Oltra anuncia 11 milions d’euros en subvencions socials per a fer front el Covid-19

 

El Consell aprovarà de manera imminent un decret de concessió directa de subvencions a centres, habitatges tutelats i entitats d’iniciativa social per a fer front a les necessitats extraordinàries derivades de la pandèmia, al que es destinarà 10,9 milions.

 

Ho ha anunciat la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, en la comissió de Política Social de les Corts Valencianes, a on ha comparegut per a informar sobre la situació de les residències de majors en relació amb la pandèmia de coronavirus.

 

«La pandèmia no per a i les actuacions que duem a terme tampoc», ha assegurat Oltra, qui ha agregat que un mínim del 50% de les noves subvencions anirà destinat a cobrir el cost del personal addicional contractat, i a l’esforç dels professionals que treballen cada dia en situacions molt difícils.

 

Es compensarà econòmicament l’esforç del personal sanitari

Esta quantia abastarà els costos salarials bruts (inclosos els pagaments a la Seguretat Social corresponents a l’empresa) del personal contractat de manera addicional per a substituir les baixes produïdes pel Covid-19 o per les hores extraordinàries.

 

La resta de la quantia, ha dit Oltra, cobrirà les adquisicions de material, com a tauletes i televisions, que possibilite que les persones residents puguen viure amb millor privacitat, mantindre la seua autonomia i facilitar el contacte amb l’exterior i les seues famílies.

 

La vicepresidenta ha anunciat també que este divendres el ple del Consell aprovarà el decret llei per a compensar econòmicament l’esforç fet pel personal sanitari i sociosanitari públic durant l’anterior estat d’alarma, i ha demanat el suport dels grups parlamentaris per a validar-lo en Les Corts.

Últimes notícies

Alicante concentra un de cada sis ucraïnesos amb residència a Espanya

Espanya compta amb 353.009 ciutadans ucraïnesos amb permís de residència, un 8,2 % més que fa un any, i la província d’Alacant en concentra 62.831, més d’un de cada sis.

Les matriculacions de turismes cauen un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La venda de turismes nous ha baixat un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana, fins als 8.573 vehicles, mentre que a Espanya ha pujat un 3,7 % i ha arribat a 101.949 unitats.

El PSPV exigix al Consell que accepte la nova financiació i la quita del deute

El PSPV-PSOE reclama al Consell que accepte la proposta estatal de nou model de finançament i la condonació de 11.200 milions de deute, després d’incrementar-se fins a 75.795 milions els compromisos de gasto futurs.

AVA eleva fins a 40 milions els danys agraris per l’incendi de la Vall d’Uixó

L’Associació Valenciana d’Agricultors calcula entre 35 i 40 milions en pèrdues per l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha afectat 2.000 hectàrees de cultius i ramaderia. L’entitat reclama més ajudes estatals i un canvi profund en les polítiques agràries i de prevenció d’incendis.

Busquen a Benidorm la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat del municipi i demana col·laboració ciutadana per a identificar-ne els propietaris.

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm ha demanat col·laboració ciutadana per a localitzar els familiars d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat. Si no apareix cap responsable, l’urna es traslladarà al cementeri municipal.

La investigació de l’incendi de la Vall d’Uixó apunta a un origen intencionat

Les perquisicions del Seprona sobre l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va arrasar 9.568 hectàrees, assenyalen causes no naturals i possiblement intencionades, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Preveuen controlar l’incendi de la Vall d’Uixó entre dilluns i dimarts

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó, estabilitzat des de divendres, podria quedar sota control entre dilluns i dimarts, segons Emergències.
FILMOTECA D'ESTIU