L’OMS diu que el vincul entre la vacuna d’AstraZeneca i els trombes «no està confirmat»

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha assegurat que la relació causal entre la vacuna d’AstraZeneca i les trombosis és «plausible, però no està confirmada». Així s’ha expressat en un comunicat després de revisar la informació aportada per l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les sigles en anglés) i el regulador britànic. Si bé l’EMA considera que els casos estan «fortament associats» al vaccí britànic i els catalogarà com a «efectes secundaris infreqüents», l’OMS ha matisat poc després que el vincle no és segur.

 

 

L’organització ha demanat que es facen estudis «especialitzats» per entendre el «nexe potencial» entre el vaccí i les trombosis amb baixos nivells de plaquetes. «Els casos que s’estan avaluant són molt rars, amb un nombre baix entre els gairebé 200 milions d’individus que han rebut la vacuna AstraZeneca a tot el món», ha afegit l’OMS en un comunicat.

 

La posició que defensa l’Agència Europea del Medicament

L’EMA, per les seues sigles en   anglés) ha conclòs que les trombosis estranyes poden ser «un efecte secundari infreqüent» de la vacuna d’Oxford-AstraZeneca i les catalogarà com a tal a partir d’ara. L’EMA ha trobat un «possible vincle» entre una seixantena de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el vaccí britànic. Tanmateix, el regulador de la Unió Europea continua aconsellant el seu ús perquè els «beneficis superen els riscos». Això sí, l’EMA demana a metges i vacunats que siguen «conscients de la possibilitat que es produïsquen» estos casos molt rars durant les dos setmanes posteriors a la vacunació.

Així mateix, este dimecres, l’EMA ha actualitzat el nombre de casos detectats. Fins al 4 d’abril es van registrar 222 trombosis amb trombocitopènia entre els 34 milions de vacunats a Europa. En concret, 169 casos de trombosi sinusal venosa cerebral (CVST) i 53 de trombosi venosa esplàncnica. En este sentit, l’organisme europeu estableix que el risc de patir esta reacció és d’1 cas per cada 100.000 habitants vacunats amb AstraZeneca.

D’altra banda, segons ha anunciat en un comunicat el Comité conjunt de vacunació i immunització del Regne Unit, a partir d’ara es recomanarà, en la mesura de les possibilitats, oferir vacunes alternatives a la d’AstraZeneca als menors de 30 anys, després que s’haja detectat un possible vincle entre esta i inusuals casos de trombosi en adults joves.

Últimes notícies

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.