11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Pacma denuncia la participació d’un menor en una classe taurina a Chelva

 

El Partit Animalista -PACMA– va denunciar divendres passat que, un menor d’edat torejaria aquest dissabte, 28 d’agost, cap a les 18.00 hores, en una pràctica de toreig en la localitat valenciana de Chelva, com a representant d’una de les escoles taurines que participaven en un esdeveniment.

 

PACMA ha recordat que l’actual llei de Drets i garanties de la infància i adolescència “restringeix tant l’assistència com la participació de menors de 18 anys en activitats i espectacles de tauromàquia en la Comunitat Valenciana”: En un comunicat, els animalistes han denunciat que des de la Conselleria que dirigeix Mónica Oltra “es mira cap a un altre costat i no es persegueix el compliment de la llei, permetent que es pose en risc la integritat física dels menors quan toregen i el seu benestar emocional i mental en exposar-los a aquests actes violents”.

 

L’organització ha posat sobre la taula que “des de la Direcció General de la Infància i Adolescència no s’hagen pres mesures perquè es complisca la llei que ha de protegir els menors”.

 

El Comité, segons el partit, “recomana que l’Estat parteix prohibisca la participació dels xiquets menors de 18 anys com a toreros i com a públic en espectacles de tauromàquia”.

 

“L’oposició de PACMA a la crueltat de tauromàquia és ferma i clara”; han recordat, i han afegit que mentrestant “continuem treballant per a aconseguir la seua abolició i exigim el compliment de la llei que ha de cuidar de xiquet i adolescents en la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.