Pacma denuncia la participació d’un menor en una classe taurina a Chelva

 

El Partit Animalista -PACMA– va denunciar divendres passat que, un menor d’edat torejaria aquest dissabte, 28 d’agost, cap a les 18.00 hores, en una pràctica de toreig en la localitat valenciana de Chelva, com a representant d’una de les escoles taurines que participaven en un esdeveniment.

 

PACMA ha recordat que l’actual llei de Drets i garanties de la infància i adolescència «restringeix tant l’assistència com la participació de menors de 18 anys en activitats i espectacles de tauromàquia en la Comunitat Valenciana»: En un comunicat, els animalistes han denunciat que des de la Conselleria que dirigeix Mónica Oltra «es mira cap a un altre costat i no es persegueix el compliment de la llei, permetent que es pose en risc la integritat física dels menors quan toregen i el seu benestar emocional i mental en exposar-los a aquests actes violents».

 

L’organització ha posat sobre la taula que «des de la Direcció General de la Infància i Adolescència no s’hagen pres mesures perquè es complisca la llei que ha de protegir els menors».

 

El Comité, segons el partit, “recomana que l’Estat parteix prohibisca la participació dels xiquets menors de 18 anys com a toreros i com a públic en espectacles de tauromàquia”.

 

“L’oposició de PACMA a la crueltat de tauromàquia és ferma i clara”; han recordat, i han afegit que mentrestant “continuem treballant per a aconseguir la seua abolició i exigim el compliment de la llei que ha de cuidar de xiquet i adolescents en la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

El PPCV dona per agonitzant al sanchismo i dubte del futur del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Fernando Pastor, dona per esgotat el sanchismo, reclama eleccions generals urgents i qüestiona l'impacte en el PSPV i en els seus socis.

El Marq obri al juny la gran mostra d’or prehispànic de Colòmbia a Espanya

El Museu Arqueològic d'Alacant inaugurarà el 29 de juny l'exposició itinerant amb el major préstec d'or de Colòmbia a Espanya, amb més de 290 peces prehispàniques.

Queralt Casas s’acomiada del València Basket després de set temporades històriques

Queralt Casas no renovarà amb el València Basket i tancarà el 30 de juny una etapa de set temporades com a capitana i referent en l'etapa més exitosa del club.

Les regions líders en automoció d’Europa exigixen més pes en la política industrial de la UE

Les 41 regions de l'Aliança de les Regions amb Indústria d'Automoció aproven en Bizkaia la Declaració de Bilbao, en la qual reclamen un paper central en la transició industrial i en el futur del sector a la UE.

Pérez Llorca demana la fi de la vaga docent i apel·la al sentit comú

Pérez Llorca urgix als sindicats docents a posar fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, defén avanços en la negociació i reclama recuperar el sentit comú i el diàleg.

Educació i sindicats seguixen sense acord després de cinc hores de negociació per la vaga docent

La Conselleria d'Educació i els sindicats de docents encadenen cinc hores de negociació sense tancar acords per a resoldre la vaga indefinida, després d'una nova manifestació massiva del professorat a València.

Ford Almussafes encara una setmana clau per a definir el seu nou marc laboral

La planta de Ford a Almussafes celebrarà la setmana vinent la segona reunió per a renovar l'Acord per l'Electrificació i fixar les noves condicions laborals i salarials lligades a l'arribada del Bast a partir de 2028.

Obrin juí oral per delictes d’odi contra la regidora de Vox a València

El Tribunal d'Instància de València obri juí oral contra la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi lligat a la difusió reiterada de missatges contra migrants, persones LGTBI i amb discapacitat en xarxes socials.