El COOCV denúncia a Sanitat per no incloure als òptics en els plans de vacunació

 

El Col·legi d’Òptics-Optometristes de la Comunitat Valenciana (COOCV) ha denunciat a la Conselleria de Sanitat davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per no incloure’ls en els actuals plans de vacunació per a professionals sanitaris.

 

Segons ha indicat en un comunicat, el pla de vacunes elaborat pel Ministeri ha recollit des d’un primer moment el lloc prioritari que han d’ocupar les professions sanitàries.

 

No obstant això, per a desagradable sorpresa i intranquil·litat del col·lectiu, des de la Conselleria s’ha decidit deixar fora d’esta fase de vacunació als òptics-optometristes sense aportar explicacions coherents, mentres que en altres comunitats autònomes sí que estan sent vacunats, han advertit.

 

Un sector de primera necessitat en plena pandèmia

Des del col·legi han recordat que els òptics-optometristes que exercixen en els establiments sanitaris d’òptica, a pesar del risc que corren i conscients de la importància de la seua labor professional declarada essencial en el Reial decret 463/2020, de 14 de març pel que s’establia l’estat d’alarma.

 

Este sector va continuar atenent durant el confinament i els mesos posteriors amb gran exposició i sense disposar d’EPIs, tant a sanitaris de primera línia com a totes les persones que van presentar servicis de primera necessitat, assumint a demés a tots aquells pacients amb problemes de visió derivats de manera forçosa per la saturació del sistema sanitari públic.

 

L’activitat professional principal de l’òptic-optometrista es desenvolupa, amb gran exposició, en gabinets, que són espais tancats, a on la proximitat als ulls del pacient és màxima, especialment en fer unes certes proves com retinoscòpia, oftalmoscòpia, adaptació lent de contacte, entre altres, han detallat.

 

Demanen mesures cautelars

Estos professionals entenen que la necessitat de la vacuna no és només per a protegir el professional sanitari, sinó per a evitar ser vectors de transmissió als pacients atesos en consultes i establiments -estimades en prop de 3.000.000 de consultes anuals-.

 

«Esta decisió anòmala i arbitrària de la Conselleria respecte als nostres professionals sanitaris òptics-optometristes ens ha obligat a prendre la decisió d’interposar davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) un recurs contenciós administratiu i sol·licitar mesures cautelars contra la inactivitat de la Conselleria per no vacunar als òptics-optometristes enfront del Covid-19», han subratllat.

 

Per tot, des del col·legi han exigit als gestors de la Conselleria que siguen coherents, com si estan sent en altres comunitats autònomes, i s’incloga ja als òptics-optometristes dins dels plans de vacunació.

Últimes notícies

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.