28.4 C
València
Dissabte, 25 octubre, 2025

Pacma denuncia la participació d’un menor en una classe taurina a Chelva

 

El Partit Animalista -PACMA– va denunciar divendres passat que, un menor d’edat torejaria aquest dissabte, 28 d’agost, cap a les 18.00 hores, en una pràctica de toreig en la localitat valenciana de Chelva, com a representant d’una de les escoles taurines que participaven en un esdeveniment.

 

PACMA ha recordat que l’actual llei de Drets i garanties de la infància i adolescència “restringeix tant l’assistència com la participació de menors de 18 anys en activitats i espectacles de tauromàquia en la Comunitat Valenciana”: En un comunicat, els animalistes han denunciat que des de la Conselleria que dirigeix Mónica Oltra “es mira cap a un altre costat i no es persegueix el compliment de la llei, permetent que es pose en risc la integritat física dels menors quan toregen i el seu benestar emocional i mental en exposar-los a aquests actes violents”.

 

L’organització ha posat sobre la taula que “des de la Direcció General de la Infància i Adolescència no s’hagen pres mesures perquè es complisca la llei que ha de protegir els menors”.

 

El Comité, segons el partit, “recomana que l’Estat parteix prohibisca la participació dels xiquets menors de 18 anys com a toreros i com a públic en espectacles de tauromàquia”.

 

“L’oposició de PACMA a la crueltat de tauromàquia és ferma i clara”; han recordat, i han afegit que mentrestant “continuem treballant per a aconseguir la seua abolició i exigim el compliment de la llei que ha de cuidar de xiquet i adolescents en la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

Desarticulades dues xarxes del clan serbi “Vračarci” per assassinats i tràfic internacional de cocaïna

Una operació conjunta entre la Policia Nacional, els Mossos d’Esquadra i les autoritats sèrbies, coordinada per Europol, culmina amb 13 detinguts.

Mazón destaca les ajudes a l’Emprenedoria per valor de 20 milions d’euros a la zona afectada per la DANA.

El president incideix en l’increment “per l’elevada demanda” d’esta línia dirigida a autònoms i pimes que van patir les conseqüències del temporal.

Espanyol i Elx mesuren la seua condició d’equips revelació en el RCDE Stadium

Espanyol, sext, i Elx, sèptim, s'enfronten en el RCDE Stadium en plena lluita per Europa després del seu retorn a Primera. Dol de ratxes, baixes i retorns a les 16.15.

Dol autonòmic a Mestalla amb urgències per a València i Vila-real

València i Vila-real arriben amb ratxes negatives i necessitat de victòria. Els locals miren al descens; els grocs volen sostindre's en la part alta.

Antonio Tejero rep l’alta hospitalària

Antonio Tejero, de 93 anys, ha rebut l'alta hospitalària i es troba en situació d'estabilitat clínica. La seua família afirma que seguirà 'la seua recuperació en l'entorn familiar'.

València inicia la neteja del barranc del Palmaret i critica la inacció de la CHJ

L'Ajuntament ha començat a netejar el barranc del Palmaret en Carpesa i Massarrojos i retrau a la CHJ no assumir la seua competència. Els treballs podrien acabar la primera setmana de novembre.

La Fiscalia rebutja la petició de sobreseïment de la exconsellera Salomé Pradas

La Fiscalia de València ha informat en contra del recurs de la exconsellera i la causa s'eleva a l'Audiència Provincial. El procediment continua obert.

Detenen al lladre de Benimaclet la cara del qual va acabar en samarretes i xapes

La Policia Nacional ha detingut al presumpte autor de 19 robatoris en comerços i locals de restauració de Benimaclet. El seu rostre dibuixat es va estampar en samarretes i xapes que es van esgotar en hores.