Oltra espera començar a «vore la llum en dos, tres o quatre mesos» amb les vacunes

 

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha valorat que s’inicie la campanya de vacunació del coronavirus a final de desembre, i ha expressat el seu desig de començar a «vore la llum al final del túnel en dos, tres o quatre mesos», però ha demanat «paciència». «Això no vol dir que el dia 28 isquem tots sense mascareta», ha afirmat.

 

Oltra no s’ha pronunciat sobre si eixe dia s’iniciarà la vacunació en el territori valencià, però s’ha referit a les paraules de Ximo Puig, qui ha dit que estem preparats per a rebre, emmagatzemar, distribuir i administrar 600.000 dosi de la vacuna Pfizer enfront del Covid-19.

 

Oltra ha explicat que al principi, pensaven que arribaria al gener, però ha apuntat que l’anunci de Illa va en la línia del de la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, que va afirmar que el 27, 28 i 29 de desembre començaria la vacunació en Europa. En este sentit, ha valorat que s’haja decidit començar el primer dia.

 

«La meta s’avança una miqueta més», ha manifestat Oltra, però ha incidit en què això «no vol dir que el dia 28 anem tots sense mascareta. Comencen les vacunacions, però això no serà la porga de Sant Benito. Paciència. Arribarà el moment en què tinguem una certa normalitat en les nostres vides», ha agregat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.