Oltra diu que la situació en las residències és difícil i confia en la vacunació

 

La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assegurat que la situació de les residències de majors en esta tercera ona de la pandèmia és «molt difícil», i confia en el ritme de vacunació perquè la situació canvie en eixos centres.

 

Oltra s’ha referit en una roda de premsa en ser preguntada per l’increment de contagis en les residències, a on hi ha 2.635 persones positives per coronavirus, i ha destacat que estes instal·lacions «no són ‘Fort Knox’» i quan hi ha «un contagi comunitari descontrolat», com ocorre ara, el virus entra.

 

Ha reconegut que la situació «no està bé» però també ha destacat que el 50% de les residències valencianes no té coronavirus i el 90% de les places està lliure de contagis, i que el 63% de les 167 residències amb brots actius, té menys de deu contagis.

 

També ha assenyalat que encara que no li agrada fer comparacions amb esta classe de qüestions, l’índex de mortalitat d’usuaris dels centres en el territori valencià és del 30,45%, bastant menor que el d’altres autonomies, i menor també que l’índex de majors morts fora de les residències.

 

Estan estudiants la situació de les residències amb brots

Oltra ha afirmat que estan estudiant les circumstàncies d’aquells brots que s’han estés més, com el cas de la residència del barri de Benicalap de la ciutat de València gestionada per Orpea, que acumula 73 contagis des del passat 1 de gener, encara que tots ells asimptomàtics.

 

Ha lamentat la «mala sort» d’esta residència, que es trobava dins del pla de vacunació, al no haver tingut cap cas durant la primera i la segona ona de la pandèmia, i ha assenyalat que estan estudiant el que ha passat perquè haja entrat el virus i s’haja estés tant.

 

Per a la vicepresidenta, la bona notícia és que la vacunació «avança a molt bon ritme», i ja s’està vacunant en residències amb brots, cosa per la que confia que amb l’aplicació, a partir de la setmana que ve, de la segona dosi de la vacuna, cap a finals de febrer la situació de les residències «haja canviat sensiblement».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.