Oltra diu que la situació en las residències és difícil i confia en la vacunació

 

La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assegurat que la situació de les residències de majors en esta tercera ona de la pandèmia és «molt difícil», i confia en el ritme de vacunació perquè la situació canvie en eixos centres.

 

Oltra s’ha referit en una roda de premsa en ser preguntada per l’increment de contagis en les residències, a on hi ha 2.635 persones positives per coronavirus, i ha destacat que estes instal·lacions «no són ‘Fort Knox’» i quan hi ha «un contagi comunitari descontrolat», com ocorre ara, el virus entra.

 

Ha reconegut que la situació «no està bé» però també ha destacat que el 50% de les residències valencianes no té coronavirus i el 90% de les places està lliure de contagis, i que el 63% de les 167 residències amb brots actius, té menys de deu contagis.

 

També ha assenyalat que encara que no li agrada fer comparacions amb esta classe de qüestions, l’índex de mortalitat d’usuaris dels centres en el territori valencià és del 30,45%, bastant menor que el d’altres autonomies, i menor també que l’índex de majors morts fora de les residències.

 

Estan estudiants la situació de les residències amb brots

Oltra ha afirmat que estan estudiant les circumstàncies d’aquells brots que s’han estés més, com el cas de la residència del barri de Benicalap de la ciutat de València gestionada per Orpea, que acumula 73 contagis des del passat 1 de gener, encara que tots ells asimptomàtics.

 

Ha lamentat la «mala sort» d’esta residència, que es trobava dins del pla de vacunació, al no haver tingut cap cas durant la primera i la segona ona de la pandèmia, i ha assenyalat que estan estudiant el que ha passat perquè haja entrat el virus i s’haja estés tant.

 

Per a la vicepresidenta, la bona notícia és que la vacunació «avança a molt bon ritme», i ja s’està vacunant en residències amb brots, cosa per la que confia que amb l’aplicació, a partir de la setmana que ve, de la segona dosi de la vacuna, cap a finals de febrer la situació de les residències «haja canviat sensiblement».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barcala afirma estar a la sencera disposició de Les Corts per a donar totes les explicacions per les VPP de la Platja de Sant...

L'alcalde d'Alacant ha reiterat que està a la sencera disposició de la comissió que es constituïx el dijous en Les Corts per les irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan. Diu que facilitarà tota la informació i que l'objectiu és aclarir l''escàndol' i garantir la fi social de les vivendes.

Pérez Llorca anuncia que un jutjat de Ceuta recolza el recurs contra el repartiment de menors migrants

El president ha informat en Les Corts d'una fallada del Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta favorable a la Generalitat i ha criticat la política migratòria estatal. També ha detallat mesures autonòmiques en matèria de protecció de menors i seguretat.

Un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors, segons Pérez Llorca

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs de la Generalitat contra el decret estatal de repartiment de menors no acompanyats.

Les Corts rebutgen la petició de Compromís de llevar privilegis als expresidents

El ple de Les Corts ha rebutjat la reforma de Compromís per a suprimir avantatges dels expresidents i manté oficina, xofera, dos assessors i opció al CJC. La majoria de PP i Vox ha frenat comissions d'investigació i han tirat avant iniciatives de PP i Vox.

Avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora

Aemet ha establit per a este divendres l'avís groc en la Comunitat Valenciana per precipitacions de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant hi haurà a més avís costaner per vent del sud-oest de 50-60 km/h i ones de 3 m; este dijous hi ha avisos per pluja en Castellon, València i el litoral nord d'Alacant.

Pérez Llorca insta l’oposició a aclarir irregularitats en vivendes protegides i no protegir els seus

Pérez Llorca ha demanat a l'oposició col·laboració per a esclarir possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes protegides i evitar blindatges partidistes. La sessió de control en Les Corts ha pujat de to amb crítiques de PSPV i Compromís i crits de 'Barcala dimissió'.

L’aeroport de Castelló creix un 22% al febrer i firma la seua millor dada del mes

L'aeroport de Castelló va tancar febrer amb 12.689 passatgers, un 22% més i la seua millor dada per a este mes. En el bimestre suma 24.809 viatgers i prepara 16 rutes en 2026.

Pérez Llorca assegura que un jutjat de Ceuta recolza el rebuig del Consell al repartiment de menors

El president ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta ha donat la raó a la Generalitat en el seu recurs contra el decret estatal. Segons la seua versió, la resolució qüestiona els criteris d'assignació de menors no acompanyats entre autonomies.