L’OMS diu que el vincul entre la vacuna d’AstraZeneca i els trombes «no està confirmat»

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha assegurat que la relació causal entre la vacuna d’AstraZeneca i les trombosis és «plausible, però no està confirmada». Així s’ha expressat en un comunicat després de revisar la informació aportada per l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les sigles en anglés) i el regulador britànic. Si bé l’EMA considera que els casos estan «fortament associats» al vaccí britànic i els catalogarà com a «efectes secundaris infreqüents», l’OMS ha matisat poc després que el vincle no és segur.

 

 

L’organització ha demanat que es facen estudis «especialitzats» per entendre el «nexe potencial» entre el vaccí i les trombosis amb baixos nivells de plaquetes. «Els casos que s’estan avaluant són molt rars, amb un nombre baix entre els gairebé 200 milions d’individus que han rebut la vacuna AstraZeneca a tot el món», ha afegit l’OMS en un comunicat.

 

La posició que defensa l’Agència Europea del Medicament

L’EMA, per les seues sigles en   anglés) ha conclòs que les trombosis estranyes poden ser «un efecte secundari infreqüent» de la vacuna d’Oxford-AstraZeneca i les catalogarà com a tal a partir d’ara. L’EMA ha trobat un «possible vincle» entre una seixantena de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el vaccí britànic. Tanmateix, el regulador de la Unió Europea continua aconsellant el seu ús perquè els «beneficis superen els riscos». Això sí, l’EMA demana a metges i vacunats que siguen «conscients de la possibilitat que es produïsquen» estos casos molt rars durant les dos setmanes posteriors a la vacunació.

Així mateix, este dimecres, l’EMA ha actualitzat el nombre de casos detectats. Fins al 4 d’abril es van registrar 222 trombosis amb trombocitopènia entre els 34 milions de vacunats a Europa. En concret, 169 casos de trombosi sinusal venosa cerebral (CVST) i 53 de trombosi venosa esplàncnica. En este sentit, l’organisme europeu estableix que el risc de patir esta reacció és d’1 cas per cada 100.000 habitants vacunats amb AstraZeneca.

D’altra banda, segons ha anunciat en un comunicat el Comité conjunt de vacunació i immunització del Regne Unit, a partir d’ara es recomanarà, en la mesura de les possibilitats, oferir vacunes alternatives a la d’AstraZeneca als menors de 30 anys, després que s’haja detectat un possible vincle entre esta i inusuals casos de trombosi en adults joves.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.