Oltra espera començar a «vore la llum en dos, tres o quatre mesos» amb les vacunes

 

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha valorat que s’inicie la campanya de vacunació del coronavirus a final de desembre, i ha expressat el seu desig de començar a «vore la llum al final del túnel en dos, tres o quatre mesos», però ha demanat «paciència». «Això no vol dir que el dia 28 isquem tots sense mascareta», ha afirmat.

 

Oltra no s’ha pronunciat sobre si eixe dia s’iniciarà la vacunació en el territori valencià, però s’ha referit a les paraules de Ximo Puig, qui ha dit que estem preparats per a rebre, emmagatzemar, distribuir i administrar 600.000 dosi de la vacuna Pfizer enfront del Covid-19.

 

Oltra ha explicat que al principi, pensaven que arribaria al gener, però ha apuntat que l’anunci de Illa va en la línia del de la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, que va afirmar que el 27, 28 i 29 de desembre començaria la vacunació en Europa. En este sentit, ha valorat que s’haja decidit començar el primer dia.

 

«La meta s’avança una miqueta més», ha manifestat Oltra, però ha incidit en què això «no vol dir que el dia 28 anem tots sense mascareta. Comencen les vacunacions, però això no serà la porga de Sant Benito. Paciència. Arribarà el moment en què tinguem una certa normalitat en les nostres vides», ha agregat.

Últimes notícies

El calor extrem ha causat 114 morts a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol

Les altes temperatures han provocat 114 morts en dotze dies a la Comunitat Valenciana, nou vegades més que en el mateix període de 2025.

L’impacte psicològic i laboral de l’Alzheimer sacseja milers de famílies valencianes

L’Alzheimer obliga molts cuidadors a reduir jornada o deixar la faena, amb un fort cost emocional, econòmic i jurídic per a les famílies.

Una nova nanoteràpia millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Investigadors de l’Incliva i la UPV han desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en reduïx la toxicitat.

Una nova nanoteràpia valenciana millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Un equip d’Incliva i la UPV ha desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en podria reduir la toxicitat.

L’Alzheimer obliga milers de familiars a deixar la faena per una càrrega “devastadora”

Neuròlegs, juristes i associacions alerten a València que l’Alzheimer té un impacte psicològic, físic i laboral “devastador” en les famílies i reclama més suport institucional i jurídic per als cuidadors.

L’Alzheimer arrasa la vida laboral i emocional de milers de famílies cuidadores

Especialistes en neurologia, dret sanitari i associacions alerten a València que l’Alzheimer té un efecte psicològic i laboral devastador en les famílies cuidadores i reclamen més suport institucional i un pla integral.

Mor Sam Neill, protagonista de ‘Jurassic Park’, als 78 anys

La família comunica que l'actor ha mort sobtadament a Sydney i recorda que continuava lliure de càncer

Setmana d’oratge estable i calor forta a l’interior de València

La setmana comença amb cels poc nuvolosos o rasos en la Comunitat Valenciana i màximes elevades a l’interior de la província de València, mentre el vent bufarà fluix i de direcció variable.