Oltra anuncia 11 milions d’euros en subvencions socials per a fer front el Covid-19

 

El Consell aprovarà de manera imminent un decret de concessió directa de subvencions a centres, habitatges tutelats i entitats d’iniciativa social per a fer front a les necessitats extraordinàries derivades de la pandèmia, al que es destinarà 10,9 milions.

 

Ho ha anunciat la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, en la comissió de Política Social de les Corts Valencianes, a on ha comparegut per a informar sobre la situació de les residències de majors en relació amb la pandèmia de coronavirus.

 

«La pandèmia no per a i les actuacions que duem a terme tampoc», ha assegurat Oltra, qui ha agregat que un mínim del 50% de les noves subvencions anirà destinat a cobrir el cost del personal addicional contractat, i a l’esforç dels professionals que treballen cada dia en situacions molt difícils.

 

Es compensarà econòmicament l’esforç del personal sanitari

Esta quantia abastarà els costos salarials bruts (inclosos els pagaments a la Seguretat Social corresponents a l’empresa) del personal contractat de manera addicional per a substituir les baixes produïdes pel Covid-19 o per les hores extraordinàries.

 

La resta de la quantia, ha dit Oltra, cobrirà les adquisicions de material, com a tauletes i televisions, que possibilite que les persones residents puguen viure amb millor privacitat, mantindre la seua autonomia i facilitar el contacte amb l’exterior i les seues famílies.

 

La vicepresidenta ha anunciat també que este divendres el ple del Consell aprovarà el decret llei per a compensar econòmicament l’esforç fet pel personal sanitari i sociosanitari públic durant l’anterior estat d’alarma, i ha demanat el suport dels grups parlamentaris per a validar-lo en Les Corts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.