Gandia tanca l’oci nocturn de la ciutat a partir d’este dissabte

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha anunciat este dissabte el tancament de l’oci nocturn en la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), davant del brot de coronavirus que afecta ja a 49 persones en el municipi.

 

D’eixa manera ho ha anunciat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en una roda de premsa este dissabte en la que ha informat de l’obligatorietat de l’ús de mascaretes, en tot moment, en tot el territori valencià. Este anunci l’ha fet mentres ha explicat que esta setmana han saltat les alarmes perquè els contagis s’han multiplicat per quatre en la franja d’edat d’entre 20 i 40 anys. I, de fet, la Conselleria ha confirmat este divendres 19 casos positius relacionats amb el brot de coronavirus en Gandia, cosa que ha fet pujar a 49 les persones afectades.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La mesura es farà efectiva en les pròximes hores, ha detallat Barceló, que ha agraït la col·laboració l’ajuntament i de l’alcaldessa de la ciutat, Diana Morant. La consellera també ha advertit que l’administració «actuarà d’esta mateixa manera en tots aquells llocs en els que es donen circumstàncies similars», i quan «no s’apliquen totes les mesures» recomanades per Salut Pública.

 

Controlar el brot de Santa Pola: prioritari

Igualment, s’ha informat que el dimarts s’iniciarà un estudi de contactes per a descartar i detectar casos relacionats amb el brot originat en una discoteca de Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), que afecta a 5 persones. Per això ha demanat a tots els ciutadans que hagen estat en el local els dies 10,11 i 12 de juliol que contacten amb les autoritats sanitàries per a fer-se les proves de coronavirus, coordinades per l’Àrea de Salut d’Elx. De fet, s’ha anunciat que es procedirà de la mateixa manera en tots els casos similars a partir d’ara.

 

Barceló ha insistit que «ens queda per recórrer un ampli camí» fins a tindre una vacuna per a la pandèmia mundial que patim i ha apel·lat a la responsabilitat entre els ciutadans, al sector de la restauració i «molt especialment l’oci nocturn» per a no llançar a perdre tot l’esforç fet durant estos mesos per part de la població, els professionals sanitaris i en record de les víctimes.

Últimes notícies

Gomar confia que la FIFA visite València a l’octubre per a definir les seus del Mundial 2030

Salvador Gomar preveu que la FIFA viatge a València a partir d'octubre per a avaluar el Nou Mestalla com a possible seu del Mundial 2030 i tancar també el mapa de subseus en la Comunitat Valenciana.

Aemet activa l’avís groc per pluges i tempestes amb graníssol a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa per a este diumenge l'avís groc a l'interior de Castelló per pluges intenses, tempestes amb possible graníssol i ratxes molt fortes de vent entre les 14.00 i les 21.00 hores.

Una nova IA millora la gestió d’anomenades al 112 en emergències mèdiques

Investigadors de la UPV i el Servici d'Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana han creat una ferramenta d'intel·ligència artificial que optimitza la gestió i priorització de les anomenades metgesses al 112.

Presó provisional per a dos detinguts per robatoris violents a ancians a Torrevieja

Dos hòmens de 31 i 32 anys han ingressat a la presó provisional acusats de cometre almenys quatre robatoris amb violència a persones d'entre 75 i 93 anys a Torrevieja i La Mata mitjançant el mètode de l'estirada.

Detingut a Torrent un home per agredir i amenaçar a la seua parella embarassada

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 28 anys per presumptes maltractaments físics i psicològics a la seua parella, a la qual hauria agredit durant l'embaràs i després del naixement del bebé.

Detingut a Oliva un jove per agredir a un vianant per a robar-li una cadena d’or

Un jove de 18 anys ha sigut detingut a Oliva acusat de colpejar en la cara a un vianant per a arrabassar-li una cadena d'or. La Guàrdia Civil ho va identificar gràcies a testimonis i va recuperar la joia sostreta.

‘El meu pare és un Millennial’, el llibre que acosta a la generació Alfa a la vida sense mòbil

‘El meu pare és un Millennial’ és una novel·la juvenil del professor Jorge Morcillo que explica a la generació Alfa com era créixer en els 90 i 2000 sense mòbils ni Internet per a millorar el diàleg amb els seus pares.

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.