9.2 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Ribó assegura que està «preocupat» pels brots de coronavirus i insistix en prendre mesures sobre l’oci nocturn

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha reconegut que actualment es viu «un moment de preocupació» generalitzat pels nous contagis de Covid-19 i ha insistit que seria «convenient» prendre mesures respecte a l’oci nocturn.

 

El primer edil ha fet estes declaracions en la presentació de l’informe preliminar de l’impacte del temporal Gloria en les dunes i platges de València en ser preguntat pels mitjans per la seua opinió sobre la possibilitat de tancar o aplicar restriccions en eixa classe d’establiments.

 

«La meua posició és clara, crec que és convenient i hi ha persones i alcaldes que ho estan demanant, però és una competència autonòmica i és bo que siga d’esta manera, ja que si tinguérem la competència municipal podria ser un problema: imagina que tanquem les discoteques de València, perquè se n’anirien a les d’Alboraia o Mislata i no arreglaríem res», ha argumentat.

 

A pesar d’això, ha remarcat que des del consistori es va a fer «el que es puga» i, en este sentit, ha recordat que dilluns que ve mantindrà una reunió amb representants del sector de l’oci nocturn «per a vore quines solucions es poden buscar».

 

Un dels temes que es posaran sobre la taula serà la figura de l”alcalde de nit’, «per a vore si una persona, a demés de mediar en conflictes amb veïns, puga millorar la salubritat i seguretat de les persones». «Farem el que puguem, cada un ha de prendre les decisions que puga», ha insistit.

 

Augmenta la presència del SARS-CoV-2 en les aigües residuals

Ribó ha subratllat també les dades de restes de presència del SARS-CoV-2 en les aigües residuals, en les que «evidentment» es registra un creixement i que solen ser «premonitòries» de cara a la setmana que ve.

 

En este punt, el responsable del govern municipal —que ha revelat que retardarà les seues vacacions, en principi de la primera setmana a la segona d’agost— està «preocupat». «Crec que tal com està la cosa, no en València, sinó en Espanya, en Corea i en Gran Bretanya i tots els països, hi ha un moment de preocupació. Hem d’estar tots preocupats per a poder controlar-ho», ha conclòs.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.