Gandia tanca l’oci nocturn de la ciutat a partir d’este dissabte

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha anunciat este dissabte el tancament de l’oci nocturn en la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), davant del brot de coronavirus que afecta ja a 49 persones en el municipi.

 

D’eixa manera ho ha anunciat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en una roda de premsa este dissabte en la que ha informat de l’obligatorietat de l’ús de mascaretes, en tot moment, en tot el territori valencià. Este anunci l’ha fet mentres ha explicat que esta setmana han saltat les alarmes perquè els contagis s’han multiplicat per quatre en la franja d’edat d’entre 20 i 40 anys. I, de fet, la Conselleria ha confirmat este divendres 19 casos positius relacionats amb el brot de coronavirus en Gandia, cosa que ha fet pujar a 49 les persones afectades.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La mesura es farà efectiva en les pròximes hores, ha detallat Barceló, que ha agraït la col·laboració l’ajuntament i de l’alcaldessa de la ciutat, Diana Morant. La consellera també ha advertit que l’administració «actuarà d’esta mateixa manera en tots aquells llocs en els que es donen circumstàncies similars», i quan «no s’apliquen totes les mesures» recomanades per Salut Pública.

 

Controlar el brot de Santa Pola: prioritari

Igualment, s’ha informat que el dimarts s’iniciarà un estudi de contactes per a descartar i detectar casos relacionats amb el brot originat en una discoteca de Santa Pola, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), que afecta a 5 persones. Per això ha demanat a tots els ciutadans que hagen estat en el local els dies 10,11 i 12 de juliol que contacten amb les autoritats sanitàries per a fer-se les proves de coronavirus, coordinades per l’Àrea de Salut d’Elx. De fet, s’ha anunciat que es procedirà de la mateixa manera en tots els casos similars a partir d’ara.

 

Barceló ha insistit que «ens queda per recórrer un ampli camí» fins a tindre una vacuna per a la pandèmia mundial que patim i ha apel·lat a la responsabilitat entre els ciutadans, al sector de la restauració i «molt especialment l’oci nocturn» per a no llançar a perdre tot l’esforç fet durant estos mesos per part de la població, els professionals sanitaris i en record de les víctimes.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.