Oltra diu que la situació en las residències és difícil i confia en la vacunació

 

La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assegurat que la situació de les residències de majors en esta tercera ona de la pandèmia és «molt difícil», i confia en el ritme de vacunació perquè la situació canvie en eixos centres.

 

Oltra s’ha referit en una roda de premsa en ser preguntada per l’increment de contagis en les residències, a on hi ha 2.635 persones positives per coronavirus, i ha destacat que estes instal·lacions «no són ‘Fort Knox’» i quan hi ha «un contagi comunitari descontrolat», com ocorre ara, el virus entra.

 

Ha reconegut que la situació «no està bé» però també ha destacat que el 50% de les residències valencianes no té coronavirus i el 90% de les places està lliure de contagis, i que el 63% de les 167 residències amb brots actius, té menys de deu contagis.

 

També ha assenyalat que encara que no li agrada fer comparacions amb esta classe de qüestions, l’índex de mortalitat d’usuaris dels centres en el territori valencià és del 30,45%, bastant menor que el d’altres autonomies, i menor també que l’índex de majors morts fora de les residències.

 

Estan estudiants la situació de les residències amb brots

Oltra ha afirmat que estan estudiant les circumstàncies d’aquells brots que s’han estés més, com el cas de la residència del barri de Benicalap de la ciutat de València gestionada per Orpea, que acumula 73 contagis des del passat 1 de gener, encara que tots ells asimptomàtics.

 

Ha lamentat la «mala sort» d’esta residència, que es trobava dins del pla de vacunació, al no haver tingut cap cas durant la primera i la segona ona de la pandèmia, i ha assenyalat que estan estudiant el que ha passat perquè haja entrat el virus i s’haja estés tant.

 

Per a la vicepresidenta, la bona notícia és que la vacunació «avança a molt bon ritme», i ja s’està vacunant en residències amb brots, cosa per la que confia que amb l’aplicació, a partir de la setmana que ve, de la segona dosi de la vacuna, cap a finals de febrer la situació de les residències «haja canviat sensiblement».

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.