Oltra anuncia 11 milions d’euros en subvencions socials per a fer front el Covid-19

 

El Consell aprovarà de manera imminent un decret de concessió directa de subvencions a centres, habitatges tutelats i entitats d’iniciativa social per a fer front a les necessitats extraordinàries derivades de la pandèmia, al que es destinarà 10,9 milions.

 

Ho ha anunciat la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, en la comissió de Política Social de les Corts Valencianes, a on ha comparegut per a informar sobre la situació de les residències de majors en relació amb la pandèmia de coronavirus.

 

«La pandèmia no per a i les actuacions que duem a terme tampoc», ha assegurat Oltra, qui ha agregat que un mínim del 50% de les noves subvencions anirà destinat a cobrir el cost del personal addicional contractat, i a l’esforç dels professionals que treballen cada dia en situacions molt difícils.

 

Es compensarà econòmicament l’esforç del personal sanitari

Esta quantia abastarà els costos salarials bruts (inclosos els pagaments a la Seguretat Social corresponents a l’empresa) del personal contractat de manera addicional per a substituir les baixes produïdes pel Covid-19 o per les hores extraordinàries.

 

La resta de la quantia, ha dit Oltra, cobrirà les adquisicions de material, com a tauletes i televisions, que possibilite que les persones residents puguen viure amb millor privacitat, mantindre la seua autonomia i facilitar el contacte amb l’exterior i les seues famílies.

 

La vicepresidenta ha anunciat també que este divendres el ple del Consell aprovarà el decret llei per a compensar econòmicament l’esforç fet pel personal sanitari i sociosanitari públic durant l’anterior estat d’alarma, i ha demanat el suport dels grups parlamentaris per a validar-lo en Les Corts.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.