La pandèmia s’accelera en el territori valencià: Més de la mitat de casos de juliol són de l’última setmana

Ejemplo de shortcode con estilo
  La pandèmia de coronavirus s’està accelerant en el territori valencià en juliol i, particularment, durant l’última setmana, que ha concentrat 894 dels 1.602 casos que s’han comptabilitzat i assignat a municipis en este mes.   En total, segons les dades desagregades que publica la Generalitat, hi ha 1.602 casos nous entre les actualitzacions del 2 […]

 

La pandèmia de coronavirus s’està accelerant en el territori valencià en juliol i, particularment, durant l’última setmana, que ha concentrat 894 dels 1.602 casos que s’han comptabilitzat i assignat a municipis en este mes.

 

En total, segons les dades desagregades que publica la Generalitat, hi ha 1.602 casos nous entre les actualitzacions del 2 de juliol i la del 30, la primera i l’última d’este mes. D’ells, 894 s’han donat entre els dies 23 i 30.

 

Tres ciutats registren més de 100 casos en juliol

Esta tendència s’observa també en molts dels municipis. El més afectat continua sent València, que ha registrat 371 casos en tot juliol, i 207 d’ells en els últims set dies. És fins i tot més acusada en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), amb 177 casos en juliol, dels que 117 són d’esta setmana.

 

Estes dos ciutats són les úniques, al costat de Gandia, amb més de 100 positius en este mes. En la capital de la Safor (València), a on es va detectar un brot que va obligar a tancar l’oci nocturn, la ràtio de positius en els últims dies és menor: són 51 dels 126.

 

De dos a 43 brots durant el mes de juliol

Al llarg del mes de juliol, han aparegut 43 brots en la Comunitat Valenciana. El més important és precisament el de Gandia, que afecta a 158 persones dins i fora d’esta ciutat. Diversos municipis de la comarca, com Barx o Xeresa han sumat els seus primers casos este mes.

 

El brot de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), és el segon més gran i afecta a 59 persones. D’elles, 48 són de la mateixa ciutat i 33 s’han detectat en l’última setmana, encara que la gran majoria (30) es van conéixer el cap de setmana i entre este dilluns i dijous només s’han detectat tres casos més.

 

A principis de mes només hi havia dos brots en el territori valencià: un relacionat amb un barri de Castelló de la Plana i un altre amb una empresa càrnia de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València). Els dos fa setmanes que no sumen nous casos i, de fet, s’observa en les dades per municipis.

 

El brot de Castelló va afectar a 35 persones, pel que continua sent el tercer amb major incidència del territori valencià. A pesar d’això, durant el mes de juliol, la ciutat només ha sumat 14 positius, quatre d’ells en l’última setmana. L’última volta que Sanitat va informar de contagis associats a este brot va ser el dia 10.

 

El cas de Rafelbunyol és encara més evident. El brot va afectar a 26 persones, però el mes de juliol només s’han comptabilitzat cinc positius en el municipi, un d’ells esta setmana. Sanitat va informar dels últims casos en este focus el 13 de juliol.

 

La ciutat de València és, actualment, la més afectada pels brots. En total es compten cinc, després de què este dijous es trobara relació entre cinc brots familiars i un d’origen social. D’esta manera, van passar a formar un únic brot que afecta a 33 persones.

 

A demés, en la ciutat hi ha un altre relacionat amb l’oci nocturn amb 21 casos, dos relacionats amb temporers arribats de Lleida que afecten a set persones i altres dos en un pis d’acollida i l’àmbit laboral en els que s’han contagiat quatre persones en cada un.

 

Cinc dels deu focus més grans, relacionats amb l’oci nocturn

Durant este mes s’han detectat brots en locals d’oci nocturn i quatre d’ells es troben entre els de major afecció. Els de Gandia i Peníscola són els dos més grans que té la Comunitat Valenciana en estos moments, però també afecten a més de 20 persones els de Santa Pola (26) i València (21). Un altre focus en Xirivella, en l’Horta de València, ha generat 12 contagis.

 

Dels 10 brots més grans, altres dos estan relacionats amb l’àmbit laboral, i un d’ells, amb l’àmbit hospitalari. És el de l’Hospital de Manises, en l’Horta de València, amb 19 afectats. L’altre d’origen laboral és el de Rafelbunyol.

 

Els altres tres brots es corresponen amb l’àmbit social i familiar. En concret són el de Castelló (35 casos), València (33 afectats) i Foios, en l’Horta Nord (València), (12 persones). En este últim no s’informa de casos nous des del dia 13 i la localitat no ha sumat positius en l’última setmana.

 

El coronavirus arriba en juliol

Diversos municipis valencians han detectat els seus primers casos de coronavirus durant este mes. És el cas de Montaverner, en la Vall d’Albaida (València), i Vilafranca, en l’Alt Maestrat (Castelló), que no havien tingut contagis des de què començà la pandèmia, però este mes han sumat dos casos.

 

Altres deu municipis han tingut el seu primer cas este mes:

  • Ademuz, en el Racó d’Ademús (València)
  • Aigües, en l’Alacantí (Alacant)
  • Barx, en la Safor (València)
  • Benlloc, en la Plana Alta (Castelló)
  • Eslida, en la Plana Baixa (Castelló)
  • Granja de Rocamora, en el Baix Segura (Alacant)
  • la Pobla de Benifassà, en el Baix Maestrat (Castelló)
  • Sot de Ferrer, en l’Alt Palància (Castelló)
  • Traiguera, en el Baix Maestrat (Castelló)
  • Xeresa, en la Safor (València)

Últimes notícies

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva