Oltra diu que la situació en las residències és difícil i confia en la vacunació

 

La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assegurat que la situació de les residències de majors en esta tercera ona de la pandèmia és «molt difícil», i confia en el ritme de vacunació perquè la situació canvie en eixos centres.

 

Oltra s’ha referit en una roda de premsa en ser preguntada per l’increment de contagis en les residències, a on hi ha 2.635 persones positives per coronavirus, i ha destacat que estes instal·lacions «no són ‘Fort Knox’» i quan hi ha «un contagi comunitari descontrolat», com ocorre ara, el virus entra.

 

Ha reconegut que la situació «no està bé» però també ha destacat que el 50% de les residències valencianes no té coronavirus i el 90% de les places està lliure de contagis, i que el 63% de les 167 residències amb brots actius, té menys de deu contagis.

 

També ha assenyalat que encara que no li agrada fer comparacions amb esta classe de qüestions, l’índex de mortalitat d’usuaris dels centres en el territori valencià és del 30,45%, bastant menor que el d’altres autonomies, i menor també que l’índex de majors morts fora de les residències.

 

Estan estudiants la situació de les residències amb brots

Oltra ha afirmat que estan estudiant les circumstàncies d’aquells brots que s’han estés més, com el cas de la residència del barri de Benicalap de la ciutat de València gestionada per Orpea, que acumula 73 contagis des del passat 1 de gener, encara que tots ells asimptomàtics.

 

Ha lamentat la «mala sort» d’esta residència, que es trobava dins del pla de vacunació, al no haver tingut cap cas durant la primera i la segona ona de la pandèmia, i ha assenyalat que estan estudiant el que ha passat perquè haja entrat el virus i s’haja estés tant.

 

Per a la vicepresidenta, la bona notícia és que la vacunació «avança a molt bon ritme», i ja s’està vacunant en residències amb brots, cosa per la que confia que amb l’aplicació, a partir de la setmana que ve, de la segona dosi de la vacuna, cap a finals de febrer la situació de les residències «haja canviat sensiblement».

Últimes notícies

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.