Pacma denuncia la participació d’un menor en una classe taurina a Chelva

 

El Partit Animalista -PACMA– va denunciar divendres passat que, un menor d’edat torejaria aquest dissabte, 28 d’agost, cap a les 18.00 hores, en una pràctica de toreig en la localitat valenciana de Chelva, com a representant d’una de les escoles taurines que participaven en un esdeveniment.

 

PACMA ha recordat que l’actual llei de Drets i garanties de la infància i adolescència «restringeix tant l’assistència com la participació de menors de 18 anys en activitats i espectacles de tauromàquia en la Comunitat Valenciana»: En un comunicat, els animalistes han denunciat que des de la Conselleria que dirigeix Mónica Oltra «es mira cap a un altre costat i no es persegueix el compliment de la llei, permetent que es pose en risc la integritat física dels menors quan toregen i el seu benestar emocional i mental en exposar-los a aquests actes violents».

 

L’organització ha posat sobre la taula que «des de la Direcció General de la Infància i Adolescència no s’hagen pres mesures perquè es complisca la llei que ha de protegir els menors».

 

El Comité, segons el partit, “recomana que l’Estat parteix prohibisca la participació dels xiquets menors de 18 anys com a toreros i com a públic en espectacles de tauromàquia”.

 

“L’oposició de PACMA a la crueltat de tauromàquia és ferma i clara”; han recordat, i han afegit que mentrestant “continuem treballant per a aconseguir la seua abolició i exigim el compliment de la llei que ha de cuidar de xiquet i adolescents en la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.