Oltra explica que alguns consellers van plantejar demanar el confinament del territori valencià

 

La vicepresidenta portaveu de la Generalitat, Mónica Oltra, ha revelat este divendres que alguns consellers van plantejar en l’última comissió interdepartamental COVID-19 del 5 de gener la possibilitat de demanar al Govern el confinament parcial del territori valencià, encara que «finalment no es va considerar que fora alguna cosa que en este moment s’haguera de fer».

 

«Per descomptat, no és un escenari que es puga descartar», ha afirmat en la roda de premsa després del ple del Consell, encara que ha recordat que un confinament total o parcial és competència del Govern perquè afecta drets fonamentals.

 

En tot cas, la també líder de Compromís ha assegurat que «tampoc va haver-hi un gran debat» en la interdepartamental i ha tornat a emmarcar les diferències amb els seus socis (PSPV i Unides Podem) en les diferents opinions habituals en un govern de coalició.

 

«El territori valencià està en una situació greu»

Sí ha admés que diferents consellers van posar sobre la taula la possibilitat de demanar un confinament paregut al del primer estat d’alarma, en les setmanes que era possible eixir per a treballar i estudiar.

 

Oltra ha fet notar que el territori valencià està en una situació greu per les últimes dades de contagis, morts i hospitalitzats. «Les restriccions vigents són les que publica el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV)», ha recalcat, per a recordar que les resolucions depenen de la Conselleria de Sanitat i de Presidència i que «les diferents posicions estan d’acord amb un debat que hi ha en la societat».

 

A partir d’ací, ha confiat que el Govern ponderarà la situació de cada comunitat i prendràs decisions en funció de la seua evolució, ja que l’estat d’alarma seguix en vigor fins a maig. «Quan arribe a la conclusió que cal prendre mesures més contundents les prendrà igual que al març, ja tenim un precedent», ha garantit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.