L’OMS diu que el vincul entre la vacuna d’AstraZeneca i els trombes «no està confirmat»

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha assegurat que la relació causal entre la vacuna d’AstraZeneca i les trombosis és «plausible, però no està confirmada». Així s’ha expressat en un comunicat després de revisar la informació aportada per l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les sigles en anglés) i el regulador britànic. Si bé l’EMA considera que els casos estan «fortament associats» al vaccí britànic i els catalogarà com a «efectes secundaris infreqüents», l’OMS ha matisat poc després que el vincle no és segur.

 

 

L’organització ha demanat que es facen estudis «especialitzats» per entendre el «nexe potencial» entre el vaccí i les trombosis amb baixos nivells de plaquetes. «Els casos que s’estan avaluant són molt rars, amb un nombre baix entre els gairebé 200 milions d’individus que han rebut la vacuna AstraZeneca a tot el món», ha afegit l’OMS en un comunicat.

 

La posició que defensa l’Agència Europea del Medicament

L’EMA, per les seues sigles en   anglés) ha conclòs que les trombosis estranyes poden ser «un efecte secundari infreqüent» de la vacuna d’Oxford-AstraZeneca i les catalogarà com a tal a partir d’ara. L’EMA ha trobat un «possible vincle» entre una seixantena de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el vaccí britànic. Tanmateix, el regulador de la Unió Europea continua aconsellant el seu ús perquè els «beneficis superen els riscos». Això sí, l’EMA demana a metges i vacunats que siguen «conscients de la possibilitat que es produïsquen» estos casos molt rars durant les dos setmanes posteriors a la vacunació.

Així mateix, este dimecres, l’EMA ha actualitzat el nombre de casos detectats. Fins al 4 d’abril es van registrar 222 trombosis amb trombocitopènia entre els 34 milions de vacunats a Europa. En concret, 169 casos de trombosi sinusal venosa cerebral (CVST) i 53 de trombosi venosa esplàncnica. En este sentit, l’organisme europeu estableix que el risc de patir esta reacció és d’1 cas per cada 100.000 habitants vacunats amb AstraZeneca.

D’altra banda, segons ha anunciat en un comunicat el Comité conjunt de vacunació i immunització del Regne Unit, a partir d’ara es recomanarà, en la mesura de les possibilitats, oferir vacunes alternatives a la d’AstraZeneca als menors de 30 anys, després que s’haja detectat un possible vincle entre esta i inusuals casos de trombosi en adults joves.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.