El COOCV denúncia a Sanitat per no incloure als òptics en els plans de vacunació

 

El Col·legi d’Òptics-Optometristes de la Comunitat Valenciana (COOCV) ha denunciat a la Conselleria de Sanitat davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per no incloure’ls en els actuals plans de vacunació per a professionals sanitaris.

 

Segons ha indicat en un comunicat, el pla de vacunes elaborat pel Ministeri ha recollit des d’un primer moment el lloc prioritari que han d’ocupar les professions sanitàries.

 

No obstant això, per a desagradable sorpresa i intranquil·litat del col·lectiu, des de la Conselleria s’ha decidit deixar fora d’esta fase de vacunació als òptics-optometristes sense aportar explicacions coherents, mentres que en altres comunitats autònomes sí que estan sent vacunats, han advertit.

 

Un sector de primera necessitat en plena pandèmia

Des del col·legi han recordat que els òptics-optometristes que exercixen en els establiments sanitaris d’òptica, a pesar del risc que corren i conscients de la importància de la seua labor professional declarada essencial en el Reial decret 463/2020, de 14 de març pel que s’establia l’estat d’alarma.

 

Este sector va continuar atenent durant el confinament i els mesos posteriors amb gran exposició i sense disposar d’EPIs, tant a sanitaris de primera línia com a totes les persones que van presentar servicis de primera necessitat, assumint a demés a tots aquells pacients amb problemes de visió derivats de manera forçosa per la saturació del sistema sanitari públic.

 

L’activitat professional principal de l’òptic-optometrista es desenvolupa, amb gran exposició, en gabinets, que són espais tancats, a on la proximitat als ulls del pacient és màxima, especialment en fer unes certes proves com retinoscòpia, oftalmoscòpia, adaptació lent de contacte, entre altres, han detallat.

 

Demanen mesures cautelars

Estos professionals entenen que la necessitat de la vacuna no és només per a protegir el professional sanitari, sinó per a evitar ser vectors de transmissió als pacients atesos en consultes i establiments -estimades en prop de 3.000.000 de consultes anuals-.

 

«Esta decisió anòmala i arbitrària de la Conselleria respecte als nostres professionals sanitaris òptics-optometristes ens ha obligat a prendre la decisió d’interposar davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) un recurs contenciós administratiu i sol·licitar mesures cautelars contra la inactivitat de la Conselleria per no vacunar als òptics-optometristes enfront del Covid-19», han subratllat.

 

Per tot, des del col·legi han exigit als gestors de la Conselleria que siguen coherents, com si estan sent en altres comunitats autònomes, i s’incloga ja als òptics-optometristes dins dels plans de vacunació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.