de València i compta amb un accés directe i diferenciat des de l’exterior. L’Oficina està composta per 29 professionals. D’ells, 17 són membres de la Unitat Adscrita del Cos Nacional de Policia amb el suport de sis equips psicosocials als quals cal sumar l’assistència lletrada.

En tres anys, des de l’Oficina s’han expedit 884 ordres de protecció i s’ha propiciat la detenció de 88 presumptes autors de delictes de violència de gènere. D’altra banda, 2021 va ser l’any en què es va atendre més dones des de la seua obertura (904, pràcticament 5 diàries) mentre que en 2019 es va ajudar 370 i en 2020 a 545.

A més, des de l’Oficina s’han interposat 199 denúncies en les quals la víctima tenia menors a càrrec seu i l’agressor ha proferit amenaces contra ells (aquesta situació és determinada pel sistema Viogen).

La consellera Bravo ha recordat que, en la lluita contra la Violència de Gènere, «no hi ha temps de descans ni altres prioritats» com demostra el fet que en l’últim trimestre de 2021 (les últimes dades disponibles) es van rebre 6.299 denúncies per Violència de Gènere en els Jutjats de Violència Sobre la Dona de la Comunitat Valenciana, és a dir, un 0,9% més que en el mateix trimestre de 2020 i es van comptabilitzar un total de 6.232 víctimes, un 3,6% més que en el mateix període de l’any anterior.

Últimes notícies

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.