La pandèmia s’accelera en el territori valencià: Més de la mitat de casos de juliol són de l’última setmana

 

La pandèmia de coronavirus s’està accelerant en el territori valencià en juliol i, particularment, durant l’última setmana, que ha concentrat 894 dels 1.602 casos que s’han comptabilitzat i assignat a municipis en este mes.

 

En total, segons les dades desagregades que publica la Generalitat, hi ha 1.602 casos nous entre les actualitzacions del 2 de juliol i la del 30, la primera i l’última d’este mes. D’ells, 894 s’han donat entre els dies 23 i 30.

 

Tres ciutats registren més de 100 casos en juliol

Esta tendència s’observa també en molts dels municipis. El més afectat continua sent València, que ha registrat 371 casos en tot juliol, i 207 d’ells en els últims set dies. És fins i tot més acusada en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), amb 177 casos en juliol, dels que 117 són d’esta setmana.

 

Estes dos ciutats són les úniques, al costat de Gandia, amb més de 100 positius en este mes. En la capital de la Safor (València), a on es va detectar un brot que va obligar a tancar l’oci nocturn, la ràtio de positius en els últims dies és menor: són 51 dels 126.

 

De dos a 43 brots durant el mes de juliol

Al llarg del mes de juliol, han aparegut 43 brots en la Comunitat Valenciana. El més important és precisament el de Gandia, que afecta a 158 persones dins i fora d’esta ciutat. Diversos municipis de la comarca, com Barx o Xeresa han sumat els seus primers casos este mes.

 

El brot de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), és el segon més gran i afecta a 59 persones. D’elles, 48 són de la mateixa ciutat i 33 s’han detectat en l’última setmana, encara que la gran majoria (30) es van conéixer el cap de setmana i entre este dilluns i dijous només s’han detectat tres casos més.

 

A principis de mes només hi havia dos brots en el territori valencià: un relacionat amb un barri de Castelló de la Plana i un altre amb una empresa càrnia de Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València). Els dos fa setmanes que no sumen nous casos i, de fet, s’observa en les dades per municipis.

 

El brot de Castelló va afectar a 35 persones, pel que continua sent el tercer amb major incidència del territori valencià. A pesar d’això, durant el mes de juliol, la ciutat només ha sumat 14 positius, quatre d’ells en l’última setmana. L’última volta que Sanitat va informar de contagis associats a este brot va ser el dia 10.

 

El cas de Rafelbunyol és encara més evident. El brot va afectar a 26 persones, però el mes de juliol només s’han comptabilitzat cinc positius en el municipi, un d’ells esta setmana. Sanitat va informar dels últims casos en este focus el 13 de juliol.

 

La ciutat de València és, actualment, la més afectada pels brots. En total es compten cinc, després de què este dijous es trobara relació entre cinc brots familiars i un d’origen social. D’esta manera, van passar a formar un únic brot que afecta a 33 persones.

 

A demés, en la ciutat hi ha un altre relacionat amb l’oci nocturn amb 21 casos, dos relacionats amb temporers arribats de Lleida que afecten a set persones i altres dos en un pis d’acollida i l’àmbit laboral en els que s’han contagiat quatre persones en cada un.

 

Cinc dels deu focus més grans, relacionats amb l’oci nocturn

Durant este mes s’han detectat brots en locals d’oci nocturn i quatre d’ells es troben entre els de major afecció. Els de Gandia i Peníscola són els dos més grans que té la Comunitat Valenciana en estos moments, però també afecten a més de 20 persones els de Santa Pola (26) i València (21). Un altre focus en Xirivella, en l’Horta de València, ha generat 12 contagis.

 

Dels 10 brots més grans, altres dos estan relacionats amb l’àmbit laboral, i un d’ells, amb l’àmbit hospitalari. És el de l’Hospital de Manises, en l’Horta de València, amb 19 afectats. L’altre d’origen laboral és el de Rafelbunyol.

 

Els altres tres brots es corresponen amb l’àmbit social i familiar. En concret són el de Castelló (35 casos), València (33 afectats) i Foios, en l’Horta Nord (València), (12 persones). En este últim no s’informa de casos nous des del dia 13 i la localitat no ha sumat positius en l’última setmana.

 

El coronavirus arriba en juliol

Diversos municipis valencians han detectat els seus primers casos de coronavirus durant este mes. És el cas de Montaverner, en la Vall d’Albaida (València), i Vilafranca, en l’Alt Maestrat (Castelló), que no havien tingut contagis des de què començà la pandèmia, però este mes han sumat dos casos.

 

Altres deu municipis han tingut el seu primer cas este mes:

  • Ademuz, en el Racó d’Ademús (València)
  • Aigües, en l’Alacantí (Alacant)
  • Barx, en la Safor (València)
  • Benlloc, en la Plana Alta (Castelló)
  • Eslida, en la Plana Baixa (Castelló)
  • Granja de Rocamora, en el Baix Segura (Alacant)
  • la Pobla de Benifassà, en el Baix Maestrat (Castelló)
  • Sot de Ferrer, en l’Alt Palància (Castelló)
  • Traiguera, en el Baix Maestrat (Castelló)
  • Xeresa, en la Safor (València)

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.