Oltra anuncia 11 milions d’euros en subvencions socials per a fer front el Covid-19

 

El Consell aprovarà de manera imminent un decret de concessió directa de subvencions a centres, habitatges tutelats i entitats d’iniciativa social per a fer front a les necessitats extraordinàries derivades de la pandèmia, al que es destinarà 10,9 milions.

 

Ho ha anunciat la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, en la comissió de Política Social de les Corts Valencianes, a on ha comparegut per a informar sobre la situació de les residències de majors en relació amb la pandèmia de coronavirus.

 

«La pandèmia no per a i les actuacions que duem a terme tampoc», ha assegurat Oltra, qui ha agregat que un mínim del 50% de les noves subvencions anirà destinat a cobrir el cost del personal addicional contractat, i a l’esforç dels professionals que treballen cada dia en situacions molt difícils.

 

Es compensarà econòmicament l’esforç del personal sanitari

Esta quantia abastarà els costos salarials bruts (inclosos els pagaments a la Seguretat Social corresponents a l’empresa) del personal contractat de manera addicional per a substituir les baixes produïdes pel Covid-19 o per les hores extraordinàries.

 

La resta de la quantia, ha dit Oltra, cobrirà les adquisicions de material, com a tauletes i televisions, que possibilite que les persones residents puguen viure amb millor privacitat, mantindre la seua autonomia i facilitar el contacte amb l’exterior i les seues famílies.

 

La vicepresidenta ha anunciat també que este divendres el ple del Consell aprovarà el decret llei per a compensar econòmicament l’esforç fet pel personal sanitari i sociosanitari públic durant l’anterior estat d’alarma, i ha demanat el suport dels grups parlamentaris per a validar-lo en Les Corts.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.