Oltra diu que la situació en las residències és difícil i confia en la vacunació

 

La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha assegurat que la situació de les residències de majors en esta tercera ona de la pandèmia és «molt difícil», i confia en el ritme de vacunació perquè la situació canvie en eixos centres.

 

Oltra s’ha referit en una roda de premsa en ser preguntada per l’increment de contagis en les residències, a on hi ha 2.635 persones positives per coronavirus, i ha destacat que estes instal·lacions «no són ‘Fort Knox’» i quan hi ha «un contagi comunitari descontrolat», com ocorre ara, el virus entra.

 

Ha reconegut que la situació «no està bé» però també ha destacat que el 50% de les residències valencianes no té coronavirus i el 90% de les places està lliure de contagis, i que el 63% de les 167 residències amb brots actius, té menys de deu contagis.

 

També ha assenyalat que encara que no li agrada fer comparacions amb esta classe de qüestions, l’índex de mortalitat d’usuaris dels centres en el territori valencià és del 30,45%, bastant menor que el d’altres autonomies, i menor també que l’índex de majors morts fora de les residències.

 

Estan estudiants la situació de les residències amb brots

Oltra ha afirmat que estan estudiant les circumstàncies d’aquells brots que s’han estés més, com el cas de la residència del barri de Benicalap de la ciutat de València gestionada per Orpea, que acumula 73 contagis des del passat 1 de gener, encara que tots ells asimptomàtics.

 

Ha lamentat la «mala sort» d’esta residència, que es trobava dins del pla de vacunació, al no haver tingut cap cas durant la primera i la segona ona de la pandèmia, i ha assenyalat que estan estudiant el que ha passat perquè haja entrat el virus i s’haja estés tant.

 

Per a la vicepresidenta, la bona notícia és que la vacunació «avança a molt bon ritme», i ja s’està vacunant en residències amb brots, cosa per la que confia que amb l’aplicació, a partir de la setmana que ve, de la segona dosi de la vacuna, cap a finals de febrer la situació de les residències «haja canviat sensiblement».

Anuncios

Últimes notícies

Macrooperació policial a Benidorm: 80 detinguts per tràfic de drogues en locals d’oci

Una macrooperació conjunta en una zona d'oci de Benidorm se salda amb 80 detinguts per presumptes delictes de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal, a més de diverses sancions administratives als locals inspeccionats.

El València Basket perseguix una remuntada històrica davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket necessita alçar un 0-2 davant el Panathinaikos per a entrar en la Final Four de l'Eurolliga, una gesta que només va aconseguir el Reial Madrid davant el Partizan en 2023.

El Consell titlla de caos la regularització extraordinària d’immigrants del Govern central

El Govern valencià acusa l'Executiu central d'impulsar una regularització extraordinària d'immigrants sense memòria econòmica i alerta del seu impacte en sanitat, educació, servicis socials i vivenda.

PP i Vox reclamen tancar ja la comissió de la dana de Les Corts sense la compareixença de Pradas

PP i Vox proposen donar per conclosa este mes la comissió d'investigació de la dana de 2024 en Les Corts, sense que compareguen la exconsellera Salomé Pradas ni el subdirector d'Emergències Jorge Suárez, la qual cosa ha deslligat les crítiques de l'oposició.

CSIF se suma a la vaga indefinida del professorat després del suport majoritari de les seues bases

CSIF s'incorpora com a convocant a la vaga del professorat en la Comunitat Valenciana després de recolzar-la més del 76% de les seues bases i aposta per un atur indefinit amb inici al maig.

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde Luis Barcala i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres d'Alacant durant tot l'any.

Avís groc per pluges intenses i tempestes a Castelló i Alacant

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, tempestes, graníssol de dos centímetres i ratxes de vent molt forts a Castelló i Alacant.

Abril de 2026 va ser molt càlid i extremadament sec en la Comunitat Valenciana

Abril de 2026 va registrar en la Comunitat Valenciana una temperatura mitjana de 15,5 graus, 2,1 per damunt de l'habitual, i una pluja un 58% inferior a la mitjana climàtica.