L’OMS estudia la possibilitat d’instaurar «passaports de vacunació» contra el Covid-19

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) debatrà pròximament la qüestió de l’eventual ús de certificats o «passaports de vacunació» en viatges internacionals, va declarar l’expert del departament immunològic de l’oficina europea de la institució, Oleg Benesh.

 

Segons va afirmar l’especialista en una roda de premsa telemàtica per a mitjans russos, este tema «està en l’agenda del Comité Internacional de normes mèdiques i sanitàries», i va expressar la seua esperança que siga debatut pròximament.

 

«Amb l’aparició de vacunes efectives i segures contra el coronavirus, l’OMS estudia els temes vinculats a la vacunació de viatgers internacionals. Voldríem recordar que l’ús d’un certificat internacional és un assumpte regulat per normes mèdiques i sanitàries», va indicar. L’expert va afirmar que l’organisme internacional analitza els aspectes científics, normatius i ètics d’esta iniciativa.

 

L’OMS treballa en tres direccions principals

Benesh va indicar que en l’actualitat l’OMS treballa en tres direccions principals: la recomanació de vacunes als qui viatjaran, l’aprovació per part dels països de limitacions o requisits de vacunació per als viatgers, i l’intercanvi d’informació entre països sobre els processos de vacunació.

 

Rússia ha sigut un dels països a proposar la creació de passaports de vacunació o immunitat, per a això es va anunciar la pròxima habilitació d’un document digital en el portal de Servicis Estatals, que entregarà «passaports verds» als vacunats, amb la finalitat de facilitar la seua mobilitat.

 

En desembre passat, la presidenta del Senat rus, Valentina Matvienko, va arremetre contra esta pràctica, que va dir que propiciaria la discriminació entre ciutadans. No obstant això, el president de Rússia, Vladímir Putin, no sols va donar suport al lliurament de passaports de vacunació, sinó que va sol·licitar al Govern el passat dia 4 estudiar la possibilitat que este document de vacunació tinga validesa internacional.

Últimes notícies

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.

Diumenge amb més calor i possibles ruixats al litoral nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un dia bàsicament assolellat, amb màximes en lleuger ascens i possibilitat de ruixats al litoral nord d’Alacant fins al migdia.