Anuncios

L’OMS diu que el vincul entre la vacuna d’AstraZeneca i els trombes «no està confirmat»

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha assegurat que la relació causal entre la vacuna d’AstraZeneca i les trombosis és «plausible, però no està confirmada». Així s’ha expressat en un comunicat després de revisar la informació aportada per l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les sigles en anglés) i el regulador britànic. Si bé l’EMA considera que els casos estan «fortament associats» al vaccí britànic i els catalogarà com a «efectes secundaris infreqüents», l’OMS ha matisat poc després que el vincle no és segur.

 

 

L’organització ha demanat que es facen estudis «especialitzats» per entendre el «nexe potencial» entre el vaccí i les trombosis amb baixos nivells de plaquetes. «Els casos que s’estan avaluant són molt rars, amb un nombre baix entre els gairebé 200 milions d’individus que han rebut la vacuna AstraZeneca a tot el món», ha afegit l’OMS en un comunicat.

Anuncios

 

La posició que defensa l’Agència Europea del Medicament

L’EMA, per les seues sigles en   anglés) ha conclòs que les trombosis estranyes poden ser «un efecte secundari infreqüent» de la vacuna d’Oxford-AstraZeneca i les catalogarà com a tal a partir d’ara. L’EMA ha trobat un «possible vincle» entre una seixantena de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el vaccí britànic. Tanmateix, el regulador de la Unió Europea continua aconsellant el seu ús perquè els «beneficis superen els riscos». Això sí, l’EMA demana a metges i vacunats que siguen «conscients de la possibilitat que es produïsquen» estos casos molt rars durant les dos setmanes posteriors a la vacunació.

Així mateix, este dimecres, l’EMA ha actualitzat el nombre de casos detectats. Fins al 4 d’abril es van registrar 222 trombosis amb trombocitopènia entre els 34 milions de vacunats a Europa. En concret, 169 casos de trombosi sinusal venosa cerebral (CVST) i 53 de trombosi venosa esplàncnica. En este sentit, l’organisme europeu estableix que el risc de patir esta reacció és d’1 cas per cada 100.000 habitants vacunats amb AstraZeneca.

D’altra banda, segons ha anunciat en un comunicat el Comité conjunt de vacunació i immunització del Regne Unit, a partir d’ara es recomanarà, en la mesura de les possibilitats, oferir vacunes alternatives a la d’AstraZeneca als menors de 30 anys, després que s’haja detectat un possible vincle entre esta i inusuals casos de trombosi en adults joves.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La professora de la UPV Elena Pinilla, triada entre les 50 dones líders emergents del món

La investigadora de la UPV Elena Pinilla ha sigut seleccionada per al programa Santander SW50 Emerging Leaders 2026, que reconeix a 50 dones líders emergents de tot el món. La seua trajectòria combina excel·lència científica, docència i divulgació en nanofotònica i física.

Detingut un home per mesos d’assetjament homòfob a una companya en un centre comercial

La Policia Nacional deté a un home de 59 anys per un presumpte delicte d'odi després de mesos de comentaris homòfobs i conductes intimidatòries contra una companya de treball en un centre comercial de València.

Presó per a un home per matar a un amic després d’una discussió i fingir que va trobar el cadàver

Un home de 53 anys ha ingressat a la presó acusat d'homicidi dolós per matar al seu amic de 31 anys després d'una discussió i fingir que va trobar el seu cadàver al costat d'una carretera pròxima a la seua casa a Pilar de la Horadada.

La Policia desarticula xarxes de robatoris de rellotges de luxe amb 34 detinguts des de gener

La Policia Nacional ha esclarit 41 robatoris violents de rellotges de luxe a Espanya des de gener i ha detingut a 34 persones vinculades a xarxes criminals itinerants amb base en Barcelona.

Cau part d’una banda que robava a ancians en aparcaments de supermercats

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'una organització criminal acusada de més de 50 furts i estafes a persones majors en aparcaments de supermercats de diverses províncies.

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.
Anuncios