12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

El COOCV denúncia a Sanitat per no incloure als òptics en els plans de vacunació

 

El Col·legi d’Òptics-Optometristes de la Comunitat Valenciana (COOCV) ha denunciat a la Conselleria de Sanitat davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per no incloure’ls en els actuals plans de vacunació per a professionals sanitaris.

 

Segons ha indicat en un comunicat, el pla de vacunes elaborat pel Ministeri ha recollit des d’un primer moment el lloc prioritari que han d’ocupar les professions sanitàries.

 

No obstant això, per a desagradable sorpresa i intranquil·litat del col·lectiu, des de la Conselleria s’ha decidit deixar fora d’esta fase de vacunació als òptics-optometristes sense aportar explicacions coherents, mentres que en altres comunitats autònomes sí que estan sent vacunats, han advertit.

 

Un sector de primera necessitat en plena pandèmia

Des del col·legi han recordat que els òptics-optometristes que exercixen en els establiments sanitaris d’òptica, a pesar del risc que corren i conscients de la importància de la seua labor professional declarada essencial en el Reial decret 463/2020, de 14 de març pel que s’establia l’estat d’alarma.

 

Este sector va continuar atenent durant el confinament i els mesos posteriors amb gran exposició i sense disposar d’EPIs, tant a sanitaris de primera línia com a totes les persones que van presentar servicis de primera necessitat, assumint a demés a tots aquells pacients amb problemes de visió derivats de manera forçosa per la saturació del sistema sanitari públic.

 

L’activitat professional principal de l’òptic-optometrista es desenvolupa, amb gran exposició, en gabinets, que són espais tancats, a on la proximitat als ulls del pacient és màxima, especialment en fer unes certes proves com retinoscòpia, oftalmoscòpia, adaptació lent de contacte, entre altres, han detallat.

 

Demanen mesures cautelars

Estos professionals entenen que la necessitat de la vacuna no és només per a protegir el professional sanitari, sinó per a evitar ser vectors de transmissió als pacients atesos en consultes i establiments -estimades en prop de 3.000.000 de consultes anuals-.

 

«Esta decisió anòmala i arbitrària de la Conselleria respecte als nostres professionals sanitaris òptics-optometristes ens ha obligat a prendre la decisió d’interposar davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) un recurs contenciós administratiu i sol·licitar mesures cautelars contra la inactivitat de la Conselleria per no vacunar als òptics-optometristes enfront del Covid-19», han subratllat.

 

Per tot, des del col·legi han exigit als gestors de la Conselleria que siguen coherents, com si estan sent en altres comunitats autònomes, i s’incloga ja als òptics-optometristes dins dels plans de vacunació.

Últimes notícies

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.