Pacma denuncia la participació d’un menor en una classe taurina a Chelva

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Partit Animalista -PACMA– va denunciar divendres passat que, un menor d’edat torejaria aquest dissabte, 28 d’agost, cap a les 18.00 hores, en una pràctica de toreig en la localitat valenciana de Chelva, com a representant d’una de les escoles taurines que participaven en un esdeveniment.   PACMA ha recordat que l’actual llei de Drets […]

 

El Partit Animalista -PACMA– va denunciar divendres passat que, un menor d’edat torejaria aquest dissabte, 28 d’agost, cap a les 18.00 hores, en una pràctica de toreig en la localitat valenciana de Chelva, com a representant d’una de les escoles taurines que participaven en un esdeveniment.

 

PACMA ha recordat que l’actual llei de Drets i garanties de la infància i adolescència «restringeix tant l’assistència com la participació de menors de 18 anys en activitats i espectacles de tauromàquia en la Comunitat Valenciana»: En un comunicat, els animalistes han denunciat que des de la Conselleria que dirigeix Mónica Oltra «es mira cap a un altre costat i no es persegueix el compliment de la llei, permetent que es pose en risc la integritat física dels menors quan toregen i el seu benestar emocional i mental en exposar-los a aquests actes violents».

 

L’organització ha posat sobre la taula que «des de la Direcció General de la Infància i Adolescència no s’hagen pres mesures perquè es complisca la llei que ha de protegir els menors».

 

El Comité, segons el partit, “recomana que l’Estat parteix prohibisca la participació dels xiquets menors de 18 anys com a toreros i com a públic en espectacles de tauromàquia”.

 

“L’oposició de PACMA a la crueltat de tauromàquia és ferma i clara”; han recordat, i han afegit que mentrestant “continuem treballant per a aconseguir la seua abolició i exigim el compliment de la llei que ha de cuidar de xiquet i adolescents en la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

14 candidatures al Congrés i 6 al Senat per València el 29-N

Els electors de la província de València podran triar entre 14 candidatures al Congrés i 6 al Senat el 29 de novembre. Les llistes definitives es publicaran en el BOE el 3 de novembre.

Les màximes baixen amb força a València i hi pot haver tempestes al sud

Les màximes baixaran este dimecres, especialment a València, mentre que poden caure ruixats amb tempesta al litoral sud. Dijous hi haurà pocs canvis i boires a l’interior.

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.