El COOCV denúncia a Sanitat per no incloure als òptics en els plans de vacunació

 

El Col·legi d’Òptics-Optometristes de la Comunitat Valenciana (COOCV) ha denunciat a la Conselleria de Sanitat davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per no incloure’ls en els actuals plans de vacunació per a professionals sanitaris.

 

Segons ha indicat en un comunicat, el pla de vacunes elaborat pel Ministeri ha recollit des d’un primer moment el lloc prioritari que han d’ocupar les professions sanitàries.

 

No obstant això, per a desagradable sorpresa i intranquil·litat del col·lectiu, des de la Conselleria s’ha decidit deixar fora d’esta fase de vacunació als òptics-optometristes sense aportar explicacions coherents, mentres que en altres comunitats autònomes sí que estan sent vacunats, han advertit.

 

Un sector de primera necessitat en plena pandèmia

Des del col·legi han recordat que els òptics-optometristes que exercixen en els establiments sanitaris d’òptica, a pesar del risc que corren i conscients de la importància de la seua labor professional declarada essencial en el Reial decret 463/2020, de 14 de març pel que s’establia l’estat d’alarma.

 

Este sector va continuar atenent durant el confinament i els mesos posteriors amb gran exposició i sense disposar d’EPIs, tant a sanitaris de primera línia com a totes les persones que van presentar servicis de primera necessitat, assumint a demés a tots aquells pacients amb problemes de visió derivats de manera forçosa per la saturació del sistema sanitari públic.

 

L’activitat professional principal de l’òptic-optometrista es desenvolupa, amb gran exposició, en gabinets, que són espais tancats, a on la proximitat als ulls del pacient és màxima, especialment en fer unes certes proves com retinoscòpia, oftalmoscòpia, adaptació lent de contacte, entre altres, han detallat.

 

Demanen mesures cautelars

Estos professionals entenen que la necessitat de la vacuna no és només per a protegir el professional sanitari, sinó per a evitar ser vectors de transmissió als pacients atesos en consultes i establiments -estimades en prop de 3.000.000 de consultes anuals-.

 

«Esta decisió anòmala i arbitrària de la Conselleria respecte als nostres professionals sanitaris òptics-optometristes ens ha obligat a prendre la decisió d’interposar davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) un recurs contenciós administratiu i sol·licitar mesures cautelars contra la inactivitat de la Conselleria per no vacunar als òptics-optometristes enfront del Covid-19», han subratllat.

 

Per tot, des del col·legi han exigit als gestors de la Conselleria que siguen coherents, com si estan sent en altres comunitats autònomes, i s’incloga ja als òptics-optometristes dins dels plans de vacunació.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.