L’Oficina valenciana de Violència de Gènere tramita una denúncia al dia

Un total de 2.095 dones víctimes del terrorisme masclista han sigut ateses en l’Oficina de Denúncies Especialitzada en Violència de Gènere de la Ciutat de la Justícia de València que aquest mes d’abril ha complit tres anys des de la seua obertura en 2019. Des de llavors, aquest projecte, “pioner a Espanya”, segons la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo “s’ha convertit en un referent gràcies als seus esperançadors resultats”.

Bravo ha explicat que aquest servei ha convertit a la Comunitat Valenciana en “la primera a articular un servei d’atenció integral i especialitzada per a les víctimes del terrorisme masclista”. En aquest sentit, la consellera ha recordat que en l’Oficina “s’ha ajudat dues víctimes cada dia des de fa tres anys i aquests esperançadors resultats ens han animat a obrir dues noves oficines a la Ciutat de la Justícia de Castelló i en el Palau de Benalua d’Alacant, amb una dotació de 12 agents de la Policia de la Generalitat, especialitzats en Violència de Gènere, per a cadascun dels nous centres al costat de la resta del personal d’assistència lletrada i psicosocial”.

L’Oficina és un projecte concebut i impulsat per la Conselleria de Justícia en col·laboració amb el Ministeri de l’Interior en la qual efectius del Cos Nacional de Policia especialitzats en Violència de Gènere, al costat de professionals de l’Advocacia, la Psicologia i l’Assistència Social amb formació específica en aquest camp “atenen i acompanyen a les dones que acudeixen a les instal·lacions durant tot el procés en un entorn amable i segur per a elles i els seus fills i filles que els anima a denunciar i d’aquesta manera, es posen en marxa tots els mecanismes de protecció als quals tenen dret”, ha afirmat la consellera.

D’aquesta manera, del total de 2.095 dones víctimes de violència de gènere, més de la meitat, (1.268) han fet el pas de denunciar al presumpte agressor. És a dir, de mitjana s’atén dues dones i s’interposa una denúncia al dia. De fet, només en els 100 primers dies de 2022, s’ha assistit a 276 dones, interposat 176 denúncies, sol·licitat 142 ordres de protecció i practicat 3 detencions.

Aquesta Oficina està situada a la Ciutat de la Justícia de València i compta amb un accés directe i diferenciat des de l’exterior. L’Oficina està composta per 29 professionals. D’ells, 17 són membres de la Unitat Adscrita del Cos Nacional de Policia amb el suport de sis equips psicosocials als quals cal sumar l’assistència lletrada.

En tres anys, des de l’Oficina s’han expedit 884 ordres de protecció i s’ha propiciat la detenció de 88 presumptes autors de delictes de violència de gènere. D’altra banda, 2021 va ser l’any en què es va atendre més dones des de la seua obertura (904, pràcticament 5 diàries) mentre que en 2019 es va ajudar 370 i en 2020 a 545.

A més, des de l’Oficina s’han interposat 199 denúncies en les quals la víctima tenia menors a càrrec seu i l’agressor ha proferit amenaces contra ells (aquesta situació és determinada pel sistema Viogen).

La consellera Bravo ha recordat que, en la lluita contra la Violència de Gènere, “no hi ha temps de descans ni altres prioritats” com demostra el fet que en l’últim trimestre de 2021 (les últimes dades disponibles) es van rebre 6.299 denúncies per Violència de Gènere en els Jutjats de Violència Sobre la Dona de la Comunitat Valenciana, és a dir, un 0,9% més que en el mateix trimestre de 2020 i es van comptabilitzar un total de 6.232 víctimes, un 3,6% més que en el mateix període de l’any anterior.

Últimes notícies

El Consell veu en el fort creixement de passatgers la prova que urgix ampliar els aeroports valencians

La Generalitat subratlla que el fort augment de passatgers en els aeroports de València i Alacant-Elx Miguel Hernández confirma la urgència d'escometre les ampliacions previstes per a evitar colls de botella i mantindre la competitivitat turística.

El Palau de la Música presenta l’estrena absoluta de l’òpera Medea de Sánchez-Verdú

El Palau de la Música de València estrena l'òpera Medea de José María Sánchez-Verdú, una proposta monodramática i experimental que integra al públic en un ritual sonor, al costat de la Simfonia núm. 1 de Beethoven.

La jutgessa manté el veto al fet que Rovira i Barrachina declaren per la gestió de la dana

La magistrada que investiga la gestió de la dana en la Comunitat Valenciana confirma que no cridarà a declarar com a testimonis als consellers José Antonio Rovira i Miguel Barrachina, malgrat la petició de Compromís i de la Fiscalia.

Alacant recorrerà l’anul·lació parcial dels plecs del contracte d’autobusos urbans

L'Ajuntament d'Alacant anuncia que recorrerà davant el TSJCV la sentència que tomba part dels plecs del contracte d'autobusos urbans per considerar excessives les exigències de solvència.

El Govern reforça amb 64 milions la recuperació agrària després de la dana de 2024

El Consell de Ministres aprova una ampliacion de quasi 64 milions per a completar la reconstruccion de camins rurals, explotacions i regadios danyats per la dana de 2024, elevant la partida especifica a uns 257 milions i l'esforç total a mes de 400 milions.

BBVA Research preveu més creixement en la Comunitat Valenciana i atur al 10,4% en 2027

BBVA Research preveu que la Comunitat Valenciana mantinga un creixement econòmic per damunt de la mitjana espanyola fins a 2027 i reduïsca la seua taxa d'atur al 10,4% gràcies a la creació de 126.000 ocupacions.

València estrena un gran mural per a conscienciar sobre la fragilitat dels ecosistemes polars

L'Hemeroteca Municipal de València acull el mural 'The Heartbeat of the Ocean', una obra del duo Cachetejack impulsada per l’Oceanogràfic per a destacar la importància dels ecosistemes polars en l'equilibri del planeta.

L’oposició exigix a Educació una negociació real mentres el PP defén 29 reunions amb els docents

PSPV i Compromís reclamen a la Conselleria d'Educació una negociació real davant la vaga indefinida del professorat valencià, mentres el PP reivindica haver mantingut 29 reunions este curs i Vox subratlla la prioritat de garantir els exàmens de l'alumnat.