Gandia tanca l’oci nocturn de la ciutat a partir d’este dissabte

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha anunciat este dissabte el tancament de l’oci nocturn en la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), davant del brot de coronavirus que afecta ja a 49 persones en el municipi.

 

D’eixa manera ho ha anunciat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en una roda de premsa este dissabte en la que ha informat de l’obligatorietat de l’ús de mascaretes, en tot moment, en tot el territori valencià. Este anunci l’ha fet mentres ha explicat que esta setmana han saltat les alarmes perquè els contagis s’han multiplicat per quatre en la franja d’edat d’entre 20 i 40 anys. I, de fet, la Conselleria ha confirmat este divendres 19 casos positius relacionats amb el brot de coronavirus en Gandia, cosa que ha fet pujar a 49 les persones afectades.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La mesura es farà efectiva en les pròximes hores, ha detallat Barceló, que ha agraït la col·laboració l’ajuntament i de l’alcaldessa de la ciutat, Diana Morant. La consellera també ha advertit que l’administració «actuarà d’esta mateixa manera en tots aquells llocs en els que es donen circumstàncies similars», i quan «no s’apliquen totes les mesures» recomanades per Salut Pública.

 

Controlar el brot de Santa Pola: prioritari

Igualment, s’ha informat que el dimarts s’iniciarà un estudi de contactes per a descartar i detectar casos relacionats amb el brot originat en una discoteca de Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), que afecta a 5 persones. Per això ha demanat a tots els ciutadans que hagen estat en el local els dies 10,11 i 12 de juliol que contacten amb les autoritats sanitàries per a fer-se les proves de coronavirus, coordinades per l’Àrea de Salut d’Elx. De fet, s’ha anunciat que es procedirà de la mateixa manera en tots els casos similars a partir d’ara.

 

Barceló ha insistit que «ens queda per recórrer un ampli camí» fins a tindre una vacuna per a la pandèmia mundial que patim i ha apel·lat a la responsabilitat entre els ciutadans, al sector de la restauració i «molt especialment l’oci nocturn» per a no llançar a perdre tot l’esforç fet durant estos mesos per part de la població, els professionals sanitaris i en record de les víctimes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renfe reforça Rodalia en Falles amb 2.100 trens i més de 2 milions de places

Renfe ha programat 2.100 trens de Rodalia per a la setmana fallera, amb 310 servicis especials i reforços per línies. La mesura conviu amb la polèmica per limitar l'accés a València Nord en hores de mascletà.

Pluges intenses deixen 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² a la Marina Alta

L'episodi d'este dimecres ha deixat 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² en diverses localitats de la Marina Alta. S'han obert clars cap al nord, mentres Alacant seguix molt nuvolós.

Afectats de covid persistent denuncien la falta de reconeixement com a malaltia crònica en la Comunitat Valenciana

El Col·lectiu Covid Persistent Comunitat Valenciana denúncia que no s'ha implantat l'Estratègia de Cronicitat que reconeix la malaltia com a malaltia crònica. Sanitat defén que treballa en la seua adaptació i anuncia formació en Atenció Primària.

Dos milions seguixen amb covid persistent: el 62% es va contagiar en el treball

Un estudi de CSIF assenyala que més de dos milions de persones continuen amb seqüeles de covid persistent. El 62% creu que es va contagiar treballant i només al 21% se li reconeix l'origen laboral.

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.