Oltra explica que alguns consellers van plantejar demanar el confinament del territori valencià

 

La vicepresidenta portaveu de la Generalitat, Mónica Oltra, ha revelat este divendres que alguns consellers van plantejar en l’última comissió interdepartamental COVID-19 del 5 de gener la possibilitat de demanar al Govern el confinament parcial del territori valencià, encara que «finalment no es va considerar que fora alguna cosa que en este moment s’haguera de fer».

 

«Per descomptat, no és un escenari que es puga descartar», ha afirmat en la roda de premsa després del ple del Consell, encara que ha recordat que un confinament total o parcial és competència del Govern perquè afecta drets fonamentals.

 

En tot cas, la també líder de Compromís ha assegurat que «tampoc va haver-hi un gran debat» en la interdepartamental i ha tornat a emmarcar les diferències amb els seus socis (PSPV i Unides Podem) en les diferents opinions habituals en un govern de coalició.

 

«El territori valencià està en una situació greu»

Sí ha admés que diferents consellers van posar sobre la taula la possibilitat de demanar un confinament paregut al del primer estat d’alarma, en les setmanes que era possible eixir per a treballar i estudiar.

 

Oltra ha fet notar que el territori valencià està en una situació greu per les últimes dades de contagis, morts i hospitalitzats. «Les restriccions vigents són les que publica el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV)», ha recalcat, per a recordar que les resolucions depenen de la Conselleria de Sanitat i de Presidència i que «les diferents posicions estan d’acord amb un debat que hi ha en la societat».

 

A partir d’ací, ha confiat que el Govern ponderarà la situació de cada comunitat i prendràs decisions en funció de la seua evolució, ja que l’estat d’alarma seguix en vigor fins a maig. «Quan arribe a la conclusió que cal prendre mesures més contundents les prendrà igual que al març, ja tenim un precedent», ha garantit.

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.