El COOCV denúncia a Sanitat per no incloure als òptics en els plans de vacunació

 

El Col·legi d’Òptics-Optometristes de la Comunitat Valenciana (COOCV) ha denunciat a la Conselleria de Sanitat davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per no incloure’ls en els actuals plans de vacunació per a professionals sanitaris.

 

Segons ha indicat en un comunicat, el pla de vacunes elaborat pel Ministeri ha recollit des d’un primer moment el lloc prioritari que han d’ocupar les professions sanitàries.

 

No obstant això, per a desagradable sorpresa i intranquil·litat del col·lectiu, des de la Conselleria s’ha decidit deixar fora d’esta fase de vacunació als òptics-optometristes sense aportar explicacions coherents, mentres que en altres comunitats autònomes sí que estan sent vacunats, han advertit.

 

Un sector de primera necessitat en plena pandèmia

Des del col·legi han recordat que els òptics-optometristes que exercixen en els establiments sanitaris d’òptica, a pesar del risc que corren i conscients de la importància de la seua labor professional declarada essencial en el Reial decret 463/2020, de 14 de març pel que s’establia l’estat d’alarma.

 

Este sector va continuar atenent durant el confinament i els mesos posteriors amb gran exposició i sense disposar d’EPIs, tant a sanitaris de primera línia com a totes les persones que van presentar servicis de primera necessitat, assumint a demés a tots aquells pacients amb problemes de visió derivats de manera forçosa per la saturació del sistema sanitari públic.

 

L’activitat professional principal de l’òptic-optometrista es desenvolupa, amb gran exposició, en gabinets, que són espais tancats, a on la proximitat als ulls del pacient és màxima, especialment en fer unes certes proves com retinoscòpia, oftalmoscòpia, adaptació lent de contacte, entre altres, han detallat.

 

Demanen mesures cautelars

Estos professionals entenen que la necessitat de la vacuna no és només per a protegir el professional sanitari, sinó per a evitar ser vectors de transmissió als pacients atesos en consultes i establiments -estimades en prop de 3.000.000 de consultes anuals-.

 

«Esta decisió anòmala i arbitrària de la Conselleria respecte als nostres professionals sanitaris òptics-optometristes ens ha obligat a prendre la decisió d’interposar davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) un recurs contenciós administratiu i sol·licitar mesures cautelars contra la inactivitat de la Conselleria per no vacunar als òptics-optometristes enfront del Covid-19», han subratllat.

 

Per tot, des del col·legi han exigit als gestors de la Conselleria que siguen coherents, com si estan sent en altres comunitats autònomes, i s’incloga ja als òptics-optometristes dins dels plans de vacunació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un monstre rosa de 4 metres visibilitza la soledat en una falla experimental

La comissió Mestre Bellver-Mariano Ribera plantarà enguany Monstruosa soledat, un gran monstre rosa i amable per fora que deixa veure un interior trist. L'obra, de Pepitagrilla, convida a abraçar-ho i a deixar missatges per a acompanyar la seua soledat.

Marissa, fallera major nord-americana de Els Somnis: les Falles se senten i era ara o mai

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio i veïna de València, és la fallera major de la comissió Els Somnis. Defén que les Falles se senten i decidix viure-les en família.

Detenen a Alacant a un home i a una dona amb orde d’expulsió després d’eixir de presó

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a dos persones amb sanció governativa d'expulsió després de complir les seues condemnes; l'home va ser escortat i expulsat. La dona havia complit prop de 20 anys per tràfic de drogues i els dos tenen prohibida l'entrada durant cinc anys

La Comunitat comença el dia este dissabte amb cels nuvolosos, pluges febles i màximes a la baixa

Dissabte amb cels nuvolosos en la Comunitat Valenciana, pluges febles al matí i descens de les màximes. La cota de neu baixarà a 700-900 m al nord, amb vent del nord-oest i ratxes fortes a l'interior.

Un mort en la CV-941 i set ferits en un xoc entre dos cotxes i un autobús a Santa Pola

Set persones van resultar ferides en un xoc entre dos turismes i un autobús en la N-332 al seu pas per Santa Pola. Hores després, un home va morir en la CV-941 a San Miguel de les Salinas.

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.