14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

L’OMS estudia la possibilitat d’instaurar «passaports de vacunació» contra el Covid-19

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) debatrà pròximament la qüestió de l’eventual ús de certificats o «passaports de vacunació» en viatges internacionals, va declarar l’expert del departament immunològic de l’oficina europea de la institució, Oleg Benesh.

 

Segons va afirmar l’especialista en una roda de premsa telemàtica per a mitjans russos, este tema «està en l’agenda del Comité Internacional de normes mèdiques i sanitàries», i va expressar la seua esperança que siga debatut pròximament.

 

«Amb l’aparició de vacunes efectives i segures contra el coronavirus, l’OMS estudia els temes vinculats a la vacunació de viatgers internacionals. Voldríem recordar que l’ús d’un certificat internacional és un assumpte regulat per normes mèdiques i sanitàries», va indicar. L’expert va afirmar que l’organisme internacional analitza els aspectes científics, normatius i ètics d’esta iniciativa.

 

L’OMS treballa en tres direccions principals

Benesh va indicar que en l’actualitat l’OMS treballa en tres direccions principals: la recomanació de vacunes als qui viatjaran, l’aprovació per part dels països de limitacions o requisits de vacunació per als viatgers, i l’intercanvi d’informació entre països sobre els processos de vacunació.

 

Rússia ha sigut un dels països a proposar la creació de passaports de vacunació o immunitat, per a això es va anunciar la pròxima habilitació d’un document digital en el portal de Servicis Estatals, que entregarà «passaports verds» als vacunats, amb la finalitat de facilitar la seua mobilitat.

 

En desembre passat, la presidenta del Senat rus, Valentina Matvienko, va arremetre contra esta pràctica, que va dir que propiciaria la discriminació entre ciutadans. No obstant això, el president de Rússia, Vladímir Putin, no sols va donar suport al lliurament de passaports de vacunació, sinó que va sol·licitar al Govern el passat dia 4 estudiar la possibilitat que este document de vacunació tinga validesa internacional.

Últimes notícies

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.

Restablixen la circulació en quasi tota la xarxa de carreteres de València després de les últimes pluges

La Diputació de València ha restablit el trànsit en quasi tota la xarxa provincial afectada per les pluges, amb especial incidència a la Ribera. Totes les vies estan obertes amb normalitat o amb precaució excepte la CV-543, tancada per acumulació d'aigua.

Morant demana la dimissió de Feijóo per mentir sobre la dana i reclama al PP que l’aparte

La líder del PSPV-PSOE ha reclamat l'eixida de Feijóo per, diu, haver mentit sobre la dana de 2024 i ha demanat al PP que l'aparte. També ha exigit a la jutgessa els guasaps complets amb Mazón i ha criticat la seua declaració telemàtica.