Oltra explica que alguns consellers van plantejar demanar el confinament del territori valencià

 

La vicepresidenta portaveu de la Generalitat, Mónica Oltra, ha revelat este divendres que alguns consellers van plantejar en l’última comissió interdepartamental COVID-19 del 5 de gener la possibilitat de demanar al Govern el confinament parcial del territori valencià, encara que «finalment no es va considerar que fora alguna cosa que en este moment s’haguera de fer».

 

«Per descomptat, no és un escenari que es puga descartar», ha afirmat en la roda de premsa després del ple del Consell, encara que ha recordat que un confinament total o parcial és competència del Govern perquè afecta drets fonamentals.

 

En tot cas, la també líder de Compromís ha assegurat que «tampoc va haver-hi un gran debat» en la interdepartamental i ha tornat a emmarcar les diferències amb els seus socis (PSPV i Unides Podem) en les diferents opinions habituals en un govern de coalició.

 

«El territori valencià està en una situació greu»

Sí ha admés que diferents consellers van posar sobre la taula la possibilitat de demanar un confinament paregut al del primer estat d’alarma, en les setmanes que era possible eixir per a treballar i estudiar.

 

Oltra ha fet notar que el territori valencià està en una situació greu per les últimes dades de contagis, morts i hospitalitzats. «Les restriccions vigents són les que publica el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV)», ha recalcat, per a recordar que les resolucions depenen de la Conselleria de Sanitat i de Presidència i que «les diferents posicions estan d’acord amb un debat que hi ha en la societat».

 

A partir d’ací, ha confiat que el Govern ponderarà la situació de cada comunitat i prendràs decisions en funció de la seua evolució, ja que l’estat d’alarma seguix en vigor fins a maig. «Quan arribe a la conclusió que cal prendre mesures més contundents les prendrà igual que al març, ja tenim un precedent», ha garantit.

Últimes notícies

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil, a un coordinador de l'Agència de Seguretat i a una treballadora de Ilunion que va estar operativa durant l'episodi.

Una partida de llesques amb ou en mal estat causa una intoxicació per salmonel·la a 89 persones a València

Un banquet celebrat a València el febrer passat va acabar amb 89 persones intoxicades per salmonel·la després de consumir llesques amb ou en mal estat, set d'elles hospitalitzades i ja donades d'alta.

Un xoc entre furgoneta i camió provoca 9 quilòmetres de retencions en l’A-7 a Paterna

Un accident entre una furgoneta i un camió en l'A-7 a l'altura de Paterna provoca nou quilòmetres de retencions en sentit Barcelona, sense víctimes mortals.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que analitza la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil de la Delegació del Govern i a altres dos responsables vinculats a la resposta d'emergències.

La Mesa d’Educació no aconseguix frenar la vaga docent del 31 de març després de dos hores de negociació

La Conselleria d'Educació i els sindicats tanquen sense acord una reunió de més de dos hores i mantenen la vaga educativa del 31 de març a l'espera d'una nova Mesa el 16 d'abril.

Hugo Duro es veu capaç de superar el seu rècord de 13 gols amb el València

Hugo Duro, màxim golejador del València esta temporada, confia a superar el seu rècord de 13 gols i subratlla el paper de l'equip i de Mestalla en el seu millor moment com a davanter.

Presó provisional per al jove acusat de matar a punyalades a un home després d’una disputa per una reforma

Un jove de 22 anys entra a la presó provisional acusat d'apunyalar per l'esquena a un home de 48 anys a Torrent després d'una disputa per una reforma en la seua vivenda. La Policia Nacional li va localitzar ocult a Alaquàs i no es descarten més detencions.

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l’exposició Genoma i estructura escultòrica de Park Eun Sun

La Ciutat de les Arts i les Ciències inaugura l'exposició Genoma i estructura escultòrica de l'escultor sud-coreà Park Eun Sun, amb huit peces de gran format en marbre, acer i granit distribuïdes en interior i exterior del complex.