La OMS aconsella evitar les reunions familiars en Nadal

 

L’Oficina regional per a Europa de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha dit este divendres que el més segur des d’un punt de vista sanitari és no visitar a altres familiars en les festes nadalenques i quedarse en casa. «Hi ha una diferència entre el que les autoritats et permeten fer i el que hauries de fer. El més segur ara és quedar-se en casa», ha recomanat en un comunicat el director de l’OMS-Europa, Hans Kluge.

 

Kluge ha apel·lat a l’«esperit col·lectiu» mostrat durant la pandèmia de coronavirus per a suportar els possibles impactes en la salut mental, producte de les restriccions i confinaments decretats els mesos que pot agreujar-se amb l’arribada de les festes de Nadal.

 

«Reconeix que encara que separat dels teus sers estimats, no estàs a soles. Reaviva l’esperit col·lectiu que hi ha hagut durant la crisi: comunica’t, connecta, secunda», ha ressaltat Kluge.

 

El director de l’oficina europea de l’OMS, amb seu a Copenhaguen, ha recordat el «terrible» impacte de la pandèmia, amb 23 milions de casos en el continent i més de mig milió de morts, mentres la transmissió continua «intensa i àmplia» i es registren les taxes més altes de nous casos en tota la crisi.

Últimes notícies

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.